Hoe erg is liegen?

04-10-2012 22:16 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds een tijdje heb ik een relatie. Een aantal maanden voor we elkaar echt leerden kennen, hadden we alleen virtueel contact. Hij had toen nog een scharreltje lopen, wat hij zei stop te hebben gezet, toen ons virtuele contact wat intensiever werd. Ik had toen zelf overigens een (al lange tijd slecht lopende) relatie.

Enkele maanden nadat ik mijn relatie had verbroken, hebben we elkaar in levende lijve ontmoet en vrij snel een relatie gekregen.

Het volgende is het probleem: ik denk vrij zeker te weten dat hij het scharreltje pas veel later heeft stopgezet dan hij het doet voorkomen. Op zich geen probleem (wij hadden toen nog geen relatie), maar het vermoeden dat hij tegen me liegt, vind ik erg vervelend. Maakt het ook moeilijker hem te vertrouwen.

Wat doe ik hier nou mee?
Ik vind eerlijkheid erg belangrijk en als iemand meteen al niet eerlijk tegen me is, kan ie t schudden. Daar houd ik niet van.

Aan jou of je t een dealbreaker vindt.
Waarom denk je dat te weten?
Ik vind het erg belangrijk dat iemand gelijk eerlijk na me is!

Ookal heb je nog geen relatie of niks gedaan samen...

Eerlijk is eerlijk anders kan je het ook schudden bij mij
Tja, het lastige is dat ik weet dat er "iets" meer heeft gespeeld dan hij zegt, maar ik weet niet wat of hoe lang. "Indirecte bewijzen" zeg maar. Ik kan het ook groter maken dan het is en wil hem liever niet kwijt.
gewoon vragen.

Blijf je het niet geloven dan zul je keuzes moeten maken..

Kan je er mee leven?

Volgens mij niet als ik het zo lees, en ja als hij zich aan dat antwoord blijft houden en jij blijft het niet geloven dan houd het al snel op tussen jullie lijkt mij.

Gaat er dan vast niet beter op worden.
Ik vind niet dat je direct als je wat leuker contact met iemand krijgt, je zou moeten stoppen met scharreltjes. Ik bepaal dat meestal pas als ik écht interesse in iemand heb en als het serieus daten wordt. Dan wil ik geen scharrels meer maar alleen de vent waar ik verliefd op aan het worden ben.

Als ik het goed begrijp hadden jullie elkaar toen nog niet ontmoet, klopt dat? In dat geval snap ik wel dat hij niet direct is gestopt met haar, hoe romantisch het ook zou zijn.
Dat soort dingen zijn ingewikkeld. Het is hoogstens wat berekenend... misschien heeft hij een tijdje op 2 paarden gewed. Kijken of 't met dat scharreltje wat wordt... of toch... met jou.

Ik heb zelf een relatiebreak gehad van een maand of vier. In die vier maanden heb ik een date gehad. Is niks gebeurd verder... maar daarna besloten ex en ik dat we weer verder gingen. En stond die ene date van mij opeens ter discussie... ook zoiets dergelijks!

Maar ik kom wel ergere dingen tegen hier... zou me er niet zo druk om maken, als hij nu maar wel duidelijk voor je kiest!!
Ik geloof wel dat hij nu duidelijk voor me kiest. Vind het ook geen probleem als hij tot onze "start" een sex-dame er op na heeft gehouden. Er was geen sprake van een relatie (wel het er naar toe werken), laat staan van monogamie.

Lastigste vind ik dus vooral dat hij het niet eerlijk zeg (denk ik).
Ik denk wel dat er goede redenen voor zijn om zit te verzwijgen. De angst dat jij boos zou worden bijvoorbeeld.
misschien als je het aangeeft dat je twijfelt en dat je erbij zegt dat je het echt niet erg vind ( en dat ook moet menen dan ) Dat hij het gewoon eerlijk tegen je verteld.
Waarom moet hij dat eerlijk zeggen? Jullie waren nog niet samen, en hij wil het er blijkbaar niet over hebben met jou. En feitelijk gaat het je ook niks aan.
Opinions are like assholes. Everybody has one.
Euh... volgens mij wil jij helemaal niet weten wat er is gebeurd. Liegen daarover is voor mij volkomen legitiem. Want daar moet jij helemaal niet naar vragen, uit het oogpunt van zelfbescherming.
Het was voor jouw tijd, maar kan me ook indenken dat jij graag het gevoel hebt, dat hij alleen voor jou ging/gaat. Dat jij zijn enige nummer 1 bent. Nu staat dat gevoel naar jouw idee ter discussie; wás ik wel degene met wie hij het allerliefste samen is? Denk dat je je dat afvraagt en dat snap ik best.

Máár kan me goed indenken dat hij enorm blij met jou is, voor jou gekozen heeft, maar toentertijd nog niet zeker van je was. Ook mannen zijn onzeker (in de beginfase al helemaal). Kan zijn dat hij dat even wilde afwachten, jouw signalen voor groen licht.
Ik vind het erg vaag hoor, waarop baseer jij jouw vermoedens?
Jij 'deed' het toch ook nog met iemand toen? Je geeft zelf aan dat je nog in een (slechte) relatie zat....

Heb je die ook alles direct en eerlijk verteld over het contact met je huidige vriend??
Je denkt vrij zeker te weten dat........

Hij zou kunnen zeggen: Ze is zo achterdochtig.......

Maar al die aannames over je beginnende relatie.

Belangrijk is toch hoe het nu gaat? En hoe het nu is? Hij heeft die scharrel in ieder geval voor jou stopgezet. Dus dat kan je probleem niet zijn. Of dat nu 1 of 2 weken eerder of later is.
Ik merk dat het lastig is het verhaal goed uit te leggen zonder dat het te herkenbaar wordt. Ik snap dat ik een achterdochtige indruk maak. Zo ken ik mezelf eigenlijk niet.

Feit is dat ik weet dat hij over sommige dingen met betrekking tot deze scharrel heeft gelogen. Dingen die ik, als hij de waarheid zou spreken, helemaal niet erg zou vinden. Dat hij me niet alles vertelde toen we nog geen relatie hadden: prima en logisch ook, dat hoort een beetje bij het versieren. Natuurlijk ga je iemand dan niet vertellen dat je er een scharrel op na houdt.

Toen we eenmaal samen waren, heb ik hem er eens expliciet naar gevraagd. Hij ontkende een aantal zaken die ik hem voorlegde (waarvan ik ook niet weet of het waar is of niet), maar gaf ook verder geen enkele spontane informatie. Dat had mijn wantrouwen weg kunnen nemen.

De ellende is dat er nu een soort achterdochtig virusje in mijn hersenpan gaat rondknagen, die maakt dat ik niet goed weet hoe ik hem in moet schatten qua betrouwbaarheid. irritant, want hij is ook een enorme lieverd, zorgzaam, geinteresseerd en een heerlijke man.
quote:Anthonius schreef op 05 oktober 2012 @ 10:41:

Jij 'deed' het toch ook nog met iemand toen? Je geeft zelf aan dat je nog in een (slechte) relatie zat....

Heb je die ook alles direct en eerlijk verteld over het contact met je huidige vriend??Ik was volkomen eerlijk over mijn toenmalige relatie naar mijn huidige partner. Dat lijkt me het belangrijkste hier. Daarnaast heb ik netjes eerst mijn relatie verbroken voor ik aan de volgende begon, er zat zelfs een flinke tijd tussen.
Dan zeg je toch gewoon dat je weet dat ie over bepaalde dingen heeft gelogen? En dat dat je dwars zit, je er achterdochtig van wordt. Etc.
Nu al issues?
Hmm, eerlijkheid wordt zwaar overschat. En ik vind het typisch vrouw eigen om alles te willen weten van scharrels. Waarom wil je het in hemelsnaam weten. Je bent nu toch samen?
quote:Esfa schreef op 05 oktober 2012 @ 14:18:

Hmm, eerlijkheid wordt zwaar overschat. En ik vind het typisch vrouw eigen om alles te willen weten van scharrels. Waarom wil je het in hemelsnaam weten. Je bent nu toch samen?

Het gaat er al lang niet meer om wat hij wanneer met wie heeft gedaan. Het gaat erom dat hij, nu we samen zijn, eerlijk en betrouwbaar is. Ook wanneer dat lastig is, daar kom je dan samen wel uit toch?

Wel grappig trouwens om te zien dat de vrouwen hier totaal anders reageren dan de mannen
Ik vind zelf eerlijkheid heel erg belangrijk.

Liegen in een relatie is voor mij dan ook absoluut onacceptabel.
Waarom vraag je naar een scharrel voor jou tijd? Waarom wil je het weten? Wat is de toegevoegde waarde ?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven