Hond van nieuwe vriend

07-11-2018 22:46 96 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste allen,

Wat vinden jullie? Mijn nieuwe vriend heeft een hond uit een vorige relatie overgehouden. Deze is nu bijna 1 jaar oud. Het dier luistert echt verschrikkelijk slecht, oftewel.. slecht opgevoed. Commando's negeert hij, hij komt op de bank wanneer hij zin heeft (en is er bijna niet af te krijgen), trekt aan de lijn, en heeft tot overmaat van ramp ook incontinentie klachten. Het diertje is een maand geleden gecastreerd. Ik irriteert me kapot aan de hond. Ook aan de schreeuwende commando's van mijn nieuwe vriend, die uiteraard alleen maar luider worden.. Pff, het liefst vraag ik of mijn vriend zijn hond niet een ander baasje gunt, maar dat is een onredelijk verzoek. Dus ik heb het kunnen beperken tot dat de hond niet meer welkom is in mijn huis (omdat hij al 2x mijn tapijt heeft ondergeplast). Mijn vriend gaat binnenkort weer een cursus met het diertje doen, maar eigenlijk komt het dier mijn strot uit. Het beïnvloed ook onze tijd samen.

Kan iemand me ajb tips geven om de situatie te verbeteren? Of is er iemand die een gratis hond wilt 😂!?
Dan moet ie zijn hond maar thuis laten...en anders ga jij naar hem toe.
Mss kan je vriend met de hond naar training.
Asiel. Daar wordt een persoonlijkheids- en gedragsprofiel opgesteld en krijgt hij een nieuwe baas die geschikt is voor deze hond.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Wil vriend niet op cursus met hond? En waar gaat hond heen als vriend bij jou is? De meeste honden kunnen maar een paar uur alleen zijn, en hond zal zich niet beter gaan gedragen als ie bang en/ of gefrustreerd is uit eenzaamheid en verveling . Ander baasje zou een idee zijn, maar ik denk zomaar dat vriend dat niet gaat willen. Dan rest andere vriend zoeken zonder hond.
Ontzettende afknapper zo’n vent.
Ik zou ook een andere vriend nemen als hij zo weinig zelfbeheersing heeft.
Echt...arm beest.
Ik hoef geen vriend met een hond, en heb al helemaal een hekel aan niet luisterende honden (en mannen).
Haha herkenbaar.
Mijn zus heeft een hond die ook nooit luistert. Hij valt andere honden aan en plast soms in haar kast.
Het ergste nog zij behandeld hem alsof het haar kind is en laat hem in har gezicht likken.
Hij slaapt ook bij haar in bed.

Ik snap je helemaal.
Denken jullie dat een cursus deze hond nog tot orde kan roepen? Ik heb er een hard hoofd in. Mijn vriend heeft gezegt dat hij wilt overwegen de hond weg te willen doen als er echt geen uitweg meer lijkt te zijn. Mijn vriend wilt de verantwoordelijkheid nemen voor de beslissing dat hij toen een hond heeft genomen. Dat siert hem. Maar persoonlijk vind ik het ook verantwoordelijkheid nemen als je een betere nieuwe eigenaar kunt vinden.. Maar ik vind dat ik dit niet letterlijk tegen mijn vriend kan zeggen. De hond was er nu eenmaal eerder dan ik..
Woodwicklover schreef:
07-11-2018 22:54
Haha herkenbaar.
Mijn zus heeft een hond die ook nooit luistert. Hij valt andere honden aan en plast soms in haar kast.
Het ergste nog zij behandeld hem alsof het haar kind is en laat hem in har gezicht likken.
Hij slaapt ook bij haar in bed.

Ik snap je helemaal.
Goh, ik zou haar telefoon nummer wel willen. Heb nog een leuk project voor haar.. 😬
Ik zou de hond nemen en de vent wegdoen :biggrin:

(grapje natuurlijk, maar schreeuwen tegen een hond komt gewoon niet zo aardig over)
anoniem_64833f9ed6645 wijzigde dit bericht op 07-11-2018 23:00
45.95% gewijzigd
Hij moet gewoon de verantwoordelijkheid nemen en met dat dier naar een cursus gaan. Daarnaast zou hij hem ook eens na moeten laten kijken door een dierenarts als hij incontinent is.
Het gedrag van de hond zegt iets over het gedrag van je vriend. En dat is geen goed teken. Bedenk goed of je wel een vriend wil die zo’n arm best zo slecht behandelt. Met zo’n man moet je geen kinderen willen, want hij kan niet eens goed voor een dier zorgen.
aami325 schreef:
07-11-2018 22:57
Goh, ik zou haar telefoon nummer wel willen. Heb nog een leuk project voor haar.. 😬
Hahah
Het dier is pas 1jr oud, die kan echt nog wel heropgevoed worden. Wel een afknapper inderdaad.
aami325 schreef:
07-11-2018 22:55
Denken jullie dat een cursus deze hond nog tot orde kan roepen? Ik heb er een hard hoofd in.
Het hangt meer van je vriend af dan van de cursus. Denk dat je wel aanleg/gevoel moet hebben voor het opvoeden van dieren.
Ik heb een kat die beter luistert dan sommige honden.
Dat beloofd wat voor toekomstige kinderen. Schreeuwen? Serieus?
ik geef mn bek ook maar een douw
Mijn hond was met 1 jaar ook nog echt een draak. Niet onzindelijk overigens. Maar de ene hond is echt veel moeilijker dan de andere. Dit was namelijk niet mijn eerste hond , maar mijn god wat had ik mn handen vol.

Na de castratie werd het iets beter. Ik deed overigens wel vanaf het begin cursussen met hem. Jonge honden zijn gewoon echt veel werk.

Niet voor niets zie je altijd die honden van 1,5 jaar op Facebook staan. Blijven volhouden, cursussen doen, misschien sessie met een gedragstherapeut.

Na 2 jaar worden ze makkelijker. Mijn hond is nu 7 en een superhond.
Klinkt alsof hij erg weinig sociale intelligentie heeft. Zowel bij dieren als bij mensen helpt het niet om te gaan schreeuwen.
En inderdaad stoppen met schreeuwen, dat heeft zelden het gewenste effect. Ik denk dat die cursus nog belangrijker is voor je vriend dan voor die hond. Wat een tokkie-gedrag :pukey:
Hoewel, bij koeien misschien wel om ze op te drijven. Maar een hond heeft erg goede oren.
aami325 schreef:
07-11-2018 22:55
Denken jullie dat een cursus deze hond nog tot orde kan roepen? Ik heb er een hard hoofd in. Mijn vriend heeft gezegt dat hij wilt overwegen de hond weg te willen doen als er echt geen uitweg meer lijkt te zijn. Mijn vriend wilt de verantwoordelijkheid nemen voor de beslissing dat hij toen een hond heeft genomen. Dat siert hem. Maar persoonlijk vind ik het ook verantwoordelijkheid nemen als je een betere nieuwe eigenaar kunt vinden.. Maar ik vind dat ik dit niet letterlijk tegen mijn vriend kan zeggen. De hond was er nu eenmaal eerder dan ik..
Dan wordt het tijd dat hij die hond gaat opvoeden in plaats van er tegen te schreeuwen. En puberhonden zijn nou eenmaal lastig, met als je ze alles hebt geleerd vergeten ze alles spontaan. Je vriend heeft duidelijk geen kaas gegeten van honden opvoeden, tijd dat hij zich daar op gaat richten. Als hij ook maar een beetje van honden wist zou hij weten dat schreeuwen niet werkt.
Wat zielig voor de hond.. zo jong en dan geschreeuw terwijl je niet weet wat er van je verwacht wordt.
Krijgt hij wel genoeg liefde en aandacht?
Cursus helpt zeker weten, bij mij op cursus was een vrouw met hond van een jaar die echt niet wist wat ze met hem aan moest en na 10 lessen luisterde hij als de beste.
Waarom begint hij nu niet direct? Hoe eerder hoe beter.
En elke dag thuis oefenen is echt wel nodig!
retrostar schreef:
07-11-2018 23:06
Klinkt alsof hij erg weinig sociale intelligentie heeft. Zowel bij dieren als bij mensen helpt het niet om te gaan schreeuwen.
Dit. Mijn vriend zou het niet zijn.
Mijn hond luistert nog naar mijn commando's als ik ze fluister (en ja dat doe ik als ik hem 's avonds laat uitlaat ivm slapende buren). Schreeuwen heeft alleen zin als je niet gehoord wordt, niet als er niet geluisterd wordt.
"Even if I knew that tomorrow the world would go to pieces, I would still plant my apple tree."

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven