Hpv virus
donderdag 15 november 2012 om 17:54
donderdag 15 november 2012 om 17:58
Niet persé. Er zijn verschillende varianten van. Sommige kunnen lange tijd blijven zitten, zonder dat ze kwaad doen. Als je man voor jou al eens sex heeft gehad heeft hij het misschien toen al op gelopen, en loop jij er nu ook al jaren mee rond. Maar er zijn dus veel verschillende soorten HPV, dus vraag je huisarts nog eens om extra uitleg!
donderdag 15 november 2012 om 18:03
Ik heb ook ooit begrepen dat er veel mensen zijn die het gewoon standaard bij zich dragen, zowel mannen als vrouwen. Het hoeft dan niet tot een infectie ermee te leiden, soms staan ze op 'non-actief'. Maar ik zou zeker even je huisarts bellen, die weet hier vast wel meer over te vertellen!
Als je alles van tevoren weet, ga je liggen voordat je valt.
donderdag 15 november 2012 om 18:04
quote:em1985 schreef op 15 november 2012 @ 18:03:
Ik heb ook ooit begrepen dat er veel mensen zijn die het gewoon standaard bij zich dragen, zowel mannen als vrouwen. Het hoeft dan niet tot een infectie ermee te leiden, soms staan ze op 'non-actief'.
Volgens mij veroorzaakt het HPV-virus ook wratten.
Maar ik zou zeker even je huisarts bellen, die weet hier vast wel meer over te vertellen!
Ik heb ook ooit begrepen dat er veel mensen zijn die het gewoon standaard bij zich dragen, zowel mannen als vrouwen. Het hoeft dan niet tot een infectie ermee te leiden, soms staan ze op 'non-actief'.
Volgens mij veroorzaakt het HPV-virus ook wratten.
Maar ik zou zeker even je huisarts bellen, die weet hier vast wel meer over te vertellen!
Als je alles van tevoren weet, ga je liggen voordat je valt.
donderdag 15 november 2012 om 18:05
Ik ben daar ook op getest omdat ik een half jaar geleden een pap 2 uitslag had en nu een pap 3a
Op de hpv uitslag wacht ik nog.
Voor zover ik heb begrepen kan je er heel lang mee rondlopen, en veel mensen lopen het op alleen vaak ruimt het lichaan het vanzelf op in sommige gevallen heeft het lichaam meer moeite met het virus opruimen
Op de hpv uitslag wacht ik nog.
Voor zover ik heb begrepen kan je er heel lang mee rondlopen, en veel mensen lopen het op alleen vaak ruimt het lichaan het vanzelf op in sommige gevallen heeft het lichaam meer moeite met het virus opruimen
donderdag 15 november 2012 om 18:05
Klopt, het HPV-virus kun je ook krijgen doordat de ex van de ex van je partner het droeg. In feite tellen alle exen van jezelf en van de ander mee, en ook de exen daar weer van. Daarom komt 80% van de Nederlanders met HPV in aanraking. Er hoeft dus niemand te zijn vreemdgegaan.
Het is wel zo dat wanneer een stel claimt elkaar eerste te zijn en er toch HPV is, het waarschijnlijk toch niet zo is dat je altijd elkaars enige bent geweest.
Het is wel zo dat wanneer een stel claimt elkaar eerste te zijn en er toch HPV is, het waarschijnlijk toch niet zo is dat je altijd elkaars enige bent geweest.
donderdag 15 november 2012 om 18:11
donderdag 15 november 2012 om 18:14
quote:gurly3 schreef op 15 november 2012 @ 18:11:
Je kan het toch ook rondom je mond krijgen, bijv door uit smerige glazen te drinken in kroegen die niet goed zijn afgewassen en iemand anders heeft die virus.
Als je daarna aan orale sex doet kan het over gaan op je geslachtsdeel ( mits het al een wond is )
Nee, dat was herpes. HPV kan niet via de mond.
Het kan wel via je handen, al gebeurt dat niet snel. Dat kan alleen als je met een hand direct van de ene naar de andere schaamstreek gaat. De grootste kans loop je door geslachtsgemeenschap of door tegen elkaar aan te liggen (daarom helpt een condoom niet echt).
Je kan het toch ook rondom je mond krijgen, bijv door uit smerige glazen te drinken in kroegen die niet goed zijn afgewassen en iemand anders heeft die virus.
Als je daarna aan orale sex doet kan het over gaan op je geslachtsdeel ( mits het al een wond is )
Nee, dat was herpes. HPV kan niet via de mond.
Het kan wel via je handen, al gebeurt dat niet snel. Dat kan alleen als je met een hand direct van de ene naar de andere schaamstreek gaat. De grootste kans loop je door geslachtsgemeenschap of door tegen elkaar aan te liggen (daarom helpt een condoom niet echt).
donderdag 15 november 2012 om 18:31
donderdag 15 november 2012 om 18:57
Een man heeft geen last van HPV. Hij kan in principe het op zijn 16e opgelopen hebben en 30 jaar later een andere vrouw ermee besmetten zonder dat hij er ooit last van zal hebben.
Indien jij denkt dat jullie als maagden het huwelijk in zijn gegaan, heeft hij óf gelogen over zijn maagdelijkheid, óf heeft hij na het trouwen een ander gehad.
Indien je weet dat hij vóór zijn relatie met jou seksuele contacten gehad heeft, is jouw besmetting met HPV geen enkel bewijs voor vreemdgaan, (Tenzij je tijdens je huwelijk eerder getest bent op HPV en het toen schoon was... Maar dat lijkt me niet?)
Indien jij denkt dat jullie als maagden het huwelijk in zijn gegaan, heeft hij óf gelogen over zijn maagdelijkheid, óf heeft hij na het trouwen een ander gehad.
Indien je weet dat hij vóór zijn relatie met jou seksuele contacten gehad heeft, is jouw besmetting met HPV geen enkel bewijs voor vreemdgaan, (Tenzij je tijdens je huwelijk eerder getest bent op HPV en het toen schoon was... Maar dat lijkt me niet?)