Ik heb mijn man bedrogen... Hoe nu verder

06-02-2023 11:37 301 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Dag allemaal

Mijn 1e topic hier. Vind het enorm spannend om mijn gevoelens open en bloot te gooien maar ik ben op zoek naar dames/heren die in een soortgelijke situatie beland zijn en die er goed of slecht uitgekomen zijn. Neem dus rustig de tijd om onderstaand verhaal door te nemen.

Mijn partner en ik leerden elkaar 7 jaar geleden kennen op vakantie. Een onbezonnen vakantieliefde draaide eens terug in België uit op een echte relatie. Wij woonden 80km van elkaar weg maar niets hield ons tegen om bij elkaar te zijn. We waren helemaal halsoverkop verliefd.
Mijn partner is 8 jaar ouder en liet een hele wereld voor me open gaan. Leerde me genieten van het leven, was altijd optimistisch en zag het leven door een roze bril.
Na 3 jaar besloten we samen een huis te kopen in zijn provincie. Weg van mijn familie en vrienden. Ik veranderde van werk en ging er volledig voor.
2 jaar geleden hebben we ons mooie zoontje mogen verwelkomen. Ons gezin was compleet en niets kon ons tegenhouden.
Maar zoals in vele relatie was de komst van ons zoontje niet alleen een wonder en een prachtig geschenk, maar ook iets wat onze relatie een enorme deuk gegeven heeft.
Ik vond het heel confronterend dat mijn leven plots in het teken stond van iemand anders, een klein hulpeloos wezentje, en niet meer de focus op mezelf gelegd werd.
Door Corona hebben we financieel een flinke deuk gekregen. Ik heb tijdens mijn zwangerschap 6 maanden van een uitkering geleefd en hierdoor was ons spaarpotje serieus gedaald.
Mijn vriend begon zich meer en meer af te sluiten voor mij. Hij is nooit een prater geweest en verwerkt zijn gevoelens liever op zijn eigen manier.
Ik ben op zich wel een prater, maar enkel bij de juiste personen. Waar ik feedback bij krijg, wanneer ik stoot op een muur, keer ik snel ook in mezelf en stopt het gesprek.
Een klein jaar geleden kwam ons eerste echte dieptepunt. Ik besloot toen alleen voor enkele dagen met ons zoontje en mijn ouders naar de zon te trekken. Dit heeft onze relatie goed gedaan. Even afstand van elkaar, het gemis dat boven kwam.
Maar enkele weken later kwamen we opnieuw in hetzelfde cirkeltje terecht.
Mijn partner was niet meer de man waarop ik verliefd geworden was. En dat hoeft ook niet na 7 jaar. Maar zijn levensvreugde was weg. Hij was altijd boos en gefrustreerd. Er kwamen weinig mopjes, geen affectie meer. Ons zoontje weet niet wat liefhebben is. Hij ziet ons nooit knuffelen, nooit een kus. Alleen maar frustraties die worden uitgesproken. Ik voelde me meer en meer wegzakken in verdriet en ongeluk. Praten luktte niet tussen ons.

Ik ga graag eens uit met mijn vriendinnen. Iets drinken en daarna gaan dansen doe ik ontzettend graag. Al 7 jaar ga ik alleen met hun weg omdat het mijn vriend niks (meer) zegt. Hij heeft zijn tijd gehad zegt hij altijd, voor mij.
7 jaar lang ben ik nooit in de verleiding gekomen. Dat interesseerde mij ook niet, tot op de dag van vandaag zelf nog niet.
Maar eind november was er een jaarmarkt in mijn oude schoolbuurt. Iets waar we ieder jaar naartoe gaan met de vriendinnen. Dan drinken we in de plaatselijke cafés iets en er wordt gedanst.
Die avond kwam ik aan de praat met een kennis. Een jongen die ik van vroeger in het uitgaan ken maar die 3 jaar jonger is. We hebben de hele avond gebabbeld, verder niks speciaals.
De dag erna kreeg ik via instagram een berichtje of ik veilig thuis geraakt was.
Dat een jongen oprecht interesse toonde in me, wetende dat ik een partner en een kindje heb, dus zonder bijbedoelingen, spoorde me aan om hierop te antwoorden.
Dagen en weken gingen voorbij en geleidelijk aan hoorden we elkaar meer en meer. Ik was geïnteresseerd in zijn leven, zijn werk, zijn gedachtes. Hij in mijn leven, mijn kind, mijn relatie. En voor ik het wist zat ik 's avonds, wanneer mijn partner al sliep, nog uren met hem te praten. Over vanalles, maar nooit flirterig.
Ik wist op dat moment dat de vriendschap een beetje uit de hand aan het lopen was. Dat ik te veel belang hechtte aan een andere man. Maar mijn partner stuurde zelf geregeld nu en dan eens met een vrouwelijke collega of een vriendin. Ik zag er geen kwaad in en vond dat ik ook het recht had op een vriendschap.
Midden december was er een kerstmarkt in dezelfde regio als de jaarmarkt en ook hij was daar aanwezig. We hebben toen terug gepraat en ik merkte dat er nu wel een beetje geflirt werd en dat ik dat niet meteen erg vond... Hij was te dronken om nog zelf naar huis te rijden dus heb ik hem toen thuis af gezet. Er is toen niks gebeurt maar ik durfde dit ook niet thuis te vertellen. Mijn vriend zou vragen gaan stellen waarom ik iemand uberhaupt naar huis bracht en ik wou mijn vriendschap niet opgeven.
2 weken later moest ik toevallig naar een bepaalde stad voor het werk. Die jongen was daar toevallig ook en vroeg om even samen iets te gaan drinken. Ik heb hiermee ingestemd, ik wou hem graag terug zien. Helaas hebben we als afscheid toen gekust met elkaar.
Ik wist niet wat er me overkwam. Ik belde mijn beste vriendin op en vroeg haar om raad. Ik zou hem niet meer contacteren en het niet meer verder laten komen.
De volgende dag zocht hij toch terug contact en het was sterker dan mezelf... We spraken wel af elkaar niet meer te zien en het enkel te houden op een vriendschap. Maar ik zou wel werken aan mijn relatie. Die meer en meer op de achtergrond verdween.

Ik sprak later die week mijn partner aan. Over mijn gevoelens. Dat het voor mij nu of nooit was. Dat ik me onbegrepen en onbemind voelde en er dringend iets moest gebeuren.
Ook dat gesprek liep uit op een discussie. Waarbij we beiden onze frustraties aangaven maar niet tot een oplossing kwamen. Het gesprek viel weer stil.

Een week later, net na oudjaar zag ik hem opnieuw. Tijdens het uitgaan. Dit keer vroeg hij me opnieuw hem thuis af te zetten en toen hebben we opnieuw gekust. Ik weet het, ik had toen echt aan de rem moeten trekken. Maar het gevoel was op dat moment zo fijn.
Het voelde vertrouwd en ik was ervan overtuigd dat mijn partner me niet meer wou.
Het weekend erna hebben we seks gehad... 2x.
1x na het uitgaan. Plots en onverwachts.
De dag erna heel bewust.

Zondag keerde ik terug naar huis met een verschrikkelijk groot schuldgevoel. Ik wist niet wat ik moest doen. Ik had een gezin, een lief mooi braaf gezond kindje, een mooi huis, een man waar ik ooit zo dol op was.
Maar er was nu ook die andere persoon... Waar ik toch ergens gevoelens voor aan het krijgen was.
Mijn hoofd stond niet stil. Ik wist niet hoe ik hier nog uit moest geraken.
Tot mijn man vrijdag nacht een berichtje zag.... slaapwel met een hartje.
En dat zette de hele nachtmerrie op gang.
Hij las alle berichten, kwam erachter dat ik een week ervoor seks gehad had en zijn wereld stortte ineen.
Hij is er kapot van, gebroken,... Ik heb hem nog nooit zien wenen. Nu doet hij niks anders. Hij eet niet, slaapt niet, hij is gebroken.
Ik ben er zelf ook kapot van. Hoe heb ik mijn gezin deze hel kunnen aandoen...

De afgelopen week verbleef ik bij mijn moeder. Deels met mijn zoontje, deels alleen.
Komende week hebben we opnieuw een regeling. 3 dagen bij mij en 3 dagen bij hem. Vanaf zaterdag zou ik misschien ons huis terug in mogen. Maar dat is nog heel onzeker.

Al het contact met die jongen is verbroken sinds vorig weekend. Maar ik krijg hem niet uit mijn hoofd. Dagelijks denk ik hoe het met hem zou gaan , hoe hij dit verwerkt, of het bij hem ook meer was dan een onbezonnen flirt,... Maar ik mag geen contact meer zoeken. Ik moet het doen voor mezelf maar ook naar mijn partner toe en mijn zoontje.
Hij is er nog niet aan uit of hij dit nog een kans wil geven. Hij weet niet hoe hij dit trauma ooit zal kunnen verwerken.

Ik heb donderdag aanstaande een eerste gesprek met een therapeut. Om al even mijn verhaal neer te leggen. Ik hoop op termijn samen te kunnen gaan maar dit zou zo een grote stap zijn voor hem.
Ik wil mijn gezin nog proberen te redden. Maar dat lukt niet als er nog iemand anders door mijn hoofd spookt. En ook niet wanneer ik niet zeker ben dat hij het uberhaupt nog wilt.
Het is zo een turbulente periode. Ik ga eraan onderdoor.
Ik eet niet meer, slaap zo slecht en neem kalmeringsmiddelen...

Ben op zoek naar mensen die ook dit soort situatie meegemaakt hebben en die willen delen hoe zij hier doorgekomen zijn... :(
Voel me hopeloos en alleen...

Veel liefs.
Alle reacties Link kopieren Quote
als meneer 2, je zou willen, ging je dan bij je man weg?
Alle reacties Link kopieren Quote
Blablabla, ik had jeuk, bedenk mooi verhaal misschien heeft er iemand medelijden en ga dan vragen wat nu?

Verlaat je man, hij heeft al verdriet en je denkt nog steeds aan een ander. Je man verdient iemand die wel voor hem gaat en voor het gezin ipv iemand die eigen jeukjes belangerijker vindt.

Zelfs nadat de schade zichtbaar is, nog niet met hoofd bij man en gezin. Je wil liefst alles hebben maar je wil ook een ander hebben.


Geef hem respect en een breuk van jou.
Jaja.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik denk dat het goed is om een pas op de plaats te maken wat betreft die “andere jongen”

Wat je ook voor hem voelt, een relatie met hem komt nu niet op het goede moment. Je hebt niet alleen met je partner te maken, maar ook met je kleine zoontje.

Maar het is natuurlijk niet gezegd dat je samen met je partner MOET blijven. Stap 1 is dus om uit te pluizen al dan niet met therapie of er nog voldoende tussen jullie is om samen verder te gaan. En anders uit elkaar
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zou even helemaal terug naar de basis.
Wil je man ook nog met je verder? Of zitten jullie allebei op de bank een andere kant op te kijken?

Want jij wil je gezin nog proberen te redden. Maar wil je man dat ook?
Of is het gewoon beter te besluiten dat jullie het een tijd heel leuk hebben gehad, maar dat het nu klaar is?
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Alle reacties Link kopieren Quote
LuciFee2023 schreef:
06-02-2023 11:57
Blablabla, ik had jeuk, bedenk mooi verhaal misschien heeft er iemand medelijden en ga dan vragen wat nu?

Verlaat je man, hij heeft al verdriet en je denkt nog steeds aan een ander. Je man verdient iemand die wel voor hem gaat en voor het gezin ipv iemand die eigen jeukjes belangerijker vindt.

Zelfs nadat de schade zichtbaar is, nog niet met hoofd bij man en gezin. Je wil liefst alles hebben maar je wil ook een ander hebben.


Geef hem respect en een breuk van jou.
Maar heb je het wel rustig doorgelezen allemaal? O_o

Eens, overigens.
Tja... Het is niet netjes nee.
Ik zelf zie 2 opties:
1. uit elkaar gaan als je niet gelukkig bent
2. Beide werken aan de relatie

Ik mis af en toe ook het onschuldig flirten, onze relatie is ook niet altijd rozengeur en maneschijn, zoals die van vele. Maar vreemdgaan nee dat zou ik niet doen, tenzij ik bereid ben voor die persoon mijn relatie op te geven.

Af en toe onschuldig flirten zou ik bij de partner wel door de vingers zien, mits het niet constant met dezelfde persoon is en in beperken blijft, zoals tijdens uitgaan keertje dansen met een ander ofz.
Alle reacties Link kopieren Quote
Met de billen bloot bij je man. Benieuwd of je het dan nog steeds zo spannend vindt allemaal.
Optie 3:
Open relatie beginnen, als beide dat zien zitten?
Moet je wel kunnen ik zou dat niet kunnen uit jaloezie, maar he voor sommige werkt dit uitstekend.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wil je graag je man weer terugvinden, als hij jou nog wil? Als je heel eerlijk diep in je hart kijkt?Denk dat dat de belangrijkste vraag is. Je in allerlei bochten gaan wringen terwijl je eigenlijk simpelweg niet meer wil, heeft niet zo veel zin. Je hebt namelijk al heel wat bewuste keuzes gemaakt door contact te blijven houden, zeer intensief zelfs, en het telkens thuisbrengen, voordat je vreemd ging. Dit is niet een keer een fout, je hebt keer op keer keuzes gemaakt terwijl je wist waar die naar zouden leiden. Ben dan wel ook eerlijk naar jezelf en partner of je uberhaupt nog verder wil.
Wil je wel echt graag elkaar weer terugvinden, vind ik jullie verhaal best hoopvol. Je bent niet het eerste stel dat elkaar kwijt raakt door moeilijke tijden en kleine kinderen. Dus je zal ook niet het eerste stel zijn dat elkaar weer terug vindt.
zeeschelp wijzigde dit bericht op 06-02-2023 12:20
26.12% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
LuciFee2023 schreef:
06-02-2023 11:57
Blablabla, ik had jeuk, bedenk mooi verhaal misschien heeft er iemand medelijden en ga dan vragen wat nu?

Verlaat je man, hij heeft al verdriet en je denkt nog steeds aan een ander. Je man verdient iemand die wel voor hem gaat en voor het gezin ipv iemand die eigen jeukjes belangerijker vindt.

Zelfs nadat de schade zichtbaar is, nog niet met hoofd bij man en gezin. Je wil liefst alles hebben maar je wil ook een ander hebben.


Geef hem respect en een breuk van jou.
+1 en het meest walgelijke vind ik wel dat het wordt goed gepraat omdat hij verandert is en de man de schuld krijgt voor haar gedrag. Als een man dit flikt en de vrouw komt uithuilen, krijgt ze steun. De vreemdganger wordt afgebrand. Ik zie niet in waarom het nu anders zou moeten zijn.

TO, Zorg maar dat je het goed regelt voor je kind. Hij kan er zeker niets aan doen dat zijn moeder een jongen verkiest boven zijn vader.
Alle reacties Link kopieren Quote
VGM1980 schreef:
06-02-2023 12:15
Met de billen bloot bij je man. Benieuwd of je het dan nog steeds zo spannend vindt allemaal.
Man weet het al.
Ik begrijp dat je wilt verantwoorden waarom dit is gebeurd, maar hierbij moet je jezelf echt goed in de spiegel willen aankijken. Alles wat je aandacht geeft, dat groeit. Het verhaal rondom het vreemdgaan.. tsja. Het kweekt bij mij niet zoveel sympathie. Je was gewoon verkeerd. Als je man je niet gelukkig maakt, had je daar iets mee moeten doen. Dat is nog steeds geen reden om vreemd te gaan.

Het is natuurlijk niet zo dat je je zoontje kwijt raakt als je uit elkaar gaat met je man.

Jij moet denk ik, net zoals je man, uitzoeken wat je écht wilt. Misschien moet je daar ook wat hulp bij zoeken. Want uit schuldgevoel en liefde handel je misschien nu verkeerd en zit je straks in precies hetzelfde schuitje. Dat is niet eerlijk naar je man en die eerlijkheid ben je hem nu écht verschuldigd.
Dat een jongen oprecht interesse toonde in me, wetende dat ik een partner en een kindje heb, dus zonder bijbedoelingen, spoorde me aan om hierop te antwoorden.

Hahaha
Alle reacties Link kopieren Quote
suikerspinx schreef:
06-02-2023 12:16
Optie 3:
Open relatie beginnen, als beide dat zien zitten?
Moet je wel kunnen ik zou dat niet kunnen uit jaloezie, maar he voor sommige werkt dit uitstekend.
Klinkt echt als een optie ja:

Hij las alle berichten, kwam erachter dat ik een week ervoor seks gehad had en zijn wereld stortte ineen.
Hij is er kapot van, gebroken,... Ik heb hem nog nooit zien wenen. Nu doet hij niks anders. Hij eet niet, slaapt niet, hij is gebroken.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat wil jij?
Wat wil je echt?
Verder met je man?

Bedenk dat. En ga vanuit daar verder.

Wil jij met je man verder, maar ziet hij het met jou niet meer zitten en komen jullie er eventueel met therapie ook niet uit, dan kun je afscheid nemen van jullie relatie.

Maar je kunt ook besluiten dat je geen muziek meer hoort in jullie relatie. Kan, he.
Accepteer dan ook de consequenties.
Wat eten we vanavond?
Alle reacties Link kopieren Quote
Dagen en weken gingen voorbij en geleidelijk aan hoorden we elkaar meer en meer. Ik was geïnteresseerd in zijn leven, zijn werk, zijn gedachtes. Hij in mijn leven, mijn kind, mijn relatie. En voor ik het wist zat ik 's avonds, wanneer mijn partner al sliep, nog uren met hem te praten. Over vanalles, maar nooit flirterig.
Ik wist op dat moment dat de vriendschap een beetje uit de hand aan het lopen was. Dat ik te veel belang hechtte aan een andere man. Maar mijn partner stuurde zelf geregeld nu en dan eens met een vrouwelijke collega of een vriendin. Ik zag er geen kwaad in en vond dat ik ook het recht had op een vriendschap.

Dit is dus blabla. Je zit en zat het voor jezelf goed te praten want het slaat natuurlijk nergens op dat je het intensieve contact wat jij met je lover had vergelijkt met het 'nu en dan' contact wat je partner met collega of vriendin heeft.

Maar het is gebeurd, je hebt het gedaan. Nu verder. Als jullie samen een kans willen maken zullen jullie toch echt moeten gaan leren communiceren met elkaar. Jij kunt daar prima een begin mee maken en wie weet is dat genoeg, anders zal je partner er ook bewuster mee aan de slag moeten. Als hij nog wil.

Zet je in. Voor je kind.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ja, crisis. Dat het fout was weet je zelf ook wel, zo onnodig om je hier nog eens na te trappen. Zo zwart/wit is het vaak allemaal niet.

Het hangt vooral af van je man nu denk ik; of hij nog wil proberen hieruit te komen. Dat worden dan sowieso pittige tijden, waarin jij volledig met de billen bloot zal moeten. Goed dat je naar een therapeut gaat en ik zou ongeacht of jullie samen verder gaan of niet, ook relatietherapie ten zeerste aanraden.
"Wine in the morning, and some breakfast at night. Oh baby, I'm beginning to see the light!"
Alle reacties Link kopieren Quote
Iedereen zo veroordelend….
Eerlijk gezegd snap ik je wel!
We zijn ook maar mensen en willen geliefd worden!
Dit zegt niet dat ik goed praat wat je gedaan hebt..

Weet je zeker dat je met je man verder zou willen of doe je dit alleen voor je zoontje? Want eerlijk gezegd gaat dat op lange termijn ook niet werken.. en waarom zou je relatie met je man dan nu anders zijn? En hoezo zou hij dan nu wel aan jou verwachtingen en gevoelens voldoen?

En die andere jongen? Weet je zeker dat je hem kan vergeten? Hebben jullie het ooit gehad over een relatie of verliefdheid?
Alle reacties Link kopieren Quote
justagirly schreef:
06-02-2023 12:17
Man weet het al.

Van het vreemdgaan ja. Niet dat ze eigenlijk nog steeds in haar hoofd bezig is met 'die jongen'. Ipv met haar gezin.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb vooral medelijden met je man :( vreemdgaan is zo laf.
Voor iedereen een groene tuin
En als je niet betrapt was ????
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik vind dat je wel erg vaak toevallig onbedoeld die andere man tegenkomt.

En verder eens met de rest;
- eerst uitzoeken wat je met je man wil (en hij met jou, eerlijk vertellen dus)
- dat eerst regelen en dan maar eens zien of die ander nog zo interessant is
Alle reacties Link kopieren Quote
Wil je je huwelijk of je gezin redden? Je kan ook een gezin zijn zonder huwelijk.
Alle reacties Link kopieren Quote
“Maar eind november was er een jaarmarkt in mijn oude schoolbuurt”
:nope:
Damned if I don’t

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven