Ik heb er geen goed gevoel over.

06-09-2009 18:02 82 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet zo goed hoe ik het uit moet leggen. Het gaat over mijn vriend en zijn lomp gedrag. We hebben het er vaak over gehad, maar dan zegt hij dat het aan mij ligt. Ik merk dat ik steeds minder tegen hem zeg omdat hij het altijd zo uitlegt dat het lijkt alsof het aan mij ligt. Hij is verbaal heel sterk. Het komt erop neer dat hij altijd gelijk wil hebben of het laatste woord wil hebben. Het begint me steeds meer te irriteren zijn betweterig gedrag. Vooral omdat hij mij gedrag verwijt waar hij zich zelf schuldig aan maakt. In gezelschap vertoont hij dit gedrag ook en ik merk dat er dan met de ogen wordt gerold omdat ze zijn gedrag onbeschoft vinden. Als ik dit tegen hem zeg, kaatst hij de bal terug en zegt hij dat ik ook niet perfect ben. Tja, dan houdt het natuurlijk op moet hij het zelf maar weten.

Mijn grens is inmiddels wel bereikt en ik begin me af te vragen of ik wel met hem door wil. Ben aan het eind van mijn Latijn en onze communicatie wordt steeds slechter. Veranderen kan ik hen toch niet, dus zal ik hem moeten nemen zoals hij is. Het probleem is dat ik geen goed gevoel heb bij deze man. Stel ik me aan en is onze relatie misschien nog te redden?
Ik snap echt totaal niet waarom je je in vredesnaam schuldig zou voelen als je achter deze relatie een punt zet. Als je nou een gezin hebt samen, dan snap ik waarom je een groot verantwoordelijkheidsgevoel hebt en alles wil proberen om eraan te werken, maar in dit geval snap ik er echt niks van. Een relatie moet wel overwegend aangenaam zijn, het is geen gifbeker die je verplicht tot op de bodem leeg moet drinken.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
(Een gifbeker die je verplicht tot op de bodem leeg moet drinken, wat een mooie beeldrijke uitspraak, die moet ik onthouden )
Het blijven trekken aan een dood paard blijft toch een populaire bezigheid. Je grens is bereikt, je bent aan het einde van je latijn, je gevoel schreeuwt om aandacht want je weet dat je hem niet kunt veranderen. Wat verwacht je dan nog te kunnen doen om het zonder schuldgevoel af te sluiten?
Leiolepis ngovantrii: mannetjes zijn ook niet nodig omdat de dames zichzelf klonen!
Ik weet het ook niet hoor, daarom heb ik dit topic geopend. Ik zie hem morgen weer. Als we bij elkaar zijn dan valt er zo'n afschuwelijke stilte. Ik weet dat hij het afschuwelijk vindt maar ik kan er niks aan doen, voel me zo machteloos omdat we niet kunnen communiceren met elkaar. Soms vraag ik me af of hij bewust zo reageert of dat hij gewoon niet beter weet. Zucht.
quote:sevenofnine schreef op 06 september 2009 @ 20:40:

Ik weet het ook niet hoor, daarom heb ik dit topic geopend. Ik zie hem morgen weer. Als we bij elkaar zijn dan valt er zo'n afschuwelijke stilte. Ik weet dat hij het afschuwelijk vindt maar ik kan er niks aan doen, voel me zo machteloos omdat we niet kunnen communiceren met elkaar. Soms vraag ik me af of hij bewust zo reageert of dat hij gewoon niet beter weet. Zucht.Ik denk misschien beide.. Hij weet niet hoe te communiceren, maar aan de andere kant vind hij het ook wel best. Zo lang er niet gecommuniceerd wordt, worden er ook geen knopen doorgehakt. Ik begrijp dat het erg moeilijk is voor je. Het is voor anderen makkelijk om te zeggen dat je er beter mee kunt stoppen, maar je zal maar van iemand houden. Alhoewel in dit soort situaties je meestal zo vastgeroest zit dat je denkt dat je van iemand houdt, terwijl het al lang aan het slijten is...
quote:sevenofnine schreef op 06 september 2009 @ 20:40:

Ik weet het ook niet hoor, daarom heb ik dit topic geopend. Ik zie hem morgen weer. Als we bij elkaar zijn dan valt er zo'n afschuwelijke stilte. Ik weet dat hij het afschuwelijk vindt maar ik kan er niks aan doen, voel me zo machteloos omdat we niet kunnen communiceren met elkaar. Soms vraag ik me af of hij bewust zo reageert of dat hij gewoon niet beter weet. Zucht.

behalve dat bewust kwalijker is en een reden om hem acuut de deur te wijzen, blijft het een feit dat jullie niet kunnen communiseren en dat jij je niet prettig voelt met hoe het nu gaat.

Heeft hij ook aangegeven dat hij dingen anders wil tussen jullie? Wat is hij van plan anders te gaan doen???
waarom zou je met een man willen zijn die betweterig is?

waarom zou je met een man willen zijn die vindt dat alles aan jou ligt?

waarom zou je met een man willen zijn die zelfs zijn vrienden laat ogendraaien?

waarom zou je met een man willen zijn die jou gedrag verwijt dat hij zelf ook vertoont?

waarom zou je met een man willen zijn die jou vertelt dat je niet perfect bent?

waarom zou je met een man willen zijn waarmee de communicatie steeds slechter wordt?

als je hier een antwoord op hebt, hoor ik het graag.

heb je hier geen antwoord op dan weet je genoeg, neem ik aan.
quote:sevenofnine schreef op 06 september 2009 @ 18:02:

Veranderen kan ik hen toch niet, dus zal ik hem moeten nemen zoals hij is.

Je moet niks! Je bent echt niet verplicht tot een ongemakkelijke relatie en daardoor een waarschijnlijk ongelukkig leven omdat je ooit je oog op deze man hebt laten vallen.

Blijf ik toch benieuwd wat je nog concreet denkt te kunnen doen behalve jezelf meer en meer te schikken tot een stil meiske dat haar partner accepteert 'omdat het nu eenmaal moet en hij toch niet te veranderen is'.

Misschien kun je eens terugkijken in hoeverre JIJ veranderd bent en of je daar eigenlijk wel happy mee bent? Consessies doen, compromissen sluiten horen bij een relatie. Maar ook blijheid als je elkaar weer ziet, interesse in elkaars verhalen, open gesprekken en persoonlijke groei. En van wat ik hier lees staat hij stil en ga jij achteruit met je zwijgen om de 'lieve' vrede te bewaren.
Leiolepis ngovantrii: mannetjes zijn ook niet nodig omdat de dames zichzelf klonen!
@TO, misschien kun je mijn vraag beantwoorden?
Graag ook de vragen van Danivo, wiebenik81, mozeskriebel, Courage, GeorgieBrown en mijn persoontje
quote:liselore schreef op 06 september 2009 @ 21:24:

Graag ook de vragen van Danivo, wiebenik81, mozeskriebel, Courage, GeorgieBrown en mijn persoontjeUiteraard
Je noemt allerlei negatieve dingen over het heden. Hij klinkt niet als het soort mens waar je een relatie mee aanknoopt. Ook krijg ik het idee dat jullie weinig met elkaar delen of met elkaar gemeen hebben. Daarom onderstaande vraag:

Wat trok je aan in deze man toen je hem leerde kennen en hoe is deze relatie ontstaan/gestart? Is dat wat hem ooit aantrekkelijk maakte nog steeds aanwezig en zo ja, waardeer je dat nog steeds als positief?
quote:wuiles schreef op 06 september 2009 @ 19:32:

Samenvattend: jouw account op dit forum is één dag oud en je opent op deze pijler een topic over het feit dat er met je partner niet te communiceren valt en op de Werk&Studie-pijler over dat er met je collega niet te communiceren valt. Moet ik daartussen een verband zien?Heel scherp Wuiles, door die miscommunicatie met mijn vriend ben ik aan mezelf gaan twijfelen. Misschien ligt het inderdaad aan mij en kan ik gewoon niet goed communiceren of durf ik niet meer te communiceren.
Je communiceert nu ook niet echt lekker op dit topic. Tot nu toe heb je nl nog steeds geen vragen beantwoord van de mensen die met jou mee proberen te denken...
quote:danivo schreef op 06 september 2009 @ 20:57:

waarom zou je met een man willen zijn die betweterig is?

waarom zou je met een man willen zijn die vindt dat alles aan jou ligt?

waarom zou je met een man willen zijn die zelfs zijn vrienden laat ogendraaien?

waarom zou je met een man willen zijn die jou gedrag verwijt dat hij zelf ook vertoont?

waarom zou je met een man willen zijn die jou vertelt dat je niet perfect bent?

waarom zou je met een man willen zijn waarmee de communicatie steeds slechter wordt?

als je hier een antwoord op hebt, hoor ik het graag.

heb je hier geen antwoord op dan weet je genoeg, neem ik aan.Omdat ik merkte dat hij heel erg zijn best aan het doen was, maar hij vervalt soms weer in z'n oude gedrag. De momenten dat hij aardig, lief en humorisch is zijn er ook. Daarom is het zo moeilijk en verwarrend.
Maar goed, jullie zijn resp. veertien en vijftien?
quote:sevenofnine schreef op 06 september 2009 @ 21:36:

[...]

Heel scherp Wuiles, door die miscommunicatie met mijn vriend ben ik aan mezelf gaan twijfelen. Misschien ligt het inderdaad aan mij en kan ik gewoon niet goed communiceren of durf ik niet meer te communiceren.Het lijkt me dat jouw aandeel hierin iets groter is dan je doet vermoeden in je berichten. Enfin, vind jij dat je hierin een aandeel hebt en zoja, op welke manier?
quote:liselore schreef op 06 september 2009 @ 21:24:

Graag ook de vragen van Danivo, wiebenik81, mozeskriebel, Courage, GeorgieBrown en mijn persoontjewhaha, bedankt voor je steun, maar mijn vraag was eerder een retorische. Ik haak ook af, bij deze.
quote:liselore schreef op 06 september 2009 @ 20:49:

[...]

behalve dat bewust kwalijker is en een reden om hem acuut de deur te wijzen, blijft het een feit dat jullie niet kunnen communiseren en dat jij je niet prettig voelt met hoe het nu gaat.

Heeft hij ook aangegeven dat hij dingen anders wil tussen jullie? Wat is hij van plan anders te gaan doen???Hij heeft aangegeven dat hij zal veranderen, dat het niet bewust is en dat hij af en toe wel weer in z'n oude gedrag zal vervallen. Ik moest daarom tegen hem blijven zeggen wat me dwars zit en het niet opgeven.
quote:sevenofnine schreef op 06 september 2009 @ 21:59:

[...]

Hij heeft aangegeven dat hij zal veranderen, dat het niet bewust is en dat hij af en toe wel weer in z'n oude gedrag zal vervallen. Ik moest daarom tegen hem blijven zeggen wat me dwars zit en het niet opgeven.Maar hij is dus niet veranderd en jou grens is bereikt en jij bent aan het einde van je latijn...... en nu?
quote:sevenofnine schreef op 06 september 2009 @ 21:59:

[...]

Hij heeft aangegeven dat hij zal veranderen, dat het niet bewust is en dat hij af en toe wel weer in z'n oude gedrag zal vervallen. Ik moest daarom tegen hem blijven zeggen wat me dwars zit en het niet opgeven.Maar áls je iets zegt, krijg je terug dat ook jij niet perfect bent. En je zegt al zoveel minder omdat hij het uitlegt alsof het aan jou ligt. Lekker is dat.
quote:wuiles schreef op 06 september 2009 @ 21:44:

[...]

Het lijkt me dat jouw aandeel hierin iets groter is dan je doet vermoeden in je berichten. Enfin, vind jij dat je hierin een aandeel hebt en zoja, op welke manier?Ik probeer conflicten te mijden, hou niet van ruzie maken. Ik hoor vaak dat ik heel open ben, dus daar kan het niet aan liggen. Mijn probleem is dat ik met iedereen vriendjes wil zijn ook als mensen niet aardig doen, denk dan dat het aan mij ligt dat ze niet aardig tegen mij zijn. Op de een of andere manier betrek ik hun gedrag altijd op mezelf (niet bewust hoor)
quote:wuiles schreef op 06 september 2009 @ 21:44:

[...]

Het lijkt me dat jouw aandeel hierin iets groter is dan je doet vermoeden in je berichten. Enfin, vind jij dat je hierin een aandeel hebt en zoja, op welke manier?Ik probeer conflicten te mijden, hou niet van ruzie maken. Ik hoor vaak dat ik heel open ben, dus daar kan het niet aan liggen. Mijn probleem is dat ik met iedereen vriendjes wil zijn ook als mensen niet aardig doen, denk dan dat het aan mij ligt dat ze niet aardig tegen mij zijn. Op de een of andere manier betrek ik hun gedrag altijd op mezelf (niet bewust hoor)
quote:liselore schreef op 06 september 2009 @ 22:02:

[...]

Maar hij is dus niet veranderd en jou grens is bereikt en jij bent aan het einde van je latijn...... en nu?Eerlijk gezegd was ik voordat ik met dit topic begon van plan om er defintief een punt achter te zetten. Ik wilde morgen mijn relatie beeindigen. Omdat ik weer begon te twijfelen heb ik jullie advies gevraagd. En nee we zijn geen tieners meer, maar het blijft moeilijk om een relatie van een jaar te beeindigen.
quote:sevenofnine schreef op 06 september 2009 @ 22:04:

[...]

Ik probeer conflicten te mijden, hou niet van ruzie maken. Ik hoor vaak dat ik heel open ben, dus daar kan het niet aan liggen. Mijn probleem is dat ik met iedereen vriendjes wil zijn ook als mensen niet aardig doen, denk dan dat het aan mij ligt dat ze niet aardig tegen mij zijn. Op de een of andere manier betrek ik hun gedrag altijd op mezelf (niet bewust hoor)

Als je dat nu wel eens gaat doen, dan hoor je ook wat jij zelf anders kunt doen én kun je dat gedrag (alles op jezelf betrekken) weer afleren.

En als je relatie niet bevalt en er is niets meer aan te doen, moet je daarmee stoppen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven