Ik durf niet

08-05-2017 14:43 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Iedereen ken onderhand wel de app Tinder.. Sinds 2 maanden (of langer) praat ik met een hele lieve jongen en heeft hij mij meerdere keren gevraagd om af te spreken.

Maar ik durf simpelweg niet. Ik heb een heel laag zelfbeeld.

Ik ben bang dat ik tegenval of andersom. Ik heb in mijn gehele leven maar 2 dates gehad en die waren allebei niks. Ik heb nooit een relatie gehad en ik ben bang/vind het heel eng om mij open te stellen naar mannen toe en liefde toe te laten... Wat moet ik doen?
Keep your face always toward the sunshine, and shadows will fall behind you.
"Wat moet ik doen?"

Werken aan je lage zelfbeeld. Eventueel met professionele hulp.

Ook jij mag er zijn! Mét al je mooie en minder mooie kanten. Maar zo lang je zelf nog vindt van niet, kan je ook moeilijk accepteren dat een ander dat wel vindt, en dus geen gezonde liefdesrelatie hebben.
You can never have too many hats, gloves and shoes
Niet afspreken en van Tinder afgaan. En er evt. pas weer op gaan, als je aan je zelfbeeld hebt gewerkt.
Je zelf leren accepteren hoe je ben en ook aanvaarden dat mensen jou ook leuk kunnen vinden!!. Iemand vraag je niet voor niks meerdere keren uit....

Openstellen is ook heel eng, anders geef je het aan dat je het spannend vind. Buiten dit alles je kan ook gewoon een leuke avond hebben en misschien dat er meer in zit voor verdere contacten.

Succes , heb vertrouwen in jezelf.
quote:patsy--stone schreef op 08 mei 2017 @ 14:46:

"Wat moet ik doen?"

Werken aan je lage zelfbeeld. Eventueel met professionele hulp.

Ook jij mag er zijn! Mét al je mooie en minder mooie kanten. Maar zo lang je zelf nog vindt van niet, kan je ook moeilijk accepteren dat een ander dat wel vindt, en dus geen gezonde liefdesrelatie hebben.Hij zei ook dat ik niet besef hoe mooi ik ben.. zo lief.
quote:Hunniebunnie schreef op 08 mei 2017 @ 14:48:

Niet afspreken en van Tinder afgaan. En er evt. pas weer op gaan, als je aan je zelfbeeld hebt gewerkt.Sinds ik met hem praat zit ik er helemaal niet meer op. De app staat nog wel op mijn telefoon, eigenlijk voor Jan Doedel.
Als jij jezelf op de markt gooit, gaat men ervan uit dat je ook wil afspreken op korte termijn.

De intentie is immers een ontmoeting in het echt en dan zien hoe het verder loopt.

Als jij daar nog niet aan toe bent, dan kan je beter wachten met dating sites en apps en eerst aan jezelf werken.
quote:Zomerelfje schreef op 08 mei 2017 @ 14:48:

Je zelf leren accepteren hoe je ben en ook aanvaarden dat mensen jou ook leuk kunnen vinden!!. Iemand vraag je niet voor niks meerdere keren uit....

Openstellen is ook heel eng, anders geef je het aan dat je het spannend vind. Buiten dit alles je kan ook gewoon een leuke avond hebben en misschien dat er meer in zit voor verdere contacten.

Succes , heb vertrouwen in jezelf.

Sterker nog, ik heb hem een keer laten zitten en had hem gezegd dat het misschien beter is als hij gewoon op zoek gaat naar een ander meisje die wel de ballen heeft om af te spreken. Hij weet onderhand alles van mij.

Maar hij zei dat hij op mij wacht, al duurt het maanden.
Afspreken. Dat moet je doen. Wat zonde dat je zoveel echte tijd mist omdat het misschien tegenvalt!
quote:antoinette95 schreef op 08 mei 2017 @ 14:49:

[...]

Sinds ik met hem praat zit ik er helemaal niet meer op. De app staat nog wel op mijn telefoon, eigenlijk voor Jan Doedel.Heel goed. Als je een goed gevoel bij hem krijgt, dan zou ik toch maar met hem afspreken? Hij ziet wat jij niet ziet...
quote:Doreia schreef op 08 mei 2017 @ 14:51:

Afspreken. Dat moet je doen. Wat zonde dat je zoveel echte tijd mist omdat het misschien tegenvalt!Klopt, ik denk heel vaak. Straks valt het mee en wil ik niets liever dan bij hem zijn en dan snap ik niet waarom ik het zo lang heb uitgesteld..
Dit is een ontzettend cheesy en Amerikaanse site maar er staan zeker dingen op waar je wat aan kunt hebben. Lees bijvoorbeeld eens dit:

http://www.heartsintrueha ... ship-feel-impossible.html

http://www.heartsintrueha ... om-finding-true-love.html

Ik zou niet beginnen aan een relatie nu, als ik jou was. Dat lukt gewoon niet met een laag zelfbeeld, althans geen gelijkwaardige, gezonde relatie. En dan kwets je jezelf, of die ander, of allebei.
You can never have too many hats, gloves and shoes
Wie geen blauwtje durft te lopen blijft altijd een groentje.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:antoinette95 schreef op 08 mei 2017 @ 14:50:Sterker nog, ik heb hem een keer laten zitten en had hem gezegd dat het misschien beter is als hij gewoon op zoek gaat naar een ander meisje die wel de ballen heeft om af te spreken. Hij weet onderhand alles van mij.

Maar hij zei dat hij op mij wacht, al duurt het maanden.

Nou, maanden is toch nergens voor nodig?

Ga op korte termijn samen 'n terrasje doen.

Wat heb je te verliezen? Hij weet toch al alles.

En mocht 't niks zijn ga je na 'n uurtje naar huis.
volg je verstand, gebruik je gevoel
Hij heeft je foto al gezien dus hij weet waar hij over praat en wat hij ziet. Spreek met hem af en dan zie je het wel. Hij weet toch alles al dus ga ervoor. Niet geschoten is altijd mis. Ook jij verdiend liefde en geluk.
quote:lindybopophelia schreef op 08 mei 2017 @ 15:06:

Hij heeft je foto al gezien dus hij weet waar hij over praat en wat hij ziet. Spreek met hem af en dan zie je het wel. Hij weet toch alles al dus ga ervoor. Niet geschoten is altijd mis. Ook jij verdiend liefde en geluk.Ahw, lief! Ik was zaterdag met een vriendin en zij zat mij de pushen dat ik met hem af moet spreken en ze begon mij zelfs te slaan en te dreigen dat ze hem ging contacteren en hem naar mij zou brengen als ik zelf niets ondernam. Ze gunde mij al het geluk van de wereld en zij gunt het mij zo.
quote:antoinette95 schreef op 08 mei 2017 @ 14:49:

[...]

Hij zei ook dat ik niet besef hoe mooi ik ben.. zo lief.Dus... Gewoon afspreken!
Hoe vreselijk moeilijk het ook is, toch gewoon afspreken. Gewoon op een zaterdag middag rond een uur of 3 ergens in de stad een café-restaurant opzoeken voor een kop koffie samen. Wanneer het gesprek niet lekker loopt, samen de stad door struinen en wat bijzondere speciaal zaken inlopen (boekhandels, antiek, muur decoraties, giftshops, etc.) en daar samen rondkijken zodat je wat hebt om over te praten.

Als jij je onzeker voelt, gaan jullie beide met sluitingstijd jullie eigen weg. Anders eet je samen nog ergens wat wanneer het wel prettig verloopt. Wanneer je thuis bent de volgende dag even laten weten hoe jij het vond, indien hij nog niet heeft gereageerd. Afhankelijk van zijn reactie en jouw ervaring kan je daarna besluiten nog eens een keer ergens af te spreken met een beter omschreven doel voor ogen. En dat blijf je zo herhalen totdat je merkt dat jullie liever samen buitenshuis overal zoenend doorbrengen dan buitenshuis met de afgesproken activiteit bezig zijn.
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
wel doen afspreken met hem, gewoon op een terrasje inderdaad

niet doen; meteen onder de indruk raken en overal in mee/naartoe gaan (en je ook niet laten slaan door vriendinnen hoor )
Lorem Ipsum
Afspreken en goed letten op wat je denkt. Elke gedachte waarbij je jezelf veroordeelt, zien en loslaten. Dat wil zeggen, sta je brein niet toe om jezelf af te maken. Jij weet niet wat hij denkt/vindt van jou. Misschien vindt hij leuk, wat jij niet leuk aan jezelf vindt.

Die gedachten kunnen flitsend snel gaan, waardoor je het niet merkt. Je kunt als stelregel aanhouden dat, wanneer je je -zonder reden van buitenaf- ongelukkig voelt, je brein iets gedacht heeft. Tien tegen een dat dat een zelfoordeel is. En die kan je dan weer zien, weten dat die onzin is en bewust loslaten. Je zult merken dat je je vrijer gaat voelen, meer ontspannen en beter in het moment kunt reageren zoals je wilt. Vergt oefening, dus je kunt daar nu al mee beginnen.

Succes en heel veel plezier.
Je heb hem laten zitten?!.... Dat was niet netjes!

Je heb nu niks, blijf je thuis heb je niks. Ga er heen en maak er een gezellig moment van je heb niks te verliezen! Straks wil hij niet meer afspreken en dan spijt hebben?....

Geloof mij hij zal niet altijd op je wachten..m eens zal het klaar zijn...
quote:Zomerelfje schreef op 08 mei 2017 @ 15:55:

Je heb hem laten zitten?!.... Dat was niet netjes!

Je heb nu niks, blijf je thuis heb je niks. Ga er heen en maak er een gezellig moment van je heb niks te verliezen! Straks wil hij niet meer afspreken en dan spijt hebben?....

Geloof mij hij zal niet altijd op je wachten..m eens zal het klaar zijn...Ik had hem van te voren al gezegd dat ik het nog niet wilde, maar hij kwam toch en was in de veronderstelling dat ik dan toch wel zou komen. Kent hij mij denk ik toch niet goed genoeg..
Stuur hem een berichtje : ik durf niet.

Ik wed dat hij dat ontzettend schattig vindt.
Als hij het uitstellen en niet op komen dagen zat wordt heb je dezelfde uitkomst als wanneer hij je ziet en het valt tegen.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Straks komt hij een leuke vrouw tegen die wél met hem wil afspreken. Dan heb je spijt dat jij de ballen niet had.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven