Iets stoms gedaan!!!!
woensdag 25 februari 2009 om 16:57
Aaaaah, kan mezelf wel voor mijn kop slaan! Ik heb in de email van mijn vriend gekeken en mail zien staan van hem en zijn ex (van 12 jaar geleden) en gelezen dat hij nog steeds gevoelens voor haar heeft, ondanks mijn relatie met hem!!!!!!!!!!!!!!
Ohhhhhhhhhh ik baal hier zo van dat ik dit weet! Hij ziet haar niet meer, heeft alle contact met haar verbroken en wil hier niets mee, volgens zijn mail, maar voel me er wel erg kut onder dat ik dit weet! Moet ik het er met hem over hebben? Liefst wil ik dat wel, zodat dit niet tussen ons in komt te staan, maar wat haal ik overhoop??????
Graag jullie reactie...
Ohhhhhhhhhh ik baal hier zo van dat ik dit weet! Hij ziet haar niet meer, heeft alle contact met haar verbroken en wil hier niets mee, volgens zijn mail, maar voel me er wel erg kut onder dat ik dit weet! Moet ik het er met hem over hebben? Liefst wil ik dat wel, zodat dit niet tussen ons in komt te staan, maar wat haal ik overhoop??????
Graag jullie reactie...
woensdag 25 februari 2009 om 17:05
Inderdaad dom dat je z'n mail hebt gelezen: iedereen heeft recht op een privé leven. En je kan het er natuurlijk nu niet over gaan hebben, zonder dat je zelf enorm door de mand valt. Bedoeld hij met gevoelens niet gewoon dat hij ergens nog om haar geeft, want niet raar is als ze een lange relatie hebben gehad (weet ik niet)? Niet "gevoelens" in de trant van dat hij verliefd o.i.d op haar is. En hoe oud is het mailtje dat hij naar haar gestuurd heeft?
Ik denk dat je eigenlijk niet zoveel kan doen, alleen maar proberen het zo snel mogelijk te vergeten, door te gaan met je leven & jullie relatie en NOOIT meer met je tengels aan z'n mail zitten. Bovendien: als hij echt bij haar wilde zijn, was hij dan niet allang bij jou weggegaan? Denk daar eens aan.
Ik denk dat je eigenlijk niet zoveel kan doen, alleen maar proberen het zo snel mogelijk te vergeten, door te gaan met je leven & jullie relatie en NOOIT meer met je tengels aan z'n mail zitten. Bovendien: als hij echt bij haar wilde zijn, was hij dan niet allang bij jou weggegaan? Denk daar eens aan.
woensdag 25 februari 2009 om 17:06
quote:cas schreef op 25 februari 2009 @ 16:57:
Aaaaah, kan mezelf wel voor mijn kop slaan! Ik heb in de email van mijn vriend gekeken en mail zien staan van hem en zijn ex (van 12 jaar geleden) en gelezen dat hij nog steeds gevoelens voor haar heeft, ondanks mijn relatie met hem!!!!!!!!!!!!!!
Graag jullie reactie...Als ze alle contact verbroken hebben, waarom mailen ze dan nog?
Graag jullie reactie...Als ze alle contact verbroken hebben, waarom mailen ze dan nog?
woensdag 25 februari 2009 om 17:10
Ik heb voor al mijn exen nog wel ergens een warm gevoel. Ik was niet voor niks verliefd op ze, heb niet voor niks het bed met ze gedeeld en gedacht dat zij het voor altijd waren. Dat bleek later anders, maar helemaal uitvagen kun je die gevoelens niet. Mijn huidige vriend (en dit is de ware!) weet dat en vindt dat helemaal oké.
Het wordt een ander verhaal als je vriend nog wel een relatie met haar zou willen. Die behoefte heb ik helemaal niet, ondanks het warme gevoel jegens hen.
Het wordt een ander verhaal als je vriend nog wel een relatie met haar zou willen. Die behoefte heb ik helemaal niet, ondanks het warme gevoel jegens hen.
woensdag 25 februari 2009 om 17:12
AIk vind het geen probleem om tegenover hem toe te geven dat ik in zijn mailbox zat; keek naar een orderbevestiging van een bestelling die we samen hadden gedaan. Vervolgens heb ik op haar naam gezocht omdat ze een tijd flink aan het stalken is geweest, en was nieuwsgierig of ze dit nog steeds deed. Maar nu snap ik waarom ze stalkte. Hij heeft in dat betreffende mailtje geschreven dat hij haar wilde zoenen (dus niet gewoon maar geven om haar).
Mailtje is al wel een dik jaar oud, hij is ook wel gedeeltelijk eerlijk tegen me geweest (dat zij contact opnam enzo) , maar dit deel van het verhaal weet ik niet (we hebben 9 jaar een relatie, 1 kind en de 2e met een maand op kost)
Brr, zit echt met de koude rillingen hier...
Mailtje is al wel een dik jaar oud, hij is ook wel gedeeltelijk eerlijk tegen me geweest (dat zij contact opnam enzo) , maar dit deel van het verhaal weet ik niet (we hebben 9 jaar een relatie, 1 kind en de 2e met een maand op kost)
Brr, zit echt met de koude rillingen hier...
woensdag 25 februari 2009 om 17:13
woensdag 25 februari 2009 om 17:14
OK, dus hij heeft al een jaar geen contact en heeft alles verteld maar niet de sappige details. Ik denk dat het jouw taak is hem duidelijk te maken dat hij gewoon eerlijk alles mag vertellen en dat verbergen jouw meer pijn doet dan de feiten zelf, in dit geval. En hoe staat hij nu tegenover zijn ex, heb je hem dat gevraagd?
woensdag 25 februari 2009 om 17:17
Ok Zwieber, ik denk ook dat dat het meest verstandig is, hij heeft mijn vertrouwen al eens geschaad, en heb hem toen ook gezegd dat dit het moment is om alle andere missers of andere dingen waar hij niet eerlijk over is geweest, te vertellen aan mij zodat we met een schone lei verder konden. Dit heeft hij toen niet gedaan en beeweert dus verder geeen geheimen te hebben... En dan kom je hier achter!!
woensdag 25 februari 2009 om 17:20
Wij lezen hier ook elkaars mail hoor, man vraagt dan aan mij, had ik nog mail????
dus zo gek vind ik dat nou ook weer niet.
ik vind het wel gek als ie met een dame zou mailen dat ie nog gevoelens voor haar heeft, dan zou hier de pleuris uitbreken, want je voelt je tegenover die andere vrouw enorm te kijkerd gezet,
ik zou hem er ook mee confronteren, dat ie het wel kan voelen, maar dat ie het niet tegen haar moet zeggen uit respect voor zijn huidige vriendin.
tsss
dus zo gek vind ik dat nou ook weer niet.
ik vind het wel gek als ie met een dame zou mailen dat ie nog gevoelens voor haar heeft, dan zou hier de pleuris uitbreken, want je voelt je tegenover die andere vrouw enorm te kijkerd gezet,
ik zou hem er ook mee confronteren, dat ie het wel kan voelen, maar dat ie het niet tegen haar moet zeggen uit respect voor zijn huidige vriendin.
tsss
woensdag 25 februari 2009 om 17:22
quote:sarah2ndlife schreef op 25 februari 2009 @ 17:20:
...., want je voelt je tegenover die andere vrouw enorm te kijkerd gezet,
tsssDaar ben ik het ook erg mee eens ja.,.... oooh wat een ellende! Mijn weeen zouden spontaan beginnen door deze stress
...., want je voelt je tegenover die andere vrouw enorm te kijkerd gezet,
tsssDaar ben ik het ook erg mee eens ja.,.... oooh wat een ellende! Mijn weeen zouden spontaan beginnen door deze stress
woensdag 25 februari 2009 om 17:22
Ok, je eerste post kwam een beetje over alsof je nog heel jong bent en net 5 maanden een vriendje hebt en stiekem in z'n mailbox zat te snuffelen Ik begrijp nu wat beter hoe alles zit. In dat geval zou ik het er ook zeker over hebben en hem uitleggen dat je erg geschrokken bent van het feit dat hij zijn ex een jaar geleden heeft gemaild dat hij met haar wil zoenen. En dat je uitleg wil. Dat is het minste wat hij kan doen.
woensdag 25 februari 2009 om 17:27
Haha kan ik me goed voorstellen ja! Had het ook in de haast cq emotie getypt... Maar goed, ik had hem net aan de telefoon, hij is onderweg naar huis, en maar eens een goed gesprek als onze dochter op bed ligt... Merk gelukkig dat ik niet boos op hem kan reageren... Emoties zullen vanavond wel komen naar hem toe, maar ik ben ZO BANG dat hij alles beaamt en zegt dat het nog steeds zo is en dat hij bij me weggaat.... Weet niet wat ik kan verwachten...
woensdag 25 februari 2009 om 18:49
Ik zou me er ook niet fijn bij voelen, als ik zo'n mail zou lezen. Blijkbaar is er al eens eerder tussen jullie iets voorgevallen waarbij hij jouw verrtrouwen heeft geschaad. Maar vergeet niet dat dit mailtje al een jaar oud is, en dat het in ieder geval niet iets is dat nu op dit moment speelt.
Maar ik zou hem evengoed goed aan de tand voelen vanavond, en laten merken dat je dit soort mailgedrag zeker niet op prijs stelt! Laat hem maar even zweten.
Je moet je niet te kwetsbaar opstellen en laten merken dat je bang bent dat hij weggaat! Laat hém maar even bang zijn, hij zit immers fout!
Maar ik zou hem evengoed goed aan de tand voelen vanavond, en laten merken dat je dit soort mailgedrag zeker niet op prijs stelt! Laat hem maar even zweten.
Je moet je niet te kwetsbaar opstellen en laten merken dat je bang bent dat hij weggaat! Laat hém maar even bang zijn, hij zit immers fout!
woensdag 25 februari 2009 om 22:49
Oh Cas, wat erg.... Mail van mijn vriend staat ook de hele dag open hier, dus ik kijk daar regelmatig in en hij in de mijne. Dus ik vind het echt niet zo schokkend dat jij in zijn berichten hebt gekeken. Maar soms lees je dingen die je liever helemaal niet wil weten (zeker als je al lang geleden zijn, of als ze weinig betekenis hebben). Maar kan me goed voorstellen dat je je hier vreselijk druk om maakt. Voor hem is het misschien al een jaar geleden, maar voor jou heel actueel omdat je het nu pas leest.
Heel veel sterkte, hoop echt dat het niets betekent. Want hoe dan ook, jouw vriend heeft besloten dat hij jou wil als de moeder van zijn kinderen, dus het lijkt me dat hij ook echt met jou verder wil.
Laat je weten hoe het is gegaan? Sterkte...
Heel veel sterkte, hoop echt dat het niets betekent. Want hoe dan ook, jouw vriend heeft besloten dat hij jou wil als de moeder van zijn kinderen, dus het lijkt me dat hij ook echt met jou verder wil.
Laat je weten hoe het is gegaan? Sterkte...
donderdag 26 februari 2009 om 00:54
Voel me echt KUT! Heb net een uur of 2 kunnen slapen maar nu dus klaarwakker en verdrietig. Hij heeft uiteindelijk alles eerlijk verteld; ze hebben elkaar 2x gezien waarvan 1xkort gezoend, en het een en ander aan erotisch gfetinte msmjes gestuurd. Te laat (dus na die zoen) heeft hij afstand genomen en uiteindelijk het contact verbroken. Hij wil niets meer met haar te maken hebben; heeft dat ook niet.
Daarnaast (in het kader van als we toch bezig zijn) heeft hij verteld gevoelens te hebben gehad voor een meid uit onze vriendengroep (geen vriendin van mij, is meer een vriendin van een vriendin, heb haar een keer of 2 gezien). Hij heeft dit direct afgekapt in een gesprek met haar, omdat hij met mij verder wil. Hij heeft haar gezegd dat als ze zo zouden doorgaan hij gevoelens voor haar kreeg. In mijn ogen is dit al ver over de grens; waarom laat je dit bij jezelf toe en ga je er ook nog over in gesprek!!!!! Hoe moet ik die meid nou nog onder ogen komen?!?!?! Voel me vernederd hierdoor.
Daarnaast vind ik het echt heel erg dat hij een aantal keer niet eerlijk is geweest, mij dingen niet heeft gezegd/durven zeggen. Hij heeft mijn vertrouwen hierdoor enorm beschaamd, vooral omdat deze onderwerpen letterlijk ter sprake zijn geweest en ik hem die dingen vaker op de man af heb gevraagd,
Ok, het id goed van hem dat hij uiteindelijk niets met die gevoelens doet en voor mij kiest, maar hoe kan ik hem nou nog vertrouwen???
Daarnaast (in het kader van als we toch bezig zijn) heeft hij verteld gevoelens te hebben gehad voor een meid uit onze vriendengroep (geen vriendin van mij, is meer een vriendin van een vriendin, heb haar een keer of 2 gezien). Hij heeft dit direct afgekapt in een gesprek met haar, omdat hij met mij verder wil. Hij heeft haar gezegd dat als ze zo zouden doorgaan hij gevoelens voor haar kreeg. In mijn ogen is dit al ver over de grens; waarom laat je dit bij jezelf toe en ga je er ook nog over in gesprek!!!!! Hoe moet ik die meid nou nog onder ogen komen?!?!?! Voel me vernederd hierdoor.
Daarnaast vind ik het echt heel erg dat hij een aantal keer niet eerlijk is geweest, mij dingen niet heeft gezegd/durven zeggen. Hij heeft mijn vertrouwen hierdoor enorm beschaamd, vooral omdat deze onderwerpen letterlijk ter sprake zijn geweest en ik hem die dingen vaker op de man af heb gevraagd,
Ok, het id goed van hem dat hij uiteindelijk niets met die gevoelens doet en voor mij kiest, maar hoe kan ik hem nou nog vertrouwen???
donderdag 26 februari 2009 om 02:21
Wat naar...
Mist hij iets in jullie relatie dat hij die aandacht/spanning nodig heeft ofzo? Ik kan me voorstellen dat je af en toe een beetje flirt, maar als hij 100% happy is met jou dan hoeft het toch niet zo ver komen dat hij tegen zo'n meisje zegt dat hij misschien gevoelens voor haar kan krijgen?? Ik kan me goed voorstellen dat je hem niet meer vertrouwt! Laat hem die gevoelens lekker voor zichzelf houden als het toch niets betekent!
Ben je misschien een heel jaloers type dat hij het niet durfde te vertellen toen je het hem direct vroeg? Of is hij bang dat je meteen bij hem weg zal gaan, ondanks dat het voor hem niet veel betekende?
Heb je aan je man gevraagd wat hij denkt dat de oorzaak is van zijn gedrag?
Mist hij iets in jullie relatie dat hij die aandacht/spanning nodig heeft ofzo? Ik kan me voorstellen dat je af en toe een beetje flirt, maar als hij 100% happy is met jou dan hoeft het toch niet zo ver komen dat hij tegen zo'n meisje zegt dat hij misschien gevoelens voor haar kan krijgen?? Ik kan me goed voorstellen dat je hem niet meer vertrouwt! Laat hem die gevoelens lekker voor zichzelf houden als het toch niets betekent!
Ben je misschien een heel jaloers type dat hij het niet durfde te vertellen toen je het hem direct vroeg? Of is hij bang dat je meteen bij hem weg zal gaan, ondanks dat het voor hem niet veel betekende?
donderdag 26 februari 2009 om 08:42
quote:Pear schreef op 26 februari 2009 @ 02:21:
Wat naar...
Laat hem die gevoelens lekker voor zichzelf houden als het toch niets betekent!
Dat 1e is hij zich nu ook goed van doordrongen. Gelukkig... Er zijn bij hem veel kwartjes gevallen gisteravond en hij is opgelucht (dat ik deze dingen uiteindelijk wel weet) en heel gelukkig met mij (dat ik naar hem geluisterd heb ipv ruzie te maken) in slaap gevallen... Ondertussen ben ik van 12 tot 4 wakker geweest
De reden waarom hij het niet verteld heeft is dat hij problemen heeft met het aangaan van moeilijke gesprekken die er voor hem echt toe doen (is wel een issue dat in zijn hele leven, zowel werk als privé naar voren komt). De reden waarom hij uberhaupt zoiets gedaan heeft is dat we niet altijd op 1 lijn zitten qua seksuele behoeften, inderdaad de spanning die je noemt is er lang niet altijd. Dit is een probleem waar we samen druk mee bezig zijn, is al onderwerp van gesprek en zit vooruitgang in (ingeslopen patronen doorbreken!!). Daarom doet het extra veel pijn dit nu te horne, ik dacht dat hij op tijd had aangegeven dat hij hier zoveel moeite mee had...
Het is allemaal goed te begrijpen en te verklaren, denk ook dat we er samen (heel cliché en kwijlkwijl) uiteindelijk sterker uitkomen, maar vooralsnog voel ik me zo klote en vooral zo alleen... Mijn maatje waarop ik al die 9 jaar heb kunnen bouwen, kan ik niet meer vertrouwen... (en nou zit ik verdomme weer te janken)
Wat naar...
Laat hem die gevoelens lekker voor zichzelf houden als het toch niets betekent!
Dat 1e is hij zich nu ook goed van doordrongen. Gelukkig... Er zijn bij hem veel kwartjes gevallen gisteravond en hij is opgelucht (dat ik deze dingen uiteindelijk wel weet) en heel gelukkig met mij (dat ik naar hem geluisterd heb ipv ruzie te maken) in slaap gevallen... Ondertussen ben ik van 12 tot 4 wakker geweest
De reden waarom hij het niet verteld heeft is dat hij problemen heeft met het aangaan van moeilijke gesprekken die er voor hem echt toe doen (is wel een issue dat in zijn hele leven, zowel werk als privé naar voren komt). De reden waarom hij uberhaupt zoiets gedaan heeft is dat we niet altijd op 1 lijn zitten qua seksuele behoeften, inderdaad de spanning die je noemt is er lang niet altijd. Dit is een probleem waar we samen druk mee bezig zijn, is al onderwerp van gesprek en zit vooruitgang in (ingeslopen patronen doorbreken!!). Daarom doet het extra veel pijn dit nu te horne, ik dacht dat hij op tijd had aangegeven dat hij hier zoveel moeite mee had...
Het is allemaal goed te begrijpen en te verklaren, denk ook dat we er samen (heel cliché en kwijlkwijl) uiteindelijk sterker uitkomen, maar vooralsnog voel ik me zo klote en vooral zo alleen... Mijn maatje waarop ik al die 9 jaar heb kunnen bouwen, kan ik niet meer vertrouwen... (en nou zit ik verdomme weer te janken)
donderdag 26 februari 2009 om 08:51
Cas, hierbij wat ongevraagde wijsheid van een man ... Dat je die mail las, das volgens mij geen toeval omdat je wellicht vanuit je onderbewustzijn iets zocht. De mail was meer dan een jaar oud, dus je was op zoek naar iets. Aan de andere kant, wellicht is je vriend toch op zok geweest naar een bevestiging van zijn aantrekkelijkheid. Ik kan mij goed voorstellen dat een man dat doet als hij lang in een relatie zit. Hij heeft neit de intentie om met jou te stoppen of een relatie met een ander te beginnen, maar gewoon een flirt om te zien voor zijn eigenwaarde of hij nog aantrekkelijk is. Klinkt mischien stom, maar ook vrouwen vinden het leuk om aantrekkelijk gevonden te worden, dus mannen ook. Ik zou zeggen praat met hem erover en als hij bevestiging zocht en hij er veder niet op ingegaan is...be happy with him zou ik zeggen enne vertel hem vooral hoe aantrekkelijk hij is voor jou!
donderdag 26 februari 2009 om 08:56
donderdag 26 februari 2009 om 09:23
He gat Cas, wat een klote situatie zeg! Kan me goed voorstellen dat je enorm teleurgesteld bent. En nu ben je nog hoogzwanger ook, dan wil je al helemaal niet met deze stress zitten! Allereerst een voor jou.
Ik kan zijn gedrag niet goedpraten, want ik zou me ook vreselijk vern**kt voelen, inderdaad vooral dat hij het uitspreekt naar een ander toe, dat is ontzettend denigrerend richting jou, maar dat zal hij vast niet zo doorhebben.
Ik zou je alleen willen adviseren om veel te blijven praten. Dus laat het niet alleen bij dat ene gesprek van gisteravond. Mannen denken volgens mij op zo'n moment vaak: het is uitgepraat, zand erover en klaar. Maar voor vrouwen werkt dat heel anders. Dat blijkt ook wel uit het feit dat hij vannacht heerlijk heeft geslapen, en jij de hele nacht wakker bent geweest (zooo herkenbaar, trouwens) Jij kan het niet zo makkelijk naast je neerleggen als hij, en dat mag hij weten ook, vind ik. Als je er nu namelijk niet meer over gaat praten, krop jij je emoties alleen maar op en zal er uiteindelijk een bom barsten.... Oké, je hoeft natuurlijk niet continu te roepen hoe boos en teleurgesteld je bent, maar ik denk wel dat het hem duidelijk mag zijn dat dit voor jou absoluut niet makkelijk is, en zeker niet is 'opgelost' na een goed gesprek.
Ik kan zijn gedrag niet goedpraten, want ik zou me ook vreselijk vern**kt voelen, inderdaad vooral dat hij het uitspreekt naar een ander toe, dat is ontzettend denigrerend richting jou, maar dat zal hij vast niet zo doorhebben.
Ik zou je alleen willen adviseren om veel te blijven praten. Dus laat het niet alleen bij dat ene gesprek van gisteravond. Mannen denken volgens mij op zo'n moment vaak: het is uitgepraat, zand erover en klaar. Maar voor vrouwen werkt dat heel anders. Dat blijkt ook wel uit het feit dat hij vannacht heerlijk heeft geslapen, en jij de hele nacht wakker bent geweest (zooo herkenbaar, trouwens) Jij kan het niet zo makkelijk naast je neerleggen als hij, en dat mag hij weten ook, vind ik. Als je er nu namelijk niet meer over gaat praten, krop jij je emoties alleen maar op en zal er uiteindelijk een bom barsten.... Oké, je hoeft natuurlijk niet continu te roepen hoe boos en teleurgesteld je bent, maar ik denk wel dat het hem duidelijk mag zijn dat dit voor jou absoluut niet makkelijk is, en zeker niet is 'opgelost' na een goed gesprek.