Hoe houd ik het contact?

13-11-2011 10:35 10 berichten
Ik zal proberen het kort te houden.

Midden september heb ik "per ongeluk" op facebook een jongen leren kennen. Hij woont bij ons in het dorp, maar zat op dat moment in Zweden ivm zijn studie. Hij zit daar tot eind december.

We raakten aan de praat via de facebookchat en na een week hebben we nummers uitgewisseld en zijn we aan het whatsappen geblazen. We stuurden elkaar elke dag wat en hadden zo veel te vertellen! Het was erg leuk en we hadden al besloten om elkaar te ontmoeten als hij terug was.

Hoe meer we praatten, hoe meer je nieuwsgierig naar elkaar werd. We hebben gebeld, msn, geskyped. Alles wat je maar kon doen als iemand op afstand zit. Dit was ook allemaal erg leuk. Maar na 6 weken beland je op een punt, waar één van de twee minder contact begint te zoeken. Waar het blijkbaar minder interessant wordt? Normaal was ik altijd diegene (als ik contact had met iemand die erg ver weg woonde), maar nu was hij het! En dat terwijl ik 'm echt leuk begin te vinden!

Ik weet dat het niet slim is om hem nu steeds wat te sturen, daarom houd ik me ook in. Maar ik wil zo graag dat het weer van die leuke gesprekken waren als eerst.

Hoe kan ik ervoor zorgen dat ik weer interessant voor 'm word?

Hoe kan ik ervoor zorgen dat het contact weer net zo leuk als eerst wordt? Ik begrijp dat elke dag overdreven veel is als je elkaar nog niet eens hebt ontmoet in het echt, maar ik mis de leuke gesprekken.
Alle reacties Link kopieren
niks laten horen...

kijken of het doodbloedt of dat hij toch weer gaat sturen
Stuur hem iets als je echt iets te melden hebt, en laat ook wat initiatief bij hem. Dus niet voor elke zucht en scheet een berichtje sturen dan. Het initiatief volledig bij hem leggen vind ik ook wat gekunsteld, tenzij hij echt nergens meer op reageert.
Opinions are like assholes. Everybody has one.
Misschien is ie zich even op ZIJN studie in Zweden aan het richten?

Ook erg interessant lijkt me dat.
Hij reageert er gelukkig wel op, dus ik denk dat het inderdaad beter is dat ik wat stuur als ik echt wat te melden heb. Misschien stuurt hij ook wel wat tussendoor vanuit zichzelf als hij wat te vertellen heeft.

Alleen wordt het op een gegeven moment gewenning om elke dag contact te hebben. Ik denk dat ik daar gewoon aan moet wennen dat het minder wordt.
Dat is toch ook logisch? Hij heeft daar ook nog andere dingen te doen en misschien heeft hij ook niet altijd iets zinnigs te melden.
Opinions are like assholes. Everybody has one.
Dat is ook zo, maar je merkt gewoon aan de manier van praten dat het minder geinteresseerd is van zijn kant als eerst. Iets afstandelijker.

Maar goed, dan moet ik er blijkbaar zelf maar voor zorgen dat ik interessant blijf. En ik ben gelukkig niet zo'n meisje die 'm dan gaat doodstalken, thank God haha.

(Alleen denk ik er dan weer te veel over, vandaar dat ik het beter hier kan uiten en vragen dan hem ermee lastigvallen).
Ik denk dat het iets met de lengte van een man zijn spanningsboog te maken heeft, na enige tijd moet er iets gebeuren. Een volgende stap zeg maar. Waarom boek je geen ticket die kant op? Met een prijsvechter kost het niets. Vraag naar zijn oud- en nieuwplannen en laat vallen dat jij zou willen dat je ook zo'n leuk feest in het vooruitzicht zou willen hebben maar dat er hier in NL weinig te beleven is dit jaar. Grote kans dat ie voorstelt dat je die kant op komt als ie je echt leuk vindt. k heb overigens hetzelfde meegemaakt met daarbij de kanttekening dat er wel al een afspraak stond voor drie weken later. Na weken mailen was het toen die afspraak eenmaal stond ineens stil. Het verleidingsdeel was over, het was duidelijk (achteraf) dat we elkaar alleen nog maar in de armen hoefden te vallen. We zijn nog steeds samen.:-D
Aah dat is leuk!

En ik moet nog 7 weken wachten! Het stomme is dat ik met oud en nieuw 10 dagen weg ben en als hij rond die dagen terugkomt, lopen we elkaar net mis!

Ik denk ook dat het begint te vervelen als er geen volgende stap is, aangezien we al hebben geskyped en alles.

Alleen wachten duurt zo lang en hij had het er gister over dat zijn band met Nederland steeds vager wordt en dat hij het liefst daar wil blijven. Hij komt gelukkig wel terug, want hij moet eerst nog afstuderen.
Ik kan er trouwens niet heen, omdat ik aan het afstuderen ben. Iets te drukke periode helaas..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven