Het zit me zó hoog..

30-01-2010 21:05 204 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo

Ik had hier vanavond met mijn vriend een discussie over. Lang verhaal:

Een paar weken terug waren we een weekendje weg met zijn vriendengroep. Die jongens kennen elkaar al vanaf hun 6e en gaan veel met elkaar om, ik ben een klein half jaar bij vriend en zie de groep wel zeer regelmatig.

Het weekendje was niet echt een succes; er werd heel veel gezopen en gefeest en ik heb die tijd wel een beetje gehad. (lees: ben toe aan minstens 7 uur slaap per nacht ) Wij zaten met twee andere stellen in een huisje die dat ook prima vonden dus de eerste nacht was het geen probleem.

De tweede nacht kwamen er logees. Zonder overleg met ons was er besloten dat die bij ons in het huisje kwamen. Geen probleem, alleen staan deze jongens bekend als jongen die slecht tegen drank kunnen. Ik heb emetofobie, en raak dus compleet in paniek als er iemand gaat overgeven in mijn buurt.

Ik had de situatie uitgelegd aan een van de jongens; dat ze wat mij betreft helemaal welkom waren maar dat ik wilde vragen dat ze als ze zich na het stappen niet lekker voelden misschien ergens anders (naar de buren) oid konden gaan. Vriend had dit gehoord en zegt nog steeds dat ik dit echt vriendelijk en netjes met een ik-boodschap bracht.

De jongen deed alsof hij het snapte, maar even later pakken ze hun spullen en gaan naar de buren. Later kom ik daar, en de sfeer is heel vijandig 'want ik ben zo'n bitch en ze hebben het hele verhaal gehoord dat de jongens niet welkom zijn bij mij.' Vriend heeft het ook een aantal keer moeten uitleggen aan andere jongens van de groep.De rest van het weekend ben ik door de meeste mensen met de nek aangekeken.

Ik wil het daar graag nog een keer over hebben met die jongen. Ik voel me er heel vervelend over dat hij het zo opgepakt en verdraaid heeft. Het voelt voor mij als oneerlijk en ik ben voor mijn gevoel weer terug bij af in die groep.

Vriend zegt nu 'ik wil niet dat je dat doet'. Wat zouden jullie doen?
quote:Stephanietje schreef op 31 januari 2010 @ 16:39:

[...]

Ik zou gewoon aan hem willen vragen waarom hij er niet op doorgevraagd heeft als hij het niet begreep en dat ik niet snap waarom hij mij eerlijkheid niet waardeerde maar het liever van iemand anders had gehoord onder andere.Het zal je wel vaker gebeuren dat iemand in jouw ogen compleet onlogisch en niet fijn reageert. Mogelijk heeft het weinig zin om nog een poging te wagen ''om je gelijk te krijgen''. Probeer jezelf er niet zo druk over te maken, het is namelijk best normaal dat je niet met iedereen beste maatjes bent.
quote:eleonora schreef op 31 januari 2010 @ 19:28:

[...]

Schat, probeer je even voor te stellen hoe zoiets gaat.

Die jongen had volgens jou al een halve krat achter zijn knopen. Hij komt dus beneveld binnen en iemand die hij nauwelijks kent begint hem uit te leggen waar hij zich aan te houden heeft.

Govvedommekudzwijffffffff denkt hij met zijn dronken harses en gaat naar het andere huisje met zijn tas, die gooit 'ie daar neer en hij roept iets van; nouw lekkerdahn, heeft xxx een nieuwe vriedin izzet weer netzoonzeikerdz als die vorige! Mag niet zuipe wantdangaatdezekotze! Tyfasteringbennermooiklaarmee!

En dan is de toon gezet. Want jíj bent nieuw in de groep en hij niet. Daarbij was hij nog niet eens aan het kotsen, kent iedereen Henkie als iemand die uit-sté-kend zijn kots binnen kan houden en áls hij moet kotsen doet hij dat keurig in de plee of in een tas of zo.

Achter je rug, ik denk dat je daar niet al te zwaar aan moet tillen. Je hebt de verhoudingen even op scherp gezet en hij heeft jouw 'probleem' en je 'verzoek' niet goed opgepakt en uitgelegd.

Maar je vriend en goede vrienden van hem staan achter je, dus laat dit van je afglijden en relativeer het.

Écht, dat gaat je helpen in de toekomst want je zult nog wel meer meemaken met zo'n vriendengroepje.

Hahaha!

Dank voor deze situatieschets, zo kan het inderdaad best gegaan zijn... Ik moet waarschijnlijk ook nog wat wennen aan zo'n grote groep (50+) want heb dat nooit meegemaakt.

Ik ga mijn reacties hier een beetje afronden omdat het wat mij betreft helder is; ik heb antwoord op mijn vraag en ben gaan nadenken. Hierop wilde ik alleen nog wel even reageren

Blij dat je er om kunt lachen.

Henkjan41, 1 dag geleden

Als je in mijn huis slaapt, gedraag je je. Daaronder vat ik: niet kotsen vanwege drank. Anders: wegwezen. In mijn huis gelden mijn regels.

Tja, dan moet jij niet raar kijken als ik je dan een trut vind!

Overigens niet voor jou bedoeld hoor Stephanie maar voor degene die het wel zo rot zou brengen;)

het was niet haar huis Henkjan ( sorry als ik de grote pot mosterd heb geopend)!

Ik zou mij niet zo druk maken om die vrienden, zolang het jou relatie niet beïnvloedt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven