Houden van maar geen relatie?

07-08-2013 21:41 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,
Heb je hem gevraagd wat hij mist?
Alle reacties Link kopieren
Nou hij zegt dus dat hij minder voor mij voelt dan ik voor hem..maar dat verwart me zo want als hij zijn gevoelens beschrijft, is dat precies wat ik voel? Maar hij wil niet verder met mij en ik wel met hem, dus dat klopt toch echt niet.
Alle reacties Link kopieren
Het kan zo zijn dat je vriend/ex misschien een oogje op iemand anders heeft, ik geloof er in dat als er aantrekkingskracht, liefde en een hechte vriendschap is, dat dat voldoende is om een relatie aan te gaan/beginnen.
Alle reacties Link kopieren
Wie weet is dat wel zo..Zou het wel ongelofelijk erg vinden als hij dan mooie praatjes zou houden en niet gewoon de waarheid zou zeggen. Vooral ook omdat hij zo ontzettend graag vrienden wil blijven, nou ook vrienden zijn eerlijk tegen elkaar.
Alle reacties Link kopieren
Misschien probeert hij je op deze manier "zachtjes" te dumpen. Niet iedereen durft devwaarheid te vertellen, alleen zachte heelmeesters maken stinkende wonden....
Alle reacties Link kopieren
Ja dat zal het misschien ook wel zijn..Maar toch vind ik het dan vreemd, hij zegt dat hij van me houdt en dat weet ik zeker dat hij het meent. Ook over dat beste vriendin gedeelte weet ik het zeker, want hij wil heel graag dat alles hetzelfde blijft maar dan zonder de seks (oftewel de vriendschap is hem ongelofelijk veel waard). De aantrekkingskracht is natuurlijk een moeilijkere, maar zelfs toen we uit elkaar aan het gaan waren kon hij niet van me afblijven of zijn ogen van me af houden. Dus ik begrijp er helemaal niets meer van..



Waar ik nou bang voor ben is dat hij gewoon niet met een meisje zoals ik verder wil, omdat ik 'beschadigd' ben door alles wat ik heb meegemaakt. Ik ben echt wel sterk en het gaat nu goed met me, maar hij heeft me ook gezien op momenten dat het heel erg slecht ging doordat ik bijna al mijn familie kwijt ben geraakt en geen ouders heb.



Dat lijkt me gewoon heel erg pijnlijk want die dingen heb ik niet zelf in de hand, en ik heb toch ook nog steeds recht op een leuke relatie, ondanks dat ik op mijn 21e al veel te veel heb meegemaakt?
Alle reacties Link kopieren
Meent hij nu serieus dat hij wil breken, maar nog wel vrienden met je wil zijn? En wil jij dit ook?
Alle reacties Link kopieren
quote:thankyouforthedays schreef op 07 augustus 2013 @ 21:41:

Hoi allemaal,



Ik kom net uit een relatie van 2,5 jaar. Daarin is er erg veel gebeurd vooral met mij, en mijn ex heeft daar ook onder geleden. Toch altijd heel leuk met elkaar gehad en veel aantrekkingskracht gehad.



Nu is het uitgegaan, omdat hij het niet meer voelde. Toen ik vroeg wat dan, zei hij dat hij zielsveel van me hield, zich onwijs aangetrokken voelde tot mij, dat ik z'n beste vriendinnetje ben.









Je spreekt in de verleden tijd. Hij hield van je, hij was gek op je, maar nu niet meer.

Hard maar eerlijk.



En wat betreft de vriendschap die hij nog wel wil ben jij degene die sterk moet zijn en zegt 'voor jou 10 anderen" En dus geen vriendschap aanhouden. Dat is net alseen pleister op de wond die hij nodig heeft en uiteindelijk toch zal verwateren.
Alle reacties Link kopieren
ik vind toch dat hij je een laatste gesprek schuldig was geweest als hij zoveel van je hield (op een vriendschappelijke manier).



Met of zonder laatste gesprek lijkt het over te zijn. Je moet iemand die een relatie verbreekt altijd serieus nemen; zijn motieven zijn altijd de juiste voor hem.
it's a big club and you ain't in it
Alle reacties Link kopieren
@ Dubbeltje4: Ik heb tegen hem gezegd dat ik dat nu in ieder geval niet kan, en waarschijnlijk ook niet in de toekomst maar dat als ik het wel zal kunnen dat ik het hem laat weten.



@ Hotfasion: Als hij in de verleden tijd had gepraat had ik het ook wel zo opgevat..Maar hij zegt ik hou van je, maar je voelt meer voor mij dan ik voor jou. En dat is wat ik niet begrijp! Want wat hij omschrijft is exact wat ik voel.



@ RionyRiony: Ik weet ook dat het over is en ik zoek ook geen smoesje om het nog een keer bij hem te proberen. Het is gewoon moeilijk om het te accepteren, als ik oprecht niet begrijp waarom het zo moet lopen. Als ik hem vraag het uit te leggen, zegt hij: Ik ga het niet nog 100 keer uitleggen, terwijl hij echt met super inconsistente verhalen komt en steeds iets anders zegt. Oftewel: dat het over is, is duidelijk. De reden ervoor is me volstrekt onduidelijk.
Misschien zegt hij dit juist om je te beschermen, het is over voor hem, maar hij wil je niet zomaar laten vallen, omdat hij bang is dat jij door dit besluit van hem weer heel diep zult gaan vallen, omdat hij weet van je bagage en dat je er dan helemaal alleen voor zult staan? Zoiets?
quote:thankyouforthedays schreef op 07 augustus 2013 @ 22:31:

Ook over dat beste vriendin gedeelte weet ik het zeker, want hij wil heel graag dat alles hetzelfde blijft maar dan zonder de seks (oftewel de vriendschap is hem ongelofelijk veel waard)



Waar ik nou bang voor ben is dat hij gewoon niet met een meisje zoals ik verder wil, omdat ik 'beschadigd' ben door alles wat ik heb meegemaakt.



Hoe slecht ging het met je? En hoeveel impact had dat op de relatie?

Want ook al geeft hij heel veel om je en nu nog steeds, soms is het gewoon te zwaar om met iemand in de relatie te blijven die zelf heel veel problemen heeft.



Zo te lezen wil hij je niet kwetsen maar het zou makkelijker zijn als hij eerlijk was en zou vertellen waarom hij niet verder wil. Zo blijf jij hopen dat hij het niet echt meent en eigenlijk geen eind wil maken aan de relatie.



Edit: Loepje.



Ik denk dat je toch wel weet waarom hij wil stoppen, gezien je eerdere topic Gebroken hart. Je wilt het alleen niet zien. Zo te lezen was het gewoon veel te zwaar voor hem.
Alle reacties Link kopieren
Ja, dat is verwarrend want zijn woorden (houden van en vriendschap) stroken niet met zijn daden (relatie verbreken). Dat doet hij om het voor je te verzachten, alleen jij hebt er geen pest aan! Jij wilt een logische verklaring. Maar die zul je van hem niet krijgen want dit is nu net waar hij geen zin in heeft, hij wil de discussie vermijden. Waarschijnlijk heeft het te maken met daar waar "hij ook onder heeft geleden" zoals je schrijft, hij wil het niet meer en ook niet de discussie hierover. Trap niet in de valkuil om hierover te blijven piekeren, ofschoon begrijpelijk, of de schuld bij jezelf te zoeken ofzo. En probeer ook niet jezelf in de slachtofferrol te plaatsen, daar word je alleen maar depressief van! Als het nu beter met je gaat, bouw daar op voort, and move on!
Alle reacties Link kopieren
@*Nightsky*: Ja daar zit natuurlijk ook nog wat in, maar dat vind ik ook verschrikkelijk! Dat is wel iets waar ik mee zat in onze relatie, dat hij me bijna in alles wilde ontzien zeg maar, alsof ik niet een volwassene ben maar een kind en dat hij wist wat het beste was voor mij. Maar ik wil hier niet heel hard over zijn, want hij heeft me ook door gigantisch zware periodes heen geholpen op deze manier. Helaas voerde het ook door in onze normale omgang.



@single-lady: Heel erg slecht. Na het overlijden van mijn vader raakte ik depressief, niet lang (3 maanden in totaal en sindsdien ook geen terugval of iets, het is nu 8 maanden geleden) maar hij heeft wel gezien hoe ik tot een soort zombie werd en ik sliep toen elke nacht bij hem, hij heeft ook de uitspraken van mij moeten aanhoren als: ik hou het niet meer vol, het komt niet meer goed, zo wil ik niet leven. Oftewel hij heeft behoorlijk wat op zijn bordje gekregen, dus de impact zal groot zijn geweest. De afgelopen 8 maanden en de tijd voor die depressie ging het echter wel gewoon goed met me.



Verder was de relatie gewoon heel goed, mijn problemen hadden niet veel invloed behalve dat hij zich ontzettend veel zorgen maakte om mij, altijd, ook als het gewoon prima ging. Het was wel zo dat ik erg veel op hem steunde in de zin van, ik ondernam niet meer veel zelf maar deed veel met hem mee. Ik snap dat dat niet leuk is, maar toen ik dit besefte ben ik hard aan de weg gaan timmeren om een eigen leven op te bouwen.



Wat je zegt is inderdaad waar, hij zou gewoon eerlijk moeten zijn. Bij de breuk zei hij namelijk zelfs, wie weet in de toekomst als het er nog is.. En vervolgens zeggen dat hij niet eens genoeg voor me voelde, dus als WAT er precies nog is? Dit vind ik gewoon heel raar, want zo geef je iemand inderdaad valse hoop, en die opmerking was compleet overbodig als het bedoeld was om me niet te kwetsen.



Ik heb dus wel het idee dat hij zelf ook nogal in de war is en eigenlijk niet eens weet wat hij nou voelt.
Alle reacties Link kopieren
Ik wil je, voor ik ga slapen, nog heel veel sterkte wensen.

Het zal niet meevallen allemaal.
Hij heeft niet zoveel zin meer in jouw problemen. Zeker op jonge leeftijd hebben mannen daar gewoon niet zoveel trek in. Heel lullig, maar dit kan dus de reden zijn. Dat hij de toekomst gewoon niet ziet zitten met een vrouw met zoveel bagage. Kun je nog zo leuk en lief zijn, de negatieve dingen tellen op het eind toch zwaar mee.



Hij voelde zich waarschijnlijk meer hulpverlener dan vriend, zeker op jonge leeftijd is daarin moeilijk een balans te vinden voor een partner.

En misschien is hij erop afgeknapt en wil hij inderdaad graag vrienden zijn, maar niet meer 24/7 het gevoel hebben met een depressieve tijdbom te leven. Het kan NU wel weer goed met je gaan, maar wat als........Begrijp je?
Alle reacties Link kopieren
Ik herken het ergens wel.



Ik hou ook nog veel van mijn ex , we hebben samen een kind , gaan soms nog iets doen met z'n drieën.



Maar een relatie?

Nee , nooit meer , maar wel dus een goede vriendschap met dat "houden van ".



Voelde me in onze relatie ook vaak "hulpverlener" .

Hij had ook veel issues en ik trok tegen beter weten in aan een dood paard , maar los daarvan hield en hou ik dus nog wel van hem.



Dat het voor jou heel moeilijk is , begrijp ik ook , je wilt er niet aan, dus kun je kennelijk zijn gevoel voor jou niet los zien van het hebben van een liefdes relatie.
Alle reacties Link kopieren
quote:thankyouforthedays schreef op 08 augustus 2013 @ 00:31:



Verder was de relatie gewoon heel goed, mijn problemen hadden niet veel invloed behalve dat hij zich ontzettend veel zorgen maakte om mij, altijd, ook als het gewoon prima ging. Het was wel zo dat ik erg veel op hem steunde in de zin van, ik ondernam niet meer veel zelf maar deed veel met hem mee. Ik snap dat dat niet leuk is, maar toen ik dit besefte ben ik hard aan de weg gaan timmeren om een eigen leven op te bouwen.



.

Ai....ik denk dat je zijn situatie HEEL erg onderschat!

Ik vind het een ontzettend gevoelloze opmerking eigenlijk
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Alle reacties Link kopieren
@ Summerdance: Ik bedoel er niet mee dat de problemen geen invloed hadden op HEM, maar dat onze relatie er niet per se door veranderde. Dat het op hem een enorme impact heeft gehad, onderschat ik zeker niet!



@Lilith75: Wat een bijzondere situatie! Het is wel heel fijn om het van iemand aan de andere kant te horen, dus degene die de 'hulpverlener' is geweest. Wat je zegt klopt wel, ik kan zijn gevoelens voor mij niet zo goed los zien van een liefdesrelatie, omdat ik hetzelfde voel voor hem, maar wel graag een relatie wil! Maar daar zal de reactie van Mopsie41 dan wel weer meespelen..



@Mopsie41: Inderdaad. Je hebt het nu wel heel hard verwoord, maar dat is niet erg. Hoe hard hij dit ook ontkent, ik denk ook dat hij gewoon niet ziet zitten om zijn leven te delen met iemand die issues heeft (gehad). Vooral omdat die rol van hulpverlener hem zo goed afgaat, hij kan zich er niet goed van losmaken. Ook in zijn relaties met anderen (familie, werk) kan hij heel slecht zijn grenzen aan geven en daardoor gaat hij altijd veel te ver in het 'pleasen' van anderen. Dit vind ik juist ook een heel mooie eigenschap van hem, zo'n goed hart heeft hij..maar aan de andere kant gaan relaties ook kapot als je niet aangeeft dat je het niet meer trekt, omdat je dan dus zoveel van je zelf geeft dat je eraan onderdoor gaat.



@Dubbeltje4: Dat vind ik echt heel erg lief van je..! Ik hoop dat je lekker hebt geslapen.
In mijn ogen is alleen liefde voelen niet genoeg voor een succesvolle relatie. In mijn ogen is liefde nou net een van de dingen die je niet per se nodig hebt voor een succesvolle relatie. Op liefde alleen redt je het niet



Dezelfde visie voor de toekomst, een gevoel van zorgeloosheid bij de ander, eenzelfde definitie van een relatie hebben, wederzijds respect en begrip, rotsvast vertrouwen, met de ander oud willen worden zijn in mijn ogen enkele dingen die een relatie maken. Daar is geen liefde voor nodig.



Hij wil niet oud met je worden, voor mij een van de voorwaarden voor een relatie. Hij houdt dan wel van je, hij wil niet op die manier zijn leven met je delen. En waarom zou je in een relatie zitten met iemand waar je je leven niet mee wil delen? Hij denkt dus dat er iemand is die beter bij hem past en hij handelt daarnaar. Slim van hem, rot voor jou.
Alle reacties Link kopieren
@ Annelaure: Dat is zeker waar. Ik heb zelf alleen nog nooit liefde voor iemand gevoeld waarmee ik dan niet verder wilde, ik ben daarin erg loyaal. Ik stop niet met knokken voor iets, als ik eenmaal mijn hart heb geopend voor iemand, kan ik het erg moeilijk loslaten. Dit is ook een valkuil, want hoewel deze jongen echt heel erg leuk is, heb ik ook een ex die absoluut niet zo leuk was en toch bleef ik ervoor vechten. Het pijnlijke is dus vooral dat ik zo gek ben op deze jongen, dat ik alles ervoor over heb om het te laten werken, en dat hij dit ook echt verdient, alleen is het andersom niet zo.
Alle reacties Link kopieren
Ik zit in zo'n zelfde situatie, ging slecht met mij toen ik mijn ex leerde kennen. ( 3 jaar terug) Ook hij trok dit niet en heeft voor zichzelf gekozen. Nu voorzichtig aan het proberen. Al weet hij niet of hij mij nu wel kan geven wat ik nodig heb, komt ook net weer uit een relatie.



Blijf dicht bij jezelf en kijk vooral ook naar wat je zelf wilt..
Alle reacties Link kopieren
Waarom post je tweemaal hetzelfde topic?
It is what it is and that's what it is!
Alle reacties Link kopieren
Ik post niet twee keer hetzelfde..in het andere topic wilde ik gewoon mijn verhaal kwijt, en in dit topic gaat het specifiek om wat nou maakt of iemand wel of niet genoeg voelt voor een relatie.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven