Hij is 19 ik ben 29

21-10-2022 14:49 524 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
We klikken goed, hij is serieus, maar wel een best groot leeftijdsverschil.
Ik val niet per se alleen maar op jonger, maar ik heb eens eerder een relatie gehad met een jonger iemand(8 jaar jonger) en dit werkte uiteindelijk om andere redenen niet(of was het dan toch het leeftijdsverschil)?
Wat vinden jullie? Kan het werken of zal het toch altijd niet werken na een tijdje? Iemand met ervaringen?

* We hebben nog geen sex gehad, we doen het heel rustig aan

Kan dit werken?

Totaal aantal stemmen: 352

Ja (16%)
Nee (53%)
Misschien (30%)
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik gok dat het een jaar of 2 a 3 kan werken.. dan worden de verschillen op de lange termijn denk ik te groot...
Alle reacties Link kopieren Quote
Enigme schreef:
21-10-2022 14:53
Ik gok dat het een jaar of 2 a 3 kan werken.. dan worden de verschillen op de lange termijn denk ik te groot...
Ja eerlijk gezegd denk ik dat die kans ook groot is
Alle reacties Link kopieren Quote
Werkt hij ? Woont hij op zichzelf of wil hij dat binnenkort gaan doen ?
Hoe staat het bij jou met een evt kinderwens ?

Op deze leeftijd is tien jaar heulllll veel.
In tien jaar tijd zou je normaal gesproken “ uitrazen “ , wat rustiger worden, een paar keer veranderen van baan of studie totdat je weet wat je echt wil, sparen, een auto kopen, op jezelf gaan, en aan het eind eens over kinderen gaan nadenken.
Je ligt mijlenver op hem voor.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren Quote
blijfgewoonbianca schreef:
21-10-2022 15:00
Werkt hij ? Woont hij op zichzelf of wil hij dat binnenkort gaan doen ?
Hoe staat het bij jou met een evt kinderwens ?

Op deze leeftijd is tien jaar heulllll veel.
In tien jaar tijd zou je normaal gesproken “ uitrazen “ , wat rustiger worden, een paar keer veranderen van baan of studie totdat je weet wat je echt wil, sparen, een auto kopen, op jezelf gaan, en aan het eind eens over kinderen gaan nadenken.
Je ligt mijlenver op hem voor.
Ja ik vind dat je gelijk hebt hoor. Eerlijk gezegd denk ik dat zoiets maar voor een kortere periode zou kunnen werken.
Hij gaat binnenkort op zichzelf wonen en werken, dat wel.
Ik kan geen kinderen van mezelf krijgen en heb nooit een grote drang daarvoor gehad. Als ik er toch voor kies zou ik er maar 1 willen. Hij weet dit allemaal. Maar goed je weet niet hoe het voor hem is over jaren.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik scheel ook 10 jaar met mijn man maar we zijn elkaar op latere leeftijd tegengekomen. Ik denk dat het in deze fase erg lastig is omdat jullie allebei in een hele andere fase van je leven zitten.
noekie-noek wijzigde dit bericht op 21-10-2022 17:07
0.51% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Er zullen hier vast genoeg leden op het forum zijn die hun veel oudere partner op die leeftijd hebben ontmoet en nog samen zijn.

Zelf vind ik dat de verschillen in levensfase echt nog te groot zijn.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Het is maar een getal, als je het beiden wil en werkt aan de relatie tussen jullie zie ik niet in waarom het niet zou werken. Verschillende levensfases kan maar ieder mens is anders... Ga er gewoon voor en kijk hoe het gaat, wat heb je te verliezen? Nogmaals het zijn maar getalletjes...
anoniem_63c010d5cb6ad wijzigde dit bericht op 21-10-2022 15:17
39.32% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Enigme schreef:
21-10-2022 14:53
Ik gok dat het een jaar of 2 a 3 kan werken.. dan worden de verschillen op de lange termijn denk ik te groot...
Geen last van. Scheel 9 jaar met man.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik scheel ook 10 jaar met mijn man (ik ben de jongste)
Geen idee of het ook zou werken als het andersom geweest was..
Maar je weet toch bij geen enkele relatie hoe het verloop gaat zijn en of er een houdbaarheidsdatum op zit??
Ik ben daar zelf nogal makkelijk in denk ik.
Ik denk dat heel veel oprechte liefdes nooit een kans hebben gekregen door wat anderen ervan vonden en zeiden.
Volg je eigen gevoel en dat van hem, dit gaat alleen om jullie.
Geniet ervan.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik was net 21 en studeerde toen ik mijn werkende man van toen 34 leerde kennen.

17 jaar later zijn we 38 en 51, nog samen en 8 jaar getrouwd.


De eerste die in zijn glazen bol volledig kan zien wat de toekomst brengt moet nog geboren worden.

Maar ik vind 10 jaar dus niet "schokkend veel" en zou het wel een kans geven.


En wat dan nog als het over 3 jaar zou eindigen? Dan heb je alvast 3 hopelijk leuke jaren gehad.



Het enige wat mij zelf had tegengehouden was als mijn man een stel kinderen had gehad. Ik zat op mijn 21ste niet te wachten op stiefmoeder worden en gedoe met ex'en.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Wissewis schreef:
21-10-2022 15:15
Ik was net 21 en studeerde toen ik mijn werkende man van toen 34 leerde kennen.

17 jaar later zijn we 38 en 51, nog samen en 8 jaar getrouwd.


De eerste die in zijn glazen bol volledig kan zien wat de toekomst brengt moet nog geboren worden.

Maar ik vind 10 jaar dus niet "schokkend veel" en zou het wel een kans geven.


En wat dan nog als het over 3 jaar zou eindigen? Dan heb je alvast 3 hopelijk leuke jaren gehad.



Het enige wat mij zelf had tegengehouden was als mijn man een stel kinderen had gehad. Ik zat op mijn 21ste niet te wachten op stiefmoeder worden en gedoe met ex'en.
Dit.. Relaties tussen mensen van dezelfde leeftijd is ook geen garantie dat het voor eeuwig is, die stranden ook vaak genoeg...
Alle reacties Link kopieren Quote
Star⁴ schreef:
21-10-2022 15:12
Geen last van. Scheel 9 jaar met man.
Hier ook geen last van. Al dertig jaar samen met mijn jongere man die 17 was toen we elkaar leerden kennen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Als je (op dit moment) geen kinderwens hebt dan zou ik het gewoon proberen. Mocht het dan niet werken dan ga je gewoon weer je eigen weg.

Met een kinderwens is het moeilijker omdat je dan misschien aan een andere timing zit te denken en bovendien is je eigen weg gaan een stuk moeilijker als je samen een kind hebt.
Alle reacties Link kopieren Quote
Een van mijn zussen scheelt 21 jaar met haar man. Het vooruitzicht dat zij dadelijk op haar 60e, een man van 81 heeft, zou ik zelf geen prettig vooruitzicht vinden.
Echter zijn zijzelf zich daar ook van bewust en hebben ze er destijds tóch voor gekozen (ondanks veel weerstand van familie) om voor elkaar te gaan.
Ze zijn inmiddels bijna 10 jaar verder en nog erg gelukkig. Ik zal niet snel een relatie afkeuren of de moeite niet waard vinden vanwege leeftijdsverschil.
On topic zijn 19 jarige in mijn ogen echt nog broekies, maar misschien is de date van TO al veel volwassener voor zijn leeftijd. Daar weten wij niks over.
Ik vind dit niks, maar dat is omdat ik iemand van 19 jaar echt gewoon heel erg jong vind en iemand 10 jaar of ouder die daar zogenaamd een goede klik mee heeft ergens niet helemaal tof.
anoniem_63a4aa770857d wijzigde dit bericht op 21-10-2022 15:27
4.79% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik vind 10 jaar niet zoveel, maar bij iemand die nog geen 20 is, maakt het natuurlijk meer verschil. 30 en 40 zou me dan niet eens de discussie waard zijn. Ik ken zoveel stellen die dat leeftijdsverschil hebben.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoi,

Zelf scheel ik ook bijna 10 jaar met mijn huidige partner. Het leeftijdsverschil is bij ons over het algemeen geen probleem.

In principe denk ik dat leeftijdsverschil niet per se betekent dat het niet kan werken maar het is wel handig als jullie levensfases overeenkomen.
Het gaat er vooral om dat je veel gemeen hebt met elkaar. En dat je met elkaar kan lachen.

Wel zijn mannen over het algemeen wat kinderachtiger dan vrouwen (no offense). Dus als de vrouw dan ook nog een stuk ouder is, lijkt het mij dat het wel problemen kan opleveren.
Ik ken jouw partner helemaal niet, maar de meeste jongens van 19 zijn op die leeftijd echt bezig met het ontplooïen/ontdekken van hun eigen 'zijn'. Ze kunnen dan al vrij serieus zijn, maar hebben nog wel een weg te gaan om de persoon te worden die ze uiteindelijk echt zijn.

Dat hoeft allemaal geen probleem te zijn als jullie elkaar echt leuk vinden, maar houd er rekening mee dat een man/jongen van 19 kwa denkwijze gewoon nog niet op hetzelfde volwassen niveau ligt als dat van jou.
Als je daarmee om kunt gaan, en hij ook, dan kan het best zijn dat jullie over een aantal jaar nog steeds blij met elkaar zijn.

Liefs,
Alle reacties Link kopieren Quote
Je zegt: We doen heel rustig aan.

Maar ondertussen: Ik kan geen kinderen van mezelf krijgen en heb nooit een grote drang daarvoor gehad. Als ik er toch voor kies zou ik er maar 1 willen. Hij weet dit allemaal. Maar goed je weet niet hoe het voor hem is over jaren.

Iemand van 19 kan nog helemaal niet goed inzien wat hij over een paar jaar wil.
Persoonlijk vind ik dat jij hem beperkt in zijn toekomst. Hij zit in een heel andere fase, is amper een jong volwassene. Jij noemt jezelf een meisje maar bent natuurlijk al jaren een volwassen vrouw die haar leven waarschijnlijk qua werk en wonen op de rit heeft. Hij is nog bezig zich te ontwikkelen, heeft waarschijnlijk een vriendengroep van die leeftijd. Gun zo'n jonge jongen de tijd. Ik vind het overig raar en in onbalans. Je bent voor hem gewoon geen gelijkwaardige partner. Wat vindt jij zo leuk aan deze jongen die net puber af is? Waarom val je op veel jongere mannen? Ik krijg de kriebels bij mannen of vrouwen die met zulke jonge mensen een relatie aangaan. Dubbele agenda's en zo. Of zie je hem als surrogaatkind?
sweetfirefly wijzigde dit bericht op 21-10-2022 15:28
1.56% gewijzigd
Denk aan de egels en eekhoorns in de herfst en winter.
Alle reacties Link kopieren Quote
Heeft hij al kinderen? Zo niet, ga ervoor. Je bent volwassen en hij is volwassen. Het is niet illegaal en zijn ouders kunnen er ook moeilijk wat van zeggen.
paardenbloempje wijzigde dit bericht op 21-10-2022 15:31
8.28% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
paardenbloempje schreef:
21-10-2022 15:28
Heeft hij al kinderen? Zo niet, ga ervoor. Je bent volwassen. Het is niet illegaal en je ouders kunnen er ook moeilijk wat van zeggen.
Ik mag toch hopen van niet met 19 jaar
Alle reacties Link kopieren Quote
AnAppleADay schreef:
21-10-2022 15:29
Ik mag toch hopen van niet met 19 jaar

Nou ehhh,, je zou ze de kost moeten geven. Er zijn er meer dan zat hoor! :-D
Alle reacties Link kopieren Quote
Dit lijkt mij een leuke relatie om wat plezier mee te hebben. Wacht nog een paar jaar tot dat hij een baan en een woning heeft om er je toekomst mee te bespreken. Als 19 jarige heeft hij waarschijnlijk weinig inkomen, dus ik neem aan dat jij betaalt op de dates?
Alle reacties Link kopieren Quote
LuciFee2022 schreef:
21-10-2022 15:27
Ik vind dit niks, maar dat is omdat ik iemand van 19 jaar echt gewoon heel erg jong vind en iemand 10 jaar of ouder die daar zogenaamd een goede klik mee heeft ergens niet helemaal tof.

Zo erg is het nu ook weer niet. Oké, het zou voor jou niks zijn, maar om de TO dan meteen als niet helemaal tof te bestempelen.
Al bedenk ik me nu wel dat ik best een "doe toch normaal" en "jakkie bah'' gevoel had, toen Gorden destijds met een 30 jaar jonger knulletje kwam aanzetten. Dat vader/zoon plaatje vond ik iets onsmakelijks hebben.. dus ik moet mijn eerdere bewering, dat ik een relatie nooit zal afkeuren vanwege leeftijdsverschil, toch terugnemen bij deze.
Alle reacties Link kopieren Quote
SweetFirefly schreef:
21-10-2022 15:27
Je zegt: We doen heel rustig aan.

Maar ondertussen: Ik kan geen kinderen van mezelf krijgen en heb nooit een grote drang daarvoor gehad. Als ik er toch voor kies zou ik er maar 1 willen. Hij weet dit allemaal. Maar goed je weet niet hoe het voor hem is over jaren.

Iemand van 19 kan nog helemaal niet goed inzien wat hij over een paar jaar wil.
Persoonlijk vind ik dat jij hem beperkt in zijn toekomst. Hij zit in een heel andere fase, is amper een jong volwassene. Jij noemt jezelf een meisje maar bent natuurlijk al jaren een volwassen vrouw die haar leven waarschijnlijk qua werk en wonen op de rit heeft. Hij is nog bezig zich te ontwikkelen, heeft waarschijnlijk een vriendengroep van die leeftijd. Gun zo'n jonge jongen de tijd. Ik vind het overig raar en in onbalans. Je bent voor hem gewoon geen gelijkwaardige partner. Wat vindt jij zo leuk aan deze jongen die net puber af is? Waarom val je op veel jongere mannen? Ik krijg de kriebels bij mannen of vrouwen die met zulke jonge mensen een relatie aangaan. Dubbele agenda's en zo. Of zie je hem als surrogaatkind?
Haha ik noem mezelf geen meisje hoor die nickname heb ik jaren geleden gekozen.
Je zegt dat ik niet weet wat hij over jaren wil, maar dat is juist ook wat ik al zei.
Raar en in onbalans en dubbele agenda vind ik wel wat ver gaan.. Wat zou mijn dubbele agenda zijn?
Ik val namelijk niet per definitie op jonger, leeftijd zegt heel vaak iets maar ik heb ook met mannen gedate die in de 30 waren en veel kinderachtiger en onvolwassener waren dan hij.

Ik snap overigens wel de punten die mensen maken. Ik weet het zelf ook nog niet wat ik er nu van moet vinden.
eenmeisje1993 wijzigde dit bericht op 21-10-2022 16:12
3.41% gewijzigd

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven