Hoe kom ik over een verliefdheid heen?

17-10-2021 10:44 45 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na twee maanden met een onmogelijke man te hebben gedate moet ik nu echt de stekker uit deze "relatie" trekken.
Een onverschillige, introverte man die geen relatie wil maar wel mij steeds weer opzoekt. Hij is fout maar op de momenten dat we bij elkaar zijn ontzettend lief, grappig en een meester tussen de lakens.
Na een weekend vol contact hoor ik iedere keer niets meer van hem, op een enkele kleine reactie na. Ja, hij stuurt na een paar weken een appje omdat het gaat jeuken en hij mij niet wil laten lopen. Ik weet het! Ik trap er zelf in! Ik heb over zijn gebrek aan communicatie al eens een topic geplaatst.

De afgelopen weken ben ik door een hele moeilijke periode gegaan wat helemaal los van hem stond.
Uiteindelijk heb ik hem hier een app over gestuurd, om mijn hart te luchten en ook eens een keer mijn kwetsbare kant te laten zien.
In onze contacten liet ik deze kant te weinig zien terwijl hij wel steeds vraagt naar hoe het met mij gaat.
Vandaar dat ik nu eindelijk eens een keer mijn kwetsbare kant wou uiten.
Op deze app van mij heb ik na 1,5 dag een reactie gekregen.
Hij was bij vrienden geweest en had daar zoveel gezopen dat hij niet in staat was geweest om op mijn persoonlijke en kwetsbare app te reageren. Hartsikke logisch toch?!

Hoe verdrietig en pijnlijk ook, mijn persoon en mijn gevoelens boeit deze man niets en daarom moet ik ermee kappen. Ik ben voor hem lekker voor de seks en het gezelschap als hij daar behoefte aan heeft.
Nu ben ik midden 40 maar toch vraag ik mij af hoe ik zo snel mogelijk los van deze man kom. Hij beheerst mijn gedachten en gevoel, sloopt mij emotioneel.
Hoe vind ik mijn waardigheid terug en gooi ik hem uit mijn systeem?

Ik wil weer blij en gelukkig zijn....
Alle reacties Link kopieren
Twee maanden ellende, jij ziet hem graag maar hij jou niet op dezelfde manier. En dat steekt dat iemand jou niet genoeg ziet zitten maar wachten op deze minimale aandacht is gemeen naar jezelf.
Tijd heelt veel wonden. En je ego minder laten spreken. Waarom wil je zo'n iemand en zou je er heel erg verdriet over hebben als niet werkt? Zeker na zo'n korte periode.
Alle reacties Link kopieren
Begin met blokkeren. Zorg dat hij geen contact meer op kan nemen en jij niet met hem. Blokkeren en nr verwijderen.
En elke dag die vanaf dan komt is een dag in de goede richting, geef het tijd
Ja wat!? Pannekoek! Doei! ©
Alle reacties Link kopieren
Blokkeren en verder gaan met je leven.

Wat lekkere chocola voor jezelf kopen als troost. Avondje zielig zijn en dan hoppa doorgaan.
Niets meer verwachten en hem, omdat hij goddelijk is in bed, degraderen tot FWB.
Wat hij kan kan jij toch ook?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb hetzelfde en wat je in ieder geval NIET moet doen is achter hem aan lopen. Blokkeren en door.
Alle reacties Link kopieren
Is blokkeren niet een beetje een heftige reactie?
Hij vraagt ook regelmatig hoe het met je gaat zeg je.
Een app sturen met persoonlijke problemen is misschien ook niet de beste manier, beter kun je daarover bellen of face to face spreken.

Hebben jullie elkaars verwachtingen al naar elkaar uitgesproken?
Levensgenieter ;)
Besluiten ermee te kappen en dan ook geen contact meer. Dat is het enige wat werkt.
Alle reacties Link kopieren
Blokkeren lukt mij nog niet maar zou ik wel moeten doen.
Hij vraagt hoe het met mij gaat als we elkaar spreken, is dan ook echt betrokken.
Daarnaast is hij koud en afstandelijk.
De persoonlijke problemen heb ik niet benoemd, ik heb hem aangegeven dat ik emotioneel een paar tikken te verduren had gehad en dat ik hem wou laten weten dat achter mijn lach nu ook pijn schuil gaat.
Dan was het aan hem om daar verder over door te vragen, of niet.
Helemaal geen inhoudelijke reactie had ik niet verwacht maar was wel duidelijk, hoe pijnlijk ook.
Verwachtingen weet ik deels, hij wil geen relatie (nog niet omdat hij dit nog niet kan) wil eigenlijk ook niet dat ik met anderen afspreek (aan het lijntje houden) en hij zegt heel duidelijk dat als iemand (ik dus) te dichtbij kom hij afstand neemt om zichzelf emotioneel te beschermen.
Verder geeft hij steeds aan zich niet verbaal te kunnen uiten als het gaat om zijn gevoelens. Dat had ik al gemerkt...
Ook in bed is hij een overtreffende trap van een "stille genieter"
FWB kan ik niet aan. Ik wil best 1 keer in de twee weken afspreken met radiostilte maar ik moet wel het gevoel van wederzijds respect houden.
Dat is er nu niet en gaat er ook niet komen.
Natuurlijk lukt blokkeren wel. 2x klikken en klaar.

En hij klinkt als iemand die je gewoon als een sekspop ziet, misschien nog wat aandacht geeft aan hem, ook fijn..maar verder moet jij niet zo veel willen.


Hoezo ben je daar verdrietig over en kan je hem 'nog niet' blokkeren?
-
anoniem_383168 wijzigde dit bericht op 24-01-2022 18:43
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Wie nooit een behoorlijke maaltijd heeft gehad neemt genoegen met broodkruimels.
TO, je verdient beter, begin eerst van jezelf te houden. Was het echt een verliefdheid van jouw kant of ging je door tot het antwoord voor jou helder was ondanks het wachten en de pijn?

Het is moeilijker om over een verliefdheid heen te komen wanneer het niet goed heeft gezeten. De man waarover het gaat heeft met je gespeeld en daarom zit je waarschijnlijk in die loop.
Zoek iets van afleiding wat je helemaal in beslag neemt, dat kan een spelletje zijn op de computer of een hobby. En iedere keer dat je gedachtes weer naar hem afdwalen swipe je die gedachte naar rechts, of links. Blijven volhouden.
henk-and-roelie wijzigde dit bericht op 17-10-2021 11:56
0.44% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Henk-and-Roelie schreef:
17-10-2021 11:53
Wie nooit een behoorlijke maaltijd heeft gehad neemt genoegen met broodkruimels.
TO, je verdient beter, begin eerst van jezelf te houden. Was het echt een verliefdheid van jou kant of ging je door tot het antwoord voor jou helder was ondanks het wachten en de pijn?

Het is moeilijker om over een verliefdheid heen te komen wanneer het niet goed heeft gezeten. De man waarover het gaat heeft met je gespeeld en daarom zit je waarschijnlijk in die loop.
Zoek iets van afleiding wat je helemaal in beslag neemt, dat kan een spelletje zijn op de computer of een hobby. En iedere keer dat je gedachtes weer naar hem afdwalen swipe je die gedachte naar rechts, of links. Blijven volhouden.

Mooi! En zo waar.
Alle reacties Link kopieren
Roze-tulp schreef:
17-10-2021 11:53
Ik vraag me af of wij niet dezelfde man hebben gedate (loep me maar) :hihi:
Ik heb het echt met hem “uitgemaakt” destijds en het voelde zo goed dat ik voor mezelf en mijn eigen behoeftes opkwam, dat ik er ook vrij snel overheen was. Dat onrustige gevoel wat je nu hebt, blijf je houden als je hem blijft zien…
Bruine ogen, donker haar, type "ruige man" Overijssel? :whistle:
Alle reacties Link kopieren
Henk-and-Roelie schreef:
17-10-2021 11:53
Wie nooit een behoorlijke maaltijd heeft gehad neemt genoegen met broodkruimels.
TO, je verdient beter, begin eerst van jezelf te houden. Was het echt een verliefdheid van jouw kant of ging je door tot het antwoord voor jou helder was ondanks het wachten en de pijn?

Het is moeilijker om over een verliefdheid heen te komen wanneer het niet goed heeft gezeten. De man waarover het gaat heeft met je gespeeld en daarom zit je waarschijnlijk in die loop.
Zoek iets van afleiding wat je helemaal in beslag neemt, dat kan een spelletje zijn op de computer of een hobby. En iedere keer dat je gedachtes weer naar hem afdwalen swipe je die gedachte naar rechts, of links. Blijven volhouden.
Helemaal waar!
Ik ga het ook doen. Het moet!
Mijn waardigheid staat op het spel.
Alle reacties Link kopieren
FeeLucifer01 schreef:
17-10-2021 11:48
Natuurlijk lukt blokkeren wel. 2x klikken en klaar.

En hij klinkt als iemand die je gewoon als een sekspop ziet, misschien nog wat aandacht geeft aan hem, ook fijn..maar verder moet jij niet zo veel willen.


Hoezo ben je daar verdrietig over en kan je hem 'nog niet' blokkeren?
Ook hier kan, en wil, ik geen speld tussen krijgen.
Blokkeren!
Elsbeth schreef:
17-10-2021 11:57
Bruine ogen, donker haar, type "ruige man" Overijssel? :whistle:

Nee toch niet!! Er lopen dus meer van dit soort exemplaren rond :hihi: Sterkte TO!
Alle reacties Link kopieren
Ik sta er een beetje dubbel in, want aan de ene kant is hij duidelijk geweest over zijn intenties (geen relatie), aan de andere kant kan hij dan niet willen dat je geen andere mannen ziet.
Maar wat wel heel duidelijk is, is dat het echt niet gaat werken tussen jullie en dat je je niet beter gaat voelen zolang jullie contact houden, dus ik ben ook 100% voor blokkeren. Stuur hem nog wel even een "afscheidsberichtje", dan heb jij het in ieder geval netjes afgesloten.
Alle reacties Link kopieren
De pleister moet ik er met een snelle beweging vanaf trekken.
Lucht bij de wond laten komen en af en toe de wond likken.
Dit is wat het is...Niets!
Alle reacties Link kopieren
Blokkeren en totaal geen contact is het enige wat helpt en dan de tijd zijn werk laten doen.
Maar dat weet je op jouw leeftijd zelf toch wel?
En uiteraard 'kan' je dat. Zou niet weten waarom niet. Het zal even heel erg moeilijk zijn maar dat zal je moeten aanvaarden en doorspartelen.
Alle reacties Link kopieren
Elsbeth schreef:
17-10-2021 11:44
Blokkeren lukt mij nog niet maar zou ik wel moeten doen.
In Whatsapp zit gewoon een blokkeer knop als je zijn contactinvormatie opent. Klik daarop.

En verder als jullie verder alleen maar via dit (schriftelijke) medium communiceren, is ook armoe. Een correspondentie minnaar waar je af en toe overheen mag en verder geen persoonlijk contact. Zeker over persoonlijke en relationele dingen is elkaar echt zien of tenminste spreken over de telefoon wel een minumum vereiste. Whatsapp communicatie is handig voor even een korte oppervlakkige mededeling, maar dat zijn geen echte gesprekken.
Alle reacties Link kopieren
Elsbeth schreef:
17-10-2021 12:10
De pleister moet ik er met een snelle beweging vanaf trekken.
Lucht bij de wond laten komen en af en toe de wond likken.
Dit is wat het is...Niets!
Juist, blokkeren dus die hap en de lat voor jezelf wat hoger leggen! Gaat je vast lukken ;-)
Alle reacties Link kopieren
Oh een geen afscheidberichtjes. Er valt niets netjes af te sluiten.
Je bereikt er niets mee. Gewoon blokkeren en door met de dag
Ja wat!? Pannekoek! Doei! ©
Alle reacties Link kopieren
Verder moet je jezelf beheersen en mannen ( deze man niet maar eigenlijk geen enkele man) lastig vallen met jouw pijn en kwetsbaarheid. Zeker niet na slechts twee maanden en al helemaal niet als hij al aangegeven heeft geen relatie te willen. Waarom heb je dat gedaan? Dit moet je met vriendinnen bespreken en niet met man die je amper kent. Hoe gaat het is een manier om beleefd te vragen of je wil neuken, niet om jouw zielsroerselen aan te horen. Verder als een man aangeeft geen relatie te willen moet je m meteen geloven. En meteen dumpen als jij zoiets niet kan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven