Hij mist me niet

20-01-2011 18:13 49 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi vivadames,

Graag wil ik even mijn hart luchten, want ik trek het even niet!

Eind dec. Heeft mijn vriend de stekker eruit getrokken na 2,5 jaar, met als rede dat het ineens niet goed meer voelde en graag een tijdje alleen wil zijn.

Hij is verhuisd.

Ook zweert hij dat hij nog niet eerder met deze gedachten liep, heel impulsief dus!

Nu wat weekjes later heb ik me er n beetje bij neer kunnen leggen dat het ineens van t ene moment op t andere voorbij is.

Ik zag mezelf oud met hem worden, en mijn gevoel voor hem zit behoorlijk diep!

Maar waar ik maar geen vrede mee krijg is dat hij zegt dat hij heus wel wat dingetjes mist maar mij mist hij niet, en gaat hij ook niet missen...

Hoe kun je nu iemand niet missen als je meer dan 2 jaar samen bent!?

K voel me hier zo slecht door...

Hij vertelde me vaak hoeveel hij van me hield en nog lang bij me wilde zijn.

Hij is altijd een goeie vriend geweest, maar nu opeens is hij zo ander! Ik ken hem niet meer terug!

K kan t zo moeilijk een plekje geven op deze manier, ik mis hem namelijk vreselijk!
quote:lundaa schreef op 20 januari 2011 @ 23:38:

dank jullie wel voor de reacties.

Maar vind t gewoon zo moeilijk om te geloven...En dat is jouw probleem, niet dat van hem.
Als hij onverwacht en zonder duidelijke verklaring heeft weg kunnen gaan, terwijl jij de laatste tijd geen opvallende veranderingen in zijn gedrag naar jou merkte, kun je wel concluderen dat die twee jaar een grap waren, ja. Niks bijzonders. Mannen verwarren nogal eens 'ik geil op je' met 'ik hou van je'. Strategisch is dat gewoon veel beter voor ze, dat moet je begrijpen.
Stel dat hij had gezegd dat hij je mist, zou dat je helpen?

Of zou je dan denken: als hij me mist, waarom wil hij dan niet bij mij zijn?

Ik denk dat bij een breuk altijd vragen blijven opkomen, en als er dan antwoorden zijn, nieuwe vragen.

Omdat jij er niet voor gekozen hebt, en de pijn zo moeilijk is te verdragen.
nee ik zou me minder rot voelen als hij me wel zou missen.

tuurlijk... nu heb ik echt het idee dat het niks heeft voorgesteld.

we hebben samen zoveel meegemaakt,ik heb zoveel voor hem gedaan en andersom. en we hadden samen heel veel opgebouwd!

en daarbij was ik z'n eerste serieuze lange relatie...

Dat dit hem niks lijkt te doen, doet gewoon pijn.
Ik wil niet generaliseren maar meestal hebben mannen een ander als ze zo doen.
ik weet 100% zeker dat hij geen ander heeft... en 't is niet omdat ik oogkleppen of iets dergelijks op heb.

Ook is hij nu ineens vaak bij de overburen.

Ik Ging geregeld met het overbuurmeisje om, en hij kon het wel goed vinden met haar vriend.

laatst sprak ze me aan en zei dat R.... ineens vaak bij hun over de vloer kwam omdat hij niet veel om handen heeft en niet weet wat hij moet doen.
quote:Frankie33 schreef op 21 januari 2011 @ 07:44:

Mannen verwarren nogal eens 'ik geil op je' met 'ik hou van je'. Strategisch is dat gewoon veel beter voor ze, dat moet je begrijpen.Thanks, mijn ex vriend komt ook een keer of 5 per jaar langs omdat hij me dan toch ineens best mist .

Yeah right.
Tja als jij zeker weet dat er geen ander is (hoe kan je dat zeker weten) dan mist hij je echt niet en is het dus geen opwelling ingegeven door externe factoren, maar een beslissing waar hij achter staat dat kan natuurlijk. Je kan nooit in het hoofd van een ander kijken, jij hebt misschien twee fantastische jaren gehad, hij misschien niet. Je weet het niet. Wat jij leuk vindt, hoeft voor hem natuurlijk helemaal niet leuk te zijn.
lullig van hem, en het lijkt me geen overwogen beslissing!
quote:meds schreef op 22 januari 2011 @ 14:13:

Tja als jij zeker weet dat er geen ander is (hoe kan je dat zeker weten) ...............Ik denk ook niet dat hij een ander heeft. Volgens TO zit hij vaak bij de overburen. Niet handig als hij een ander zou hebben. En daarnaast zou hij dan toch eerder bij een nieuwe vriendin zitten dan bij de overburen.
Ja hij kan van alles zeggen, maar om te weten wat hij bedoelt moet je kijken naar zijn gedrag, en dat is dat hij nu bij je weg is en dat hij je niet eens mist. Dat wil niet zeggen dat ie eerder tegen je gelogen heeft hoor, misschien voelde hij dat echt zo op dat moment, misschien zei hij dat om jou niet teleur te stellen. Maar het verandert niks aan het feit dat het nu uit is. Of hij je mist of niet doet er niet toe. Stel dat ie je wel zou missen, dan zou het toch raar zijn dat het uit is?
meeste mannen zetten makkelijker een knop om.
Ik denk indd ook dat hij misschien in de opgeluchtfase zit omdat hem iets heel erg dwars zat schijnbaar.

Maar hij zegt wel dat hij dingen mist, maar niet jou.

Tuurlijk gaat hij jou als persoon missen, dat kan toch niet anders.

Wil niet zeggen dat hij je terug wil natuurlijk....maar het zou toch bijna onmenselijk zijn iemand na 2 jaar samen lief en leed te hebben gedeeld dit niet te voelen?

geef het tijd TO.
Als het maar niet het overbuurmeisje is dan....
Beter een half motto....
Ook al zou hij je missen dan gaat hij dat niet zeggen natuurlijk. Zou ik ook niet doen. Ik zou doen of het fantastisch met mij ging.
het is gewoon moeilijk om verder te gaan als hij steeds bij de overburen is...

Als ik hem niet zie of spreek gaat het wel okee...

maar niet dat als ik eens uit het raam kijk,, hij buiten staat te roken met de overbuurjonge :(

t is zo'n rotsituatie!
Jeetje wat rot zeg!!

Ik kan me voorstellen dat je je van alles afvraagt...

Maar ik denk dat je zult moeten beginnen met die vragen de kop in te drukken, want antwoord krijg je helaas niet...

Hoe rot dat ook is.

Probeer inderdaad afleiding te zoeken, goed voor jezelf te zorgen, niet meer naar buiten kijken, naar de overburen.

Lekker naar de Sauna, shoppen, kapper enz.

Probeer er werkelijk alles aan te doen om alleen aan jezelf te denken op dit moment! En dan kun je vanuit daar weer verder zien... want dan heb je al een heel stuk overwonnen en kun je het misschien weer wat helderder zien...

Verder vind ik woorden bij veel mannen vaak erg vaag...

En ik bedoel, niet alle mannen,..

Ze kunnen nog zoveel zeggen, maar voeg de daad maar eens bij het woord denk ik dan.

Ik ben heel erg sceptisch geworden door wat ervaringen, en heb echt zoiets van:"eerst zien, dan geloven"

want "houden van" heeft zijn betekenis in veel gevallen al gauw verloren...

Probeer echt eens kritisch te kijken of hij wel echt zo leuk was...

Dat is misschien even moeilijk, maar soms wil je dingen gewoonweg niet zien...

Ik wens je heel veel sterkte, en denk aan jezelf!
quote:lundaa schreef op 22 januari 2011 @ 18:41:

het is gewoon moeilijk om verder te gaan als hij steeds bij de overburen is...

Als ik hem niet zie of spreek gaat het wel okee...

maar niet dat als ik eens uit het raam kijk,, hij buiten staat te roken met de overbuurjonge :(

t is zo'n rotsituatie!Ik ben zo'n secreet dat ik precies tijdens zo'n rookmoment mijn nieuwe date naar binnen zou uitnodigen. Al is het maar voor een kop koffie, maar wat zou dat lekker voelen als ik het gevoel zou hebben dat ik jaren voor de gek gehouden werd. Dat dat gevoel nergens op gebaseerd is behalve op eigen aannames doet er even niet toe, ik leef me alleen even in hier.

Toch vraag ik het me af. Je opende in oktober een topic over hem. Zo leuk was het niet, wel?
Is het de overbuurjongen? Hij is erachter gekomen dat hij meer op mannen valt dan op vrouwen? Ik weet het niet, je zult niet de eerst zijn bij wie dat gebeurt.
En hij mist wat...ja...iets wat de overbuurjongen duidelijk wel heeft en jij niet..
Wat zijn dit nu weer een paar domme opmerkingen zeg.

reageer dan niet.
Mee eens Funky Joy...

Wat ik alleen niet snap is dat je niet boos bent Lundaa...

Ik zou al heel snel zoiets hebben van"dan niet, zoek het lekker uit"

I.p.v." ik mis hem zo"

Een vriendin van mij zat ook in een soortgelijke situatie en bleef ook zo "lief" onder de omstandigheden, daardoor kan ze niet van hem loskomen en laat ze hem zo nu en dan nog steeds toe...

Daar kan ik persoonlijk heel slecht tegen.

Want ze is dus heel vaak verdrietig, terwijl ze voor mijn gevoel allang het punt bereikt had moeten hebben, om hem niet meer toe te laten en hem heel hard de deur te wijzen!

Jouw situatie is misschien anders, maar ik krijg bij jouw verhaal gewoon een beetje hetzelfde gevoel...

Je kunt er echt voor kiezen om voor jezelf op te komen door te besluiten dat je dit niet wil en dat je je niet zo wil voelen!

Iemand die na 2 jaar hard is tegen jou, geloof me, daar kun jij net zo hard tegen zijn!
Maar het kan toch gewoon zo zijn dat hij je echt niet mist?

Ik weet nog dat ik na het verbreken van een relatie van 14 jaar (hoop gebeurd dat wel) mijn ex na een paar maanden huilend aan de telefoon had of ik hem niet miste, want hij miste me vreselijk. Ehm, nou NEE geen seconde.

Ging hij nog harder huilen. Ja hij vroeg het zelf hoor, en ik zeg dan de waarheid. Ga niet liegen om hem blij te maken en dan had hij zeker nog vaker gaan bellen.

Ik heb hem nooit ook maar 1 seconde gemist. Dus dat kan best. Hard maar waar.
Hi,

Ik zit het te lezen en moet direct aan mijn situatie denken. Mijn ex en ik hadden 7 maanden een relatie en pats boom was het over, gezellig begin van nieuwe jaar.

Eerst was het feit, ik was meer een goede vriendin maar wel sexy en aantrekkelijk, toen gaf hij aan weinig tijd voor mij te hebben en te druk met zijn eigen zaak, en toen kwam het eruit dat hij mij niet had gemist tijdens skien.

Kerst vier ik nog gezellig bij zijn ouders, allemaal leuk! Geen vuiltje aan de lucht. Soms kan je achteraf nog denken oh ja toen...maar nu totaal niet..

We waren vanaf dag 1 onafscheidelijk, na paar maanden heeft hij een behoorlijk ernstig ongeluk gehad waardoor we 7 dagen op elkaars lip zaten. Hij was niet echt mobiel dus ik heb hem toen bijgestaan deze periode. Na afloop gaf hij aan dat hij echt niet wist wat hij zonder mij mist en dat hij zich ook onwijs op zijn gemak voelde bij mij. Alles ging voorspoedig! Hij had het zelfs over samenwonen.

Iedereen vond ons ook het ideale paar, vrienden van hem belde mij toen ze het nieuws hadden gehoord vol ongeloof op, zijn zusje (met wie hij 2 handen op 1 buik is) stuurde mij een mail waar ook het ongeloof uitsprak. Als zij het al niet snappen, hoe kan ik dan het begrijpen. Het is allemaal zo raar en ik mis hem zo onwijs.

Zijn zusje verklaarde het als bindingsangst. Hij had later aan haar aangegeven dat hij weinig tijd had en meer tijd wou steken in het bedrijf etc.

Vond het wel zo lief dat zijn vrienden tegen mij zeide, zie het zo je bent 8 nieuwe vrienden rijker. DAt vond ik wel heel lief.

Ik heb hem vandaag gebeld dat ik mijn spullen nog wil halen, ik heb woensdag een afspraak ben heel benieuwd. Heb hem vanaf het nieuwe jaar niet meer gezien. We hebben elkaar alleen maar gesproken omdat hij ook veel in het buitenland zit voor zijn werk.

Ik hoop dat het zorgt dat de onrust in mijn hoofd weggaat. Ik word wakker met hem en ga slapen met hem, droom over hem!

Ik focus mij op allerlei andere dingen maar als ik eventjes alleen ben of mensen die het nog niet weten vragen naar hem. Schiet ik helemaal vol.

Probeer over afleiding te zoeken om er maar niet aan te denken, maar de klap komt dan weer harder als je dan eventjes alleen bent.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven