Hoe knuffelig ben jij met je partner?

27-05-2009 17:37 33 berichten
Hallo!

De titel van dit onderwerp is vrij veelzeggend voor de vraag die ik heb , namelijk: hoe veel en/of hoe vaak knuffelen jullie met je partner? Daarmee bedoel ik: aanhalen, kusjes geven, zomaar wat strelen, in elkaars armen liggen, etcetera - dit alles zonder dat er (per se) seks uit voortkomt. En zijn jullie allebei daar in principe altijd voor in de stemming, of zijn er ook momenten waarop jij/hij (of zij) daar even helemaal geen zin in heeft? If so: vindt de ander dat dan vervelend, of totaal geen probleem?

Mijn vriend en ik zijn allebei vrij knuffelig aangelegd, maar ik merk wel dat als hij soms moe is, of met zijn hoofd ergens anders is, hij ook niet zo veel trek heeft in mijn aanrakingen. Ik moet toegeven dat ik dit soms best vervelend vind en dat ik me dan toch enigszins afgewezen voel, ondanks dat ik verstandelijk wel weet dat het niks met mij te maken heeft... of is het zo dat mijn vriend op zulke momenten in zijn beruchte "hol" zit, zoals John Gray heeft beschreven? En moet ik me er dus niks van aantrekken en hem gewoon een beetje laten?
Alle reacties Link kopieren
Knuffelen? Niet veel, maar het komt zeker voor.

Ik ben knuffeliger ingesteld dan hij, maar ik heb er geen last van dat hij dat minder heeft. Ieder zijn ding denk ik. Ik trek het me ook niet persoonlijk aan, want zo zit hij in elkaar. En ik kom niets tekort in mijn knuffelbehoefte.

Wel liggen we altijd nog lekker in elkaars armen voor het slapen gaan, en regelmatig ineenverstrengelt (is dat een woord?) op de bank. Of even een omhelzing in het voorbijgaan. Net hoe het uitkomt. Hmm, eigenlijk knuffelen we dus best veel, zelfs al is hij minder van het knuffelen dan ik ben.
Wij knuffelen best veel maar mijn vriend is het vaak eerder zat dan ik het ben. Ook komt het knuffelen meer van mij af. In het begin kon ik me dat erg persoonlijk aan trekken maar nu ik hem beter ken weet ik ook wel dat hij gewoon zo is. En elke keer als hij me dan eens stevig vastpakt of me wil knuffelen voelt dan net iets specialer :-D.

Juist als je er de nadruk op gaat leggen gaat iemand wat minder knuffelen omdat het dan zo'n issue wordt. Als jij iets niet wilt dan wil je toch ook niet dat je partner zich daar persoonlijk op aangesproken voelt?
Nee, dat is inderdaad waar; ik weet dat het niet persoonlijk is en mijn vriend is echt een schat. Ik denk dat het ook meer is dat ik erg gewend ben om mijn affectie te uiten/te benadrukken door fysiek contact. Heb vaak het idee dat hij echt *in de stemming* moet zijn om te knuffelen, zoals veel vrouwen echt *in de stemming* moeten zijn om bijv. seks te hebben.
Ik hou niet erg van knuffelen, soms op z'n tijd wel dus ik begrijp j vriend wel.

Ik hou letterlijk van ruimte en dat heb je niet als je knuffelt.
Wij knuffelen heeel erg veel, maar niet als anderen er bij zijn hoor Kusjes, even een knuffel, bij elkaar op de bank liggen (kleine bank=lastig), aanrakingen, heerlijk
@ zusenzo: ah, dat van die ruimte herken ik wel bij mijn vriend. Ook hij heeft altijd behoefte aan ruimte (in letterlijke zin dan, niet as in: 'ik heb ruimte in de relatie nodig' ), volgens mij helemaal als hij moe is. Heb jij dat ook?
Ja, dan wil ik gewoon echt even niks en vooral geen aanraking in de vorm van een knuffel, trouwens een korte knuffel wel hoor maar niet langer dan een halve minuut.

Soms duurt dat een hele avond maar soms ook maar even dus wat dat betreft, geen pijl op te trekken.
En for the record: dat heeft dus niks te maken met hoe lief je je partner vindt, maar gewoon met het feit dat je moe bent?
Man en ik knuffelen vrij veel, varierend van echt een knuffel tot een armstreling of een zoen. En vinden beiden knuffelen dus ook heerlijk. Mijn man het liefst nog iets meer dan ik, maar ik heb soms even wat ruimte nodig, bijvoorbeeld als ik net uit werk kom en even een moment voor mezelf moet hebben. Dat heeft niets met mijn man te maken. Je moet je daar dus idd niet druk over maken.
Mja, misschien dat ik dan toch wat overgevoelig ben. Zoals ik al zei, ben ikzelf praktisch altijd in de knuffel-modus en is het voor mij (samen met lieve woorden) de voornaamste manier waarop ik "instant liefde" uit. Wellicht dat ik deze eigenschap van mezelf iets te veel projecteer op mijn vriend :-)
quote:zusenzo schreef op 27 mei 2009 @ 18:16:

Ja, dan wil ik gewoon echt even niks en vooral geen aanraking in de vorm van een knuffel, trouwens een korte knuffel wel hoor maar niet langer dan een halve minuut.

Soms duurt dat een hele avond maar soms ook maar even dus wat dat betreft, geen pijl op te trekken.

Dat had ik kunnne schrijven. Mijn vriend houdt meer van knuffelen dan ik. Ik ben wat meer gesteld op mn eigen ruimte. En het ligt wel aan mn bui. Als ik de dag echt beu ben, ben ik het liefst even op mezelf. 's ochtends heb ik liever ook geen geknuffel ( ochtendhumeur) een kusje gaat er daarentegen wel vanaf, maar uren in elkaars armen zitten, dan eventjes niet. :-)

Als ik ziek ben daarrentegen, of ik heb hard gesport en ben lichamelijk erg moe. Vind ik het heerlijk om lekker rozig weg te kruipen in mn holletje ( dat is het stukje bij zn schouder waar zn arm begint, daar past mijn hoofd precies in. hahahaha)
Heeft helemaal niks met mijn man te maken!

Dus maak je niet te druk.
Bij mijn vriend heeft het ook niks met mij te maken maar meer met hoe hij is. Hij had het dus ook bij zijn exen. Al merk ik wel naarmate we langer een relatie hebben dat het ook meer van hem uit komt en dat we nu een stuk meer knuffelen dan in het begin. Toen was het voor hem echt aftasten en nu zijn we helemaal op elkaar ingespeeld.
Vriend is knuffeliger dan ik. Altijd tegen elkaar aan zitten op de bank, of ik liggend tegen hem aan. Als ik op dezelfde bank ga zitten maar aan de andere kant (3-zits bank) krijg ik direct de vraag waarom ik zo ver weg ga zitten Als we in bed liggen, gaat hij standaard op z'n rug liggen en vraagt élke avond weer: kom je bij me liggen? Ik hou dat nooit zo lang vol want krijg last van mn nek als ik op z'n borstkas lig dus draai me meestal na een kwartiertje om, dan draait ie mee en gaat ie lepeltje lepeltje liggen. Dat patroon hebben we nu zo'n zes jaar

Verder altijd kusjes bij binnenkomst en bij 'afscheid' en nooit één maar altijd drie, ook zo'n patroon... smaksmaksmak

Ook als we allebei bezig zijn in huis, en we lopen langs elkaar, raken we elkaar of aan (even langs het lijf strelen zeg maar) of we stoppen echt even voor een dikke knuffel.

Best klef, nu ik het zo lees Maar vind het juist erg fijn. Anders wordt het voor mn gevoel zo'n broer-zus relatie. Het is maar goed dat knuffelen lang niet altijd tot seks leidt bij ons, dan kon ik waarschijnlijk niet meer lopen

Maar TO, ik denk dat het heel normaal is dat mensen af en toe even geen aanrakingen willen en even niet in the mood zijn voor knuffels en kusjes. Zolang dat niet overheerst, is er volgens mij niets om je zorgen over te maken... heb je het al eens met je vriend besproken?
Haha, wij hebben ook altijd zo'n meerdere-kusjes-patroon bij binnenkomst en afscheid Wel allemaal op de mond, maar toch, haha.

Anyway, ja, ik heb het er wel 'ns een beetje met hem over gehad. Ik had toen gezegd dat ik me soms een beetje "afgewezen" voelde als hij duidelijk niet terugknuffelde of niet zo in de stemming was, wat hij heel vervelend vond. Hij is verder erg lief en op zich zegt hij het ook altijd op een lieve manier als hij even niet zo veel knuffelzin heeft. En inderdaad, als we thuis even langs elkaar heen lopen, dan is er vaak ook sprake van een kleine aanraking - al is het alleen even een snel kusje of aaitje.

Ik krijg steeds meer het idee dat ik eigenlijk best wel loop te zeiken, haha... Blijkbaar hebben meer mensen dat en is het heel normaal om soms even niet zo in de knuffelstemming te zijn - iets wat ik op zich al wist, maar het is toch fijn om dit nog even bevestigd te krijgen
Wij knuffelen vaak. Een kleine aanraking of lekker aan elkaar friemelen, lepeltje-lepeltje en vaak een spontane omhelsing.

Wij zijn gelukkig knuffelig aangelegt maar als vriend het te benauwd heeft dan kan hij iets rustiger zijn en aangeven dat hij iig niet omhelst wilt worden. Lekker door zijn haren friemelen vind hij dan wel lekker.

Vriend houdt niet van knuffelen als we in gezelschap zijn, vindt hij absoluut vreselijk.
Wij knuffelen en kussen echt de hele tijd door als we bij elkaar zijn. Juist wanneer we veel aan ons hoofd hebben etc. hebben we daar behoefte aan, rustpuntje zeg maar.
Wij zijn ook vrij knuffelig samen. In bed altijd bij elkaar liggen voor het slapen gaan en als we tegelijk wakker worden ook weer. Kusje als we elkaar zien en als we van elkaar weggaan.

Als hij langs me loopt raakt hij me vaak even aan en andersom ook. Op de bank zit ik graag bij hem maar hij krijgt het dan vaak te warm of hij wil languit en dan zitten we ook wel apart ieder op een bank. Denk dat het wel gelijk opgaat onze knuffelbehoefte, misschien heb ik iets meer behoefte dan hem.

Voor mij is het ook een uiting van mijn liefde en daarbij vind ik het zelf zo'n fijn gevoel als hij me omhelst of vastpakt, voel ik me zo lekker veilig en geborgen (hij is groot ;)).
Ook vooral als ik me 'zielig' voel als ik niet lekker ben, dan moet ik echt even 'getroost' worden haha. Lijk af en toe net zo'n klein meisje.
Ik ben helemaal niet knuffelig, terwijl mijn vriend dit wel weer is. Hij wil soms ook lekker knuffelen terwijl ik dat niet altijd wil. Het heeft niks te maken dat ik niet gek op hem ben. Ik denk dat ik mijn hele leven al niet knuffelig ben aangelegd.
quote:curlygurly schreef op 27 mei 2009 @ 19:16:

Ook vooral als ik me 'zielig' voel als ik niet lekker ben, dan moet ik echt even 'getroost' worden haha. Lijk af en toe net zo'n klein meisje.Me too!
Nog nooit echt over nagedacht...maar inderdaad. Samen op de bank (meestal "kriebelt" hij dan wel wat aan mijn oren, haren ofzo). Dat gaat ook prima want daarvoor hebben we extra een grote hoekbank aangeschaft.

Verder lepeltje-lepeltje in bed, tenzij nog iemand een beetje leest, maar dan houdt degene de ander meestal ook nog wel ergens vast.

Kussen altijd bij binnenkomst, weggaan, wakker worden en gaan slapen.

In de keuken tussen het koken door gewoon lekker eens vastpakken (meestal kook ik en kijkt hij dan over mijn rug mee wat ik doe) of een lekkere kus.

Eigenlijk gewoon heel gezellig en nooit over nagedacht. O ja, sexlevel ligt hier dan wel weer heel laag (1 a 2 keer per week).

Hoe lang zijn jullie samen? En doen jullie dit ook allemaal als de kinderen in de buurt zijn?

Wij zijn 10 jaar getrouwd en knuffelen/kussen ook gewoon met de kinderen in de buurt.
Waarschijnlijk zal het best eens voorkomen dat je vriend geen zin heeft om te knuffelen omdat hij jou op dat moment inderdaad even niet zo leuk vindt. Daar komen jullie dan ook wel weer over heen.
Vriend en ik zijn ruim een jaar samen en hebben (dus :-)) geen kinderen. Ik heb geen ervaring met de fase waarin je kinderen krijgt, maar euh... als je 10 jaar getrouwd hebt en kinderen hebt, dan is 1 á 2 keer per week seks toch heel netjes...? Vriend en ik doen het een keer of 3 á 4 per week, gok ik... en dan voornamelijk in het weekend.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven