Hoe omgaan met vriend die ruimte nodig heeft? [Geen OP]

17-01-2020 16:33 480 berichten
--
moderatorviva wijzigde dit bericht op 03-04-2020 09:12
Reden: OP verwijderd, maatregelen zijn genomen
0.00% gewijzigd
Grote kans dat hij zich ook minder beklemd voelt als jij je eigen woonruimte hebt. Dit zou jullie relatie ten goede kunnen komen.
Alle reacties Link kopieren
Marana schreef:
17-01-2020 17:12


Ik begrijp niet waarom jij vond dat hij dat telefoongesprek niet mocht voeren. Wat dat betreft snap ik zijn gevoel wel.

dat snap ik wel, maar ik vind bellen sowieso een bezigheid die enorm beslag legt op een woonkamer
ik loop met telefoon de kamer uit, en als telefoon gaat terwijl ik net in een gesprek zit, dan neem ik even niet op.
Alle reacties Link kopieren
Je hele verhaal over zijn te hard van stapel lopen in het begin is irrelevant. Hij wil NU ruimte en dat moet je respecteren. Het beste is, wat iedereen al suggereert, dat je iets voor jezelf gaat zoeken. Samenwonen op dit moment is een heel slecht idee en als het zo doorgaat wil hij helemaal nooit samenwonen. Dan is een huurcontract van een jaar geen enkel punt meer.
BROCCOLI IS OOK GEEN SPINAZIE AL IS HET WEL ALLEBEI GROENTE PEJEKA -- S-Meds
Alle reacties Link kopieren
Ik kan het me wel voorstellen als je echt in een serieus gesprek zit en hij gaat rustig bellen dat het je irriteert want het is wel onrespectvol.
Blijf in jezelf geloven !
Alle reacties Link kopieren
Rosalind schreef:
17-01-2020 17:01
Zo denk ik er ook over. Je bent er vrijwel altijd dus dat gesprek kan makkelijk op een ander moment verder gaan.

Hoe ziet je sociale leven eruit? Heb je vrienden/vriendinnen die je regelmatig ziet? Ik krijg de indruk dat je erg afhankelijk van hem bent.

Ik ben het hierin echt niet met jullie eens. Als je een goed en serieus gesprek heeft, dan laat je je toch niet storen door iemand die "gewoon" even belt o.i.d.? Net als appe onder een etentje heel normaal is of als je een gesprek hebt en iemand gaat ineens appen...

Is het een telefoontje wat je verwacht al of je weet dat het urgent kan zijn vind ik het anders. Maar als het zomaar iemand is om even bij te kletsen dan kan je diegene ook na het gesprek terugbellen.
Alle reacties Link kopieren
Waarom heb je zo'n haast?

Hoe lang woon je nu weer bij je ouders en heb je überhaupt ooit op jezelf gewoond?
LoesjeLoes schreef:
17-01-2020 17:14
Ik zou zeggen dat ik dat gevoel dat ontstaat niet fijn vindt en daarna in ieder geval kenbaar maken dat ik erover nadenk om dan maar zelf wat te gaan zoeken. Zijn reactie zou dan genoeg zeggen voor mij of ik het echt moet gaan doen of niet....
Ik zou ervoor waken om dit passief-agressief te brengen, ik zou iets zeggen in de trant van: Joh, ik wil geen onnodige druk op het samenwonen leggen, het goede moment komt vanzelf wel, daarom ga ik iets voor mezelf zoeken, zodat we van daaruit rustig verder kunnen kijken.
Alle reacties Link kopieren
Herfstblaadje19 schreef:
17-01-2020 17:20
Ik zou ervoor waken om dit passief-agressief te brengen, ik zou iets zeggen in de trant van: Joh, ik wil geen onnodige druk op het samenwonen leggen, het goede moment komt vanzelf wel, daarom ga ik iets voor mezelf zoeken, zodat we van daaruit rustig verder kunnen kijken.
Ja, dat is inderdaad beter :-D
Zoiets bedoelde ik ook meer, maar staat er idd wat passief-agressief.
Maar je mag best de touwtjes terug in handen nemen.
Alle reacties Link kopieren
05-2019 schreef:
17-01-2020 17:17
Ik kan het me wel voorstellen als je echt in een serieus gesprek zit en hij gaat rustig bellen dat het je irriteert want het is wel onrespectvol.
Respectloos. Niet onrespectvol.
Alle reacties Link kopieren
05-2019 schreef:
17-01-2020 17:17
Ik kan het me wel voorstellen als je echt in een serieus gesprek zit en hij gaat rustig bellen dat het je irriteert want het is wel onrespectvol.
Kan me indd voorstellen dat dat heel respectloos overkomt. Maaaarr kan me ook voorstellen dat mega serieuze gesprekken over je relatie voeren na 10 maanden en dan ook nog op de vingers getikt worden over je belgedrag voor hem verstikkend kan overkomen.
Misschien is hij ook niet zozeer boos over hoe je de sokken vouwt maar dat je al zo in z’n ruimte zit dat je überhaupt zijn sokken gaat vouwen. Die denkt wow binnen no time zit hier een dame die elke dag m’n sokken zit te vouwen en van wie ik niet mag bellen wanneer ik wil. Het luchtige is er al beetje af na 10 maanden dan. Is een hypothese natuurlijk maar ik zou zelf ook benauwd worden als iemand dit zou doen. Beetje bemoederend is het.

Ga op jezelf en neem afstand anders ben je hem sowieso kwijt.
mappie88 wijzigde dit bericht op 17-01-2020 17:31
1.34% gewijzigd
Ga op jezelf wonen. Je stelt je echt veel te afhankelijk van hem op. Maak keuzes voor jezelf als mens en voor je eigen ontwikkeling. Wedden dat dat opeens een stuk aantrekkelijker wordt voor hem ook?
Alle reacties Link kopieren
Ik vind jullie relatie helemaal niet positief klinken. Volgens mij zie je deze relatie als oplossing voor je woonprobleem. Je hebt geen zin meer in wonen bij je ouders, dus het samenwonen komt jou goed uit. Echt gelijkwaardig en fijn klinkt jullie relatie niet.
Je hebt pas net een relatie met hem en hebt nu al problemen. En je hebt nu al kritiek. Op dit moment heb je helemaal geen reden om samen te wonen.
Een nieuwe relatie betekent niet dat je moet samenwonen. Zoek een eigen woning en word wat onafhankelijker. Zorg dat je je eigen leven wat meer regelt, want volgens mij leun jij of op je ouders of op een partner. Ga eerst een paar jaar in een eigen woning wonen. Dat is voor alle partijen beter.
Alle reacties Link kopieren
purake schreef:
17-01-2020 16:59
Daar heb je eigenlijk wel gelijk in. Maar stel dat ik nu iets voor mezelf zou gaan zoeken en hij wil over een half jaar bijvoorbeeld wel samenwonen. Dat zou ik dan mooi rot vinden, want dan zit je dus weer met een woning.
Maak je eigen beslissingen eens in plaats van je aan hem aan te passen.
Honey, you should see me in a crown
Alle reacties Link kopieren
Hij lijkt me een erge controlfreak. Alles moet op zijn manier. Hij zal echt moeten leren compromissen te maken. Wat is echt belangrijk? Iig niet hoe jij zn sokken vouwt of hoe je iets in de kast zet.
Zoek je eigen woonruimte en blijf latten.
ik geef mn bek ook maar een douw
Ik zou trouwens de mogelijkheid om bij je ouders te wonen en zo ook een spaarpotje te creëren met beide handen aangrijpen!
Dat is echt best of both worlds.
Stel dat je een half jaartje bij je ouders woont en zo een mooie financiële buffer opbouwt, kan je tegelijkertijd ook aankijken hoe de relatie zich verder voortzet.
Misschien groeien jullie naar elkaar toe, of juist uit elkaar. Maar dan kan je altijd nog besluiten om iets voor jezelf te zoeken.
Mappie88 schreef:
17-01-2020 17:30
Kan me indd voorstellen dat dat heel respectloos overkomt. Maaaarr kan me ook voorstellen dat mega serieuze gesprekken over je relatie voeren na 10 maanden en dan ook nog op de vingers getikt worden over je belgedrag voor hem verstikkend kan overkomen.
Misschien is hij ook niet zozeer boos over hoe je de sokken vouwt maar dat je al zo in z’n ruimte zit dat je überhaupt zijn sokken gaat vouwen. Die denkt wow binnen no time zit hier een dame die elke dag m’n sokken zit te vouwen en van wie ik niet mag bellen wanneer ik wil. Het luchtige is er al beetje af na 10 maanden dan. Is een hypothese natuurlijk maar ik zou zelf ook benauwd worden als iemand dit zou doen. Beetje bemoederend is het.

Ga op jezelf en neem afstand anders ben je hem sowieso kwijt.
Zou me niets verbazen als je hier de vinger op de zere plek legt.
Ik ben zelf ook na een jaar samen gaan wonen, maar toen had ik al wel op mezelf gewoond, was onafhankelijk en zag mijn vriend nog steeds maar 2 avonden in de week, omdat we nog steeds allebei ons eigen leven hadden. Wij wilden beiden niet meteen vervallen in huismutsen-gedrag (hoewel we nu niets liever doen ;-) )
Ken ook stellen die het juist heerlijk vonden om meteen echt samen-samen te zijn en dus heel snel zijn gaan samenwonen en hun levens meteen op elkaar afgestemd hebben.

Snel samenwonen kan dus zeker werken, maar alleen als je het met dezelfde verwachting doet. Als TO op situatie 2 rekent en vriend op situatie 1 gaat het niet werken.
Madeliefjees schreef:
17-01-2020 17:37
Hij lijkt me een erge controlfreak. Alles moet op zijn manier. Hij zal echt moeten leren compromissen te maken. Wat is echt belangrijk? Iig niet hoe jij zn sokken vouwt of hoe je iets in de kast zet.
Zoek je eigen woonruimte en blijf latten.
Ik heb er ook een gruwelijke hekel aan als vriend, waarmee ik samenwoon, iets anders in de kast zet dan dat het volgens mij ‘hoort’. Dus hij doet dat voor mij.

Vriend op zijn beurt heeft het liefst zijn was op een bepaalde manier gevouwen. Dus ik doe dat voor hem.

Als ik niet zou samenwonen zou ik er ook echt van balen als iemand steeds iets op een andere plek terugzet dan waar ik het hebben wil. Ik zou ook afknappen op een man die als een soort hondje zit te wachten bij zijn ouders tot ik hem in huis neem.
Alle reacties Link kopieren
Mappie88 schreef:
17-01-2020 17:30
Kan me indd voorstellen dat dat heel respectloos overkomt. Maaaarr kan me ook voorstellen dat mega serieuze gesprekken over je relatie voeren na 10 maanden en dan ook nog op de vingers getikt worden over je belgedrag voor hem verstikkend kan overkomen.
Misschien is hij ook niet zozeer boos over hoe je de sokken vouwt maar dat je al zo in z’n ruimte zit dat je überhaupt zijn sokken gaat vouwen. Die denkt wow binnen no time zit hier een dame die elke dag m’n sokken zit te vouwen en van wie ik niet mag bellen wanneer ik wil. Het luchtige is er al beetje af na 10 maanden dan. Is een hypothese natuurlijk maar ik zou zelf ook benauwd worden als iemand dit zou doen. Beetje bemoederend is het.

Ga op jezelf en neem afstand anders ben je hem sowieso kwijt.
Na 10 maanden hoor je je nog niet als getrouwd stel te gedragen. Waarom vouwt ze die sokken? En waarom die dr.Phil-achtige gesprekken bij een verse relatie? Na een paar maanden al andermans huishouden en huis overnemen, dan voel je je iets teveel thuis als je daar niet eens woont. Een stap terug nemen mag dan wel.
Ik vrees dat deze man bang is dat wat hij zelf heeft opgebouwd al meteen wordt ingepikt door een nieuwe vriendin. De nieuwe vriendin die wel wat jaloers is op het bezit van haar vriend. Alsof ze vindt dat ze recht geeft op wat hij heeft opgebouwd.
Still-i-Rise schreef:
17-01-2020 17:38
Ik zou trouwens de mogelijkheid om bij je ouders te wonen en zo ook een spaarpotje te creëren met beide handen aangrijpen!
Dat is echt best of both worlds.
Stel dat je een half jaartje bij je ouders woont en zo een mooie financiële buffer opbouwt, kan je tegelijkertijd ook aankijken hoe de relatie zich verder voortzet.
Misschien groeien jullie naar elkaar toe, of juist uit elkaar. Maar dan kan je altijd nog besluiten om iets voor jezelf te zoeken.
Niks vind ik zo onaantrekkelijk als een 25-jarige die om ‘lekker te sparen’ nog thuis blijft wonen. Je bent volwassen, gedraag je dan ook zo.
Alle reacties Link kopieren
purake schreef:
17-01-2020 16:59
Daar heb je eigenlijk wel gelijk in. Maar stel dat ik nu iets voor mezelf zou gaan zoeken en hij wil over een half jaar bijvoorbeeld wel samenwonen. Dat zou ik dan mooi rot vinden, want dan zit je dus weer met een woning.
Nee, want misschien besluit jij dan wel dat je nog niet wilt gaan samenwonen omdat dat zelfstandig wonen je eigenlijk wel bevalt. Nu kies je tussen bij je ouders zitten (misschien niet meer zo leuk als je halverwege de twintig bent) en bij hem zijn. Dan kies je tussen lekker in je eigen hokje zitten, of met een vriendin samenwonen, of bij hem zijn inclusief gepiep over verkeerd opgevouwen sokken.

Really, even een versnelling terugschakelen in deze relatie en gezellig latten is echt niet zo'n slecht idee nu de eerste roze bril fase van de verliefdheid een beetje begint af te nemen.

Is een hele andere keuze.
makreel wijzigde dit bericht op 17-01-2020 17:44
0.72% gewijzigd
Wat eten we vanavond?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou ook iets voor mezelf zoeken! Als hij het nu benauwend vindt dat je er steeds bent heeft hij dat over een paar weken ook nog. Bouw eerst nog eens verder aan de basis.
Still-i-Rise schreef:
17-01-2020 17:38
Ik zou trouwens de mogelijkheid om bij je ouders te wonen en zo ook een spaarpotje te creëren met beide handen aangrijpen!
Dat is echt best of both worlds.
Stel dat je een half jaartje bij je ouders woont en zo een mooie financiële buffer opbouwt, kan je tegelijkertijd ook aankijken hoe de relatie zich verder voortzet.
Of je wordt volwassen en gaat op je eigen benen staan.
Alle reacties Link kopieren
Still-i-Rise schreef:
17-01-2020 17:38
Ik zou trouwens de mogelijkheid om bij je ouders te wonen en zo ook een spaarpotje te creëren met beide handen aangrijpen!
Dat is echt best of both worlds.
Stel dat je een half jaartje bij je ouders woont en zo een mooie financiële buffer opbouwt, kan je tegelijkertijd ook aankijken hoe de relatie zich verder voortzet.
Misschien groeien jullie naar elkaar toe, of juist uit elkaar. Maar dan kan je altijd nog besluiten om iets voor jezelf te zoeken.
Ik zou vanaf nu eigen woonruimte gaan zoeken. De kans is echt wel aanwezig dat de relatie sneuvelt. En dan blijft TO nog langer bij haar ouders. Ze kan ervoor zorgen dat ze een plan B heeft. En dat is eigen woonruimte voor als deze relatie stopt.
Hij neemt afstand, begin van het einde.
Houd de eer aan jezelf!
Alle reacties Link kopieren
Ammiedammie schreef:
17-01-2020 17:48
Ik zou vanaf nu eigen woonruimte gaan zoeken. De kans is echt wel aanwezig dat de relatie sneuvelt. En dan blijft TO nog langer bij haar ouders. Ze kan ervoor zorgen dat ze een plan B heeft. En dat is eigen woonruimte voor als deze relatie stopt.
Op jezelf wonen kan best prijzig zijn en als TO het prima vind bij haar ouders, haar ouders het prima vinden en ze kan het goed met de ouders vinden: dan zou ik niet overhaast op jezelf gaan wonen als je er nog niet aan toe bent en het niet noodzakelijk is.

Wij weten namelijk niet of TO wel/niet een (vaste) baan heeft? Nog studeert? Hoe veel geld zij heeft gespaard tot zo ver en/of hoe ze überhaupt met geld omgaat.

Stel in het geval dat TO niet een (vaste) baan heeft en nog niet zo goed met geld om kan gaan, dat ze dan een eigen plek neemt terwijl ze er nog niet aan toe is en dan allerlei geldproblemen creëert voor haarzelf? Dan is juist het risico veel groter dat ze zich nog afhankelijker gaat voelen van deze meneer en zich juist beknelder voelt om alles te doen zoals hij wenst, want dan vind hij het vast wel goed als ze daar gaat wonen.

Ik zeg niet dat dit zo is natuurlijk, maar thuis heeft ze haar ouders op zijn minst en een veilige plek. Lijkt me niet (uit wat zij schrijft) dat haar ouders TO weg zouden sturen zoals de vriend nu doet? Dus bij de ouders is het sowieso enigszins veilig en heeft ze een dak. Dat zou ik, als ik TO was, niet zomaar 'weggooien' en weer een nieuwe 'chaos' situatie ingaan.

Nu hoeft ze geen huur te betalen bij haar ouders, heeft ze een kamer en een dak boven haar hoofd. Ze kan zich volledig focussen op werk/studie wat ze ook wilt doen om stabiliteit te creëren voor haarzelf, goed leren omgaan met geld, sparen etc.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven