Hoe vaak contact met ouders?

06-05-2025 09:26 55 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Puur uit interesse,

Hoe vaak per week bel, app je, en/of ga je langs bij je ouders?
Bellen zelden, appen paar keer in de week. Familie app, iedereen behalve vader start wel eens het gesprek.
Heb je kinderen, woon je in de buurt?
Nee, en wonen +-2u bij elkaar vandaan
En zijn je ouders blij met de hoeveelheid contact?
Nee
Bellen ze jou ook?
Nooit
introvert34 wijzigde dit bericht op 06-05-2025 16:42
36.98% gewijzigd
Hoe vaak per week bel, app je, en/of ga je langs bij je ouders?
Ik ga één keer per week bij mijn moeder langs. Tussendoor af en toe appen, maar wel functioneel (of ik iets wil bestellen voor dr en statusupdates over die bestelling bijvoorbeeld)
Verder zie ik haar op feestdagen en ongeveer 1x in de 2 maanden gaan we een dagje weg.

Heb je kinderen, woon je in de buurt?
Nee geen kinderen, ik woon op een kwartier afstand van mijn moeder

En zijn je ouders blij met de hoeveelheid contact?
Geen idee. Ik denk dat ze de kwantiteit wel prima vindt eigenlijk. Kwaliteit misschien minder. Ik deel niet veel.

Bellen ze jou ook?
Nee alleen appen soms, maar ook dus functioneel.
Ik denk dat ik 1 of 2 keer per week met mijn moeder bel, tussendoor af en toe app en eens in 4-8 weken op bezoek gaan. Ze woont niet in de buurt en omdat ik geen auto heb, is het met het ov zeker 3 uur enkele reis. Meestal blijf ik dan 1-2 nachten slapen, dan hebben echt lekker de tijd voor elkaar en kan ik ook helpen met klusjes of administratie.

Ze komt zelf zo 2-4 keer per jaar deze kant op. Vaker zou ze ook wel doen, maar zo gaat het prima.
Zij is meestal degene die mij belt en ik stuur vaker appjes. :-)
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Wombat schreef:
06-05-2025 19:02
Ik was twintiger en dertiger toen ik mijn ouders verloor. Inmiddels in de 40 en nog steeds vrijwel geen lotgenoten. Ik ken niemand die beide ouders verloren heeft en echt een enkeling die er 1 verloren heeft.

Op een forum is natuurlijk niet echt kennen, maar we zijn in dit topic al met een aantal. Ik was voor mijn 20e al wees. Ben nu bijna 50.
Partner heeft nog een moeder en stiefvader. Die belt hij eens in de 14 dagen ongeveer en hij ziet ze 1 x per maand denk ik. Ik ga zelf niet altijd mee.
Om het even om te draaien: ik heb zelf een volwassen samenwonend kind, die een uur rijden van ons vandaan woont. Die zie ik maar eens in de 2 of 3 maanden. We bellen nooit, appen een paar keer per maand als er wat te vertellen valt. Geen kleinkinderen trouwens, en ook geen teken dat dat zal gebeuren.
huismuis
Een ouder zie ik dagelijks, bel ik dagelijks en app ik dagelijks (en vice versa). Dat vinden we beiden fijn. Kind en ouder hebben een zeer goed contact.
Met de andere ouder heb ik geen enkel contact. Een bewuste keuze en hou ik graag zo.
I will not let anyone walk through my mind with their dirty feet.
- Gandhi
Appen en bellen zijn daarbij overigens vooral voor overleggen. Niet voor praatje pot. Dat doen we wel als we elkaar zien.
I will not let anyone walk through my mind with their dirty feet.
- Gandhi

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven