Ik kan zoons geaardheid niet aanvaarden

07-11-2015 12:11 1180 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ongeveer anderhalf jaar geleden vertelde mijn zoon voor het eerst dat hij denkt dat hij homoseksueel is. Hij was toen 19 jaar en we vonden dit nog veel te vroeg om zo’n dingen zeker te weten. Vooral mijn man vindt dit niet bespreekbaar. We hebben toen heel intensief gesproken over wat in hem omging en na een tijdje gaf zoon aan dat hij er niet helemaal over uit was en nog niet helemaal zeker was wat zijn geaardheid was. De relatie tussen zoon en zijn vader is hierdoor wel sterk bekoeld, alsof er toch een afstand is gekomen. We hebben het onderwerp in de maanden die erop volgde laten rusten. Zoon kreeg in die periode ook een vriendin.

Een tijdje geleden gaf zoon aan dat hij nog steeds denkt homo te zijn. Hij is verliefd op een vriend en hij ook op hem, ze hebben dit al tegen elkaar uitgesproken en hebben al gekust. Ik ben kwaad dat hij ons een jaar heeft voorgelogen, dat hij ons voorgehouden heeft dat zijn gevoelens veranderd waren. Hoe hard ik ook probeer, ik kan dit niet gewoon aanvaarden. Ik wil beter voor mijn kind. Tegenwoordig lijkt homo/bi zijn wel een modeverschijnsel. Je ‘moet’ wel eens experimenteren met iemand van het zelfde geslacht, anders tel je niet meer mee. Zoon is een harde bikkel, een doorzetter. Ik zie hem helemaal niet als homoseksueel. Ik zie zo’n levensstijl ook gewoon niet passen bij mijn zoon en als ik eerlijk ben vind ik het vies. Zoon heeft al een paar keer over zijn “vriend” verteld, over hoe graag hij bij hem is, maar dit wil ik helemaal niet weten. Ik kan er niet met hem niet over spreken.

Ik hou zielsveel van mijn zoon, maar dit deel kan ik echt niet aanvaarden. Ik wil hem hierover niet verliezen. Zijn er hier ouders die hetzelfde hebben meegemaakt? Hoe zijn jullie hier mee omgegaan? Weet iemand een manier om hier samen met mijn zoon door te komen?
Laat me raden, bible belt?

'ik zie hem niet als homoseksueel'. Nee, gek he, het is een mens!! En dan heb je het ook nog over "levenstijl"

Ik kan er met mijn hoofd niet bij dat er nog steeds mensen zijn die deze aarde bevuilen met dit soort achterlijke ideeën.
quote:jamie09 schreef op 07 november 2015 @ 12:50:

Wauw, zoveel reacties. Ik heb voorlopig enkel de eerste pagina gelezen, straks lees ik verder.

Ik had wel verwacht dat ik zo'n reacties zou krijgen en dat mijn gevoelens hier zouden toegeschreven zijn aan het feit dat we gelovig of ouderwets zijn. We zijn niet gelovig of religieus. Ik kan toch niet de enige zijn die het hier moeilijk mee heeft? Homoseksualiteit is voor mijn man helemaal niet aanvaard, ik vind dat we er tegenwoordig te veel mee geconfronteerd worden. Je moet nu wel 'bischierig' zijn en halfnaakt mee gaan dansen in de gay pride, anders ben je ouderwets.

Ik weet zelf niet goed waarom ik er zoveel moeite mee heb. Wel klopt het beeld dat ik van mijn zoon heb niet meer. Hij is sportief en atletisch, een vechter en hij was gelukkig met een meisje. Ik hoef van hem niet te weten dat hij aangetrokken wordt tot mannen. Ik twijfel eraan of hij zo wel gelukkig kan worden. Hij maakt het zichzelf gewoon moeilijker. Hij kan geen gezin starten. Het is ook bewezen dat in de homocultuur meer ontrouw, SOA's, zelfmoord,... voorkomen. Dat moet je toch niet willen voor je kind?Laat dit dan een wijze les voor je zijn. Je beeld van homo's klopt niet. Mannen zoals jouw zoon, atletisch, mannen in pak die CEO ergens zijn, mannen die bier drinken en voetbal kijken, mannen die netjes getrouwd zijn (met een man ) en twee kinderen hebben en in het weekend bij de kinderboerderij zitten, homo's zijn net mensen. Je hebt ze in alle soorten. Alleen die saaie homoseksuele huismus die zie je niet bij de gaypride op TV. Dat stereotype beeld klopt gewoon niet. Een beetje net zoals niet alle studenten op donderdagavond staan te hossen met hun studentenvereniging, 40 bier drinken en met jan alleman staan te bekken op hockeyfeesten
quote:Orangetree schreef op 07 november 2015 @ 12:47:

[...]

Onzin. Ik ben 100% hetero. En velen met mij.Aaaaahhh shit, hebben ze jou nou als enige niet gevraagd voor dit onderzoek?!

http://www.welingelichtek ... el-maar-nooit-hetero.html
You can never have too many hats, gloves and shoes
Hij kan geen gezin starten.

......
Ongelooflijk.... dat dat in deze tijd in de westerse samenleving nog bestaat: mensen die anti homo zijn en hun eigen zoon daarom veroordelen. Kan me voorstellen dat hij er een tijdje over gelogen heeft toen ie doorkreeg dat jullie zijn geaardheid niet accepteren.
Shoot first, ask questions later!
Geen tijd om alles te lezen, maar dit is niet echt. Toch? Pliezzzzzzz.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
To ben je nou echt zo bekrompen?

Wauw, zoveel reacties. Ik heb voorlopig enkel de eerste pagina gelezen, straks lees ik verder.

Ik had wel verwacht dat ik zo'n reacties zou krijgen en dat mijn gevoelens hier zouden toegeschreven zijn aan het feit dat we gelovig of ouderwets zijn. We zijn niet gelovig of religieus. Ik kan toch niet de enige zijn die het hier moeilijk mee heeft? Homoseksualiteit is voor mijn man helemaal niet aanvaard, ik vind dat we er tegenwoordig te veel mee geconfronteerd worden. Je moet nu wel 'bischierig' zijn en halfnaakt mee gaan dansen in de gay pride, anders ben je ouderwets.

Ik weet zelf niet goed waarom ik er zoveel moeite mee heb. Wel klopt het beeld dat ik van mijn zoon heb niet meer. Hij is sportief en atletisch, een vechter en hij was gelukkig met een meisje. Ik hoef van hem niet te weten dat hij aangetrokken wordt tot mannen. Ik twijfel eraan of hij zo wel gelukkig kan worden. Hij maakt het zichzelf gewoon moeilijker. Hij kan geen gezin starten. Het is ook bewezen dat in de homocultuur meer ontrouw, SOA's, zelfmoord,... voorkomen. Dat moet je toch niet willen voor je kind?

Accepteer het nou maar gewoon. Hij IS gay, of jij dat leuk vindt of niet.

En ik vind jezelf behoorlijk tegenspreken. Zielsveel van je zoon houden. My ass. Als-ie maar leeft zoals jij het in jouw ideale plaatje bedacht hebt.

Ik weet zelf niet goed waarom ik er zoveel moeite mee heb. Wel klopt het beeld dat ik van mijn zoon heb niet meer. Hij is sportief en atletisch, een vechter en hij was gelukkig met een meisje. Ik hoef van hem niet te weten dat hij aangetrokken wordt tot mannen. Ik twijfel eraan of hij zo wel gelukkig kan worden. Hij maakt het zichzelf gewoon moeilijker. Hij kan geen gezin starten. Het is ook bewezen dat in de homocultuur meer ontrouw, SOA's, zelfmoord,... voorkomen. Dat moet je toch niet willen voor je kind? x 1000
quote:Star schreef op 07 november 2015 @ 12:54:

“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.

Ik weet zelf niet goed waarom ik er zoveel moeite mee heb. Wel klopt het beeld dat ik van mijn zoon heb niet meer. Hij is sportief en atletisch, een vechter en hij was gelukkig met een meisje. Ik hoef van hem niet te weten dat hij aangetrokken wordt tot mannen. Ik twijfel eraan of hij zo wel gelukkig kan worden. Hij maakt het zichzelf gewoon moeilijker. Hij kan geen gezin starten. Het is ook bewezen dat in de homocultuur meer ontrouw, SOA's, zelfmoord,... voorkomen. Dat moet je toch niet willen voor je kind?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:Star schreef op 07 november 2015 @ 12:54:

Misschien wil hij wel kindvrij blijven.
Shoot first, ask questions later!

Het is ook bewezen dat in de homocultuur meer ontrouw, SOA's, zelfmoord,... voorkomen. Dat moet je toch niet willen voor je kind?

Opnieuw waardeer ik het dat je eerlijk uit blijft komen voor je gevoelens. Want hoewel je hier (nog?) geen herkenning vindt, denk ik niet dat je de enige bent die zo denkt.

Maar dat gezegd hebbende, ik merk dat ik alleen maar nog meer in schok ben door jouw 2de post. Ik ben het van begin tot einde zo erg niet met je eens en ik merk dat ik moeite heb om hier normaal en begrijpend op te reageren.

Het enige wat ik nu hierop wil zeggen: Dat zelfmoord veel voorkomt onder homoseksuele jongeren (of bi, transgender, wat dan ook) heeft volgens mij alles te maken met een houding zoals die van jouw of jouw partner. Daarmee bedoel ik dat dergelijke reacties van mensen die heel dicht bij hem staan zo fundamenteel het gevoel kunnen geven dat hij er niet mag zijn zoals hij is... Daar zou ik zelf ook doodongelukkig van worden. Het probleem is in mijn ogen niet de geaardheid, maar veelal de manier waarop de omgeving er mee om gaat.

Ik weet zelf niet goed waarom ik er zoveel moeite mee heb. Wel klopt het beeld dat ik van mijn zoon heb niet meer. Hij is sportief en atletisch, een vechter en hij was gelukkig met een meisje. Ik hoef van hem niet te weten dat hij aangetrokken wordt tot mannen. Ik twijfel eraan of hij zo wel gelukkig kan worden. Hij maakt het zichzelf gewoon moeilijker. Hij kan geen gezin starten. Het is ook bewezen dat in de homocultuur meer ontrouw, SOA's, zelfmoord,... voorkomen. Dat moet je toch niet willen voor je kind?Ik denk dat je het beeld los moet laten dat hij dit zelf wil. Als hij mocht kiezen was hij waarschijnlijk hetero geweest, al was het alleen maar om jullie niet teleur te stellen. Gelukkig kan hij anno 2015 vrij uitkomen voor zijn gevoelens. En dat betekend niet gelijk dat hij volgend jaar dansend op een boot in amsterdam staat, dat betekend wel dat hij geen relatie zal hebben met een vrouw maar met een man. Hij kan zichzelf daar niet in veranderen, dit is hoe hij is en hoe hij altijd zal zijn. En het is niet zijn geaardheid die hem ongelukkig maakt in dit geval maar de reacties van zijn omgeving.
quote:Star schreef op 07 november 2015 @ 12:52:

[...]

Ja dat zijn homo's allemaal niet. Enige wat die doen is handtasjesworstelen.
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor

Ik weet zelf niet goed waarom ik er zoveel moeite mee heb. Wel klopt het beeld dat ik van mijn zoon heb niet meer. Hij is sportief en atletisch, een vechter en hij was gelukkig met een meisje. Ik hoef van hem niet te weten dat hij aangetrokken wordt tot mannen. Ik twijfel eraan of hij zo wel gelukkig kan worden. Hij maakt het zichzelf gewoon moeilijker. Hij kan geen gezin starten. Het is ook bewezen dat in de homocultuur meer ontrouw, SOA's, zelfmoord,... voorkomen. Dat moet je toch niet willen voor je kind?Zelfmoord omdat ze geen acceptatie voelen van ouders zoals jij en je man? Ik geloof wel dat je van je zoon houdt, en dat je het beste voor hem wil. Het beste voor hem is te kunnen zijn wie hij is.
Kom op TO, 'als je niet een beetje homo bent dan tel je niet mee'. 'Als jeniet bloot danst op een boot in Amsterdam dan ben je ouderwets'. Wat is dat voor onzin? Waar heb je het in hemelsnaam over? Los van het feit dat je je zoon niet accepteert zijn dit wel hele (Wereld)vreemde uitspraken. In wat voor wereld leef je?

Ik weet zelf niet goed waarom ik er zoveel moeite mee heb. Wel klopt het beeld dat ik van mijn zoon heb niet meer. Hij is sportief en atletisch, een vechter en hij was gelukkig met een meisje. Ik hoef van hem niet te weten dat hij aangetrokken wordt tot mannen. Ik twijfel eraan of hij zo wel gelukkig kan worden. Hij maakt het zichzelf gewoon moeilijker. Hij kan geen gezin starten. Het is ook bewezen dat in de homocultuur meer ontrouw, SOA's, zelfmoord,... voorkomen. Dat moet je toch niet willen voor je kind?Nu geloof ik je niet meer..
quote:Star schreef op 07 november 2015 @ 12:52:

[...]

Ja dat zijn homo's allemaal niet. Enige wat die doen is handtasjesworstelen.
Ontrouw meer tussen Homo koppels?

Enig idee hoeveel er buiten de deur geneukt wordt binnen hetero huwelijken?

En zelfmoord?

Weet je, dat kan ik me ergens nog wel voorstellen als je bijvoorbeeld ouders hebt die je niet accepteren zoals je bent bijvoorbeeld

Ik kan me heel goed voorstellen dat de dreun die je meekrijgt als de twee mensen die onvoorwaardelijk van je zouden moeten houden iets niet kunnen accepteren wat je zelf verdorie niet eens in de hand hebt!
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Mhuahahahaha zelfde voorbeeld. Zie je wel? Het is maar aan weinig homo's weggelegd zo'n gezin
En je twijfelt of hij wel gelukkig kan worden? Jullie houden juist tegen wat hem gelukkig zou maken, namelijk open zijn en een keer met zijn vriend bij jullie komen.

Jullie, en niemand anders dan jij en je man, maken je zoon ongelukkig. Denk daar maar eens over na.
quote:Youk79 schreef op 07 november 2015 @ 12:27:

Ken je zijn vriend al? Denk echt dat dat helpt.Ja, hij is hier al heel vaak over de vloer geweest, zogezegd als 'gewone' vriend. Ik vind het erg dat hij gelogen heeft om op die manier zijn zin te krijgen en zijn vriend over de vloer te laten komen en ja, hierdoor voel ik mij voorgelogen. Nu we het weten is hij niet meer welkom.
Enn
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven