Ik voel mij een egoïst

23-09-2021 16:28 159 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb al veel topics geschreven over mijn stroeve relatie waarin in het prille begin mijn vertrouwen is geschaad.

Hierna werd het een relatie met ups en downs.

Mijn vriend heeft veel hoofdstukken niet afgesloten. Kampt met een verslaving waarbij zijn functioneren ogenschijnlijk niet aangetast wordt maar als je de diepte ingaat wel heel veel problemen oplevert. Chaos, dingen half of veel later vertellen, administratie en zaken een puinhoop.

Als klap op de vuurpijl blijkt nu de moeder van zijn kinderen ziek te zijn en ook veel zorg nodig te hebben in de toekomst. Iets wat hij op zich wil nemen en wat ik rationeel begrijp. Echter door wat er in het begin is gebeurd van de relatie is mijn vertrouwen erg geschaad. Mijn zelfbeeld ook.

Al met al zal er voor mij geen tot weinig ruimte zijn. Hij zal met heel veel tegelijk moeten dealen en daarbij is er geen ruimte voor een relatie. Zeker niet als daar ook de nodige haken en ogen aanzitten. Mijn rol zal steunend zijn en er zal minimaal ruimte zijn voor mijn behoeften (rust, stabiliteit en vertrouwen plus plezier met elkaar).
We hebben daar ruzie over gekregen, met name omdat er niet aangegeven kan worden in hoeverre er wel plaats voor mij is en hoe alles er uit gaat zien.
Na deze ruzie hebben wij elkaar niet meer gesproken. Dat is nu 5 dagen geleden.
Geen gesprek, geen bericht. Niks.


Ik wil dit boek graag sluiten.
Maar ik voel mij ook een egoïst.
Daarentegen vind ik het gezien de voorgeschiedenis en complexiteit en het feit dat alles echt wel pril is, heel veel. De bedoeling is eigenlijk dat ik mijzelf voor een aantal jaren op de wachtbank zou gaan zetten.

Ik ben verder onafhankelijk, heb een goede baan, eigen huis. Kinderen waar ik trots op ben en een fijne familie.
Ik weet niet waar ik met mijn gevoel naartoe moet.
Alle reacties Link kopieren
Lijkt me helemaal niet egoïstisch om eens aan je zelf te denken. Net zoals je bij de EHBR eerst moet kijken naar je eigen veiligheid voor je een ander probeert te redden.
Sluit het boek, breek die wachtbank af en maak een leuk leven voor jezelf, Daarna kun je proberen het ook leuk te maken voor/ met een ander
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Als ik dit zo lees snap ik niet waarom je het jezelf zo moeilijk maakt door de relatie voort te zetten. Jij weet wat je wil van een relatie: stabiliteit, vertrouwen, rust, plezier. Je weet ook dat je daarvoor niet bij hem moet zijn. Waarom blijf je dan toch?
Je bent een egoïst als je blijft.
Leuk voor je kinderen, zo'n man over de vloer en je moeders aandacht is daar vooral op gericht.
Alle reacties Link kopieren
Woll*Stone schreef:
23-09-2021 16:35
Als ik dit zo lees snap ik niet waarom je het jezelf zo moeilijk maakt door de relatie voort te zetten. Jij weet wat je wil van een relatie: stabiliteit, vertrouwen, rust, plezier. Je weet ook dat je daarvoor niet bij hem moet zijn. Waarom blijf je dan toch?
Een stom systeem van aantrekkingskracht en drama en het daarna weer goed maken of hopen op beter.

Ik word er zelf ook niet vrolijk van en ben mij er ook bewust van.
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij is dit nooit een goede relatie geweest en de kans dat het ooit een goede relatie wordt lijkt me niet bestaand. Ik zou er ook mee stoppen. Als je een stevige, fijne relatie hebt en er gebeurt zoiets, natuurlijk steun je de ander dan, maar in dit geval heb je er nooit veel positiefs uitgehaald, dus het lijkt mij dat er helemaal geen basis is voor jou om zijn steun en toeverlaat te worden en zelf ook nog overeind te blijven.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
nlies schreef:
23-09-2021 16:35
Lijkt me helemaal niet egoïstisch om eens aan je zelf te denken. Net zoals je bij de EHBR eerst moet kijken naar je eigen veiligheid voor je een ander probeert te redden.
Sluit het boek, breek die wachtbank af en maak een leuk leven voor jezelf, Daarna kun je proberen het ook leuk te maken voor/ met een ander

Ik heb behoorlijk veel moeite met de meest gezonde en juiste keuzes voor mijzelf te maken.
Ik vind je eigenlijk het tegenovergestelde van een egoist geloof ik.
Alle reacties Link kopieren
Lieve meid.

Bevrijd je jezelf van deze last.
Je hebt gelukkig geen verantwoording voor hem. Je kan jezelf prima redden.

Snij de band door.
En blijf bij je standpunt.
Hij zal jouw wel nodig hebben.
Misschien moet je wel je grens aan blijven geven.

Sterkte en vooral succes.
Alle reacties Link kopieren
Merys schreef:
23-09-2021 16:36
Je bent een egoïst als je blijft.
Leuk voor je kinderen, zo'n man over de vloer en je moeders aandacht is daar vooral op gericht.
Ik heb mijn kinderen altijd zoveel mogelijk buitenspel gelaten. Op een keer dierentuin of hapje eten of pretpark na.
Alle reacties Link kopieren
Je zou dat alleen aankunnen in een relatie die stabiel is. Waarin je vertrouwen hebt in die persoon. Waarin je zelf niet onzeker bent.
Deze pijlers ontbreken allemaal, daarnaast is er een extra complicatie door verslavingsproblematiek.
Je bent dus zeker niet egoïstisch als je deze relatie nu zou beindigen. De relatie is al niet goed en dat weet je zelf ook, alleen blijft het lastig om dat te jezelf voor te houden.
Ik zou hem heel veel sterkte wensen met de situatie en alle goeds voor de toekomst.
Zorg voor je eigen stabiele basis en laat hem los.
En stap niet in de valkuil om hem alsnog te willen steunen op vriendschappelijke basis want dan kom je nooit los van elkaar en dan gaat het voor jullie allebei heel zwaar worden.
.
Alle reacties Link kopieren
KataTonDemonaEaytoy schreef:
23-09-2021 16:38
Een stom systeem van aantrekkingskracht en drama en het daarna weer goed maken of hopen op beter.

Ik word er zelf ook niet vrolijk van en ben mij er ook bewust van.
Probeer vast afstand te nemen. Al kan je het nog niet helemaal afkappen, doe al een stap terug, zeker ook mentaal. Je krijgt daarmee al meer rust en dan wordt ook die laatste stap makkelijker. Als je daarna een paar weken helemaal los bent besef je pas dat het juist tijd was om voor jezelf te kiezen en hoe je die rust nodig had. Eerste periode is kut, maar daarna ben je er zo blij mee! Je hebt niets aan dat soort drama in je leven, en veranderen doen ze ook niet. Straks besef je dat echt!! Doorzetten! :hug:
KataTonDemonaEaytoy schreef:
23-09-2021 16:38
Een stom systeem van aantrekkingskracht en drama en het daarna weer goed maken of hopen op beter.

Ik word er zelf ook niet vrolijk van en ben mij er ook bewust van.
Gun jezelf wat beters.
Alle reacties Link kopieren
je bent geen egoist, je hebt wel een verrekte slecht zelfbeeld
Daar kun je hulp bij zoeken, en dat gaat je heel erg hlpen
Alle reacties Link kopieren
Susan schreef:
23-09-2021 16:38
Volgens mij is dit nooit een goede relatie geweest en de kans dat het ooit een goede relatie wordt lijkt me niet bestaand. Ik zou er ook mee stoppen. Als je een stevige, fijne relatie hebt en er gebeurt zoiets, natuurlijk steun je de ander dan, maar in dit geval heb je er nooit veel positiefs uitgehaald, dus het lijkt mij dat er helemaal geen basis is voor jou om zijn steun en toeverlaat te worden en zelf ook nog overeind te blijven.
Ik heb altijd een beetje gehoopt op beter.
Mijn vriend ging in het prille begin nog met de moeder van zijn kinderen naar bed omdat ze vanwege omstandigheden nog samen woonden. Terwijl hij met mij was. Daar kwam ik na 3 maanden achter omdat ze zwanger van hem zou zijn.
Toen dacht ik dat ik er wel overheen zou komen, maar het is vergif voor de liefde gebleken met periodes waarin het eigenlijk ook wel ging. Met name omdat ik volwassen en goed wilde zijn.
Alle reacties Link kopieren
Hoezo zou jij niet aan jezelf denken? Dat doet hij namelijk ook. Je hebt door hem best wel veel over je heen laten komen en jezelf daarbij weggecijferd. Nu ga je eens niet mee in wat hij wil en dan noemt hij je een egoïst. Er is één egoist en dat is hij. Hij wil beide en dat kan hij niet krijgen en wordt hij boos op jou. Jij moet natuurlijk op hem zitten wachten, voor wanneer hij wel behoefte en tijd voor je heeft.
Alle reacties Link kopieren
Orbifolia schreef:
23-09-2021 16:42
Probeer vast afstand te nemen. Al kan je het nog niet helemaal afkappen, doe al een stap terug, zeker ook mentaal. Je krijgt daarmee al meer rust en dan wordt ook die laatste stap makkelijker. Als je daarna een paar weken helemaal los bent besef je pas dat het juist tijd was om voor jezelf te kiezen en hoe je die rust nodig had. Eerste periode is kut, maar daarna ben je er zo blij mee! Je hebt niets aan dat soort drama in je leven, en veranderen doen ze ook niet. Straks besef je dat echt!! Doorzetten! :hug:

Het gaat inderdaad minder slecht met mij dan ik verwachtte toen ik de deur uitstapte.
Ik heb 5 dagen al geen teken van leven gekregen nadat ik de deur bij hem dichttrok.
Alle reacties Link kopieren
Maar als jij echt los van hem wil komen dan moet je het dit keer ook echt afkappen ipv weer in zijn mooie woorden trappen.
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
23-09-2021 16:43
je bent geen egoist, je hebt wel een verrekte slecht zelfbeeld
Daar kun je hulp bij zoeken, en dat gaat je heel erg hlpen
Dat klopt. Dat ga ik ook doen.
Alle reacties Link kopieren
Bimi schreef:
23-09-2021 16:45
Maar als jij echt los van hem wil komen dan moet je het dit keer ook echt afkappen ipv weer in zijn mooie woorden trappen.
Tja. Ezels hè.
Het is een patroon wat ik wel zie.
Alle reacties Link kopieren
KataTonDemonaEaytoy schreef:
23-09-2021 16:46
Tja. Ezels hè.
Het is een patroon wat ik wel zie.
je ziet het patroon, dus je gaat het nu doorbreken
Gefeliciteerd!
Alle reacties Link kopieren
Egoïstisch zijn klinkt naar maar is heel vaak juist goed. Ik ben van mening dat veel mensen maar dingen accepteren omdat de ander zo zielig is etc en dan niet durven te zeggen hoe rot dat voor hun is omdat het egoïstisch zal overkomen.

Je vriend heeft je vertrouwen beschaamd, is verslaafd en gaat de komende tijd nauwelijks tijd voor jou hebben en komt ook nog eens in een situatie waarbij jouw vertrouwen op de proef wordt gesteld. Ik zou daar ook geen zin in hebben.

Ik ben best hard geworden in de loop van de jaren. Zielig gedoe trek ik niet. Vriendinnen die honderd keer hun hart uitstorten omdat hun man stom is en vervolgens toch weer naar hem terug gaan... prima maar ga voortaan naar een therapeut. (Als ik dat niet doe dan blijf ik bezig met drama's van anderen en als ik drama's van anderen wil dan kijk ik wel op t forum). Mannen die van alles uithalen omdat ze xo zielig zijn of een moeilijke jeugd hebben gehad heb ik geen geduld voor. Die kunnen beter een andere vrouw zoeken. En ja dan word ik wel eens egoïstisch genoemd. Maar de keuze voor een partner is toch ook egoïstisch? Je hoort te kijken wat jou gelukkig maakt. En iemand kan nog zo zielig zijn of je kan een situatie begrijpen... als het jou niet past dan past het niet. Dus ik vind dat je goed bezig bent!
Alle reacties Link kopieren
Gezien de eerdere topics over deze man vraag ik mij eerder af of je niet te grenzeloos bent in deze relatie. Jij mag er ook zijn, jouw behoeften en wensen zijn ook belangrijk. Wanneer daar geen ruimte meer voor is dan houdt het wel op.

Hij kiest ook voor zijn verslaving en zijn ex...en dan zou je de egoist zijn?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
KataTonDemonaEaytoy schreef:
23-09-2021 16:43

Mijn vriend ging in het prille begin nog met de moeder van zijn kinderen naar bed omdat ze vanwege omstandigheden nog samen woonden.
Dat herinner ik me nog ja, maar dat is toch al raar? Het komt echt over alsof hij vindt dat hij er door omstandigheden toe gedwongen is. Je kunt toch wel met iemand onder één dak wonen zonder met diegene naar bed te gaan?
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Dat werd hoog tijd. Wegwezen niet meer omkijken en herhaling voorkomen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven