Hij heeft een ander?

10-07-2012 22:18 92 berichten
Alle reacties Link kopieren
Toen ik 16 was leerde ik hem kennen en we waren afgelopen maand 8 jaar bij elkaar. Hij was mijn eerste en mijn grote liefde. 8 jaar lang was hij degene waar ik alles mee deelde en ik zag hem elke dag. Ik kan me eigenlijk geen leven zonder hem meer herinneren.

Sinds een paar maanden had ik het gevoel dat hij een ander had, er was een meisje die hij kende en waar hij vaak heen ging. Ik heb haar gevraagd hoe het zat en toen kreeg ik allerlei nare berichten. Ze bedreigde me zelfs en was er van overtuigd dat ze iets met hem had.

Hij overtuigde mij er vervolgens van dat er echt niks was en dat ik hem moest geloven. Hij hield van mij en hij was gewoon bevriend met haar familie. Ik moest niks terugsturen want ze zou niet helemaal in orde zijn. Ik geloofde hem, ik zocht dit niet achter hem na al die jaren.

De laatste tijd ging hij er niet echt meer heen, tussen ons ging het ook steeds beter. We zijn nog op vakantie geweest en hadden een geweldige tijd. Dit veranderde zondag.

Hij kreeg ruzie met zijn moeder door de telefoon en vertrok naar huis. Ik hoorde niks meer en maandag ook niet. Tot hij ineens mailde dat hij nooit meer kwam en dat ik verder moest gaan. Ik stond versteld, er was helemaal niks gebeurd. Van zijn beste vriend (die hier compleet buiten staat) hoorde ik dat hij daar ook tegen had gezegd niet meer terug te komen en van zijn baas hoorde ik ook dat hij niet op werk was gekomen.

Vandaag kwam hij langs om zijn spullen te halen. Nog steeds begreep ik er niks van. Ik wilde graag met hem praten maar hij was erg verward. Hij is toen weer weggegaan. Ik heb begrepen dat hij bij dat andere meisje is sinds maandag en hij is daar nu nog steeds. Hij heeft een ander nummer genomen en ik kan hem ook niet bellen (dit heeft hij nog nooit gedaan).

Nadat hij hier was geweest belde hij me nog. Toen klonk hij iets normaler. Hij zou morgen terugkomen en hij was daar omdat hij even pauze nodig heeft (?). Nog steeds ontkende hij dat er iets was tussen hun. Toen viel hij weg. Helaas een onbekend nr.

Ik ben helemaal de weg kwijt, ik snap er niks van. Ik voel me ook heel erg machteloos omdat ik hem helemaal niet terug kan bellen. Zijn spullen staan hier nog steeds. Ik ben heel erg teleurgesteld in hem, na alles wat we hebben meegemaakt. En dan zo plotseling en ook nog naar zijn vrienden en zijn baas toe.

Ik wil hem helemaal niet kwijt, dit kan ook niet kloppen. Er was echt niks aan de hand. Wat denken jullie hiervan? Is hij in de war? Zal hij, na ons verleden, zomaar bij me weggaan nu? Ik trek het echt niet meer en kan er met niemand over praten...
En ja dat hij nog bij zijn moeder woont officieel is door schulden etc. (omdat ie al 30 is vragen jullie je misschien af waarom, dus vermeld het maar even).
Maar Janneke, dat doet er toch ook niet toe verder?

'Stel dat hij niet iets met haar heeft, waarom wil je dan met hem verder?? Hij doet wat hij wil en laat jou 'bungelen' , en het enige wat jij doet, is met hem bezig zijn.

Ga praten met iemand, bv idd met je moeder, jij hoeft hier ook niet alleen voor te staan, hij zit toch ook bij anderen? (met zn vage verhaal over 'rust' blabla, laat hem dan eerlijk zijn en/of uitspreken wat er nu is)
Hij woont dus nu bij haar en haar ouders? En die vinden dat prima? Dat hun 18-jarige met een 30-jarige gaat?

Nogmaals, Prince Charming he is not, eis je iPad terug (hoef je geen ruzie om te maken, het is jouw iPad), wens hem veel succes, kijk een huilfilm, eet teveel chocolade en ga door.
Kun jij hem bereiken wanneer je wilt? Zelfs als hij rust wil dan wil hij toch wel bereikbaar zijn voor jou? Zijn vriendin van 8 jaar? Als hij dat niet wil en kan dan zou ik al zo afknappen dat dat kennelijk niet mogelijk is dat ik de relatie niets meer waard zou vinden. Daarnaast komt het wel goed uit: andere vrouw en het niet meer weten.... Iets te toevallig. Kies voor jezelf en fl zoek iemand die jou wel op 1 zet. Ik heb zo'n man en ik kan het je van harte aanraden.
Kom op voor jezelf!

Je hebt hier niets aan, hou jezelf niet voor de gek!

PS: Heb je je iPad al terug?

Ik had ook iemand die mij het duidelijk maakte dat het zo niet werkte, toen ik vertelde over mijn relatie met mijn (ex) vrouw.

Eerst dacht ik ook "maar", maar achteraf denk ik; "waarom heb ik het advies niet eerder opgevolgd?". Tuurlijk ik had een rede om voor de relatie te vechten; we hebben kids samen, maar als dat nog de enige rede is om bijelkaar te blijven, dan gaat dat op een gegeven moment toch fout. Ergens is er altijd hoop dat er dingen veranderen, maar soms moet je je realiseren dat het niet gaat gebeuren.
Hey Janneke,

Bepaalde mensen kunnen heel goed liegen en bedriegen zonder dat je het door hebt.

Ook ik heb ooit een korte relatie gehad met zon type, alleen was hij al jaren bij haar.

En tegen mij zei hij dat ze uit elkaar was wat ik geloofwaardig vond want hij lag elke nacht naast mij.

Tegen haar zei hij een tie out nodig te hebben maar dat ze nog wel een relatie hadden.

Ik ben daar mee gekapt toen ik er achter kwam dat ze nog samen waren.

Maar ik kon niet aan hem zien dat hij loog.

Na al die jaren snap ik je vriend ook niet maar goed.

Ik denk wel een antwoord voor je te hebben.

Hij is te laf voor de confrontatie.
quote:janneke_88 schreef op 11 juli 2012 @ 13:31:

Pff hij is net langs geweest. Hij was met een autootje van die mensen en we zijn een stukje gaan rijden. Hij ontkende nog steeds dat hij iets met haar heeft, heel stevig. Hij is daar tijdelijk want hij zit er doorheen in zijn eigen omgeving en wil daarom ook niet gebeld worden. Hij zei dat het wel goed komt en we hebben uiteindelijk elkaar herl stevig vastgehouden, het voelde zo fijn. Ik weet niet meer wat ik moet, misschien is het gewoon waar dat hij er doorheen zit. Nu is hij weer weg, ik wil hem zo graag weer zien... We zouden mailen en hij zou snel weer langs komen.

Weet je wat een deurmat is? Nou, in dit geval ben jij dat.

Je laat je volledig in de luren leggen door deze man. Het ene moment wil hij dit, het andere moment wil hij dat en jij beweegt gewoon met hem mee. Hij weet dit en zal dit dus ook blijven doen, want hij weet dat jij altijd met open armen klaar staat om hem op te vangen.

Je hebt al veel goede adviezen gekregen hier, maar mijn onderbuikgevoel zegt mij dat je dit allemaal aan de kant schuift zodra hij weer in de poppetjes van je ogen kijkt en jou vertelt dat hij het allemaal niet zo heeft bedoeld.

Ik heb er geen last van, je moet helemaal zelf weten wat je doet, maar ik voorzie nog veel meer problemen als je hem weer toelaat in je leven.
quote:janneke_88 schreef op 11 juli 2012 @ 00:28:

Stel het is zo. En ze waren net bij elkaar en verliefd. Maar al die tijd bleef hij seks met mij hebben en bij mij slapen als hij niet daar was. Dan betekent het toch niet veel lijkt me?

Nee, dat denk ik ook niet.

Maar jullie relatie dus ook niet.

Wat wil je nou?

Jezelf laten gebruiken?

Voor als hij zin in je heeft?
Aan de reacties van TO te zien, ziet ze het niet in.

Logisch eigenlijk want de laatste 8 jaar was hij de enige voor haar en ze denkt dat hij al die tijd goed voor haar is geweest..

Ze voelt zich nu een hoopje ellende en haar wereld stopt met draaien omdat 'hij' weg is..

Maaaar..ze zal zich op dit moment ook wijsmaken dat hij voor haar kiest want hij is geweldig en heeft geen ander!!

Dat is de hoop om haarzelf even beter te voelen en de toekomst wat zonniger in te zien.

tja..

..Gelukkig zijn er ook van die sukkels die net lang genoeg wegblijven zodat bij vrouwen als TO de oogkleppen gaan vallen.
Er is dan altijd die jeuk, dat gevoel waar je niet bijkan. Je weet dat er iets niet klopt, maar in je hoofd praat je het continu goed. Het beheerst je hele leven en je doet niet anders, je weet niet beter. Je denkt ook niet anders te kunnen dan blijven, want je kent niet anders!

Dat is de engste stap om te maken, die eerste stap op jezelf. Ik weet nog hoe kut ik me voelde toen ik wegging bij een liegende en bedriegende lulhannes. Al na een maand of 2 vroeg ik me af waar ik in vredesnaam geweest was al die tijd om met HEM een relatie te hebben en zelfs nog te hopen dat het goed zou komen.

Janneke, jij verdient ook dat goede gevoel na tijden zwoegen in je eentje. Dat gevoel dat je krijgt als mensen aan je vragen 'hoe is het met jou en je ex' en je je afvraagt wie ze bedoelen.
Snap je niet wat een onzin dit is? Stel dat hij er echt zo doorheen zit, dan zou hij toch even in jullie huisje gaan wonen (jij zit nu toch bij je ouders?) en vragen aan iedereen om hem even met rust te laten. Of zijn hart uitstorten bij zijn geliefde.... JIJ!

Maar in plaats daarvan verdwijnt hij uit je leven en zit hij bij een of ander jong grietje dat hij net kent?? WTF??? Nee hoor, dit klopt echt niet, hoe je het ook bekijkt en erin wilt geloven.

Waarom wonen jullie trouwens niet samen als jullie al zo lang samen zijn en toch een eigen huisje hebben?
1. Hij heeft schulden

1. Hij heeft jouw Ipad

1+1=.......

Maarre, even serieus: hij woont bij zijn moeder, maar jij hebt nauwelijks contact met je moeder, want ze is niet makkelijk in de omgang. Maar hij woont er wel. Vind je dat zelf niet heel gek?

Enne, een vent van 30 met schulden en problemen is NIET de catch van je leven. Ook niet omdat je al 8 jaar samen bent.

Zet nu zelf eens op een rijtje waarom je die vent terug zou willen nemen. Bijvoorbeeld:

Voor: ik hou zo veel van hem, ik weet niet wat ik in mijn eentje moet doen

Tegen: hij praat niet met me, hij jat mijn Ipad, hij verbergt me voor zijn moeder, hij gaat vreemd, hij isoleert me van mijn vrienden, hij woont bij een vreemde vrouw en verandert zijn telefoonnummer zodat zijn bloedeigen vriendin niet met hem kan praten, hij heeft schulden EN hij heeft mijn Ipad, hij heeft me volledig afhankelijk van hem gemaakt, hij speelt met mijn gevoelens, hij vindt mij niet belangrijk want hij komt en gaat wanneer het uitkomt, hij laat me wachten alsof ik zijn hondje ben, etc...

En als je die lijst hebt gemaakt. doe dan eens net alsof dit een vriendin van je is. Welk advies zou jij haar geven?
Occam's razor
Thanks mensen. De laatste posts zijn heel prettig om te lezen en dringen zeker wel tot me door dat maakt het houden van er echter niet zomaar minder op, dat heeft tijd nodig.
quote:janneke_88 schreef op 12 juli 2012 @ 01:30:

Thanks mensen. De laatste posts zijn heel prettig om te lezen en dringen zeker wel tot me door dat maakt het houden van er echter niet zomaar minder op, dat heeft tijd nodig.

Dat begrijpen we allemaal hoor. Houden van is niet zomaar ineens over. Daarom is zo'n beslissing nemen zo moeilijk. En daarom is het goed dat je het op het forum hebt gezet, want wij hebben niet last van die gevoelens ;)

Dikke knuffel voor jou!
Occam's razor
Janneke, natuurlijk is het gevoel van houden van niet ineens weg..Maar is dat voor jou voldoende reden om door te gaan totdat..ja, totdat wat eigenlijk? Want hij behandelt je nu al slecht.

Het is ook moeilijk,maar dit is echt niet normaal in een relatie hoor, tenminste niet als iemand gevoel en respect voor je heeft.

Ik heb het gevoel dat je het 'houden van' als ''smoes'' gaat gebruiken..

Zou je niet veel liever een andere, betere, leukere relatie willen waarin iemand je GOED behandelt??
Spullen lekker bij het grofvuil zetten.. hier klopt geen hout van.
Hoe gaat het nu Janneke? Is er nog contact geweest?
Occam's razor

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven