Iemand in de supermarkt.

06-12-2017 13:18 742 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi Viva-forummers!

Na lang wikken en wegen toch maar een account aangemaakt om advies te vragen. Eerst wil ik wat over mijzelf kwijt, zodat jullie weten hoe ik een beetje als persoon ben. Ik ben namelijk erg onzeker en vind het moeilijk om dingen te ondernemen.

Mijn verhaal gaat over een jongen in de supermarkt, hij werkt daar. Ik merk dat ik sinds iets langer dan een maand toch wel interesse heb maar ik durf gewoonweg niks te doen. We begroeten elkaar 9 vd 10 keer (hij begint) en soms vraag ik wat aan hem met betrekking tot of iets nog op voorraad is of besteld kan worden. Zo ook de vorige keer, hij ging kijken of het besteld kon worden aangezien het niet in het assortiment zit. Ik moest hierbij mijn voor- en achternaam en mijn 06 geven dan zou hij contact opnemen als er meer informatie is. Begin deze week moest ik wat vragen en hij was (gelukkig voor mij) de enige die op dat moment rondliep in de winkel, dus vroeg ik meteen naar het product van de vorige keer waarvoor ik mijn naam en 06 moest geven. Hij verontschuldigde zich 2x dat ie niet had gebeld omdat ie dacht dat ie wel had gebeld en ik merkte dat hij wel een beetje rood werd, dit kan ook uit schaamte komen maar ook van de zenuwen? Enige tijd geleden was ik ook bij hem aan de kassa en ik merkte dat ie bij mij wat klungelig begon te doen en bij de klant voor mij was er volgens mij niks aan de hand. Al kan ik mij dit ook allemaal inbeelden natuurlijk. Ik zou graag in contact komen met hem maar ik durf niet zo goed, ik durf niet meer dan simpelweg iets vragen waar iets staat/of het nog voorradig is. Enige tijd geleden ben ik hem gaan opzoeken op Facebook want ik was nieuwsgierig, maar om nou out of the blue een berichtje op Facebook te sturen.. en wat als ie daarover iets zegt in het echt? Of nog erger, mij afwijst.. ik wil nog wel mijn boodschappen kunnen doen zonder dat het ongemakkelijk gaat worden.

Hebben jullie tips/advies?
ouwewijsneus schreef:
06-12-2017 17:47
hoe oud ben je ? (ongeveer)
Ik ben 25.
20062016 schreef:
06-12-2017 17:56
Voor mijn gevoel loop je minder risico met FB. Ik zou vooral aansluiten op wat je zelf voelt en als je hem wat kent, in tweede instantie, wat hij leuk zou vinden.
Aan de ene kant wil ik voor het veilige Facebook gaan, al kan ie mij dan ook in het echt aanspreken (al dan niet op een negatieve manier).
Maar van die kaart vind ik ook wel weer spannend.. dus ja, ik weet het niet.
BaloeBeer schreef:
06-12-2017 13:18

Hij verontschuldigde zich 2x dat ie niet had gebeld omdat ie dacht dat ie wel had gebeld en ik merkte dat hij wel een beetje rood werd, dit kan ook uit schaamte komen maar ook van de zenuwen.
Dit vind ik niet zo'n goed teken. Als hij je leuk vindt, had hij de kans om je te bellen met beide handen aangegrepen en had hij zich ook zéker kunnen herinneren of hij dat nou wel of niet al had gedaan.....
The time is now
BaloeBeer schreef:
06-12-2017 18:06
Aan de ene kant wil ik voor het veilige Facebook gaan, al kan ie mij dan ook in het echt aanspreken (al dan niet op een negatieve manier).
Maar van die kaart vind ik ook wel weer spannend.. dus ja, ik weet het niet.
Het is belangrijk dat je weet dat je een afwijzing kunt verdragen. Je gaat er niet dood aan, je haar wordt er niet anders door, etc.
Het enige wat verandert is dat je een ervaring erbij hebt en je wat ongemakkelijk voelt in de winkel.
Sterker nog, ik vind dat het vermogen om dingen uit te proberen en te verdragen, weer uit te proberen best belangrijk is, maar wie ben ik?
Zou kun je oefenen en leren.
Als het helpt geef je jezelf een tijdlimiet voor dan en dan om zoveel uur heb ik het gedaan.
Je zou dus kunnen zeggen kaartje valt af en voor 19.00 of 20.00 uur vandaag heb je hem toegevoegd?
Een doel is een droom met een deadline.
Banba schreef:
06-12-2017 18:26
Dit vind ik niet zo'n goed teken. Als hij je leuk vindt, had hij de kans om je te bellen met beide handen aangegrepen en had hij zich ook zéker kunnen herinneren of hij dat nou wel of niet al had gedaan.....
Kán, maar hij zei wel erbij dat het erg druk is geweest op het werk. Dus wellicht heb je gelijk, of niet..
20062016 schreef:
06-12-2017 18:32
Het is belangrijk dat je weet dat je een afwijzing kunt verdragen. Je gaat er niet dood aan, je haar wordt er niet anders door, etc.
Het enige wat verandert is dat je een ervaring erbij hebt en je wat ongemakkelijk voelt in de winkel.
Sterker nog, ik vind dat het vermogen om dingen uit te proberen en te verdragen, weer uit te proberen best belangrijk is, maar wie ben ik?
Zou kun je oefenen en leren.
Als het helpt geef je jezelf een tijdlimiet voor dan en dan om zoveel uur heb ik het gedaan.
Je zou dus kunnen zeggen kaartje valt af en voor 19.00 of 20.00 uur vandaag heb je hem toegevoegd?
Een doel is een droom met een deadline.
Ik was wat vergeten bij de boodschappen en heb vanavond wel stiekem bij de kaarten staan kijken, maar vond geen passende.
Afwijzing kan ik zeker verdragen, hoewel het natuurlijk vervelend is. En ja, daar ben ik wel enigszins bang voor; ongemakkelijkheid in de winkel.
Als het een leuke jongen is zal hij je echt niet anders gaan behandelen na een afwijzing, daar zou ik dus helemaal niet over inzitten.
Dus de vraag is, what to do? Kaartje geven of iets via Facebook?
Kaartje. Is gaaf. Mooi handgeschreven. Zou mij het beste bevallen. Misschien kun je wel een poll doen kaartje/facebook?
Hoe moet ik een poll toevoegen?
ik vind een kaartje geven een beetje eh.. stalkerig?
Absoluut facebook. Een kaart zegt wat mij betreft smoorverliefd. Facebook kan ook zeggen 'hey ik ken jou ergens van'. Is iets minder vervelend als het niet beantwoord wordt denk ik.

Wel even kijken of hij wel wat doet met zijn facebook. Anders weet je nog niets.

En weet je zijn leeftijd?
Een facebook bericht vind ik niet kunnen.

Het feit dat hij niet heeft gebeld is toch ook geen goed teken of ligt dat aan mij?
Ben ik de enige die vind dat je iemand op zijn werk niet op die manier zou moeten benaderen?

Als ik die man was, zou ik dat geloof ik lastig vinden.
BaloeBeer schreef:
06-12-2017 18:51
Hoe moet ik een poll toevoegen?
Volgens mij kan dat niet meer, maar moet je een nieuw topic aanmaken voor die mogelijkheid.
liefrupsje schreef:
06-12-2017 18:57
Absoluut facebook. Een kaart zegt wat mij betreft smoorverliefd. Facebook kan ook zeggen 'hey ik ken jou ergens van'. Is iets minder vervelend als het niet beantwoord wordt denk ik.
Dit. Ik kreeg vorig jaar een brief en ik vond het echt heel lief, maar ook een beetje apart. Dezelfde tekst in een fb berichtje had ik waarschijnlijk minder als liefdesverklaring opgevat.

Ik zou sowieso actie ondernemen hoor, anders blijf je er maar mee lopen! Bij een afwijzing is het goed om te bedenken dat "de afwijzer" zich gevleid zal voelen en het waarschijnlijk stoer zal vinden dat je het hebt geprobeerd. Meer smaakjes zijn er niet volgens mij - niemand denkt "ieeeeehw iemand vindt mij een leuk persoon". :) Dan blijft het voor jou rot natuurlijk, maar je kunt hem gerust nog onder ogen komen.
lindaatje1900 schreef:
06-12-2017 19:07
Een facebook bericht vind ik niet kunnen.

Het feit dat hij niet heeft gebeld is toch ook geen goed teken of ligt dat aan mij?
Het was druk op het werk? Hij houdt zich aan de regels en gebruikt het niet voor privé-doeleinden?
Dus toch maar Facebook?
BaloeBeer schreef:
06-12-2017 19:14
Het was druk op het werk? Hij houdt zich aan de regels en gebruikt het niet voor privé-doeleinden?
Oh, dan heb ik je bericht verkeerd gelezen/begrepen.
Ik dacht dat hij zou bellen als er meer informatie over het product zou zijn.
lindaatje1900 schreef:
06-12-2017 19:17
Oh, dan heb ik je bericht verkeerd gelezen/begrepen.
Ik dacht dat hij zou bellen als er meer informatie over het product zou zijn.
Dat klopt en toen ik ernaar vroeg verontschuldigde hij 2x dat ie het was vergeten, het was druk op het werk.
En misschien is hij het type dat zich netjes aan de regels houdt, want ik neem aan dat je een telefoonnummer van een klant niet voor privé-doeleinden mag gebruiken :)
BaloeBeer schreef:
06-12-2017 19:22
Dat klopt en toen ik ernaar vroeg verontschuldigde hij 2x dat ie het was vergeten, het was druk op het werk.
En misschien is hij het type dat zich netjes aan de regels houdt, want ik neem aan dat je een telefoonnummer van een klant niet voor privé-doeleinden mag gebruiken :)
Hij belt je dan toch onder het mom van zakelijk/voor het product?
lindaatje1900 schreef:
06-12-2017 19:26
Hij belt je dan toch onder het mom van zakelijk/voor het product?
Ja, maar dan nog.
BaloeBeer schreef:
06-12-2017 19:28
Ja, maar dan nog.
Als dat zo is ,dan zou hij zich erg ongemakkelijk voelen onder een facebook bericht, denk ik hoor.
Maar kan het mis hebben. :)
Nu twijfel ik helemaal ha-ha. Wat moet ik nou doen?
20062016 schreef:
06-12-2017 18:50
Kaartje. Is gaaf. Mooi handgeschreven. Zou mij het beste bevallen. Misschien kun je wel een poll doen kaartje/facebook?
+1
Veel persoonlijker dan dat lullige facebook. Dat doet iedereen al, is niet origineel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven