Ik ben het ook even zat!!!

05-09-2011 19:46 82 berichten
Mannen, om gek van te worden af en toe.

Ik ben altijd degene die alles in het huis regelt qua financieen, brieven schrijven, als er iets mis is met de ketel of de auto.

En dat ben ik nu even zat,al die verantwoordelijkheid.

Het stuur van de auto(lees staat op zijn naam, maar ik rijd er mee naar me werk, hij heeft een leaseauto voor woon-werkverkeer) beweegt,al 1,5 mnd. Volgens vriend moest hij uitgelijnd worden,verder niks ernstigs, maar vandaag langs de garage geweest en die dachten niet aan uitlijnen maar wat dan wel kon hij niet zo snel zien misschien aandrijfas,maar daarvoor moest ik hem morgen langs komen brengen zodat hij op de brug onderzocht kan worden.

Dus ik dit tegen mijn vriend gezegd en die zegt ja maar waarom denken ze dan niet aan uitlijnen en wel aan iets anders en hij trekt toch duidelijk naar rechts bla bla bla. Dus ik zeg hallo waarom moet ik zulke technische dingen elke keer doen als je het zo goed weet ga lekker zelf morgen naar de garage. Maar dat was meneer niet van plan want ik kan toch ook gewoon gaan en verder doorvragen etc.

Nu heb ik eigenlijk zoiets van ik gebruik die auto lekker niet meer, ik ga wel met de fiets naar me werk en zaterdag moeten we met zijn moeder 120 km rijden en weer terug als er dan wat gebeurd is het zijn verantwoordelijkheid. Hij rijd dan en hij zegt dat er niks ernstigs is, maar ik ben bang dat er van alles en nog wat kan afbreken. Ik vind dat hij echt geen verantwoordelijkheidsgevoel heeft op dit punt.

Sorry moest deze frustratie even kwijt
Alle reacties Link kopieren
quote:marcaro schreef op 05 september 2011 @ 19:46:

En dat ben ik nu even zat,al die verantwoordelijkheid.

Het stuur van de auto(lees staat op zijn naam, maar ik rijd er mee naar me werk, hij heeft een leaseauto voor woon-werkverkeer) beweegt,al 1,5 mnd. Volgens vriend moest hij uitgelijnd worden,verder niks ernstigs, maar vandaag langs de garage geweest en die dachten niet aan uitlijnen maar wat dan wel kon hij niet zo snel zien misschien aandrijfas,maar daarvoor moest ik hem morgen langs komen brengen zodat hij op de brug onderzocht kan worden.De auto waarmee jij naar je werk gaat, de auto die jij rijdt, niet hij want hij heeft een lease auto.... waarom is dat niet jou verantwoordelijkheid????
Sorry hoor, maar ik vind je heel erg kinderachtig nu. Jij rijdt in de auto dus dan is het toch ook jouw verantwoordelijkheid problemen op te lossen als die zich met de auto voordoen. Dat hij het beter denkt te weten dan de garage is weer iets anders. Voor mij zou die discussie ook heel snel klaar zijn eerlijk gezegd. Als hij er niet voor geleerd heeft en verder ook niet bijzonder veel verstand heeft van auto's kan hij lullen wat hij wil, maar luister ik toch naar de garage.
Gaat helemaal niet om die auto, je wil wat vaker horen dat het zo fijn is dat jij veel doet in en om het huis. Zeg dat dan tegen je vriend, ipv dat je loopt te emmeren over de auto.
Jij doet het op jouw manier, hij op die van hem. Bevalt jouw manier hem niet, moet ie zelf doen. Gezeur
Maar waarom zou je niet even doorvragen? Kan nooit kwaad om te snappen wat er aan de hand is toch?
Joh, dan gebruik je de auto toch lekker niet meer!

Daar zal je je meneer mee hebben zeg!

Hij mag dan in jouw ogen geen verantwoordelijkheidsgevoel hebben, jij bent kinderachtig en je spelling is om te huilen

Staan jullie mooi quitte toch?
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Het is toch gewoon jouw auto? Hij staat waarschijnlijk op naam van je man omdat dat financieel het voordeligst is? En meen je serieus dat je het risico wil nemen dat er iets afbreekt terwijl je op de snelweg rijdt?
ach, snap TO wel een beetje. Het gaat niet om die auto of wie er wel of niet i rijdt, het gaat er volgens mij om dat ze het gevoel heeft dat ze alles moet regelen en haar vriend geen deelneemt aan het geregel van zaken. Dan kan je door een klein iets heel gefrustreerd raken.

Kan je het daar niet met je vriend over hebben?

Wat voor gevoel geeft het jou dat jij vindt dat je alles doet qua regelwerk? Kun je het daar met hem over hebben? wat zouden je wensen hierin zijn? Lijkt me zinvol daar eens met elkaar over te praten!

succes
Als ik het goed begrijp gaat het dus niet over mannen maar over je vriend. Nogal slordig en generaliserend, die eerste zin.

En zodra je je eigen partner als "meneer' gaat aanduiden zit er iets niet lekker in je relatie.

Verder is het inderdaad de auto waar je zelf mee rijdt dus lijkt het me normaal dat je ook zelf zorgt dat het ding in orde komt en in orde blijft.
Polygamie = intensieve vrouwhouderij
Houd op met je zo slachtofferig te gedragen. Wie denk je nu eigenlijk wie je het meeste hebt als je alles op de fiets gaat doen. Ik denk nml dat jij dat bent want het zal jouw vriend geen moer interesseren of jij de auto of de fiets pakt.

Ik denk dat jij eens heel snel met hem om de tafel moet zitten en vertellen wat jou dwars zit. Het gaat niet alleen om de eigenwijsheid maar ook het feit dat jij vindt dat jij alles moet doen.

Ga niet op een verwijtende toon tegen hem te keer maar ga van je gevoel uit: Ik heb het gevoel dat ik alles moet regelen en dat vind ik niet eerlijk. Ik zou het fijn vinden dat jij bepaalde taken van mij overneemt zodat het verdeeld wordt etc, etc.

Ooit ben je verliefd op hem geworden. Weet je nog waarom?
Marcaro, als het gaat om een groter probleem (vriend neemt "nooit" verantwoordelijkheid voor regeldingen) moet je daar misschien eens een goed gesprek met hem over voeren op een moment dat niet de stoom uit je oren komt.

Mensen kunnen niet de verwachtingen van anderen telepathisch waarnemen. Je zult toch echt moeten communiceren over wat jouw verwachtingen zijn en wat jij wilt. Op een nette en fatsoenlijke manier.
Wat een gekat en kinderachtige reacties hier. Ik zie dat wel vaker bij een topic waarin iemand zich enkel even wil uiten, of waarin iemand advies vraagt. Het lijkt zelfs een soort van jaloerse sneer, al zou ik niet weten waarom. Er gaat zó'n negatieve sfeer vanuit, echt jammer.

In ieder geval komt de tekst van TO op mij meer over alsof ze de spil van het huishouden is en vriendlief er een beetje de kantjes vanaf loopt. En intussen wil hij zich vanaf de wal bemoeien met het (letterlijke en figuurlijke) stuur. Op het gebied van íeder gebied, dus zowel financiën, technische zaken, administratie, etc.

Herkenbaar moet ik zeggen, dat heb ik ook ooit met een partner gehad. Ik trók het ook naar me toe, omdat ik het altijd al zelf had gedaan. Je vervalt dan een beetje in een moederrol, neem vanuit jezelf al alle verantwoordelijkheid op je. En de partner gaat hierin mee. Het is met (de meeste) mannen zo dat als ze geen directe opdracht krijgen, ze dit niet uit zichzelf zullen doen. Niet zozeer uit onwil, maar omdat dit eenvoudigweg niet in het brein van mannen opkomt.

Ik zou dus het advies willen geven om eens samen om de tafel te gaan zitten en alle taken te verdelen. En dan niet verwachten van de ander dat hij/zij de taken van de ander overneemt, zonder dat dit van tevoren afgesproken is. Een taak moet je dus echt overdragen zeg maar.

Klinkt heel zakelijk, maar m.b.t. zulke punten is een relatie ook heel zakelijk.
quote:flowerbombje schreef op 05 september 2011 @ 20:07:

Marcaro, als het gaat om een groter probleem (vriend neemt "nooit" verantwoordelijkheid voor regeldingen) moet je daar misschien eens een goed gesprek met hem over voeren op een moment dat niet de stoom uit je oren komt.

Mensen kunnen niet de verwachtingen van anderen telepathisch waarnemen. Je zult toch echt moeten communiceren over wat jouw verwachtingen zijn en wat jij wilt. Op een nette en fatsoenlijke manier.

Eensch!

En bedenk ook waar zijn sterke kanten liggen. In veel relaties zit daar toch wel evenwicht in. Jij bijvoorbeeld de regeldingen & hij misschien het huishouden, de sociale contacten... Ik noem maar wat. Zou mooi zijn als de taken zo verdeeld zijn dat ieder doet waar hij of zij goed in is.
Het gaat mij erom dat we (niet door onze schuld)de afgelopen 4 jaar al 5 aanrijdingen heb gehad en ik elke keer naar het schadebedrijf moest, ik brieven heb geschreven aan de rechtsbijstand. Er moest een nieuwe cv ketel komen, ik heb me daar in verdiept welke we het beste konden nemen, offertes opgevraagd etc, terwijl hij elektricien is en daar denk ik wel meer verstand van heeft. Ook ik was degene die erbij was toen ze de ketel kwamen installeren.

Als je huisvrouw ben of parttime werkt vind ik het ook nog wat anders dan heb ik daar ook allemaal tijd voor,maar ik werk ook fulltime.

Dat ben ik gewoon ff zat.
quote:marcaro schreef op 05 september 2011 @ 20:16:

Het gaat mij erom dat we (niet door onze schuld)de afgelopen 4 jaar al 5 aanrijdingen heb gehad en ik elke keer naar het schadebedrijf moest, ik brieven heb geschreven aan de rechtsbijstand. Er moest een nieuwe cv ketel komen, ik heb me daar in verdiept welke we het beste konden nemen, offertes opgevraagd etc, terwijl hij elektricien is en daar denk ik wel meer verstand van heeft. Ook ik was degene die erbij was toen ze de ketel kwamen installeren.

Als je huisvrouw ben of parttime werkt vind ik het ook nog wat anders dan heb ik daar ook allemaal tijd voor,maar ik werk ook fulltime.

Dat ben ik gewoon ff zat.Kan ik me goed voorstellen! Wat is zijn aandeel in jullie huishouden/leven?

Dat ben ik gewoon ff zat.Misschien bepaalde zaken wat minder naar je toe trekken en ruimte laten voor de ander om dat op zijn manier op te lossen?
Ik denk dat het niet specifiek over dit auto-gevalletje gaat, maar meer het verhaal in zijn geheel. Jij vind dat je teveel doet en er te weinig voor terugkrijgt. Of niet?
Molly begrijpt mij idd, ik doe ook het hele huishouden er nog eens bij. En hij doet af en toe als hij zin heeft eens de beneden verdieping stofzuigen en dweilen, lees 1x in de 2 weken is volgens hem genoeg.

En dan verteld hij trots dat hij verantwoordelijk is voor de benedenverdieping, maar hij vergeet even dat we ook nog een toilet hebben die schoongemaakt moet worden en de keukenkastjes en de meubels gestofd moeten worden etc.

Dus dat moet ik ook allemaal doen, de was doe ik, boodschappen doe ik alleen, koken doe ik elke dag.

Als ik moe ben en even geen zin heb om te koken dan maakt hij zich er makkelijk vanaf want dan gaat hij chinees halen of zet hij de frituurpan aan.

Ik kan hier echt zo boos om worden

Dat ben ik gewoon ff zat.Kan me voorstellen dat je er zat van bent. Maar nogmaals, heb je al een gesprek met hem hierover gevoerd?
Flowerbombje, er is geen gesprek mee te voeren. Want ik stel me aan volgens hem, en hij doet genoeg zegt hij.

En hij verdraait ook elke keer zijn woorden zodat alles toch aan mij ligt, dus om me maar niet nog meer te frustreren heb ik maar geen gesprek meer is mijn voornemen.
quote:marcaro schreef op 05 september 2011 @ 20:23:

Flowerbombje, er is geen gesprek mee te voeren. Want ik stel me aan volgens hem, en hij doet genoeg zegt hij.

En hij verdraait ook elke keer zijn woorden zodat alles toch aan mij ligt, dus om me maar niet nog meer te frustreren heb ik maar geen gesprek meer is mijn voornemen.

Is weggaan een optie?

Aangezien jij dit dus blijkbaar niet meer trekt, en praten niet helpt zeg je...

Oprechte vraag hoor, geen kat, want ik was zelf klaar geweest met deze meneer....denk ik...
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Pffff dat klinkt niet leuk. Wellicht heb je te lang de indruk gegeven dat dit allemaal maar oke was, dat hij er aan gewend is geraakt dat voornamelijk jij de boel runt? Met gevolg dat hij je nu niet serieus neemt, omdat je er nu ineens duidelijk(er) een punt van maakt?
Dwarsmaarnietlazy, ja dat meen ik serieus dat ik hem wel het risico laat lopen op de snelweg dat er iets mis gaat.

Hij weet wat de garage erover gezegd heeft,hij denkt dat er niks ernstigs is. Hij stapt vrijwillig in de auto, en bestuurd die auto, als hij dan de verantwoordelijkheid wil nemen dat er iets gebeurd met hem en zijn moeder die hij mee laat rijden,sorry maar dan is dat niet mijn probleem
gaja9, ik ben er al heel lang mee bezig en ik heb er al heel vaak dingen over gezegd. Maar het enige wat hij doet is boos worden en gaan schreeuwen, en vooral dingen verdraaien, en laten blijken dat ik altijd de schuldige ben.

Hij weet dat ik hier gefrustreerd van word, en ik heb hem meerdere malen gevraagd dingen op te pakken, of dingen te doen maar hij doet het gewoon niet.

Als ik me druk maak krijg ik migraine en sinds kort heel erg benauwd en hartkloppingen en zelfs dat maakt hem niet uit. Want volgens hem doe ik mezelf dat aan, en dat ik me druk maak is mijn fout en niet die van hem

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven