Hoe werkt een openrelatie?
maandag 16 februari 2009 om 21:56
Ik had een serieuze vraag. Ik vroeg mij af hoe een een open relatie werkt. Ik snap dat dat een relatie is waarbij je afspreekt dat je vrije (ik hoop safe) sex mag hebben. Maar vertel je elkaar alles? Vertel je dan van te voren dat je een date hebt, vertel je elkaar daarna in geuren kleuren hoe het was, hoe de sex was? wat je hebt gedaan etc...Ik kan me voorstellen dat je van elkaars verhalen dan juist ook weer zin krijgt in elkaar. Maar zeg je bijv al gelijk ook aan je potentiele "minnaar/minnares" dat je een open relatie hebt? Ik denk dat het voor een vrouw makkelijker is om daar eerlijk over te zijn. Een minnaar vinden die dat ok vindt is een stuk makkelijker dan een minnares vinden die dat gelijk leuk vindt, denk ik hoor. Ben gewoon benieuwd hoe dit soort dingen werken...en ik weet ook wel dat het voor iedereen anders kan zijn.
maandag 16 februari 2009 om 22:36
maandag 16 februari 2009 om 22:41
Eest kom je samen tot de conclusie dat je niet monogaam bent neem ik aan. Dus je weet al dat zowel jij zelf als je geliefde niet hangt aan alleen seks binnen de relatie.
Dat lijkt me het uitgangspunt.
Voor de rest vul je het in zoals je beiden prettig vindt.
Sommige mensen vinden het fijn te weten wanneer de partner seks heeft met een ander. Je kunt er ook voor kiezen om dat verder niet te bespreken.
Ligt helemaal aan je relatie en aan de afspraken die je met elkaar maakt.
Volgens mij is er niet echt een handboek voor of zo.
Dat lijkt me het uitgangspunt.
Voor de rest vul je het in zoals je beiden prettig vindt.
Sommige mensen vinden het fijn te weten wanneer de partner seks heeft met een ander. Je kunt er ook voor kiezen om dat verder niet te bespreken.
Ligt helemaal aan je relatie en aan de afspraken die je met elkaar maakt.
Volgens mij is er niet echt een handboek voor of zo.
maandag 16 februari 2009 om 22:46
quote:petit1968 schreef op 16 februari 2009 @ 21:57:
Voor mij werkt een open relatie gewoon niet! Meer kan ik daar niet over zeggen. Is totaal niks en niet respectvol in mijn ogen.
Hoezo niet respectvol volgens jou?
Ben gewoon nieuwsgierig hoor, geen aanval of zo.
Maar 'open relatie' betekent dus niet 'stiekem vreemdgaan' maar juist openlijk kiezen voor niet monogaam zijn.
Zo lang dat gebeurd met beider instemming, waar zit 'm dan het niet respectvolle in volgens jou?
Voor mij werkt een open relatie gewoon niet! Meer kan ik daar niet over zeggen. Is totaal niks en niet respectvol in mijn ogen.
Hoezo niet respectvol volgens jou?
Ben gewoon nieuwsgierig hoor, geen aanval of zo.
Maar 'open relatie' betekent dus niet 'stiekem vreemdgaan' maar juist openlijk kiezen voor niet monogaam zijn.
Zo lang dat gebeurd met beider instemming, waar zit 'm dan het niet respectvolle in volgens jou?
dinsdag 17 februari 2009 om 11:06
Bij mij betekent een relatie dat je exclusief voor een iemand gaat en voor niemand anders. Ik vind dit inherent aan het concept relatie. Echter, als je relatie definieert als: een band met iemand hebben maar die band sluit een wat exclusievere band met iemand anders niet uit en het hier beiden mee eens bent, zie ik niet in hoe dit niet respectvol is naar elkaar. Het ligt dus aan je definitie van relatie.
dinsdag 17 februari 2009 om 11:28
Elke open relatie kent andere afspraken.
Zo heeft (of inmiddels: had) een vriendin van mij een open relatie met haar man. De afspraak was: we mogen seks hebben met een ander, maar dit mag niet leiden tot een langdurig sekscontact (omdat dit ook een psychische afhankelijkheid kan meebrengen); en we vertellen elkaar van te voren wat we gaan doen. Dit liep helemaal mis. De vriendin bleek uitermate jaloers te zijn op wat haar man wilde doen. Einde open relatie.
Het vreemde is dat ze het nog wel steeds een open relatie noemen, hoewel ik betwijfel of hij na al de ruzies nog wel zin heeft in een ander. En zij wil eigenlijk helemaal geen echte open relatie. Of, ze zegt het zo: "Ik vind het een prettig IDEE dat ik het evt. met andere mannen MAG doen, maar dat betekent niet dat ik het ook ECHT WIL".
Een andere kennis heeft een goed werkende open relatie. Tussen hem en zijn vriendin lijkt er geen sprake te zijn van nare gevoelens. Echter, problematisch is dat de vrouwen met wie hij "contact" heeft, niet zelden gevoelens voor hem ontwikkelen. En ook dat leidt weer tot vreemde situaties.
Zo heeft (of inmiddels: had) een vriendin van mij een open relatie met haar man. De afspraak was: we mogen seks hebben met een ander, maar dit mag niet leiden tot een langdurig sekscontact (omdat dit ook een psychische afhankelijkheid kan meebrengen); en we vertellen elkaar van te voren wat we gaan doen. Dit liep helemaal mis. De vriendin bleek uitermate jaloers te zijn op wat haar man wilde doen. Einde open relatie.
Het vreemde is dat ze het nog wel steeds een open relatie noemen, hoewel ik betwijfel of hij na al de ruzies nog wel zin heeft in een ander. En zij wil eigenlijk helemaal geen echte open relatie. Of, ze zegt het zo: "Ik vind het een prettig IDEE dat ik het evt. met andere mannen MAG doen, maar dat betekent niet dat ik het ook ECHT WIL".
Een andere kennis heeft een goed werkende open relatie. Tussen hem en zijn vriendin lijkt er geen sprake te zijn van nare gevoelens. Echter, problematisch is dat de vrouwen met wie hij "contact" heeft, niet zelden gevoelens voor hem ontwikkelen. En ook dat leidt weer tot vreemde situaties.
dinsdag 17 februari 2009 om 13:49
dinsdag 17 februari 2009 om 16:49
Hey meis,
Voor mijn man en mij werkt het heel goed. Uiteraard zal dat bij ieder stel anders zijn, wij vertellen elkaar alles en dat kan zeker opwindend zijn (zie mijn topic vrije relatie). Wij vinden het fijn dat we niet krampachtig monogaam hoeven te zijn. Juist omdat we eerlijk tegen elkaar zijn geeft dat verbondenheid. Wij hoeven ons noot af te vragen wat de ander doet als hij alleen uit is b.v. omdat we dat delen.
Wij gunnen elkaar het genot om af en toe eens meteen ander te vrijen.
Voor wie genoeg heeft van dit onderwerp, dan lees je het toch niet!!!!!!
En petit, ben jij de moraalridder van het viva forum????
Respect betekent openheid, eerlijkheid en zonder een ander te veroordelen als je een andere mening heeft dan die van jou.
Jij hebt nog een hoop te leren.
Voor mijn man en mij werkt het heel goed. Uiteraard zal dat bij ieder stel anders zijn, wij vertellen elkaar alles en dat kan zeker opwindend zijn (zie mijn topic vrije relatie). Wij vinden het fijn dat we niet krampachtig monogaam hoeven te zijn. Juist omdat we eerlijk tegen elkaar zijn geeft dat verbondenheid. Wij hoeven ons noot af te vragen wat de ander doet als hij alleen uit is b.v. omdat we dat delen.
Wij gunnen elkaar het genot om af en toe eens meteen ander te vrijen.
Voor wie genoeg heeft van dit onderwerp, dan lees je het toch niet!!!!!!
En petit, ben jij de moraalridder van het viva forum????
Respect betekent openheid, eerlijkheid en zonder een ander te veroordelen als je een andere mening heeft dan die van jou.
Jij hebt nog een hoop te leren.