Hoe zit dat bij jullie?

11-12-2018 01:13 77 berichten
Hallo ladies,

Ik zou beginnen met mijn verhaal en ben benieuwd of jullie het herkennen of juist helemaal niet. Hoe zit dat bij jullie?

Totdat ik mijn huidige partner leerde kennen heb ik altijd relaties gehad of viel ik op mannen die vergelijkbaar emotioneel waren als ik.
Ik was op zoek naar een soort soulmate dus.

Uiteindelijk is dat nooit goed afgelopen. Maar er waren wel hele fijne momenten in zo'n relatie. Vaak waren er heftige pieken en diepe dalen.

Ik heb hiervan geleerd en ik ben bewust anders naar mannen gaan kijken. Minder vanuit emotie meer vanuit ratio.

Nu heb ik een totaal ander type persoon aan de haak geslagen.

Uiteindelijk is dit de man waarmee ik huisje boompje beestje heb. Ik draag zijn achternaam en we hebben een prachtig huis gekocht samen. Het is de beste meest stabiele relatie tot nu toe.

Toch vind ik het af en toe lastig.
Ik ben erg romantisch en mijn emoties zijn wat meer aanwezig dan bij hem.

Ik kam bijvoorbeeld helemaal op gaan in romantische komedies, ik vind het heerlijk om mijn verjaardag te vieren met slingers in de woonkamer, kan wegdromen bij een mooie kerstboom en huil mee met de lion King.

Man is veel nuchterder, viert nooit zijn verjaardag, heeft een hekel aan romantische films of musicals, versierde zijn huis nauwelijks met kerst en zijn woonkamer was net zo strak en leeg als een operatie kamer. (Voordat ik m leerde kennen)

Ook is hij is zijn doen en laten erg rationeel, waarin ik soms met mensen bots omdat mijn emoties te veel mee spelen, wordt hij eerder gezien als een botte hork.

We hebben dus weleens ruzie en dan zijn de verschillen duidelijk merkbaar, maar het lukt ons toch ook om weer snel bij te leggen. We houden van elkaar en we willen niet graag ruzie maken.

Het verbaasd me dat, ondanks de grote verschillen, het zo goed gaat tussen ons.

Hoe zit het bij jullie? Zijn jullie 2 verschillende mensen die elkaar vullen? Of heb je echt je soulmate gevonden?

Liefs Kimmie
-vanille- schreef:
11-12-2018 19:56
Ik bedoelde eigenlijk van God dien je meer te houden dan van mensen. Sommige houden meer van mensen dan van God. En juist dat soort mensen noemt zich vaak gevoelig en zen etc van die zweverige woorden. Ze huilen meestal ook snel als ze Bijv een romantische film zien maar hebben daar tegenover geen geloof laat staan liefde voor God. De liefde voor God is vervangen voor de liefde voor mensen. Liefde tussen man en vrouw in het huwelijk kan wel en is heel mooi ook. Maar ik vind dat je steeds moet kijken naar jezelf en misschien afremmen van houd ik nog steeds meer van God dan van een mens. Zo heb ik het wel meegekregen van huis uit. :-?
Ik geloof net in 1 god minder dan jij. Van huis uit.
Alle reacties Link kopieren
-vanille- schreef:
11-12-2018 19:56
Ik bedoelde eigenlijk van God dien je meer te houden dan van mensen. Sommige houden meer van mensen dan van God. En juist dat soort mensen noemt zich vaak gevoelig en zen etc van die zweverige woorden. Ze huilen meestal ook snel als ze Bijv een romantische film zien maar hebben daar tegenover geen geloof laat staan liefde voor God. De liefde voor God is vervangen voor de liefde voor mensen. Liefde tussen man en vrouw in het huwelijk kan wel en is heel mooi ook. Maar ik vind dat je steeds moet kijken naar jezelf en misschien afremmen van houd ik nog steeds meer van God dan van een mens. Zo heb ik het wel meegekregen van huis uit. :-?
Duh.. er zijn mensen die helemaal niet in een god geloven. Uiteraard houden die meer van mensen dan van god. En die vinden dit verhaal van jou behoorlijk zweverig. Dan weet je dat vast.

Verder is god, als die al bestaat, in mijn ogen liefde. En liefde voor de medemens ís dan de liefde voor (een) God. Want zij/hij is alles, dus ook je medemens.

Juist meer van je god houden dan van de mensen om je heen, heeft denk ik heel veel mensen ongelukkig gemaakt. Kijk naar gezinsleden, die verstoten worden, omdat ze niet 'op de goede manier' geloven. Ellende.
Later is nu
Botte, niet snel emotionele ik en nog emotielozere vent.

Op echte verdrietige of hele mooie dingen na ( alles met de kinderen en mooie zonsondergang of een gelukte operatie) hebben wij beiden geen last van emotionele incontinentie.

Bij mij is het dat ik beetje ben afgestompt qua verdriet. Hij is gewoon zo geboren. :-D

Ook niks met zogenaamde romantiek. Mijn partner ook niet. Al zijn we gek op elkaar, hebben heel veel voor elkaar over en hopen we samen oud te worden... ik zou prima door kunnen zonder hem. Ik zou hem missen maar wegkwijnen ofzo? Nee.

Ik geloof ook niet zo in de ware, of liefde voor altijd.

Behalve voor mijn kinderen.
Maar ik hoop wel dat wij samen mijn 'ongeloof' kunnen laten zien dat het wel bestaat. :-D
anoniem_370013 wijzigde dit bericht op 11-12-2018 22:41
0.41% gewijzigd
Dreamer schreef:
11-12-2018 22:36
Duh.. er zijn mensen die helemaal niet in een god geloven. Uiteraard houden die meer van mensen dan van god. En die vinden dit verhaal van jou behoorlijk zweverig. Dan weet je dat vast.

Verder is god, als die al bestaat, in mijn ogen liefde. En liefde voor de medemens ís dan de liefde voor (een) God. Want zij/hij is alles, dus ook je medemens.

Juist meer van je god houden dan van de mensen om je heen, heeft denk ik heel veel mensen ongelukkig gemaakt. Kijk naar gezinsleden, die verstoten worden, omdat ze niet 'op de goede manier' geloven. Ellende.
Ik zou loepen. :-D
Alle reacties Link kopieren
Lucifer2018 schreef:
11-12-2018 22:41
Ik zou loepen. :-D

Neuh..
Geloof zo wel te weten wat voor vlees ik in de kuip heb.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Wij lijken heel erg op elkaar. Ik denk, als ik zo om mij heen kijk, dat wij een van de sterkste relaties hebben die ik ken. Tuurlijk hebben wij soms wel eens een discussie ergens over, maar ik ben eigenlijk al heel wat jaren elke dag intens gelukkig met hem. Er is veel respect, vertrouwen en liefde tussen ons.

Neemt niet weg dat ik denk dat je niet per se iemand hoeft te hebben die op je lijkt om zo gelukkig te zijn samen.
-
Ik heb het tegenover gestelde.
Mij valt het niet op als hij 2 weken al nieuwe schoenen draagt. Hij is gevoeliger dan ik. En ik ben de lompe hork.
Maar goed.. hij zit thuis met de kinderen en heeft een net vrouwen handschrift en ik ben meer bezig met mijn werk dan gemiddeld en kan mijn eigen handschrift niet lezen. Hij kan een drama maken van bullshit en ik kan niet begrijpen waarom het daar dan zo lang over moet gaan.

Dus ik denk dat we ongeveer in de zelfde situatie zitten.

Vorige week noemde hij mij een bouwvakker omdat hij emotioneel werd en ik vroeg "zit je nou te janken "

Dus...
Maar dat past wel bij elkaar het vermoeiende is alleen dat de een zich soms niet serieus genomen voelt en de ander geen zin heeft in drama om niks.

Ik geniet trouwens wel van kleine dingetjes. De kerstboom zet ik niet op vind ik te veel werk en zo denk ik ook over de was opvouwen. Het is mooi maar ik heb er echt geen motivatie voor. Overwerken dan weer wel tot ergenis van partner.
Ik wil nog even een ding zeggen.

Je hoeft helemaal niet op elkaar te lijken. Ik word er beroerd van.. die wij*stelletjes die aan elkaar geplakt zitten te schatje lieverd ik hou van je we gaan samen alles doen en overal heen. We zijn 1 we zijn de ware slijmslijm en iedereen moet zien dat wij wij zijn en bij elkaar horen zelfs tijdens het plassen. Kopen de zelfde schoenen zelfde fiets want we zijn 1 met elkaar. Hand in hand lopen over straat en de rest van de wereld vergeten want wij zijn ons wij wij wij...

Zulke relaties vind ik ongezond.
ekiM schreef:
11-12-2018 10:27
"Het gaat harstikke goed tussen ons en dat verbaasd me soms, en die emotionele verbinding is er zeker. Wel lachen veel doen leuke dingen samen."

Samen lachen en leuke dingen doen is niet wat ik bedoel met een emotionele verbinding. Dat kun je ook met vrienden of familie. Met emotionele binding bedoel ik een band, dat je verbonden bent met iemands wezen. Uit je woorden proef ik dat je dat mist.
Zoals jezelf al zegt: het was een rationele keuze. Dus als je je afvraagt waarom jullie verliefd op elkaar werden vraag ik me af of het wel verliefdheid was. En goed met iemand op kunnen schieten is heel wat anders.

"Dus het is een top match"....

Als ik mensen hun relatie in dit soort termen hoor beschrijven (met zo'n verhaal als het jouwe erbij) word ik altijd nieuwsgierig. En als ik dan ga graven en vragen ga stellen komen er alleen maar woorden. Woorden die de relatie rechtvaardigen. maar datgene waar het om gaat, die verbinding, die is er dan vaak niet.

Als dit jouw keuze is dan is dat prima natuurlijk, maar wees wel eerlijk tegen jezelf, anders blijf je jezelf dit soort vragen stellen.

Als ik dit lees, is het eerste dat in me opkomt dat je gewoon jaloers bent. TO vertelt in duidelijke bewoordingen waarom ze gelukkig is en jij moet gaan zitten "graven" of ze in jouw beleving wel genoeg van haar partner houdt. Even lekker met dat vingertje zwaaien want oh oh, deze keus was wel erg rationeel.
TO heeft een keus gemaakt op zowel rationele als emotionele gronden. Lijkt mij de allerbeste basis voor een zeer langdurige verbindtenis.
Alle reacties Link kopieren
Lampie1986 schreef:
12-12-2018 01:00
Ik wil nog even een ding zeggen.

Je hoeft helemaal niet op elkaar te lijken. Ik word er beroerd van.. die wij*stelletjes die aan elkaar geplakt zitten te schatje lieverd ik hou van je we gaan samen alles doen en overal heen. We zijn 1 we zijn de ware slijmslijm en iedereen moet zien dat wij wij zijn en bij elkaar horen zelfs tijdens het plassen. Kopen de zelfde schoenen zelfde fiets want we zijn 1 met elkaar. Hand in hand lopen over straat en de rest van de wereld vergeten want wij zijn ons wij wij wij...

Zulke relaties vind ik ongezond.
Nou ik ken stellen die totaal anders zijn die aan elkaar vastgeplakt zitten. Vriend en ik lijken juist op elkaar omdat we allebei heel individualistisch zijn. Dus ik denk dat het aan elkaar plakken niks te maken heeft met in hoeverre je op je partner lijkt. Uit onderzoek is trouwens gebleken dat de meeste mensen een succesvolle relatie hebben met iemand die juist wel op hen lijkt. Door de overeenkomsten kom je bij elkaar maar door de kleine verschillen val je juist op elkaar. Maar een paar verschillen maken je nog geen compleet ander mens. Geen twee mensen zijn precies het zelfde. Er zijn altijd verschillen en die worden uitvergroot in relatie. Ze vallen dan juist op.
Alle reacties Link kopieren
Dymphnatam schreef:
12-12-2018 05:56
Als ik dit lees, is het eerste dat in me opkomt dat je gewoon jaloers bent. TO vertelt in duidelijke bewoordingen waarom ze gelukkig is en jij moet gaan zitten "graven" of ze in jouw beleving wel genoeg van haar partner houdt. Even lekker met dat vingertje zwaaien want oh oh, deze keus was wel erg rationeel.
TO heeft een keus gemaakt op zowel rationele als emotionele gronden. Lijkt mij de allerbeste basis voor een zeer langdurige verbindtenis.
Op zo'n relatie ben ik niet jaloers (Sorry TO, niet vervelend bedoeld) Het is gewoon geen relatie waarin ik happy zou zijn, al helemaal niet als mijn partner zoiets wezenlijks tekort komt. Of je nu heel veel van elkaar verschilt of juist heel erg op elkaar lijkt, verbinding is de basis.
Het is gewoon zo dat als ik tegenstrijdigheden zie ik begin te graven.
En zoals ik al aangegeven heb: als TO gelukkig is zo dan is het toch goed ? Ze heeft niemands goedkeuring nodig behalve die van haarzelf. Maar blijkbaar zit ze ergens mee, en dus opent ze hier een topic erover.
Alle reacties Link kopieren
ekiM schreef:
12-12-2018 10:13

Het is gewoon zo dat als ik tegenstrijdigheden zie ik begin te graven.
Maar, waarom?
Alle reacties Link kopieren
ekiM schreef:
12-12-2018 10:13
Op zo'n relatie ben ik niet jaloers (Sorry TO, niet vervelend bedoeld) Het is gewoon geen relatie waarin ik happy zou zijn, al helemaal niet als mijn partner zoiets wezenlijks tekort komt. Of je nu heel veel van elkaar verschilt of juist heel erg op elkaar lijkt, verbinding is de basis.
Wat voor iets zou hij tekort moeten komen dan? Je doet nu alsof het aan die man ligt, ik lees niks raars hoor?
En wat die 'verbinding' zou moeten zijn is me ook een raadsel, klinkt nogal zweverig allemaal.
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
12-12-2018 10:15
Maar, waarom?
Euh.... gewoon, daarom. Als ik iets zie waarvan ik denk : "Hee, dit is raar", dan ga ik mezelf vragen stellen om erachter te komen hoe het zit of wat er niet klopt. En TO opent een post hier omdat ze ergens mee zit. Ik ga er maar even van uit dat ze niet alleen bevestiging zoekt maar een vraag heeft waar ze antwoord op wil hebben, en dus ook andere zienswijzen wil horen. Dit is een forum per slot van rekening :-)
Alle reacties Link kopieren
ekiM schreef:
12-12-2018 10:30
Euh.... gewoon, daarom.
tja, soms is het waarom, Daarom
net zo goed, als dat een TO zegt, dat haar relatie prima is, hij gewoon prima kan zijn
Peuteren hoeft echt niet altijd.
Alle reacties Link kopieren
Takkie1 schreef:
12-12-2018 10:23
Wat voor iets zou hij tekort moeten komen dan? Je doet nu alsof het aan die man ligt, ik lees niks raars hoor?
En wat die 'verbinding' zou moeten zijn is me ook een raadsel, klinkt nogal zweverig allemaal.
Ehm, ik ben een man, dus in mijn post is mijn partner de vrouw. Ik zeg niet dat het aan hem ligt dus, maar dat zij iets mist in de relatie.
Als je niet snapt wat ik met een 'zweverig' woord als verbinding bedoel dan tja... Dan heeft het weinig zin om je dat uit te gaan leggen.
Alle reacties Link kopieren
Takkie1 schreef:
12-12-2018 10:23
Wat voor iets zou hij tekort moeten komen dan? Je doet nu alsof het aan die man ligt, ik lees niks raars hoor?
En wat die 'verbinding' zou moeten zijn is me ook een raadsel, klinkt nogal zweverig allemaal.

TO zelf begint met "ik zocht altijd een soulmate, maar nu heb ik deze man op verstandelijke basis gekozen" (kort samengevat) Ik las daar ook zeker in, wat ekiM ook zegt. Alsof ze voor 'second best' is gegaan, ofzo.
dreamer wijzigde dit bericht op 12-12-2018 12:46
0.40% gewijzigd
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Lampie1986 schreef:
12-12-2018 01:00
Ik wil nog even een ding zeggen.

Je hoeft helemaal niet op elkaar te lijken. Ik word er beroerd van.. die wij*stelletjes die aan elkaar geplakt zitten te schatje lieverd ik hou van je we gaan samen alles doen en overal heen. We zijn 1 we zijn de ware slijmslijm en iedereen moet zien dat wij wij zijn en bij elkaar horen zelfs tijdens het plassen. Kopen de zelfde schoenen zelfde fiets want we zijn 1 met elkaar. Hand in hand lopen over straat en de rest van de wereld vergeten want wij zijn ons wij wij wij...

Zulke relaties vind ik ongezond.
Ik denk dat mijn man en ik inderdaad op een aantal vlakken verschillen, maar in de basis ongeveer hetzelfde zijn. Onze interesses zijn alleen vaak anders, maar daar kunnen we elkaar heel vrij in laten.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Niemand gaf onze relatie in het begin kans van slagen....toch gaat het al 28 jaar goed. Maar we verschillen letterlijk dag en nacht. Vroeger vloog het servies wel door de kamer. Maar we zijn ouder, milder en wijzer geworden en hebben heel veel gepraat en soms gewoon onderhandeld. Ik ben enthousiast, spontaan houdt van drukte wil altijd op pad en heb wel 100 verschillende emoties. Man is heel rustig, a-romantisch eigenlijk alleen geïnteresseerd in techniek en werkt zich een slag in de rondte. Altijd bezig. En hij heeft maar een emotie, hij is altijd zichzelf. Echt heel kwaad of verdrietig...nooit gezien/gemerkt. Maar hij is enorm behulpzaam, kan alles maken en gaat voor me door het vuur.
Vlaginvaas schreef:
12-12-2018 12:51
Niemand gaf onze relatie in het begin kans van slagen....toch gaat het al 28 jaar goed. Maar we verschillen letterlijk dag en nacht. Vroeger vloog het servies wel door de kamer. Maar we zijn ouder, milder en wijzer geworden en hebben heel veel gepraat en soms gewoon onderhandeld. Ik ben enthousiast, spontaan houdt van drukte wil altijd op pad en heb wel 100 verschillende emoties. Man is heel rustig, a-romantisch eigenlijk alleen geïnteresseerd in techniek en werkt zich een slag in de rondte. Altijd bezig. En hij heeft maar een emotie, hij is altijd zichzelf. Echt heel kwaad of verdrietig...nooit gezien/gemerkt. Maar hij is enorm behulpzaam, kan alles maken en gaat voor me door het vuur.
Ik word hier blij van. :-)
ekiM schreef:
12-12-2018 10:30
Euh.... gewoon, daarom. Als ik iets zie waarvan ik denk : "Hee, dit is raar", dan ga ik mezelf vragen stellen om erachter te komen hoe het zit of wat er niet klopt. En TO opent een post hier omdat ze ergens mee zit. Ik ga er maar even van uit dat ze niet alleen bevestiging zoekt maar een vraag heeft waar ze antwoord op wil hebben, en dus ook andere zienswijzen wil horen. Dit is een forum per slot van rekening :-)

De vraag staat duidelijk in de laatste alinea. Hij luidt: "hoe zit dat bij jullie?"

De vraag is niet: "heb ik op de juiste gronden mijn partner gekozen?"
Alle reacties Link kopieren
Dymphnatam schreef:
12-12-2018 17:34
De vraag staat duidelijk in de laatste alinea. Hij luidt: "hoe zit dat bij jullie?"

De vraag is niet: "heb ik op de juiste gronden mijn partner gekozen?"
Zeker. En de dieper liggende vraag die je daaruit kunt distilleren: wat voor relatie ze heeft. Zolang je die vraag niet beantwoordt kun je vragen stellen wat je wilt, maar de antwoorden zullen onbevredigend zijn omdat ze de kern niet raken.
Wat voor relatie ze heeft dat mag ze helemaal zelf weten verder. Als dit voor haar werkt dan is het toch goed ?
Ik heb relaties gehad met beiden varianten. De super-emo's zijn mij te heftig, dat zuigt mijn energie op. Dat ik altijd de stabiele baken moet zijn in de woelige baren van hun emoties. En van dat overromantische kreeg ik jeuk; van die vochtige bambi-ogen die me dan schuin aankeken kreeg ik bijna een onbeschoft getimde lachbui (ach dat zal het ontbreken van de écht juiste klik wel zijn). Ook de mannen die erg wiebelen in hun emoties werkt niet goed voor mij, omdat ik daar ook wat naar kan neigen. Dus toen ik na een tijdje single toch wel graag weer een relatie wilde, heb ik toch eens bij de swiperondjes de overduidelijk spiritueel, muzikant, dansers, supercreatieven - voor zover je dat uit een profiel haalt - overgeslagen (sorry voor de hokjes) en mijn verstand iets meer laten spreken. Voor mij was het belangrijk of iemand uit een stabiel gezin komt. Mijn onveilige hechting combineert niet goed met een soortgenoot. ;-) Ik heb mijn huidige vriend er niet op uitgezocht, het was een instant klik van heb ik jou daar. Maar oh wat heerlijk dat hij wat rationeler en nuchterder is dan ik en - niet onbelangrijk - niet in de gordijnen vliegt als ik een lieflijk stresskatje uitdeel. Dan knuffelt hij me en zegt dat het goedkomt en krijgt me dan weer kalm aan de praat.
Alle reacties Link kopieren
Dreamer schreef:
11-12-2018 22:36
Duh.. er zijn mensen die helemaal niet in een god geloven. Uiteraard houden die meer van mensen dan van god. En die vinden dit verhaal van jou behoorlijk zweverig. Dan weet je dat vast.

Verder is god, als die al bestaat, in mijn ogen liefde. En liefde voor de medemens ís dan de liefde voor (een) God. Want zij/hij is alles, dus ook je medemens.

Juist meer van je god houden dan van de mensen om je heen, heeft denk ik heel veel mensen ongelukkig gemaakt. Kijk naar gezinsleden, die verstoten worden, omdat ze niet 'op de goede manier' geloven. Ellende.

God is mijn grote liefde. Ik snap niet hoe je niet in Hem kan geloven en meer van een mede mens kan houden. Snap je dan niet dat God bepaalt welke mensen van elkaar houden en bij elkaar komen en Hij beschermt ons. Nou ja je kan het ook omdraaien er is veel ellende omdat men niet gelooft want dan kun je maar laten en doen waar je zin in hebt zonder je aan voorschriften te houden. Nope ik ga voor God door het vuur en en zonder Hem heeft mijn leven geen zin.
.
Alle reacties Link kopieren
SuzanneCQ schreef:
12-12-2018 15:53
Ik word hier blij van. :-)
Haha dank je :heart:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven