Hoe omgaan met vriend die ruimte nodig heeft? [Geen OP]

17-01-2020 16:33 480 berichten
--
moderatorviva wijzigde dit bericht op 03-04-2020 09:12
Reden: OP verwijderd, maatregelen zijn genomen
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Overigens zit je niet altijd gelijk een jaar aan een huis vast hoor.
Alle reacties Link kopieren
icequeen2000 schreef:
17-01-2020 19:21
sorry maar in haar verhaal te zien is ze zelf ook een controlefreak en vooral een verstikkend iemand, die van een op andere dag hopt op een andere vent en dan hopen dat hij haar ooit vraagt om te willen samenwonen, wat is dat? toch ook niet gezond ze als je het mij vraagt!
Ik heb het niet over het samen willen wonen maar over het gedeelte dat alles precies moet staan hoe hij wil en dat ze zijn sokken op moet vouwen (waarom?) op zijn manier. Als je lekker in je eigen huis afspreekt, heb je daar op die momenten geen last van.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Met je vorige ex kwam je met niets te staan en nu trek je weer bij een man in. Heb je er niets van geleerd? Zorg voor een eigen plekje, ga op eigen benen staan. Je hebt 10 maanden, wat dan nog als je een jaar aan een huis vast zit, je relatie is dan misschien stabieler en jij weet ook hoe je voor jezelf moet zorgen ipv enkel het pleasen van een man.
Alle reacties Link kopieren
dus op uw 25, dus eigenlijk heb je nog nooit alleen gewoond en nooit uw plan eigenlijk getrokken??? begin met meer onafhankelijk te worden en neemt dan een vent in huis, nu kom je erg wanhopig over en wss ruikt uw vent dat!
Alle reacties Link kopieren
Luister naar je eigen gevoel en spreek dit uit. Jij wil graag samenwonen en jij wil duidelijkheid. Wat zou je vriend zeggen als jij hem voor een keuze zet? Ik denk dat je het antwoord wel weet.
Wie wat wil die moet wat.
Gatekeeper* schreef:
17-01-2020 19:39
Met je vorige ex kwam je met niets te staan en nu trek je weer bij een man in. Heb je er niets van geleerd? Zorg voor een eigen plekje, ga op eigen benen staan. Je hebt 10 maanden, wat dan nog als je een jaar aan een huis vast zit, je relatie is dan misschien stabieler en jij weet ook hoe je voor jezelf moet zorgen ipv enkel het pleasen van een man.
+1
Heel , heel misschien wil hij helemaal niet samen wonen en uiteindelijk ook eigenlijk geen relatie.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat je vriend door heeft gekregen dat jij het wel makkelijk vindt dat hij het zo goed voor elkaar heeft. En dat je waarschijnlijk zo snel mogelijk samen wil gaan wonen vanwege het financiële gewin.
Alle reacties Link kopieren
Ik lees nergens dat ze wil samenwonen vanwege het financiële gewin. Ze wil gewoon graag samenwonen. Dat ze geen huurhuis wil, komt volgens mij eerder doordat ze niet het risico wil lopen dat het nog langer duurt omdat ze dan met dat andere huis zit.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Beste TO, ik zou mijn eigen plan trekken. Laat het maar niet van hem afhangen.
Susan schreef:
17-01-2020 20:31
Ik lees nergens dat ze wil samenwonen vanwege het financiële gewin. Ze wil gewoon graag samenwonen. Dat ze geen huurhuis wil, komt volgens mij eerder doordat ze niet het risico wil lopen dat het nog langer duurt omdat ze dan met dat andere huis zit.
Als je 25 bent hoef je echt nog niet binnen een paar maanden samen te wonen. Het is gezond om lekker een paar jaar op jezelf te wonen en voor je zelf te zorgen. Samenwonen kan altijd nog. Eerst maar eens elkaar beter leren kennen.

En haar vriend wil helemaal niet samenwonen.
Alle reacties Link kopieren
Lou- schreef:
17-01-2020 21:37
Als je 25 bent hoef je echt nog niet binnen een paar maanden samen te wonen. Het is gezond om lekker een paar jaar op jezelf te wonen en voor je zelf te zorgen. Samenwonen kan altijd nog. Eerst maar eens elkaar beter leren kennen.

En haar vriend wil helemaal niet samenwonen.
Ik zeg ook niet dat ze binnen een paar maanden samen moet wonen. Ik zeg alleen dat ik nergens uit opmaak dat ze alleen uit financieel gewin wil samenwonen.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
-
alma14 wijzigde dit bericht op 23-01-2020 09:27
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ga lekker je eigen huisje zoeken.
Je zit niet overal een jaar aan vast en wat dan nog? Een jaar is zo om. En je kunt bij elkaar zijn wanneer je wilt en wanneer niet heeft hij zijn ruimte.
Alle reacties Link kopieren
Je hebt trouwens weer pb. Heb graag meer contact met je hierover
Ik vind het eerlijk gezegd wel bijzonder dat iedereen denkt dat ik zo erg bovenop mijn vriend zit en per se wil samenwonen met hem. Ja ik wil met hem samenwonen, maar ik wil vooral graag vaak met hem zijn. Als ik mijn eigen huisje zou hebben is dat ook prima, maar het steekt mij in die zin dat hij nu ook echt de ruimte wil hebben en vaker niet dan wel bij hem slaap bijvoorbeeld. Juist omdat HIJ degene was die altijd het hardst riep te willen samenwonen, begon over een gezamenlijke rekening, taakverdeling, die al een kamer had vrijgemaakt voor mijn kleding etc. En nu ben ik degene die bovenop hem zit? Ja natuurlijk ben ik liever bij hem dan bij mijn ouders. Maar dat betekent niet dat ik me aan hem opdring.
Alle reacties Link kopieren
Dan kun je dus beter naar zijn GEDRAG kijken ipv naar zijn WOORDEN luisteren.
Waarom zou je gaan samenwonen als hij zich nu al zo gedraagt?!
Ik vind je niet opdringerig trouwens.
Maar hoop wel dat je realistischer gaat kijken naar de situatie.
Het kan wel steken maar als hij niet wil dan wil hij niet.
Hij is wat hard van stapel gelopen toen hij dolverliefd was. Nu trekt de roze wolk wat op en beseft hij dat hij toch ook wat tijd voor zichzelf nodig heeft. Misschien is het een mooi moment voor jou om zelf ook te bedenken of hij wel zo perfect is. En vooral om elkaar op een rustige manier beter te leren kennen.
Male1996 schreef:
17-01-2020 20:12
Ik denk dat je vriend door heeft gekregen dat jij het wel makkelijk vindt dat hij het zo goed voor elkaar heeft. En dat je waarschijnlijk zo snel mogelijk samen wil gaan wonen vanwege het financiële gewin.
Ik denk dat jij mijn berichten niet goed leest. Wat een vreemde reactie.
Rosalind schreef:
17-01-2020 22:34
Het kan wel steken maar als hij niet wil dan wil hij niet.
Hij is wat hard van stapel gelopen toen hij dolverliefd was. Nu trekt de roze wolk wat op en beseft hij dat hij toch ook wat tijd voor zichzelf nodig heeft. Misschien is het een mooi moment voor jou om zelf ook te bedenken of hij wel zo perfect is. En vooral om elkaar op een rustige manier beter te leren kennen.
Klopt, daar heb je gelijk in en dit begrijp ik ook echt wel vanuit zijn kant. Hij zegt ook dat hij absoluut niet aan mij of onze relatie twijfelt, maar dat het enkel dit gevoel is waar hij even van af moet komen. Want wanneer we gaan samenwonen, moet het 100% goed zijn. Waar ik een beetje bang voor ben is dat ik heel lang kan gaan zitten wachten totdat het voor hem 100% goed is. Om er vervolgens achter te komen dat het misschien toch niet werkt als we samenwonen en ik veel tijd heb verspild, als je begrijpt wat ik bedoel.
Alle reacties Link kopieren
purake schreef:
17-01-2020 22:40
Klopt, daar heb je gelijk in en dit begrijp ik ook echt wel vanuit zijn kant. Hij zegt ook dat hij absoluut niet aan mij of onze relatie twijfelt, maar dat het enkel dit gevoel is waar hij even van af moet komen. Want wanneer we gaan samenwonen, moet het 100% goed zijn. Waar ik een beetje bang voor ben is dat ik heel lang kan gaan zitten wachten totdat het voor hem 100% goed is. Om er vervolgens achter te komen dat het misschien toch niet werkt als we samenwonen en ik veel tijd heb verspild, als je begrijpt wat ik bedoel.
Dus huur je eigen woning/studio oid en wacht nog met samenwonen.
Samen zijn kan namelijk ook heel goed, als je nog niet in 1 huis woont.
Latten, dan bij jou en dan bij hem.
Dan leer je elkaar kennen in je eigen setting/ruimte, zoals je werkelijk bent.
Als dat een tijd goed gaat, kun je altijd nog samenwonen.
Alle reacties Link kopieren
Is het niet misschien beter, effectiever en efficiënter dat je in plaats van bang zijn en daarover blijven nadenken en twijfelen (wel heel goed dat je er nu realistisch over nadenkt en inziet dat zijn mening altijd kan blijven veranderen) in plaats van dit, nu gewoon de focus op jezelf gaat leggen?

Bedoel ik als tip niet aanval. Je kan namelijk snel erin blijven hangen, blijven twijfelen, blijven nadenken en bang zijn voor 'wat als...' terwijl hij nauwelijks de zaken zo zit te analyseren als jij doet (aanname van mij dan over hem).

Wat ik zou doen als ik jou was is de focus op jezelf leggen zo snel als kan, want dan kom je snel ook weer goed vooruit.

Jij wilt graag bij hem zijn en tijd met hem, hij heeft je als een soort Zalando Doos even retour gestuurd en gaat er nog over nadenken (sorry als dit te hard is of niet een goede vergelijking).

Maar wat ik bedoel is, probeer die liefde en emotie nu even opzij te zetten.

Ga je focussen op jezelf, hoe jij meer geld kan krijgen of je studie / baan wat dan ook: of andere zaken, zolang het jou maar een stap vooruit brengt en jou gelukkig maakt en laat hem gewoon maar denken en doen wat hij wil verder. Je merkt het wel, maar niet al te veel energie aan hem besteden als hij nauwelijks nu op fijne wijze met jou en jouw gevoelens omgaat.

Succes ermee nog.
Meisje2304 schreef:
17-01-2020 22:11
Je hebt trouwens weer pb. Heb graag meer contact met je hierover
Dit is TO’s topic. Niet dat van jou.
purake schreef:
17-01-2020 22:28
Ik vind het eerlijk gezegd wel bijzonder dat iedereen denkt dat ik zo erg bovenop mijn vriend zit en per se wil samenwonen met hem. Ja ik wil met hem samenwonen, maar ik wil vooral graag vaak met hem zijn. Als ik mijn eigen huisje zou hebben is dat ook prima, maar het steekt mij in die zin dat hij nu ook echt de ruimte wil hebben en vaker niet dan wel bij hem slaap bijvoorbeeld. Juist omdat HIJ degene was die altijd het hardst riep te willen samenwonen, begon over een gezamenlijke rekening, taakverdeling, die al een kamer had vrijgemaakt voor mijn kleding etc. En nu ben ik degene die bovenop hem zit? Ja natuurlijk ben ik liever bij hem dan bij mijn ouders. Maar dat betekent niet dat ik me aan hem opdring.
En hij wil wat ruimte. Dat betekent niet dat’ie van je af wil. Maar het is wel een signaal waarnaar je moet luisteren denk ik, anders ben je hem helemaal kwijt.

Het is heel gezond om lekker je eigen leven verder te ontwikkelen. Ga naar een plekje voor jezelf kijken, trek je eigen plan. Met hem erbij, een paar keer per week. Word je echt een leuker mens (en partner!) van.
Alle reacties Link kopieren
Purake
Je spreekt jezelf tegen. Je wil hé, wel ruimte geven, maar ook weer niet omdat hij in het begin van de relatie
Te hard van stapel gelopen is, hij dan hé? Niet jij
Gezegd heeft te willen samenwonen

Dat zijn zaken die in jouw beleving zo gegaan zijn, maar die hij nu anders wil. En zoiets mag in een relatie. Je verstikt hem volledig en jaagt hem weg. En dat in minder dan 3 maanden.
Je wil echt veel te veel. Hij is het op een langzame manier aan het uitmaken....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven