Iemand in de supermarkt.
woensdag 6 december 2017 om 13:18
Hoi Viva-forummers!
Na lang wikken en wegen toch maar een account aangemaakt om advies te vragen. Eerst wil ik wat over mijzelf kwijt, zodat jullie weten hoe ik een beetje als persoon ben. Ik ben namelijk erg onzeker en vind het moeilijk om dingen te ondernemen.
Mijn verhaal gaat over een jongen in de supermarkt, hij werkt daar. Ik merk dat ik sinds iets langer dan een maand toch wel interesse heb maar ik durf gewoonweg niks te doen. We begroeten elkaar 9 vd 10 keer (hij begint) en soms vraag ik wat aan hem met betrekking tot of iets nog op voorraad is of besteld kan worden. Zo ook de vorige keer, hij ging kijken of het besteld kon worden aangezien het niet in het assortiment zit. Ik moest hierbij mijn voor- en achternaam en mijn 06 geven dan zou hij contact opnemen als er meer informatie is. Begin deze week moest ik wat vragen en hij was (gelukkig voor mij) de enige die op dat moment rondliep in de winkel, dus vroeg ik meteen naar het product van de vorige keer waarvoor ik mijn naam en 06 moest geven. Hij verontschuldigde zich 2x dat ie niet had gebeld omdat ie dacht dat ie wel had gebeld en ik merkte dat hij wel een beetje rood werd, dit kan ook uit schaamte komen maar ook van de zenuwen? Enige tijd geleden was ik ook bij hem aan de kassa en ik merkte dat ie bij mij wat klungelig begon te doen en bij de klant voor mij was er volgens mij niks aan de hand. Al kan ik mij dit ook allemaal inbeelden natuurlijk. Ik zou graag in contact komen met hem maar ik durf niet zo goed, ik durf niet meer dan simpelweg iets vragen waar iets staat/of het nog voorradig is. Enige tijd geleden ben ik hem gaan opzoeken op Facebook want ik was nieuwsgierig, maar om nou out of the blue een berichtje op Facebook te sturen.. en wat als ie daarover iets zegt in het echt? Of nog erger, mij afwijst.. ik wil nog wel mijn boodschappen kunnen doen zonder dat het ongemakkelijk gaat worden.
Hebben jullie tips/advies?
Na lang wikken en wegen toch maar een account aangemaakt om advies te vragen. Eerst wil ik wat over mijzelf kwijt, zodat jullie weten hoe ik een beetje als persoon ben. Ik ben namelijk erg onzeker en vind het moeilijk om dingen te ondernemen.
Mijn verhaal gaat over een jongen in de supermarkt, hij werkt daar. Ik merk dat ik sinds iets langer dan een maand toch wel interesse heb maar ik durf gewoonweg niks te doen. We begroeten elkaar 9 vd 10 keer (hij begint) en soms vraag ik wat aan hem met betrekking tot of iets nog op voorraad is of besteld kan worden. Zo ook de vorige keer, hij ging kijken of het besteld kon worden aangezien het niet in het assortiment zit. Ik moest hierbij mijn voor- en achternaam en mijn 06 geven dan zou hij contact opnemen als er meer informatie is. Begin deze week moest ik wat vragen en hij was (gelukkig voor mij) de enige die op dat moment rondliep in de winkel, dus vroeg ik meteen naar het product van de vorige keer waarvoor ik mijn naam en 06 moest geven. Hij verontschuldigde zich 2x dat ie niet had gebeld omdat ie dacht dat ie wel had gebeld en ik merkte dat hij wel een beetje rood werd, dit kan ook uit schaamte komen maar ook van de zenuwen? Enige tijd geleden was ik ook bij hem aan de kassa en ik merkte dat ie bij mij wat klungelig begon te doen en bij de klant voor mij was er volgens mij niks aan de hand. Al kan ik mij dit ook allemaal inbeelden natuurlijk. Ik zou graag in contact komen met hem maar ik durf niet zo goed, ik durf niet meer dan simpelweg iets vragen waar iets staat/of het nog voorradig is. Enige tijd geleden ben ik hem gaan opzoeken op Facebook want ik was nieuwsgierig, maar om nou out of the blue een berichtje op Facebook te sturen.. en wat als ie daarover iets zegt in het echt? Of nog erger, mij afwijst.. ik wil nog wel mijn boodschappen kunnen doen zonder dat het ongemakkelijk gaat worden.
Hebben jullie tips/advies?

vrijdag 8 december 2017 om 20:48
Toevoegen op Facebook. En pas als hij accepteert een berichtje sturen natuurlijk. Niet zo moeilijk doen.
En op FB toegevoegd worden stalkerig of een afknapper vinden vind ik echt gezeik. Het is namelijk super vrijblijvend. Je hebt er in geen enkel opzicht last van als iemand je een vriendschapsverzoek stuurt.
Stuur hem een vriendschapsverzoek op FB. Laat je niet gek maken door je eigen onzekerheid en twijfels. Ga er gewoon voor. Het ergste wat er kan gebeuren is dat ie je niet accepteert. Dat is niet het einde van de wereld, toch?
En op FB toegevoegd worden stalkerig of een afknapper vinden vind ik echt gezeik. Het is namelijk super vrijblijvend. Je hebt er in geen enkel opzicht last van als iemand je een vriendschapsverzoek stuurt.
Stuur hem een vriendschapsverzoek op FB. Laat je niet gek maken door je eigen onzekerheid en twijfels. Ga er gewoon voor. Het ergste wat er kan gebeuren is dat ie je niet accepteert. Dat is niet het einde van de wereld, toch?

vrijdag 8 december 2017 om 21:20
Ik hoef niks te accepteren.
Mijnheer de vakkenvuller moet het leuk vinden en mijn ervaring is dat mensen het vervelend vinden om op Facebook lastig gevallen te worden door klanten.
Je hebt een mond leer die eens te gebruiken.
Mensen worden steeds autistischer in deze digitale tijdperk lijkt het wel.
Alles moet veilig achter een schermpje en enige spontaniteit zit er haast niet meer in.

vrijdag 8 december 2017 om 21:34
Waarom zeg je de volgende keer dat hij jou weer als eerste enthousiast begroet niet iets als “Wat ben jij toch eigenlijk een lekker spontaan persoon, leuk! Zullen we eens een keer veranderen van omgeving want ik heb het nu wel gezien tussen de pakken koffie
. Ergens een keer wat gaan drinken? Je hebt als het goed is mijn nummer nog!”
Nee heb je, ja kun je krijgen
Zet hem op!

Nee heb je, ja kun je krijgen
Zet hem op!

vrijdag 8 december 2017 om 21:43
Ik ben geheel voor digitalisering maar je hebt wel gelijk. Ik snap ook niet wat je nou verwacht als je je mond niet open durft te doen wanneer je iemand ziet, maar wel toevoegt op FB. Hoe ga je dan communieren tijdens dates, via whatsapp ofzo?Bblientje schreef: ↑08-12-2017 21:20Ik hoef niks te accepteren.
Mijnheer de vakkenvuller moet het leuk vinden en mijn ervaring is dat mensen het vervelend vinden om op Facebook lastig gevallen te worden door klanten.
Je hebt een mond leer die eens te gebruiken.
Mensen worden steeds autistischer in deze digitale tijdperk lijkt het wel.
Alles moet veilig achter een schermpje en enige spontaniteit zit er haast niet meer in.
Echt..

vrijdag 8 december 2017 om 22:05
To is 25 en heeft nul ervaring met relaties. Daar is een reden voor, denk je niet? Dan is het tijd om uit je comfortzone te stappen en actie te ondernemen. Al dan niet face-to-face, maar doe dan in ieder geval iets.ooitverlegen schreef: ↑08-12-2017 21:53Is het zo moeilijk te begrijpen dat de aanspreekdrempel voor iemand te hoog kan zijn? Dat heeft TO eerder al toegelicht. Uiteraard hoop ik dat het beter gaat wanneer het ijs eenmaal gebroken is.

vrijdag 8 december 2017 om 22:14
Nee, TO is dyslectisch en te lui om haar eigen draadje nog eens door te lezen, of TO is aandachtsgeil
alles, maar ook werkelijk alles is haar al aangereikt. Maar alles is eng.
TO wellicht je ouders bedanken voor hun geweldige opvoeding op dit gebied!
vrijdag 8 december 2017 om 22:22
Ja, ik weet heel goed dat daar een reden voor is. Zeker moet ze daaraan werken maar wel in stappen die ze kan zetten. TO; Ik hoop dat je snel een positieve reactie krijgt, zoals ik al zei het is een goed moment

vrijdag 8 december 2017 om 23:33
Ze moet nog ervaren dat een blauwtje lopen geen bijna-dood-ervaring is.
Maar iets om van te leren en wat meer lef in je donder je telkens een stukkie verder brengt.
Iemand leuk vinden, poehpoeh, hoe erg is dat? Diegene vindt jou niet leuker dan gewoon leuk. Jammer. Maar je hebt wel het lef gehad om er ook weer niet niks mee te hebben gedaan, alweer.... Er komt wel weer iemand en niet direct te hard van stapel lopen, niet meteen er bovenop zitten, maar wel contact (durven) maken, vraag eens wat, vertel n.a.v. iets, hoeft niet eens iets grappigs te zijn, maar laat wat van jezelf zien dan. Vraag nog wat verder over wat hij/zij zegt.
Wees toch niet zo bang. Hoe erg gaat de ander het vinden als je hem/haar leuk vindt? Dat je daardoor wat verlegen overkomt?
Draai de rollen eens om...
Je kan nog heel veel leuke mannen zo aan je neus voorbij zien gaan omdat je niet durft en zij kunnen het niet aan jouw neus zien....
Als je al niet eens ze durft aan te spreken, zelfs niet als je ze al vaker gezien hebt met het over en weer 'hallo', kan je wel gaan wachten en misschien stapt er es iemand op jou af? Ga je daar op wachten als een dood vogeltje? Of sla je je vleugels uit? Nou en, als het wel 10 x niks blijkt, ja, dat is k.t, maar dan is het niet de man die je wilt....
Dat het niet makkelijk is weet ik ook wel! Het 'gedoe', tussen niet te subtiel maar wel subtiel en niet teveel willen en dat laten blijken.
Het is net koorddansen. Maar hoe vaker je het probeert, hoe beter het je afgaat. Oh en ondertussen moet je vooral jezelf blijven...Met bonzend hart en rood hoofd......Maar ja, dat ben je dan, dat is dan jezelf. Een echt leuke, lieve man die snapt dat. Die ziet daar doorheen

She used to say, All those good people
Down on Jubilee Street
They ought to practice what they preach
Down on Jubilee Street
They ought to practice what they preach

maandag 11 december 2017 om 02:57
Stuur hem dat berichtje, hoe langer je ermee wacht hoe moeilijker je het voor jezelf maakt. Ik snap heel goed dat je een drempel over moet maar met niks doen bereik je sowieso niets. Succes!
maandag 11 december 2017 om 10:48
Wacht even: Dus het kan gebeuren dat TO een berichtje stuurt waarop zij niets meer hoort. Totaal aan zichzelf begint te twijfelen terwijl de man in kwestie nergens van weet? Zoveel topics waarin vergelijkbare communicatie missers tot psychologische toestanden leiden, dat mag niet waar zijn!

maandag 11 december 2017 om 11:12
daarom aanspreken!ooitverlegen schreef: ↑11-12-2017 10:48Wacht even: Dus het kan gebeuren dat TO een berichtje stuurt waarop zij niets meer hoort. Totaal aan zichzelf begint te twijfelen terwijl de man in kwestie nergens van weet? Zoveel topics waarin vergelijkbare communicatie missers tot psychologische toestanden leiden, dat mag niet waar zijn!
maandag 11 december 2017 om 11:25
Nu moet TO een nieuw topic openen met poll wat ze moet doen.
maandag 11 december 2017 om 11:59

maandag 11 december 2017 om 12:04
Dit dus!Lotus90 schreef: ↑08-12-2017 20:48Toevoegen op Facebook. En pas als hij accepteert een berichtje sturen natuurlijk. Niet zo moeilijk doen.
FB vriendschapsverzoek is juist erg verblijvend. Gewoon doen!
En vandaaruit verder kijken. berichtje sturen wordt dan juist makkelijker want je kan bijv. iets wat op zijn FB pagina als aanknopingspunt nemen (Goh wat leuk, ik zie dat jij ook van horrorfilms houdt, er schijnt nu een goeie te draaien in de bios, lijkt je het leuk om er samen heen te gaan?)
Het heeft helemaal geen zin om hem daarvóór een berichtje te sturen want dan kan hij het hoogstwaarschijnlijk niet lezen.
maandag 11 december 2017 om 12:31
Van ons moet je niets, laat dat voorop staan. Bedenk je alleen......
Als je hem al niet durft toe te voegen op Facebook, of een berichtje te sturen....durf je dan wel de vervolgstappen te ondernemen? Een gesprek starten (als je hem als vriend toevoegt) of een gesprek gaande houden (als je 'hoi' zegt).
Als je hem al niet durft toe te voegen op Facebook, of een berichtje te sturen....durf je dan wel de vervolgstappen te ondernemen? Een gesprek starten (als je hem als vriend toevoegt) of een gesprek gaande houden (als je 'hoi' zegt).
Je moet het leven niet te serieus nemen. Je overleeft het toch niet!