Iemand dating tips? voor een date met een jongen met kanker

26-08-2009 22:57 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds een paar weken ben ik aan het daten met een hele leuke kerel. Al is het allemaal nog erg pril, het voelt super goed en vertrouwd. We begrijpen elkaar nu al zonder ook maar een woord gesproken te hebben.

Alleen hij heeft erg slecht nieuws gekregen, hij heeft een kwaadaardige tumor. Wat ook zn vermoeidheid verklaard.

Oftewel, hij ligt de hele dag in bed, slaapt veel en heeft veel pijn, vooral als hij moet lopen. Dus een autoritje zit er niet in.

Hij zegt me steeds dat hij het super vind dat ik er ben. En hoe moeilijk het soms ook is, hoe diepzinnig onze gesprekken nu al zijn (dit soort gesprekken heb je niet met zo snel wanneer je met een man aan het daten bent), graag zou ik hem binnen zijn mogelijkheden willen verassen door m'n bezoekje iets op te leuken. Het zal dus bij hem thuis moeten plaatsvinden, een uitstapje naar elders zit er even niet in, omdat autoritten hem veel pijn bezorgen.

Zou het super vinden als jullie tips hadden. Heb al een keer voor hem gekookt, maar ik doel eigenlijk op iets origineels. Iets wat hij niet verwacht, waar hij niet te moe van wordt....
Een picknick waarbij jij allemaal lekkere hapjes maakt, drankje erbij, groot kleed,mooi plekje (strand, bos)...succes gegarandeerd!
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
(ow zie net dat hij moeilijk stukken kan lopen....picknick in de tuin dan?)
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
quote:Elske266 schreef op 26 augustus 2009 @ 22:57:

Sinds een paar weken ben ik aan het daten met een hele leuke kerel. Al is het allemaal nog erg pril, het voelt super goed en vertrouwd. We begrijpen elkaar nu al zonder ook maar een woord gesproken te hebben.

Alleen hij heeft erg slecht nieuws gekregen, hij heeft een kwaadaardige tumor. Wat ook zn vermoeidheid verklaard.

Oftewel, hij ligt de hele dag in bed, slaapt veel en heeft veel pijn, vooral als hij moet lopen.

Hij zegt me steeds dat hij het super vind dat ik er ben. En hoe moeilijk het soms ook is, hoe diepzinnig onze gesprekken nu al zijn (dit soort gesprekken heb je niet met zo snel wanneer je met een man aan het daten bent), graag zou ik hem binnen zijn mogelijkheden willen verassen door m'n bezoekje iets op te leuken.

Zou het super vinden als jullie tips hadden. Heb al een keer voor hem gekookt, maar ik doel eigenlijk op iets origineels. Iets wat hij niet verwacht, waar hij niet te moe van wordt....Neem hem een avondje mee uit naar iets wat hij leuk vind een leuke band.Of neem hem mee uiteten en daarna mee naar de film.
Dankje, ja inderdaad...het moet wel iets zijn wat bij hem thuis kan omdat een autorit of een groot stuk wandelen er even niet inzit.
kun je hem niet meenemen naar de schouwburg ofzo dan kan hij wel zitten hoeft hij niet veel te lopen.
Een half uurtje zitten gaat nog net, maar daarna moet hij weer liggen. De tumor zit in zijn rug namelijk. Daarom is het gewoon het fijnste om het bij hem thuis te doen, zodat hij tussendoor even kan liggen op zijn bed.
Ga picknicken midden in de woonkamer. Breng de bioscoop thuis. Ga heel ouderwets een spelletje doen. (das inmiddels best origineel). Waar houdt hij van? Heeft hij liefhebberijen/interesses? Kan je daar iets mee doen?
Iets voor hem in huis? Lease een playstation ofzo?

Samen te doen? Dvd van een concert kijken, kan je kletsen met de tofste muziek op de achtergrond.

Doe iets nuttigs voor hem, de afwas? Ramen zemen, zet dan gelijk wat geraniums neer, heb je weer een lolletje!
quote:Elske266 schreef op 26 augustus 2009 @ 23:24:

Een half uurtje zitten gaat nog net, maar daarna moet hij weer liggen. De tumor zit in zijn rug namelijk. Daarom is het gewoon het fijnste om het bij hem thuis te doen, zodat hij tussendoor even kan liggen op zijn bed.Oke.Dan is het inderdaad niet zo makkelijk om ergens heen te gaan.Huur een paar leuke films en koop allerlei lekkere hapjes.
Of een lekkere voetmassage, compleet met ontspannende achtergrondmuziek, kaarsjes en een schaaltje aardbeien......
Just a little strenght in our hearts. Enough to heal.
Misschien een rotvraag, maar denk je er wel over na of je wel serieus met hem iets wilt beginnen?

(en nee, ik bedoel het echt niet bot, weet wat kanker is)
Geen tips, maar ik vind je wel erg dapper om te daten met een man met kanker.

Ik weet, de man is wie hij is en de kanker bepaalt niet wie hij is, maar wel hoe de rest van zijn leven er uit gaat zien (denkt aan het verhaal van Mimsey en haar Hero hier op het forum).
Voorlezen.
quote:toytje schreef op 27 augustus 2009 @ 00:36:

Misschien een rotvraag, maar denk je er wel over na of je wel serieus met hem iets wilt beginnen?

(en nee, ik bedoel het echt niet bot, weet wat kanker is)

Tuurlijk heb ik hier over nagedacht, we zijn beide mensen die heel reeel en nuchter in het leven staan. Ook zijn we beide enorme doorzetters, dus hem nu opgeven omdat hij ziek is komt gewoon niet eens in me op. Wat ik voor hem voel, is iets wat ik nog nooit eerder voor iemand heb gevoelt. En inderdaad, hij is een persoon, ik zie hem los van zijn ziekte.

Dank voor al jullie tips, hier kan ik zeker wat mee. En meer tips zijn natuurlijk zeker nog welkom.
quote:Elske266 schreef op 27 augustus 2009 @ 09:19:

[...]

Tuurlijk heb ik hier over nagedacht, we zijn beide mensen die heel reeel en nuchter in het leven staan. Ook zijn we beide enorme doorzetters, dus hem nu opgeven omdat hij ziek is komt gewoon niet eens in me op. Wat ik voor hem voel, is iets wat ik nog nooit eerder voor iemand heb gevoelt. En inderdaad, hij is een persoon, ik zie hem los van zijn ziekte.

Dank voor al jullie tips, hier kan ik zeker wat mee. En meer tips zijn natuurlijk zeker nog welkom.Maar je bent nog maar aan het daten. Stel, hij is toch niet zo leuk als je dacht, kun je er dan ook mee stoppen? Of blijf je omdat hij zo ziek is en omdat het gemeen is om een ziek iemand in de steek te laten?
quote:absoluteEinstein schreef op 27 augustus 2009 @ 09:23:

[...]

Maar je bent nog maar aan het daten. Stel, hij is toch niet zo leuk als je dacht, kun je er dan ook mee stoppen? Of blijf je omdat hij zo ziek is en omdat het gemeen is om een ziek iemand in de steek te laten?Eigenlijk wilde ik mijn vraag juist positief houden, en had niet verwacht dat de reacties deze kant op zouden buigen. Maar goed, ook hier heb ik het met hem al over gehad. Dit is iets waar ik het inderdaad moeilijk mee heb. Want hem eventueel kwetsen, in een periode die voor hem al zo moeilijk is.....dat lijkt me inderdaad verschrikkelijk moeilijk. Maar ik zal nooit bij hem blijven omdat hij nu ziek is. We hebben afgesproken eerlijk tegen elkaar te zijn....en toen ik het er met hem over had zei hij dat hij natuurlijk ook zou kunnen afknappen op mij.
quote:Elske266 schreef op 27 augustus 2009 @ 09:31:

[...]

Eigenlijk wilde ik mijn vraag juist positief houden, en had niet verwacht dat de reacties deze kant op zouden buigen. Maar goed, ook hier heb ik het met hem al over gehad. Dit is iets waar ik het inderdaad moeilijk mee heb. Want hem eventueel kwetsen, in een periode die voor hem al zo moeilijk is.....dat lijkt me inderdaad verschrikkelijk moeilijk. Maar ik zal nooit bij hem blijven omdat hij nu ziek is. We hebben afgesproken eerlijk tegen elkaar te zijn....en toen ik het er met hem over had zei hij dat hij natuurlijk ook zou kunnen afknappen op mij.

Je vraag kun je gewoon positief houden hoor. Het zijn inderdaad vragen die bij mensen opkomen en zo antwoord je ook positief

Heeft hij een bepaalde interesse wat belangrijk voor hem is zodat je daar iets mee kan doen op een thuis date?
Hij is van het sportieve-type, elk jaar meerdere malen op ski-vakantie. In NL zeilen. Maar hij kan ook echt super goed koken. Doet aan salsa dansen. Houdt van reizen.
quote:Elske266 schreef op 27 augustus 2009 @ 09:31:

[...]

Eigenlijk wilde ik mijn vraag juist positief houden, en had niet verwacht dat de reacties deze kant op zouden buigen. Maar goed, ook hier heb ik het met hem al over gehad. Dit is iets waar ik het inderdaad moeilijk mee heb. Want hem eventueel kwetsen, in een periode die voor hem al zo moeilijk is.....dat lijkt me inderdaad verschrikkelijk moeilijk. Maar ik zal nooit bij hem blijven omdat hij nu ziek is. We hebben afgesproken eerlijk tegen elkaar te zijn....en toen ik het er met hem over had zei hij dat hij natuurlijk ook zou kunnen afknappen op mij.

Dat snap ik, dat je het positief wilde houden. Het gaat me geen barst aan, weet ik.

Maar ik maakte me gewoon een beetje zorgen.

Je hebt er blijkbaar goed over nagedacht.

Qua date:

Een Wii huren en samen virtueel gaan sporten / gamen.
quote:Elske266 schreef op 27 augustus 2009 @ 10:30:

Hij is van het sportieve-type, elk jaar meerdere malen op ski-vakantie. In NL zeilen. Maar hij kan ook echt super goed koken. Doet aan salsa dansen. Houdt van reizen.

Samen koken altijd gezellig en romantisch

Ik weet niet of de WII te intensief voor hem zou zijn. Of hem jou salsa les geven in de woonkamer. Kaarsjes, juiste muziek, flesje wijn.
-
Frankly my dear, I don"t give a damn
quote:calvijn1 schreef op 27 augustus 2009 @ 12:04:

Heb je hem al in het echt ontmoet?

Weet je zeker dat hij de waarheid spreekt?

Wil echt niet vervelend en negatief doen, maar bij mij gaan er alarmbellen af.Ze heeft geschreven dat ze aan het daten zijn en dat hij zegt dat hij het fijn vind als ze er is... Lijkt me wel dat ze hem dan in het echt gezien heeft toch? En waarom gaan jouw alarmbellen dan nu al af??
-
Frankly my dear, I don"t give a damn
Inderdaad, wat een reactie... Alarmbellen. Bij sommige mensen gaan er altijd alarmbellen af. Ik ben een reeel en nuchter type, en kan hier met alle wil geen alarmbel ontdekken.

Elske, geniet van hem en van de tijd die jullie doorbrengen. Het lijkt mij dat jullie open en eerlijk naar elkaar zijn, ook over de consequenties van een eventuele breuk nu.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven