Hoe ga ik dit doen,hem verdriet doen?

09-06-2009 11:06 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag viva dames,

Ik heb al vaker gereageerd,maar omdat mijn vriend mijn nickname kent,even een andere aangemaakt.

De titel zegt het al,hoe ga ik hem verdriet doen?

Na een relatie van dik 3,5 jaar...Ik wil het uitmaken,ik weet dit al langer,maar ik denk er nu elk uur aan,lig er wakker van..Ik kan gewoon niet meer verder in deze relatie..

We hebben samen veel meegemaakt,mensen verloren maar ook mooie dingen.Ook mindere dingen,zoals hij die bv contact zocht met een ander meisje en daar oa sexverhalen mee verteld.We hebben al tijden geen sex meer ( wel zoenen en oraal ) maar kan me niet meer helemaal aan hem geven.En ik weet zelf waarom,ik voel geen sexuele aantrekkingskracht meer,ik voel eigenlijk niets meer dan houden van als de broer zus manier.We wonen niet samen,maar zien elkaar amper.1x in de 2 weken en dat komt door mij..Ik wil hem liever niet meer zien..Hij is een lieve jongen,doet alles voor me en accepteert zoveel,maar ik kan hem niet gelukkig maken,hij verdiend meer..

Vorig jaar samen op vakantie geweest en enorme ruzie gehad,gezegd dat als dit binnen een half jaar niet veranderd het niet meer verder kan..

Na alle bovenstaande redenen zelf nog eens gelezen te hebben weet ik wat me te doen staat..Maar waarom kan ik die knoop niet doorhakken?

Sorry als het wat warrig klinkt,maar zo voel ik me gewoon ook..

Misschien heeft iemand hier tips voor me?

Liefs
wie doe je liever verdriet. Jezelf of hem?
Stressed is just desserts spelled backwards
Misschien is het op korte termijn wel heel verdrietig, maar blijven hangen in een relatie die niet werkt is niet gezond voor jou en niey voor hem. Als het over is, kunnen jullie allebei weer verder. Als jij niet meer van hem houdt/hem niet meer wil zien/geen sex meer wil, dan is hij uiteindelijk beter af bij een partner die dat wel wil met hem. En jij ook.
Stressed is just desserts spelled backwards
je bent welkom op het topic: en nu sta ik aan de andere kant, ik wil het uitmaken.... wellicht een hoop herkenning voor je
Je hebt al (blijkbaar) eerder aangegeven dat je de relatie niet zo voor wil zetten en dat is dan wel gebeurt. Er is te weinig veranderd in jouw opzicht dus tijd om te vertrekken.
Nee echt?
ik weet het,ik weet het zo goed..doe mezelf ook veel verdriet en weet dat ik nu in elk geval voor hem moet kiezen..

maar wanneer is het goede moment?

Dat is er nooit natuurlijk..

Het liefste wil ik hem gewoon vertellen dat ik hem niet gelukkig kan maken,en wil hem erna ook echt niet meer zien..

Klinkt cru,maar dat is beter voor mij (misschien ook voor hem).

Het voelt in elk geval fijn het al van me af te schrijven..
Helemaal eens met met Maleficent. Op de lange duur hou jij hem zo ook gevangen in een relatie met iemand die niet voor hem wil gaan. Zo ontneem je jullie allebei de kans op geluk, en een relatie met een partner van wie je voor de volle 100% houdt en die voor de volle 100% voor je gaat.

Sterkte!
The trick is forgiving the unforgivable (Nip/Tuck).
quote:Maleficent schreef op 09 juni 2009 @ 11:07:

wie doe je liever verdriet. Jezelf of hem?Ik neem aan dat je in dit context wilt horen dat je liever een ander pijn doet maar als je hier een neutrale pol van zou maken, weet ik nog niet wat de uitkomst zou worden. Persoonlijk neig ik er toch meer naar om eerst mezelf maar pijn te doen voordat ik een ander pijn doe.
Dat jij hem niet gelukkig kan maken?!

Wat denk je van jezelf meid?
Nee echt?
sagrera,dat heb ik dus ook...doe mezelf zoveel pijn door te blijven in iets wat ik niet wil,maar dat voelt beter dan hem pijn doen..

al vind ik het zo moeilijk voor te stellen dat hij niets in de gaten heeft..

Al hebben we ooit gezegd dat we beiden types zijn,die pas opgeven als het echt niet meer kan..Misschien komt het daardoor..

Altijd denken dat het nog beter word..
Of je gaat beiden keihard aan de slag zodat jullie je weer prettig voelen in je relatie of je houd ermee op.

Je hebt al een paar jaar een relatie met hem maar ziet hem maar 1xper 2 weken. Hoe kan dat? Geen verlangen naar elkaar? Geen tijd voor elkaar maken of is het iets anders?

Het is wel normaal dat je af en toe een dipje hebt in je relatie maar ddan moet de relatie wel goed zijn.....
Nee echt?
dat we elkaar nu zo weinig zien komt door mij,dat is iets van de laatste tijd,eerder zagen we elkaar veel meer.

Maar ik heb die behoefte niet meer,wil gewoon naar mijn eigen huisje dan..

Ook is het vertrouwen dus weg over wat er nu een jaar geleden is gebeurd,toen was het bijna uit,maar ben ik toch gebleven..En toen had ik gewoon door moeten zetten..

Ik ga deze week met hem praten,over een paar weken gaat hij met vrienden op vakantie,ik hoop dat dat hem afleiding bezorgd..

Dankjewel voor jullie reacties!
Ik ben ook nog lang bij mijn ex gebleven omdat ik hem geen pijn wilde doen, tot ik op een gegeven moment inzag dat ik hem juist heel veel pijn deed door op een halfslachtige manier (zoals ik die ook bij smsverslaafd merk) bij hem te blijven. Door geen sex meer te willen, en eigenlijk liever willen dat hij je niet meer aanraakt enzo. Dat is veel pijnlijker dan tegen hem zeggen dat je niet meer van hem houdt, en dat het beter is dat jullie allebei je eigen weg gaan.
The trick is forgiving the unforgivable (Nip/Tuck).
Wat je schrijft is bijna precies mijn verhaal, met als groot verschil dat ik samen woonde. Ik heb teveel geprobeerd en te lang aangekeken en uiteindelijk kón ik niet meer en ben ik vertrokken. Dat ik zo lang heb gewacht heeft ervoor gezorgd dat we op een hele rotte manier uit elkaar gegaan zijn.

Om die stap te zetten moet je al je moed bij elkaar rapen, ookal weet je dat het echt niet anders kan.

Achteraf kan ik gelukkig zeggen dat ik er alleen maar veel gelukkiger van ben geworden. In eerste instantie was ik alleen maar opgelucht, nu weet ik dat het in alle opzichten een verschrikkelijk goeie beslissing is geweest.

Wat ik bedoel te zeggen is: luister naar jezelf. Als jij weet dat je niet nog 40 jaar in deze relatie kunt blijven, geef dat dan ook toe. Gun jezelf en hem meer geluk. Het beste moment komt niet: jij moet dat moment maken.
Die moeite om het uit te maken herken ik heel erg. Ik en mijn ex waren bijna 7 jaar bij elkaar en het ging echt bergafwaarts. Voor mij in ieder geval wel. Te vaak werd mijn vertrouwen bedonderd, geen zin meer in sex met hem, veel ruzie, overal discussies over, gemeen tegen elkaar.... En toch probeerde ik altijd het goede te zien. En juist in de periode dat hij vond dat het de goede kant op ging, ging hij weer in de fout (liegen) en was het voor mij over. Ineens was het gewoon op en heb ik het uitgemaakt. Ik had dus echt die fout van hem nodig om de knoop door te hakken. Achteraf gezien vind ik het jammer dat ik niet eerder zelf de moed heb gehad hem en mij die laatste tijden vol ruzie en gedoe te besparen.

Zou erg dapper van je zijn als je hem gewoon heel eerlijk vertelt dat je het niet meer ziet zitten. In je hoofd heb je de beslissing al gemaakt. Doorgaan terwijl je eigenlijk niet wilt doet hem en jou ook pijn, maar dan veel sluipender en slopender.
Wat zou je zelf pijnlijker vinden: gedumpt worden, of er achter komen dat iemand al jaren niet meer van je houdt, maar alleen maar bij je is gelbelevn uit angst om je te kwetsen?

Iedere dag dat je blijft ontneem je hem de kans om iemand te vinden die wel sex met m wil, die m wel aantrekkelijk vind en wel voor m kan gaan. Zo bezien is blijven terwijl je hem niet meer wilt eigenlijk veel kwetstender dan nu ff door zure appel heenbijten en hem de nare boodschap medelen dat het voor jou op is.

sterkte.
Nou meiden,ik heb het gedaan.Net,en ben zo verdrietig,is dat normaal?Moet ik nu niet opgelucht zijn,en niet verdrietig zijn?ik jank de ogen uit mijn kop..
Net? Dan mag je echt wel janken hoor. Volgende week ook nog.

Jij voelde je niet goed bij deze relatie en er werd niet aan gewerkt. Dan heb je het beste gedaan door het uit te maken zodat jullie allebei nieuwe kansen op geluk hebben. Maar eh.. je hebt toch niet gesmst of per telefoon ofzo? Face to face mag ik hopen?
ja we smsten er eerst over dat het nog steeds niet verbeterd was etc.toen is hij omgedraait van de weg naar zijn werk en naar me toe gekomen.heb het kort gehouden want ik was bang dat ik anders weer in twijfel kom,terwijl ik wel weet dat t goed is..

hij zag het wel aankomen,zei die en dan denk ik was er dan ook over begonnen,dan hadden we beiden niet zo hoeven vechten van binnen.

maar goed nu dus weer alleen verder..

vandaag waren we ook nog 3 jaar en 6 maanden samen,ook zo cru voelt dat erbovenop.

sorry als ik even onsamenhangend typ hoor.
. Ik las verkeerd
Heel veel sterkte! (f)

Natuurlijk ben je verdrietig. Je hebt het net uitgemaakt, terwijl je het graag anders had gezien. Dat dit niet nodig was geweest.
Goed dat je de knoop door hebt gehakt. En huil maar flink, is volkomen normaal!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven