Hoe te reageren ?

17-06-2020 15:12 53 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn ex partner en ik hebben een relatie gehad van 6 jaar, we hebben een prachtige zoon van bijna 4. Helaas zijn we beide te verschillend waardoor we besloten hebben om te scheiden van elkaar.
Ik ben in het begin heel meegaand geweest om ervoor te zorgen dat mijn ex in ons koophuis kon blijven wonen, hierdoor heb ik mezelf tekort gedaan qua financiën hier is ook afgesproken een bedrag van 0 euro voor partner / kinder alimentatie (terwijl ik er wel op recht heb)
We zouden als goede vrienden uit elkaar gaan dit is ook wat naar buiten is gebracht richting mensen in onze omgeving. Hebben een prima ouderschapsplan met duidelijke regels (ook mbt logeren en dergelijk).
Helaas heeft ex een baan waarbij de werktijden kunnen verschillen waardoor onze zoon nu al 4 x extra bij mij heeft geslapen. (dit vind ik niet erg want heb hem graag bij me)
Inmiddels zijn we 10 weken officieel gescheiden en zou hij onze zoon vorig weekend hebben, hij heeft er voor gekozen om hem buiten mij om te laten logeren bij zijn moeder zodat hij kon gaan daten. Dit kreeg is via zijn moeder te horen via de app.

Ik had dit niet aan zien komen, zeker als goede vrienden van elkaar had ik het misschien wel verwacht dat hij zoiets 'leuks' zou delen met mij. (ook al komt het als een klap aan aangezien ik nog hoop had op dat het misschien goed zou komen)
Vooral ben ik teleurgesteld in het feit dat hij een date verkiest boven zijn zoon want hij had dit ook op een van de 4 andere dagen kunnen doen dat hij zoonlief niet zou hebben. Op het moment dat ik hem hiermee heb geconfronteerd en aangaf dit en buiten het ouderschapsplan omgaat gaf hij heel laconiek aan dat ik er maar zakelijker in moest staan en dat het hem niet uitmaakt hoe dat ik me eronder voel.
Nu heb ik zitten twijfelen om een herberekening te laten maken aangezien ik minder ga werken ivm de zorg voor onze zoon. Alleen maak ik hier natuurlijk geen vrienden mee.
Zaterdag wordt onze zoon weer naar mij gebracht en moet ik mezelf een houding weten te geven, ik heb alleen geen idee hoe.
Heb hem een bericht gestuurd dat ik wil weten of wij er samen uit kunnen komen of dat we hulp nodig hebben vanuit een externe partij. Hier krijg ik geen reactie op.

Sorry voor het lange verhaal maar weet even niet hoe en of wat. Mensen die dichtbij staan geven als advies dat hij gewoon moet betalen en dat ik achter de centen aan moet gaan maar zo wil niet zijn als persoon.
Eens met pandax. Als je gescheiden bent, heb je geen of nauwelijks meer invloed op hoe je partner zijn tijd met kind indeelt.
Kun je nog zo mooi afspreken in je ouderschapsplan, maar niets is afdwingbaar. En andersom zou je het vast op een gegeven moment ook irritant vinden wanneer ex bepaalt hoe jij met zaken moet omgaan. Zolang je kind niet in gevaar is zul je moeten leren accepteren dat het bij ex gaat zoals het gaat. Of als je ex echt ongeschikt is en steeds opvang zoekt, kun je mss het co ouderschap beter omzetten in een weekend regeling.

Ten tweede vind ik dat iedere ouder die recht heeft op kinderalimentatie maar daar van af ziet , zijn kind financieel tekort doet. Omdat dat in dit geval betekent dat het kind in ieder geval halftijds in de vertrouwde woning kan blijven, is dat ook in het belang van kind. Desondanks zou ik toch ergens vastleggen dat vaders wel financieel moet bijdragen in toekomstige ‘ buitengewone ‘ kosten, zodat jij straks niet alleen opdraait voor schoolreisje, zwemlessen, sport, nieuwe fiets etc....
Alle reacties Link kopieren
Als jij nu toch KA wil dan kan dat natuurlijk. Maar wat wil je verder?
hij maakt natuurlijk zelf uit hoe hij zijn tijd met jullie kind besteedt als hij het kind bij oma wil laten logeren is dat zijn keuze.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven