Hond mag mij niet en partner wel

03-04-2018 15:10 121 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi. Ik heb twee weken geleden een chihauhau gekocht (7 jaar oud) en hij mag mij totaal niet.. maar mijn vriend wel. Ik schreeuw niet tegen de hond mishandel niet of wat dan ook. Laat de hond uit geef de hond eten en aandacht ik zover dat kan. Binnen in huis kan ik de hond ook niet aanraken dan gaat hij grommen (dit geldt ook voor mijn vriend maar een stuk minder). Verder gaat hij de hele dag naaat en op de schoot van mijn vriend zitten en zo ver mogelijk bij mij vandaan. NOTE mijn vriend is elke dag thuis (thuis werk) en ik werk 4 dagen buiten huis voor werk. Wat kan ik hier aan doen :-(
MissMaran schreef:
03-04-2018 21:01
Soms is het gewoon geen match en in het asiel weten ze wel wat ze met zo'n hond moeten.
Klopt, spuitje geven.
Mijn hondje was altijd heel agressief naar mn stiefvader. Ze kwam uit het asiel en was mishandeld en vermoedelijk door een man. Ik zou het meer tijd geven en het vetrouwen winnen. Grommen overigens negeren. Straal zelfverzekerheid uit en een cursus is ook wel een aanrader
DEATH schreef:
03-04-2018 22:30
Of hij bijt zich een weg naar buiten en komt er dubbel zo agressief uit.
Haha cool. Leuk voor Halloween.
snoopylynn schreef:
03-04-2018 19:36
Ik snap niet dat iedereen zo hoog opgeeft over een hondencursus. Ik heb er verschillende doorlopen maar geen reet geleerd. Het meeste is toch gewoon logisch nadenken?
Een hond is een roedeldier en jij als baasje bent de leider, dus neem de leiding. Als zo'n zwabber 1x naar me zo grommen of bijten dan denk ik dat ie binnen 10 seconden weet dat ik de baas ben en niet dat onderdeurtje.

Kan ie la cucaracha zingen met z'n tanden in zn pootjes :proud:
En zo krijg je verneukte honden. Door mensen die niets van honden snappen en die taal niet spreken.

Ik heb trouwens 3 chihuahua 's, ik vind het helemaal geen moeilijke honden, onze Cane Corso's zijn lastiger.
Wel kunnen ze het heel moeilijk vinden op een nieuw adres te wennen. Onze oudste chi hebben we ook als herplaatser gekocht en zij reageerde precies zo. Ze was toen 7 jaar. Ze is nu 13 en het liefste hondje wat je je maar voor kunt stellen.
Vertrouwen en duidelijkheid, dat is de sleutel . Agressie naar het diertje uiteraard niet, dan weet je zeker dat er niks van terecht komt.

Waar woon je?
ava75 schreef:
03-04-2018 22:24
O_O

TO in welke regio woon je en hoever wil je reizen voor hulp/advies?
Ik ben TO niet, ik woon in de randstad.
Dit hondje is vanaf pup af aan totaal verkeerd behandeld/mishandeld, hij hapt inderdaad af en toe nog steeds maar het is al vele male minder dan toen hij net bij mij was, gewoon omdat hij tot rust is gekomen.
Fijn dat je hulp aanbied, ik heb al een gedragstherapeut gesproken maar daar werd ik niet veel wijzer van.

Maar goed, ik wil dit topic niet kapen.
Carpe Diem
Nooit beginnen aan een hond die je niet goed kent (via via). Beter een pup kopen die je zelf kan opvoeden. Of een asielhond waarbij je eerlijke informatie krijgt.

Ik zou deze hond wegdoen. Grommen en bijten. Dat wil je toch niet in je huis hebben?? Tijd en veel geld kan je beter investeren in een ander fier zonder probleem. Straks valt hij een ander dier/mens/kind aan!
elmo1972 schreef:
04-04-2018 11:50
Ik ben TO niet, ik woon in de randstad.
Dit hondje is vanaf pup af aan totaal verkeerd behandeld/mishandeld, hij hapt inderdaad af en toe nog steeds maar het is al vele male minder dan toen hij net bij mij was, gewoon omdat hij tot rust is gekomen.
Fijn dat je hulp aanbied, ik heb al een gedragstherapeut gesproken maar daar werd ik niet veel wijzer van.

Maar goed, ik wil dit topic niet kapen.
Ik weet dat je TO niet bent.
Sorry dat dat in mijn reactie niet duidelijk was.
Ik geef zelf geen hondencursussen o.i.d., heb ook geen vrienden die dit doen maar kan er wel een aanbevelen indien gewenst maar is natuurlijk afhankelijk van de regio waar je woont.
evelien2010 schreef:
04-04-2018 12:47
Nooit beginnen aan een hond die je niet goed kent (via via). Beter een pup kopen die je zelf kan opvoeden. Of een asielhond waarbij je eerlijke informatie krijgt.

Ik zou deze hond wegdoen. Grommen en bijten. Dat wil je toch niet in je huis hebben?? Tijd en veel geld kan je beter investeren in een ander fier zonder probleem. Straks valt hij een ander dier/mens/kind aan!
Dus omdat een hond problemen heeft omdat hij verkeerd behandeld is door de vorige baasjes verdient hij geen kans?
Cum non tum age
noa schreef:
04-04-2018 13:36
Dus omdat een hond problemen heeft omdat hij verkeerd behandeld is door de vorige baasjes verdient hij geen kans?
Precies!!
Carpe Diem
ava75 schreef:
04-04-2018 13:31
Ik weet dat je TO niet bent.
Sorry dat dat in mijn reactie niet duidelijk was.
Ik geef zelf geen hondencursussen o.i.d., heb ook geen vrienden die dit doen maar kan er wel een aanbevelen indien gewenst maar is natuurlijk afhankelijk van de regio waar je woont.
Oké ik snap het, er zit bij mij in de buurt een hondencurus die ook privéles geeft, ik heb daar ook informatie gevraagd, moet nog antwoord krijgen.
Carpe Diem
noa schreef:
04-04-2018 13:36
Natuurlijk wel. Maar dat moet zijn baas wel aankunnen.
UPDATE. HET GAAT VEEL BETER!!! Hij komt lekker bij mij zitten en liggen en ik kan hem al veel meer aaien!
Garnaal93xoxo schreef:
14-04-2018 20:26
UPDATE. HET GAAT VEEL BETER!!! Hij komt lekker bij mij zitten en liggen en ik kan hem al veel meer aaien!
Ohhh wat leuk om te horen!!! Fijn zeg. Ben blij voor je :heart:
2 weken in huis. geef dat beest even tijd om te wennen aan zijn nieuwe thuissituatie. Chihuahua is een eenkennig ras.
Laat het beestje rustig naar jou toekomen.
+ Cursus

Dat was je ook van plan, lees ik.
Herplaatsers vragen altijd goede voorbereidingen en aandacht en geduld.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
Garnaal93xoxo schreef:
Fijn.
Koop hem om met eten
Garnaal93xoxo schreef:
Wat fijn! Tijd en geduld doen de rest!
Persoonlijk vind ik Chihuahua's de meest complexe hondensoort die er is.
Ook niet mijn type hond.
Ze worden nogal verpest door vrouwen die hun uiterlijk totaal verkeerd interpreteren. Een Chihuahua is een heel stoer Mexicaans erfbewakertje dat helemaal niet gelukkig wordt van getrut.
Zeker een Guccirugtasje aan geschiedenis kan zorgen voor een zeer complexe omgang met dit soort diertjes.
KataTonDemonaEaytoy schreef:
15-04-2018 09:25
Persoonlijk vind ik Chihuahua's de meest complexe hondensoort die er is.
Ook niet mijn type hond.
Ze worden nogal verpest door vrouwen die hun uiterlijk totaal verkeerd interpreteren. Een Chihuahua is een heel stoer Mexicaans erfbewakertje dat helemaal niet gelukkig wordt van getrut.
Zeker een Guccirugtasje aan geschiedenis kan zorgen voor een zeer complexe omgang met dit soort diertjes.
Ja klopt, heb hiervoor herders en goldens gehad, maar die waren niet zo stoer als mijn chi, heel veel hond in een kleine verpakking.
Ik kreeg vorige week nog complimenten van de dierenarts dat ik mijn chi gewoon laat lopen, optillen doe ik niet aan en hij word gewoon als hond behandeld. Bij zijn vorige baas was het een aankleedpopje.
Carpe Diem
Hier ook een chi mix maar die loopt ook gewoon met de andere mee en geen getrut met tassen of kleertjes.
Hij is wel,super waaks wat jammer is want mijn ouwetjes waren al doof en blaffen nu weer gezellig mee ;)
elmo1972 schreef:
15-04-2018 11:23
Bij zijn vorige baas was het een aankleed popje.
Afbeelding

Ik kon het niet laten, Paris te posten. :proud:
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven