Hpv virus

15-11-2012 17:54 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik werd vandaag gebeld door de huisarts en deze deelde mij mede dat ik (nav een uitstrijkje) ben besmet door het hpv-virus. Moet ik er nu vanuit gaan dat mijn man is vreemdgegaan? Aangezien mijn man de enige is waar ik sex mee heb gehad...
Niet persé. Er zijn verschillende varianten van. Sommige kunnen lange tijd blijven zitten, zonder dat ze kwaad doen. Als je man voor jou al eens sex heeft gehad heeft hij het misschien toen al op gelopen, en loop jij er nu ook al jaren mee rond. Maar er zijn dus veel verschillende soorten HPV, dus vraag je huisarts nog eens om extra uitleg!
Dank je voor jouw snelle reactie! Ik ben de hele middag al aan het googlelen maar kom er niet uit!
Ik heb ook ooit begrepen dat er veel mensen zijn die het gewoon standaard bij zich dragen, zowel mannen als vrouwen. Het hoeft dan niet tot een infectie ermee te leiden, soms staan ze op 'non-actief'. Maar ik zou zeker even je huisarts bellen, die weet hier vast wel meer over te vertellen!
Als je alles van tevoren weet, ga je liggen voordat je valt.
quote:em1985 schreef op 15 november 2012 @ 18:03:

Ik heb ook ooit begrepen dat er veel mensen zijn die het gewoon standaard bij zich dragen, zowel mannen als vrouwen. Het hoeft dan niet tot een infectie ermee te leiden, soms staan ze op 'non-actief'.

Volgens mij veroorzaakt het HPV-virus ook wratten.

Maar ik zou zeker even je huisarts bellen, die weet hier vast wel meer over te vertellen!
Als je alles van tevoren weet, ga je liggen voordat je valt.
Hpv klik
Ik ben daar ook op getest omdat ik een half jaar geleden een pap 2 uitslag had en nu een pap 3a

Op de hpv uitslag wacht ik nog.

Voor zover ik heb begrepen kan je er heel lang mee rondlopen, en veel mensen lopen het op alleen vaak ruimt het lichaan het vanzelf op in sommige gevallen heeft het lichaam meer moeite met het virus opruimen
Klopt, het HPV-virus kun je ook krijgen doordat de ex van de ex van je partner het droeg. In feite tellen alle exen van jezelf en van de ander mee, en ook de exen daar weer van. Daarom komt 80% van de Nederlanders met HPV in aanraking. Er hoeft dus niemand te zijn vreemdgegaan.

Het is wel zo dat wanneer een stel claimt elkaar eerste te zijn en er toch HPV is, het waarschijnlijk toch niet zo is dat je altijd elkaars enige bent geweest.
Je kan er idd rustig jaren mee "lopen" zonder dat het actief wordt. Het is ook niet alléén maar seksueel overdraagbaar, maar het is wel de voornaamste reden.
Je kan het toch ook rondom je mond krijgen, bijv door uit smerige glazen te drinken in kroegen die niet goed zijn afgewassen en iemand anders heeft die virus.

Als je daarna aan orale sex doet kan het over gaan op je geslachtsdeel ( mits het al een wond is )
quote:gurly3 schreef op 15 november 2012 @ 18:11:

Je kan het toch ook rondom je mond krijgen, bijv door uit smerige glazen te drinken in kroegen die niet goed zijn afgewassen en iemand anders heeft die virus.

Als je daarna aan orale sex doet kan het over gaan op je geslachtsdeel ( mits het al een wond is )

Nee, dat was herpes. HPV kan niet via de mond.

Het kan wel via je handen, al gebeurt dat niet snel. Dat kan alleen als je met een hand direct van de ene naar de andere schaamstreek gaat. De grootste kans loop je door geslachtsgemeenschap of door tegen elkaar aan te liggen (daarom helpt een condoom niet echt).
Allemaal bedankt voor jullie reactie! Ik maakte me een beetje zorgen... Dit is nu ten dele weg...
ik dacht dat hpv , het herpes virus was.

Nou goed,weet ik dat ook weer.
je hebt HPV hoog risico en HVP laag risico.

HPV laag risico kan kan genitale wratten veroorzaken.
Nee veel mannen dragen dit virus al hun hele leven bij zich, en besmetten daar de vrouw mee bij seks. Je man is niet vreemdgegaan hoor! Wel vervelend voor je trouwens zeg.. sterkte met alles
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
Een man heeft geen last van HPV. Hij kan in principe het op zijn 16e opgelopen hebben en 30 jaar later een andere vrouw ermee besmetten zonder dat hij er ooit last van zal hebben.

Indien jij denkt dat jullie als maagden het huwelijk in zijn gegaan, heeft hij óf gelogen over zijn maagdelijkheid, óf heeft hij na het trouwen een ander gehad.

Indien je weet dat hij vóór zijn relatie met jou seksuele contacten gehad heeft, is jouw besmetting met HPV geen enkel bewijs voor vreemdgaan, (Tenzij je tijdens je huwelijk eerder getest bent op HPV en het toen schoon was... Maar dat lijkt me niet?)
Ik geloof dat 80% van de (volwassen) bevolking het heeft of heeft gehad. Het hoeft dus niet zo te zijn dat je man je vreemd is gegaan.

Misschien droeg hij het virus al bij zich, of jij..

Vervelend is het wel, heb het zelf ook gehad.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven