Hoe vaak dingen doen zonder partner?

12-11-2019 22:00 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal, ik was gewoon even benieuwd...

Ik heb nu ruim een jaar een relatie. We wonen niet samen. Hebben allebei kinderen. Voor deze relatie deed ik meerdere keren per week wat met vriendinnen. Elk weekend was druk met vriendinnen. Ik ben normaal eigelijk nooit zo een type dat altijd op iemands lip wil zitten. Vond dingen doen zonder mijn ex altijd heel leuk.

Maar nu heb ik co ouderschap. En ik ben vaak thuis met de kids in mijn week en ik werk ook 4 dagen in dr week en nog behoorlijke reistijd. Als ik dan vrij ben in mijn loodvrije week wil ik graag bij mijn vriend zijn, met hem dingen doen etc.

Maar daardoor zie ik vriendinnen nu minder, ik merk dat vriendschappen verwateren omdat ik niet meer om t weekend ga stappen met vriendinnen of elke week dingen met ze doen. Misschien is t niet erg, hoort dat gewoon bij een nieuwe relatie. Maar ik vraag me of dat niet verkeerd is. Zou ik vaker met vriendinnen moeten afspreken ten kostte van tijd met mijn vriend (om t weekend hebben we een heel weekend samen en doordeweeks gemiddeld 1 keer per week en soms komt ie in t weekend dat mijn kids er zijn ook langs maar dan slapen we niet samen).

Hoe doen jullie dat?
Alle reacties Link kopieren
Ik zie mijn vriendinnen zeker niet elke week, laat staan meerdere keren per week.
Ik denk eerder elke maand een keer.
Met werk, 2 kids, een huishouden en een partner die onregelmatig werkt, kom ik ook echt niet toe aan vaker.
Ik werk 4,5 dag per week. Zie mijn vriendinnen misschien een keer per maand. Jammer, maar ik hecht eraan om lekker thuis of uit te zijn met mijn partner. Naast drukke baan geen zin in drukke sociale agenda. En ik heb er vriendinnen tussen die wel naast baan en gezin nog twee keer per week afspreken met elkaar. Allemaal prima. Gewoon doen wat past. Soms spreek ik keertje extra af ondanks dat ik moe ben of liever met partner op de bank zit. Vriendinnen zijn me dierbaar. Maar hoeft niet wekelijks.
Dubbel
Alle reacties Link kopieren
Ik heb verschillende vriendinnen, die ik met verschillende frequenties zie. Twee goede vriendinnen zie ik wel om de week, daar zijn we wel echt van elkaars dagelijks leven op de hoogte. We appen ook bijna dagelijks. Een derde zie ik eens in de 2 maanden, maar ga ik jaarlijks 4 dagen mee weg en dan praten we flink bij. Het is net wat je deelt en welke relatie je met elkaar hebt. Voor mij zijn vriendinnen heel belangrijk, maar wekelijks lukt me echt niet met 4 daagse baan, sporten, kinderen. Wat zou je zelf prettig vinden?
Alle reacties Link kopieren
Je kan toch nog steeds één keer in de vier weken gaan stappen of wat leuks doen met vriendinnen? Als je de rest van het weekend samen bent. Volg je gevoel.
Alle reacties Link kopieren
florita schreef:
12-11-2019 22:15
Ik heb verschillende vriendinnen, die ik met verschillende frequenties zie. Twee goede vriendinnen zie ik wel om de week, daar zijn we wel echt van elkaars dagelijks leven op de hoogte. We appen ook bijna dagelijks. Een derde zie ik eens in de 2 maanden, maar ga ik jaarlijks 4 dagen mee weg en dan praten we flink bij. Het is net wat je deelt en welke relatie je met elkaar hebt. Voor mij zijn vriendinnen heel belangrijk, maar wekelijks lukt me echt niet met 4 daagse baan, sporten, kinderen. Wat zou je zelf prettig vinden?
Ik vind t nu gewoon fijn met mijn vriend en heb weinig behoefte om dingen zonder hem te doen. Maar ik wil mijn vriendinnen ook niet verwaarlozen
Alle reacties Link kopieren
LaCasa schreef:
12-11-2019 22:31
Je kan toch nog steeds één keer in de vier weken gaan stappen of wat leuks doen met vriendinnen? Als je de rest van het weekend samen bent. Volg je gevoel.
Eigelijk voelt dat gewoon als zonde van 1 van de 4 nachten per maand dat we allebei geen kids hebben en ongestoord kunnen doen wat we willen.
Alle reacties Link kopieren
Als je tijd met je vriendinnen doorbrengen zonde van je tijd vindt, dan moet je het niet doen. Maar verwacht dan ook niet dat ze voor je klaar staan als je relatie uit gaat.
Alle reacties Link kopieren
abracadabra schreef:
12-11-2019 22:37
Eigelijk voelt dat gewoon als zonde van 1 van de 4 nachten per maand dat we allebei geen kids hebben en ongestoord kunnen doen wat we willen.
Dan doe je het niet maar dan hou je ook niemand over als het minder gaat of als de relatie uit is.

Zie je je vriend letterlijk maar vier keer per maand ?
Dan snap ik opzicht wel dat je elke tijd benut die je hebt, maar kan je hem niet vaker tussendoor zien ?
Of je vriendinnen ?
Al is het maar even koffie drinken of een lunch of iets ?
xiongmao schreef:
12-11-2019 22:38
Als je tijd met je vriendinnen doorbrengen zonde van je tijd vindt, dan moet je het niet doen. Maar verwacht dan ook niet dat ze voor je klaar staan als je relatie uit gaat.
Dit. Je verwaarloost ze namelijk wel.
Af en toe een babysit nemen in de week / het weekend dat de kinderen bij jou zijn?

Of afspreken na je werk in je kind-loze week? Of op je werkvrije dag?


Je kan ook op zoek naar andere ritmes.
Moet je persé feesten tot de zon opkomt?
Waarom niet gezellig uit in 't weekend, maar zorgen dat je tegen 12 à 1 thuis bent en dan in je vriend zijn armen duikt?
Of dus 's avonds na je werk uit eten?
Alle reacties Link kopieren
Is ‘t enkel mogelijk om ergens naartoe te gaan met vriendinnen? Ze kunnen toch ook (doordeweeks of je weekend met kids) langskomen? Ik zie mijn vriendinnen ook enkel met de kinderen erbij..
Hebben de anderen ook een partner?

Af en toe met zijn allen afspreken / dingen ondernemen - met partners dus - is geen optie?


(Niet doen als 4 van de 6 vriendinnen single is.)
Heb je het met je vriendinnen besproken? Wat vinden zij?

Dan kun je ook samen kijken hoe je er creatief mee omgaat.
- De ene vriendin vindt het leuk om je kids maar even te zien en na bedtijd een kop thee te drinken
- De ander wil misschien wel samen eten. Eten moet je toch.
- Misschien samen op een sport met een vriendin gaan.
- Eens in de zoveel tijd met zijn allen afspreken en iets erg leuks gaan doen.
- Vaker bellen.

Maar goed, bespreek het met hen, je vriendinnen denken er misschien anders over.
Ik heb nu geen relatie, maar de meeste van mijn vrienden en vriendinnen wel. De mensen die als stel nog samen zijn spreken het vaakst apart af met hun vrienden, want dan is de andere partner dus thuis met de kinderen. Maar verder zie ik toch ook wel dat de alleenstaande vriendinnen vaak gebruik maken van een oppas, als zij de kinderen hebben en toch iets willen doen. Alleen als de kinderen echt nog baby zijn is het vaak wat minder flexibel. Ik heb vaak het idee dat ik nog het minste op pad ga, haha!

Ik ga ook nog regelmatig weekendjes weg met vriendinnen die allemaal een relatie en kinderen hebben. En dat is dan niet iets dat ik er doordruk ofzo.
Alle reacties Link kopieren
Pandala schreef:
12-11-2019 23:11
Is ‘t enkel mogelijk om ergens naartoe te gaan met vriendinnen? Ze kunnen toch ook (doordeweeks of je weekend met kids) langskomen? Ik zie mijn vriendinnen ook enkel met de kinderen erbij..
Oh echt?? Ik zie mijn vriendinnen juist helemaal niet vaak met kinderen erbij. Moet er eerlijk gezegd niet aan denken..
QueenArachnia schreef:
13-11-2019 00:44
Oh echt?? Ik zie mijn vriendinnen juist helemaal niet vaak met kinderen erbij. Moet er eerlijk gezegd niet aan denken..
Ik zie de kinderen van vriendinnen ook niet zo vaak. Kan ook niet, want wij gaan juist uit eten of de kroeg in en allerlei andere volwassen dingen. Voor hun is dat juist een lekker kindvrije avond. Tuurlijk, ik doe soms ook weleens een koffiedate of lunch bij een park ofzo, of ik ga er eens langs. Maar da’s echt niet vaak. Zeker als ze jonge kinderen hebben kom je anders echt niet tot een gesprek.
Alle reacties Link kopieren
welcomehome schreef:
12-11-2019 22:42
Dan doe je het niet maar dan hou je ook niemand over als het minder gaat of als de relatie uit is.

Zie je je vriend letterlijk maar vier keer per maand ?
Dan snap ik opzicht wel dat je elke tijd benut die je hebt, maar kan je hem niet vaker tussendoor zien ?
Of je vriendinnen ?
Al is het maar even koffie drinken of een lunch of iets ?
Nee we zien elkaar vaker... alleen altijd met kids om ons heen.

En idd ik wil ze ook niet kwijt raken. Helaas wonen ze allemaal niet om de hoek... Ik zal een middenweg moeten vinden.
Alle reacties Link kopieren
Marnamai schreef:
12-11-2019 23:08
Af en toe een babysit nemen in de week / het weekend dat de kinderen bij jou zijn?

Of afspreken na je werk in je kind-loze week? Of op je werkvrije dag?


Je kan ook op zoek naar andere ritmes.
Moet je persé feesten tot de zon opkomt?
Waarom niet gezellig uit in 't weekend, maar zorgen dat je tegen 12 à 1 thuis bent en dan in je vriend zijn armen duikt?
Of dus 's avonds na je werk uit eten?
Ja dat doe ik nu. Of ik spreek af met kinderen er bij. Maar is m heel verschil met vroeger.
Pandala schreef:
12-11-2019 23:11
Is ‘t enkel mogelijk om ergens naartoe te gaan met vriendinnen? Ze kunnen toch ook (doordeweeks of je weekend met kids) langskomen? Ik zie mijn vriendinnen ook enkel met de kinderen erbij..

Dat zijn toch heel andere contacten? Lang zo gezellig niet. Als je gezellig wilt bijpraten moet je dat als volwassenen doen, niet met kinderen erbij.

Zijn je vriendinnen echte vriendinnen of zijn het meer stapmaatjes, TO? Want als het alleen kroegvriendinnen zijn kan het zomaar verwateren op het moment jij niet meer gaat stappen.
Zie het vaak dat vriendinnen in een nieuwe relatie ineens onderdeel zijn van een Siamese tweeling. Dat snap ik in het begin maar op een gegeven moment vind ik dat je ook weer tijd voor je vriendinnen vrij moet maken.
Als ik te horen zou krijgen dat je dat teveel moeite vindt, was je voor mij exit.
Zeker als jij een vriendschap van meer dan tien jaar op de tocht zet voor een vent die je dan net kent.
Maar dan niet jankend terug komen als het na 2 jaar uit is.
anoniem_153636 wijzigde dit bericht op 13-11-2019 08:17
0.43% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
abracadabra schreef:
13-11-2019 06:04
Ja dat doe ik nu. Of ik spreek af met kinderen er bij. Maar is m heel verschil met vroeger.
Dat is inherent aan het krijgen van kinderen, volgens mij moet je dat gewoon accepteren.

Ik spreek met vriendinnen met kinderen af bij hen thuis om gezellig samen te eten als kids op bed liggen, overdag om te wandelen/film/lunch/wat dan ook (meestal zonder kids, die zijn dan paar uurtjes bij opa en oma ofzo) of 's avonds stappen maar dan hebben zij oppas.

Kan prima, maar je moet wel willen investeren.

En dat is echt niet wekelijks, maar zeker wel maandelijks.
xiongmao schreef:
12-11-2019 22:38
Als je tijd met je vriendinnen doorbrengen zonde van je tijd vindt, dan moet je het niet doen. Maar verwacht dan ook niet dat ze voor je klaar staan als je relatie uit gaat.
Dit. Ik heb ook zo’n vriendin, eerst elke week afspreken en nu wil/kan ze nooit meer. Die hoeft ik nu ook niet meer te zien.
Alle reacties Link kopieren
Gelukkig gaat het bij ons zo niet. We weten dat we elkaar minder zien wanneer een van ons een relatie heeft en gaat dat uit dan sluit die gewoon terug aan bij de vriendinnen groep. We zijn niet zo afhankelijk van elkaar.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven