IJskoningin meldt zich - kleffe vriend digitaal

23-07-2017 10:49 1308 berichten
:heart:
moderatorviva wijzigde dit bericht op 28-07-2017 18:26
Reden: op verwijderd; maatregelen genomen
97.68% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Miss_Fit schreef:
24-07-2017 15:57
Ik mag het niet voor hem invullen en geen aannames doen, maar voor hem is de situatie heel anders:
Hij doet immers zo ontzettend zijn best voor me, houdt zich al in, cijfert zichzelf al weg. En dan nog wil ik meer tijd voor mezelf. Ik ben er niet voor hem, maar hij is er wel constant voor mij. Hij moet de hele tijd maar aandacht voor mij hebben, maar zijn emoties moet hij zelf zien op te lossen

Ik kan me wel in hem inleven, maar hij niet zo goed in mij. Dat is zijn taak ook niet, daarom moet ik met hem blijven praten.
Alleen heb ik daar nu geen zin in, de mazze ik kies nu écht even voor mezelf
Deze zin klopt niet. Hij kan zich inderdaad niet inleven in anderen, alles draait om hem, zoveel is duidelijk. Maar het is niet dat je daarom met hem moet blijven praten. Eerder iets als "daarom gaat deze relatie nooit werken".
Alle reacties Link kopieren
Miss_Fit schreef:
24-07-2017 15:57
Ik mag het niet voor hem invullen en geen aannames doen, maar voor hem is de situatie heel anders:
Hij doet immers zo ontzettend zijn best voor me, houdt zich al in, cijfert zichzelf al weg. En dan nog wil ik meer tijd voor mezelf. Ik ben er niet voor hem, maar hij is er wel constant voor mij. Hij moet de hele tijd maar aandacht voor mij hebben, maar zijn emoties moet hij zelf zien op te lossen

Ik kan me wel in hem inleven, maar hij niet zo goed in mij. Dat is zijn taak ook niet, daarom moet ik met hem blijven praten.
Alleen heb ik daar nu geen zin in, de mazze ik kies nu écht even voor mezelf
Nee, dat doet hij niet. Hij wil je overheersen, hij wil je klein maken en dat is hem aardig goed aan het lukken.
Life is short. Eat dessert first.
Lieve schat, neem even afstand. Zie jij je eigen vriend(in)en nog? Ga een paar dagen wat leuke dingen doen met anderen.

Je zit zo in de intensiteit van zo'n slechte relatie gezogen. Het is moeilijk om daaruit los te komen maar wel heel goed om even te doen. Even met een vriendin op pad. Weer voelen wat normaal is. Wat normale omgang met elkaar is.

Dat 'mag' toch wel van hem hè....
Hij doet zijn best? Hij houdt zich in?
En dan is het goed en mag JIJ je beroerd en ellendig voelen? Mag hij alle aandacht vandaag naar zich toe trekken terwijl dat naar jou uit moet gaan?

Je zit er al dieper in dan je beseft. Je vind al dat er iets mis is met JOU, terwijl het glashelder is dat HIJ niet spoort.
Alle reacties Link kopieren
Is hij er voor jou? Ervaar jij dat ook zo? Nee, op deze voor jou moeilijke dag moet jij er nog voor hem zijn. Hij is er niet voor jou, terwijl jij een slechte nacht had en een sterfdag te herdenken!
Alle reacties Link kopieren
Kom op TO, dit kan toch niet waar zijn, lees je eigen laatste post nog een door, hoe is hij er dan voor jouw?
Jij moet hem troosten terwijl jij het moeilijk hebt vandaag. De omgekeerde wereld!!
Deze man gaat je emotioneel kapot maken, zelfs ik vindt het al vermoeiend om te lezen.
Carpe Diem
Alle reacties Link kopieren
Je lijkt erg bang te zijn om hem kwijt te raken.
Maar hebt niet zo erg in de gaten dat je jezelf verliest.
En dat is uiteindelijk een veel groter verlies.
If accidentally read, induce vomiting.
Alle reacties Link kopieren
TO
Elke keer wanneer jij jouzelf als iets negatiefs benoemd als reactie op zijn gedrag, dus dat jij jezelf als oorzaak ziet van zijn uitgesproken negatieve gevoelens, dan ben jij het aan jezelf verplicht om daar echt eens serieus stil bij te staan.
- Heb jij op zo'n moment opzettelijk gehandeld om hem kwaad te doen.
- Ben jij nalatig geweest in jouw gedragingen door je niet bewust aan te passen aan zijn wensen.
- Ben jij gewoon jezelf geweest maar probeert hij jou een schuldgevoel aan te praten en jou daarbij te kleineren.

Wanneer je op ook maar 1 van die 3 Ja moet beantwoorden, dan is deze man niet geschikt voor een relatie met jou.


En onthoudt: Een man zal NOOIT veranderen voor een ander, een man veranderd alleen voor zichzelf. Dus vergeet het maar wanneer je denkt dat jij hem wel even kan leren hoe hij moet zijn, hij zal nooit voor jou veranderen. Dus dan kan jij beter alleen zijn en als zelfstandige single leven totdat je een man tegenkomt die wel bij jou past. En zelfs al zou de fout bij jou liggen, wat hier dus niet het geval is, ook dan ben je beter alleen af om eerst aan jezelf te werken.

Uit alles wat je schrijft blijkt dat hij via zijn gedrag eist dat jij jezelf wegcijfert en jouw hele gedrag in doen en laten aanpast om hem ten diensten te zijn. [sarcasme] Want oh wat is hij toch zielig, en dat komt allemaal door jou want jij gedraagt je niet zoals hij dat wil [/sarcasme] Dus hou op met excuses voor hem te verzinnen zoals Nationaliteits-achtergrond of Ex-relaties, dat doet er niet toe, Hij is zoals hij zich gedraagt, dat staat los van achtergrond. En de enige manier waarop hij veranderd is wanneer hij dat voor zichzelf doet, wat dus nooit gebeurd zolang er vrouwen zijn die zich aan hem onderwerpen. Pas wanneer niemand hem wil zal hij misschien eens gaan werken aan zijn eigen gedrag omdat er niemand is waarop hij kan projecteren.

Maar jij weet het antwoord intussen al. Dus, hoe eerder jij je van hem loskoppelt, hoe eerder jij een echte, gezonde relatie kan gaan vinden.
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
.
anoniem_64ce790acb325 wijzigde dit bericht op 28-07-2017 15:00
99.74% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Als het hem (ook) teveel wordt, is het alleen maar goed om afstand van elkaar te nemen toch?

Dit bericht draait weer om hèm. Jij hebt misschien een overleden familielid, maar hij is echt zielugur.
Alle reacties Link kopieren
Dus de relatie met jou is 'm teveel.
Want je bent te moeilijk voor hem.
Nou dan zit er niks anders op dan die 'arme schat' verlossen van jou.
volg je verstand, gebruik je gevoel
Alle reacties Link kopieren
Hij manipuleert en is een egoïst.
In je berichtjes lees je tussen de lippen door dat hij het vervelend voor jou vind maar nog veel vervelender voor zich zelf want ja.. Hij heeft niemand en is zo zielig. Continue die slachtoffer rol aannemen.

Ik geloof echt dat je dit lastig vind en dat het je pijn doet maar deze jongen gaat je niet gelukkig maken. Hij moet met zichzelf aan de slag, excuses voor mijn taal maar wat een droeftoeter.
Wanneer je er klaar voor bent en de relatie verbreekt bereid je dan voor op nog meer manipulatie. Hij kan dan namelijk wel veranderen, hij kan niet zonder je leven of je hebt nooit van hem gehouden of je hebt een ander.

Je denkt dat hij anders is. Dat we hem niet kennen of begrijpen, maar iedere keer is het hetzelfde scenario. Lees je de reacties wel? Je lijkt puur op hem gefocust en blind voor de rest.
.
anoniem_64ce790acb325 wijzigde dit bericht op 28-07-2017 15:00
99.79% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Miss_Fit schreef:
24-07-2017 18:59
Ik lees álle reacties. Maar naast de reacties op het scherm, is er ook nog het echte leven waarin dingen op een ander tempo lopen en zich soms nog moeten ontwikkelen. En wat ik vanaf gisteren (sinds ik dit topic heb geopend) zie, bevalt me totaal niet. Ik denk trouwens niet dat hij anders is. De situatie ligt wat moeilijker dan ik hier heb beschreven. Zit namelijk aan hem verbonden en de boel afkappen gaat niet zo makkelijk, zelfs al zou ik dat willen
N o n s e n s

Daarbij doe ik even de aanname dat hij je niet met een ketting heeft vastgekend aan een muur en je alleen met je mobiel en hopelijk een emmer om in te plassen heeft achtergelaten.

Hij neemt zoveel ruimte in als jij hem toestaat. De oplossing zit in jezelf.
Miss_Fit schreef:
24-07-2017 18:59
Ik lees álle reacties. Maar naast de reacties op het scherm, is er ook nog het echte leven waarin dingen op een ander tempo lopen en zich soms nog moeten ontwikkelen. En wat ik vanaf gisteren (sinds ik dit topic heb geopend) zie, bevalt me totaal niet. Ik denk trouwens niet dat hij anders is. De situatie ligt wat moeilijker dan ik hier heb beschreven. Zit namelijk aan hem verbonden en de boel afkappen gaat niet zo makkelijk, zelfs al zou ik dat willen
Hoe bedoel je verbonden? Je hebt hem toch geen geld geleend of zo? Beschouw dat dan maar als leergeld want ik denk dat je heel veel last van deze meneer gaat krijgen als je het uitmaakt.
Verbonden....

Zwanger?
K weet dat het geen makkelijk dag is voor je en dat je moe bent van gisteren maar k ben ook een mens en k kan bij niemand me gevoelens kwijt k ben ook alleen en het begon me te vreten van binnen maar maakt niet uit en er is zoveel dingen dat k ook niet leuk vind maar het komt goed,sorry dat k me zo voel en het is niet mijn bedoeling om zo te doen maar alles word me echt nu teveel,k hoop dat je rustig wordt en k hoor het van je x
Dit gaat volledig en totaal alleen maar over hem.
Over hoe moeilijk en hoe zwaar HIJ het heeft.

Man, toe even. Het is vandaag NIET jou steunnodigdag! Je had gewoon even een stap achteruit moeten zetten en je meisje moeten steunen. Maar wat jij nu doet, smerig stuk kruipsel, is een paar bommetjes droppen op je meisje. Jij bent ook maar een mens, je bent zielig omdat je bij niemand je gevoelens kwijt kan, jij vind 'dingen' niet niet leuk, maar laat maar zitten?

Werkelijk, de manipulatie spát van het scherm!

Overal waar 'maar' staat betekend: vergeet wat hiervoor staat, nu komt wat ik je echt wil zeggen.

Dit is wel zo'n beroerd stukje tekst als hij je hiermee heeft proberen te steunen, dit gaat namelijk volledig over zijn eigen zielige persoontje. En dat is ie niet hoor, laten we wel wezen. Het is alleen zo leuk om te zien wat er gebeurd als je op het 'ik ben zielig en ik wil je dat even vertellen' knop drukt en dan kijken wat het pleaser meisje doet!
Miss_Fit schreef:
24-07-2017 18:59
Ik lees álle reacties. Maar naast de reacties op het scherm, is er ook nog het echte leven waarin dingen op een ander tempo lopen en zich soms nog moeten ontwikkelen. En wat ik vanaf gisteren (sinds ik dit topic heb geopend) zie, bevalt me totaal niet. Ik denk trouwens niet dat hij anders is. De situatie ligt wat moeilijker dan ik hier heb beschreven. Zit namelijk aan hem verbonden en de boel afkappen gaat niet zo makkelijk, zelfs al zou ik dat willen
Vertel maar op. Wat is er waardoor je zo verbonden bent aan hem. Ik duim voor je met heel mijn hart dat het niet in je baarmoeder zit. Dan kom je nooit meer van hem af.
anoniem_183335 wijzigde dit bericht op 24-07-2017 19:35
2.46% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
a) zwanger
b) jullie zijn samen een hele grote schuld aangegaan
c) hij weet iets over jou/ heeft foto's/filmpjes
d) anders namelijk?
Alle reacties Link kopieren
Hoe kun je nu in een paar maanden tijd zo verbonden zijn geworden met hem dat je dat niet kunt verbreken?
Het wordt wel allemaal nét even iets dramatischer hé. Je begint een 'leuk' topic over dagelijks appen/contact hebben met vriendlief en des te verder het topic loopt wordt vriendlief steeds manipulatiever, dramatischer, egoïstischer, en zie je ineens zelf ook het licht. Maar ja, uitmaken kan niet, want er is IETS wat jullie samen verbonden heeft. Nou, kom maar op met die lijken uit de kast, er is ALTIJD een mogelijkheid om van hem af te komen, zeker na een relatie van een luttele half jaar.
Miss_Fit schreef:
24-07-2017 18:59
Ik lees álle reacties. Maar naast de reacties op het scherm, is er ook nog het echte leven waarin dingen op een ander tempo lopen en zich soms nog moeten ontwikkelen. En wat ik vanaf gisteren (sinds ik dit topic heb geopend) zie, bevalt me totaal niet. Ik denk trouwens niet dat hij anders is. De situatie ligt wat moeilijker dan ik hier heb beschreven. Zit namelijk aan hem verbonden en de boel afkappen gaat niet zo makkelijk, zelfs al zou ik dat willen
Voor mij moet je niet gelijk wel. Liefst wel, maar jij moet met jouw beslissingen leven.

Ik vroeg het mij af omdat ik je nergens op in zag gaan en je alleen maar zie focussen op zijn gedrag en dat de verklaring zijn rotte verleden is, dat hij uit het buitenland komt en omdat hij zoveel van je houdt.
Miss_Fit schreef:
24-07-2017 15:57
Hij moet de hele tijd maar aandacht voor mij hebben, maar zijn emoties moet hij zelf zien op te lossen
Huh? Hij werd net woedend omdat jij graag tijd voor jezelf wilde hebben vanwege de sterfdag van een familielid. Hoe had hij dan aandacht voor je?

Iedereen moet zijn eigen emoties oplossen. Je kunt iets wel met mensen bespreken maar je moet er zelf doorheen. Anders was het vak van een psycholoog uitermate makkelijk. Jij KAN dus nooit zijn emoties oplossen of wegnemen. Dat hij dit van je verwacht is absurd. Waarom lost hij dab vandaag niet jouw gevoelens van rouw op?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou dertien alinea's kunnen typen hier, maar de kern hiervan is WEGWEZEN.

Enne, wat je ook denkt waarmee je met hem verbonden zou zijn: afkappen, het kan nooit belangrijk genoeg zijn om jezelf nog 55 jaar aan dit soort gezeik te moeten onderwerpen. Zeg nou zelf, dit soort drama van zijn kant omdat jij een keer niet goed slaapt? Denk je serieus dat iemand die na 6 maanden al op zo'n manier de energie uit je zuigt over een paar maandjes een hele fijne, steunende partner wordt?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven