Hoe zit dat bij jullie?

11-12-2018 01:13 77 berichten
Hallo ladies,

Ik zou beginnen met mijn verhaal en ben benieuwd of jullie het herkennen of juist helemaal niet. Hoe zit dat bij jullie?

Totdat ik mijn huidige partner leerde kennen heb ik altijd relaties gehad of viel ik op mannen die vergelijkbaar emotioneel waren als ik.
Ik was op zoek naar een soort soulmate dus.

Uiteindelijk is dat nooit goed afgelopen. Maar er waren wel hele fijne momenten in zo'n relatie. Vaak waren er heftige pieken en diepe dalen.

Ik heb hiervan geleerd en ik ben bewust anders naar mannen gaan kijken. Minder vanuit emotie meer vanuit ratio.

Nu heb ik een totaal ander type persoon aan de haak geslagen.

Uiteindelijk is dit de man waarmee ik huisje boompje beestje heb. Ik draag zijn achternaam en we hebben een prachtig huis gekocht samen. Het is de beste meest stabiele relatie tot nu toe.

Toch vind ik het af en toe lastig.
Ik ben erg romantisch en mijn emoties zijn wat meer aanwezig dan bij hem.

Ik kam bijvoorbeeld helemaal op gaan in romantische komedies, ik vind het heerlijk om mijn verjaardag te vieren met slingers in de woonkamer, kan wegdromen bij een mooie kerstboom en huil mee met de lion King.

Man is veel nuchterder, viert nooit zijn verjaardag, heeft een hekel aan romantische films of musicals, versierde zijn huis nauwelijks met kerst en zijn woonkamer was net zo strak en leeg als een operatie kamer. (Voordat ik m leerde kennen)

Ook is hij is zijn doen en laten erg rationeel, waarin ik soms met mensen bots omdat mijn emoties te veel mee spelen, wordt hij eerder gezien als een botte hork.

We hebben dus weleens ruzie en dan zijn de verschillen duidelijk merkbaar, maar het lukt ons toch ook om weer snel bij te leggen. We houden van elkaar en we willen niet graag ruzie maken.

Het verbaasd me dat, ondanks de grote verschillen, het zo goed gaat tussen ons.

Hoe zit het bij jullie? Zijn jullie 2 verschillende mensen die elkaar vullen? Of heb je echt je soulmate gevonden?

Liefs Kimmie
Alle reacties Link kopieren
-vanille- schreef:
13-12-2018 20:40
God is mijn grote liefde. Ik snap niet hoe je niet in Hem kan geloven en meer van een mede mens kan houden. Snap je dan niet dat God bepaalt welke mensen van elkaar houden en bij elkaar komen en Hij beschermt ons. Nou ja je kan het ook omdraaien er is veel ellende omdat men niet gelooft want dan kun je maar laten en doen waar je zin in hebt zonder je aan voorschriften te houden. Nope ik ga voor God door het vuur en en zonder Hem heeft mijn leven geen zin.

Nee, dat begreep ik al dat jij mij niet snapt. Geeft niet hoor.

En beschermen moet ik mezelf. Daar heeft nog nooit een god bij geholpen. Er zijn ook massa's (gelovige!!!!!) mensen, die zijn bescherming helaas moesten ontberen.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
-vanille- schreef:
13-12-2018 20:40
God is mijn grote liefde. Ik snap niet hoe je niet in Hem kan geloven en meer van een mede mens kan houden. Snap je dan niet dat God bepaalt welke mensen van elkaar houden en bij elkaar komen en Hij beschermt ons. Nou ja je kan het ook omdraaien er is veel ellende omdat men niet gelooft want dan kun je maar laten en doen waar je zin in hebt zonder je aan voorschriften te houden. Nope ik ga voor God door het vuur en en zonder Hem heeft mijn leven geen zin.
Mag je ook van zowel God als van mensen houden?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven