Ik ben gedumpt

09-06-2019 22:27 109 berichten
Alle reacties Link kopieren
... En het doet zoveel pijn .

Lieve lezers ,

Ik post dit omdat ik van mij af wil schrijven en gewoon wat steun kan gebruiken.

Ik ben gedumpt door mijn vriend, het was voor hem de druppel en hij heeft er een eind aan gemaakt. Ik heb er zoveel verdriet van, ik heb geen vriendinnen meer dus het voelt echt of ik niks meer heb nu. De laatste tijd waren er vaak ruzies, maar uiteindelijk kwamen wij er wel altijd weer uit. Nu voel ik me gebroken en ik weet niet wat ik moet doen. Ik zelf wil uiteraard dolgraag door maar hij wilt dat nu niet. Echter blijft hij wel contact houden met mij. Dit voelt voor mij heel erg dubbel.

Sorry voor dit warrige verhaal , maar zo voel ik mij op dit moment ook.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben dankbaar voor jullie berichten, fijn om te lezen dat mensen de moeite nemen voor mij.

Zorgzaam en liefdevol snijd mij nu in de vingers, hij weet dat ik dat ben en daar maakt hij (blijkbaar) gebruik van. Ik wil een man die voor me gaat, maar ik heb het idee dat ik nooit meer een relatie krijg. Dat is nu mijn gedachte. Ik moet veranderen qua bepaalde punten. Ik ben zeker de makkelijkste niet en heb ook een gebruiksaanwijzing . Als iemand wilt weten wat er dan is stuur maar een pb, wil dat liever niet zo open en bloot hier vertellen. Ik dacht ook dat ik gesteund zou worden maar blijkbaar wordt ik erdoor gedumpt terwijl het al sins het begin was. Hij wist hoe ik was .. Ik wil nu gewoon graag vriendinnen opbouwen en het daarmee leuk hebben, nu nog vinden haha, kan ze moeilijk van straat plukken.

We hebben inmiddels al paar dagen geen contact , we zijn elkaar wel tegengekomen helaas, daar heeft een boel afgespeeld en is er weer veel gebeurd . Ook dat vertel ik liever in een pb maar dat ivm herkenbaarheid. Jullie zijn vrij mij te berichten uiteraard . Nogmaals uit het diepste van mijn hart, bedankt .
Alle reacties Link kopieren
TrojkaPink schreef:
16-07-2019 11:04
Ik ben dankbaar voor jullie berichten, fijn om te lezen dat mensen de moeite nemen voor mij.

Zorgzaam en liefdevol snijd mij nu in de vingers, hij weet dat ik dat ben en daar maakt hij (blijkbaar) gebruik van. Ik wil een man die voor me gaat, maar ik heb het idee dat ik nooit meer een relatie krijg. Dat is nu mijn gedachte. Ik moet veranderen qua bepaalde punten. Ik ben zeker de makkelijkste niet en heb ook een gebruiksaanwijzing . Als iemand wilt weten wat er dan is stuur maar een pb, wil dat liever niet zo open en bloot hier vertellen. Ik dacht ook dat ik gesteund zou worden maar blijkbaar wordt ik erdoor gedumpt terwijl het al sins het begin was. Hij wist hoe ik was .. Ik wil nu gewoon graag vriendinnen opbouwen en het daarmee leuk hebben, nu nog vinden haha, kan ze moeilijk van straat plukken.

We hebben inmiddels al paar dagen geen contact , we zijn elkaar wel tegengekomen helaas, daar heeft een boel afgespeeld en is er weer veel gebeurd . Ook dat vertel ik liever in een pb maar dat ivm herkenbaarheid. Jullie zijn vrij mij te berichten uiteraard . Nogmaals uit het diepste van mijn hart, bedankt .

Dat heb ik ook gedacht, vooral na mijn eerste relatiebreuk. Ik dacht dat ik nooit meer iemand zou vinden, met wie het zo gezellig etc zou zijn. En er kwamen alleen maar betere exemplaren :proud:

Het kost even tijd, maar dan zie je echt het licht wel weer. Ga dingen doen die jíj leuk vindt, al is dat gewoon op de bank een boek lezen. Sterkte :hug:
Such fun!1
Alle reacties Link kopieren
Er was op dit forum ander oproepj van een 21-jarige meid/vrouw/jongedame die minstens één penvriendin zoekt. Misschien te optimistisch o.i.d. maar niet geschoten altijd mis kunnen jullie misschien in contact komen als je aanleiding daarvoor ziet?

contact/penvrienden-gezocht/list_messages/445674
Alle reacties Link kopieren
TrojkaPink schreef:
09-07-2019 12:56
We zijn nu een maand verder en het verdriet is er zeker niet minder op geworden.

Hij blijft jaloers doen, maar hij zegt dat hij niets meer wilt. Hij heeft nog gevoelens voor mij maar toch wil hij (nog) niks. Hij bleef appen en na een paar dagen gaf die aan toch geen contact te willen. Nu wilt hij wel sex blijven houden en contact mij dus ook. Onze gesprekken gaan niet alleen over sex, gewoon over het normale leven. Hij appt wel echt een stuk minder .

Ik weet gewoon niet wat hij wilt, hij geeft dubbele signalen af en het maakt me echt gek . Nogmaals hij blijft jaloers doen en wilt het liefs niet dat ik weg ga, vreemd allemaal weet echt niet wat ik daarvan moet denken.
Dat hij spelletjes met jou speelt en zijn sex wil veilig stellen totdat hij iemand anders vindt. Hij is echt een lul om zo met je gevoelens te spelen, afkappen. Echt het wordt beter.
Alle reacties Link kopieren
lila01 schreef:
09-06-2019 22:47
Nou, dit helpt hoor. Echt...
Maar toch heeft ze wel gelijk. Als je zegt: Mijn vriend heeft het uitgemaakt/de relatie beeindigd dan klinkt dat anders dan: Ik ben gedumpt

Gedumpt is zielig/dramatisch

Ook al voel je je ook zielig en heb je pijn, door bepaalde woordkeuzes help je jezelf nog verder in de put

TO: ziek toch contact met anderen. even bijkletsen bij de buren, collega's of toch die oude vriendin weer benaderen

Contact geeft afleiding, bezig zijn ook. Het huishouden doen, uren lang wandelen. Doe iets.

En verbreek wel al het contact met je ex. Anders geeft het je verdriet en misschien ook valse hoop
Alle reacties Link kopieren
pearle schreef:
16-07-2019 13:11
En verbreek wel al het contact met je ex. Anders geeft het je verdriet en misschien ook valse hoop
Juist. En het belemmert bij nieuw contact tenminste met een andere jongen.
Alle reacties Link kopieren
Lieve lezers,

We zijn inmiddels alweer een aantal weken verder. Er is zoals altijd weer zat gebeurd. Wij hebben weinig tot geen contact meer. Ik vind het nog steeds lastig om definitief af te sluiten door te blokkeren. Hij heeft mij wel met mijn verjaardag gefeliciteerd maar dat was het dan ook.

Inmiddels heb ik wel contact met een paar vrienden maar echt veel afspreken kunnen die ook niet. Ik voel me heel erg alleen en somber, ik ben inmiddels ook bijna in behandeling met de psycholoog, depressie en angststoornis. Ik hoop dat ze mij kunnen helpen met de angst alleen te blijven. Ik heb nog steeds de gedachte, ik vind niemand meer, ik blijf alleen, niemand wilt of geeft om mij. En meneer gaat vrolijk door met het leven( wat ook moet natuurlijk). Kan het nog steeds niet bevatten en mis hem nog elke dag. Had gehoopt dat hij spijt had gehad maar helaas niet. Ik jaag hem alleen maar weg door appen dus ik wil dat ook niet..


Kortom nog steeds in de shit en ben bang er nooit uit te komen.
Alle reacties Link kopieren
Het is nog maar 2 maand, helemaal niet raar dat je er nog niet over bent hoor. 3 jaar samen is niet niks.
Zoek afleiding, kom buiten, het zal vanzelf beter gaan en de kans dat je nooit meer een relatie zal hebben is klein.
Veel sterke.
Alle reacties Link kopieren
Nee is zeker niet niks, daarom snap ik ook niet dat je iemand zo aan de kant kan bonjouren. Ik zoek erg veel afleiding, maar niet al de mensen waar ik nu weer een beetje mee omga kunnen elke dag, logisch natuurlijk. Ik hoop ergens in een leuke vriendenkring terecht te komen. Het doet me ook niet goed dat ik weet dat hij enorm veel vrienden heeft, dat doet best zeer.
Alle reacties Link kopieren
TrojkaPink schreef:
08-08-2019 09:04
[...]
Beste TO,

Wat ontzettend verdrietig dat je je zo voelt... Je hebt de afgelopen jaren je leven om deze man heen gevormd en het lukt je (nog) niet om te geloven dat je zelf de schrijver van je eigen verhaal bent. Een angststoornis en depressie zijn niet niets. Als ik je berichten lees, hoor ik vooral je depressie praten. Therapie kost tijd en energie. Maar het is een investering om jezelf weer terug te vinden. Je bent nog hartstikke jong. Tijd genoeg.

Er komt vanzelf een moment dat je wakker wordt en de wereld om je heen weer kleur heeft. Heb dat vertrouwen.

Ik wens je veel sterkte en kracht voor de komende maanden.

Liefs
moderatorviva wijzigde dit bericht op 08-08-2019 18:15
Reden: 'quote' verwijderd
41.38% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Tine1980 schreef:
08-08-2019 17:57
Beste TO,

Wat ontzettend verdrietig dat je je zo voelt... Je hebt de afgelopen jaren je leven om deze man heen gevormd en het lukt je (nog) niet om te geloven dat je zelf de schrijver van je eigen verhaal bent. Een angststoornis en depressie zijn niet niets. Als ik je berichten lees, hoor ik vooral je depressie praten. Therapie kost tijd en energie. Maar het is een investering om jezelf weer terug te vinden. Je bent nog hartstikke jong. Tijd genoeg.

Er komt vanzelf een moment dat je wakker wordt en de wereld om je heen weer kleur heeft. Heb dat vertrouwen.

Ik wens je veel sterkte en kracht voor de komende maanden.

Liefs
Wat een mooi bericht, dit doet me heel erg goed.. Inderdaad het lukt me niet om te beseffen dat dit MIJN verhaal is, het is nog steeds zo onwerkelijk. Het is ook zeker niet niets, het wordt vaak heel erg onderschat en dat is erg vervelend. Therapie heeft inderdaad tijd nodig, ik hoop gewoon oprecht dat het werkt en ik weer licht ga zien. Nogmaals heel erg bedankt voor het lieve bericht, erg fijn deze erkenning .
Lieve lieve TO,

Wat kan liefdesverdriet toch ellendig zijn. We hebben het allemaal wel een keer meegemaakt, ik was ook zwaar depressief (en ik heb niet eens aanleg, kun je nagaan). Ik heb eens terug zitten lezen en ik vind dat je supergoed bezig bent. Je pakt je sociale contacten weer op, je bent meteen in therapie gegaan, echt goed van je.

Er is licht aan het einde van deze donkere tunnel, vertrouw daar asjeblieft op. En blijf vooral lekker doorschrijven hier, wij steunen je!

:hug:
Alle reacties Link kopieren
selene* schreef:
08-08-2019 21:09
Lieve lieve TO,

Wat kan liefdesverdriet toch ellendig zijn. We hebben het allemaal wel een keer meegemaakt, ik was ook zwaar depressief (en ik heb niet eens aanleg, kun je nagaan). Ik heb eens terug zitten lezen en ik vind dat je supergoed bezig bent. Je pakt je sociale contacten weer op, je bent meteen in therapie gegaan, echt goed van je.

Er is licht aan het einde van deze donkere tunnel, vertrouw daar asjeblieft op. En blijf vooral lekker doorschrijven hier, wij steunen je!

:hug:
Lief berichtje , wat erg dat je dit ook heb moeten meemaken , zoiets gun je niemand :nope: lief dat je vind dat ik goed bezig ben! Ik doe echt mijn uiterste best alleen het lijkt een eindeloze strijd.. Ik hoop echt dat het licht er ook voor mij is, wil hier zo graag uit en gelukkig worden. Lief dat iedereen meeleeft en mij steunt, doet me meer dan jullie denken :heart:

Hou jullie op de hoogte !
Iedereen zegt het dus het is echt zo: het komt goed!!!

Maar verbreek alsjeblieft het contact, dat gaat je zo helpen er sneller overheen te komen, geloof me.

:hug:
Alle reacties Link kopieren
selene* schreef:
10-08-2019 20:46
Iedereen zegt het dus het is echt zo: het komt goed!!!

Maar verbreek alsjeblieft het contact, dat gaat je zo helpen er sneller overheen te komen, geloof me.

:hug:
Ik hoop het echt :rose:

Ik denk dat dat beter is inderdaad, we hebben nu eigenlijk geen contact meer. Het doet pijn want ik weet dat het nu definitief is. Ik denk eerlijk gezegd dat ik niet snel over hem heen kan komen, had echt het idee dat het de ware was en heb niet echt het idee dat ik iemand tref die zo leuk is. Mijn ex is nu niet leuk meer zoals die nu is, hiervoor was het enorm leuk en ik ben bang dat niet meer te treffen.
Ja dat is normaal hoor dat je zo denkt, typisch de gedachten van iemand met een gebroken hart :)

Komt goed meisje, goed dat je het contact hebt verbroken! Nu kan je gaan helen, en dat gaat met vallen en opstaan. Het is een k*tgevoel maar je komt erover heen. Ooit wel eens iemand tegen gekomen die na 10 jaar nog steeds niet over iemand heen was?
Alle reacties Link kopieren
Het is alsof een kleedje onder je vandaan wordt getrokken en je op je kont valt.

Maar het wordt beter, echt! Gelukkig wordt het de komende week rotweer, geeft jou ook een excuus om lekker te cocoonen als je daar zin in hebt. Kijk een film, lees een boek, doe dingen die JIJ de moeite waard vindt.

Vanzelf gaat de :-D weer schijnen.
Such fun!1
Alle reacties Link kopieren
TrojkaPink schreef:
11-08-2019 15:55
Ik hoop het echt :rose:

Ik denk dat dat beter is inderdaad, we hebben nu eigenlijk geen contact meer. Het doet pijn want ik weet dat het nu definitief is. Ik denk eerlijk gezegd dat ik niet snel over hem heen kan komen, had echt het idee dat het de ware was en heb niet echt het idee dat ik iemand tref die zo leuk is. Mijn ex is nu niet leuk meer zoals die nu is, hiervoor was het enorm leuk en ik ben bang dat niet meer te treffen.
Uiteindelijk kom je er zelf overheen, het kost alleen tijd. Probeer je ex los te laten, maar dat gaat voor jou een moeilijke proces worden. Doe andere dingen. Doe iets met je hobby's bijvoorbeeld.
Alle reacties Link kopieren
Wat ik het ergste vind, is dat ik eigenlijk een vriendenkring ben kwijt geraakt mede door hem. Dit is absoluut mijn fout geweest, maar toen ik met hem wat had had ik ze ook niet nodig, was toch alleen bij hem en ZIJN vrienden. Ik weet nu dat ik niemand heb , althans weinig die willen en kunnen afspreken. Hij is elke dag lekker met vrienden leuke dingen doen, ja dan snap ik dat je mij snel vergeet.. Ik heb dat gewoon allemaal niet en dat doet best wel zeer. Ik voel me gewoon eenzaam en verloren.
Alle reacties Link kopieren
Bijna 3 maanden verder en het gaat stukje bij stukje beter, het gemis blijft enorm en de angst ook. Inmiddels heb ik het wel een plekje kunnen geven. Tuurlijk hoop ik dat het ooit nog goedkomt maar diep van binnen weet ik dat dit nooit meer gaat gebeuren .
Inmiddels ben ik een lang traject ingegaan bij de psycholoog , ik hoop dat hun mij kunnen helpen waar nodig .
Alle reacties Link kopieren
Ik heb je een pb gestuurd
Alle reacties Link kopieren
Lieve dames ,

Voor wie nieuwsgierig was een update .

Er is (zoals altijd ) weer erg veel gebeurd. We zijn nog steeds uit elkaar. Hij begint alleen nu wel toe te geven dat hij het moeilijk vind. Hij heeft mij een paar keer stiekem opgezocht en ik heb hem voor het eerst zien huilen. Ik hou mn poot stijf. Hij zegt dat hij misschien weer samen wilt komen, aan misschien heb ik niks. Ik ben eerlijk gezegd een beetje klaar met dit gezeik.

Tuurlijk doet het me pijn en denk ik nog elke dag aan hem, het raakt me nog wel. Het is moeilijk.

Inmiddels al een paar behandelingen gehad bij de psycholoog en het gaat met muizenstapjes vooruit.
Alle reacties Link kopieren
Fijn een update te krijgen.

Ik ken jullie uiteraard niet maar hoe dat bij mijn ex en mij gaat: hij maakt het uit, ik ga door de hel, hij zoekt 'beter' en als hij dat na enkele weken/maanden niet vindt zoekt hij terug contact, belooft me alles (wat hij niet kan geven), ik laat me overhalen en alles begint terug opnieuw.

2 keer gebeurd, laat ik nooit mee toe.
Alle reacties Link kopieren
Beste Troja

Goed dat je jouw poot stijf houdt! Zelf heb ik de fout gemaakt om mijn ex een tweede kans te geven, met als resultaat dat ik nu voor een tweede keer door het hele proces van "post-break-up" moet. Een opmerking van iemand op dit forum, en dat me sterk is bijgebleven: mensen veranderen niet zomaar. Als het eerder niet werkte tussen jullie en dat is niet gelegen aan een duidelijk aanwijsbare oorzaak maar aan botsende karakters, meningen, behoeften, kan je het maar beter achter je laten.

Ik denk ook dat jouw ex spreekt over "misschien" nog eens samenkomen, omdat het voor hem op dit moment te moeilijk is om definitief afstand te nemen. Ook voor degene die "dumpt", is een break-up moeilijk, want die neemt de verantwoordelijkheid op zich om de relatie te beëindigen. Waarschijnlijk heeft hij veel getwijfeld over zijn keuze en doet hij dat nu soms nog. Hij heeft hoop dat de kans dat jullie nog samenkomen, er nog is. Maak hem duidelijk dat die kans er niet is, want hij zal geen afscheid van je kunnen nemen zolang de hoop blijft leven. Ik denk dat hij het ook verdient om door te gaan met zijn leven en dat jij hem dat uiteindelijk ook wel gunt.

Blij voor jou dat de therapie je deugd doet! Ik wens je veel succes :) en dit komt goed!
leeg
Alle reacties Link kopieren
Ik moet toegeven dat ik het er wel moeilijk mee heb, tuurlijk wil ik wel dat alles goed komt maar deze afstand die hij creëert terwijl die ondertussen mooie praatjes heeft beangstigd me

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven