Ik weet het even niet meer.

16-08-2018 11:31 81 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zoals de titel het al zegt, ik zit even met mijn handen in mijn haar. Schrijf dit uit emotie en pure wanhoop, probeer het kort te houden.

Ik heb sinds een half jaar eindelijk liefde gevonden voor het eerst in 35 jaar (hij ook 35 jaar), ik ben voor het eerst verliefd op de perfect man voor mij. In het begin hebben wij het gesprek exen gehad en hem verteld dat ik met 10 mannen voor hem naar bed ben geweest vanaf mijn 21e waarvan 1 keer 2 jaar relatie en 1 keer 3 jaar en de rest daten (is dit veel?).
In het begin was het geen issue maar naar mate hij meer voor mij begon te voelen en ook verliefd werd op mij begon het hem dwars te zitten. Hij begon vragen te stellen van hoe vaak, welke standjes, heb je hem gepijpt etc. Alle details wilde hij weten en heb ik hem eerlijk verteld. Ook dat ik een keer (heel fout) sex met een collega heb gehad op de wc omdat ik wilde uitvinden of daar een relatie in zat en waar ik me voor schaam.
Ook heb ik 2 jaar in een relatie met een narcist gezeten die vreselijke dingen met me heeft gedaan maar waar ik gewoon niet uit kon stappen en na jaren therapie gelukt is maar waar hij dus nu last van heeft.

Hij heeft ondertussen hulp ingeschakeld bij een psycholoog omdat hij een hele zware jeugd heeft gehad met gescheiden ouders, het hele binding verhaal ontbrak in zijn jeugd en zo kan ik nog wel even doorgaan, erg moeilijk allemaal maar hij zit dus in een traject.

Nou hadden we afgelopen weekend (voor de zoveelste keer) een gesprek over exen en hoeveel jongens ik gezoend had en zei hij, laat ik niet merken dat er meer zijn geweest want dat trek ik niet en dan maak ik het uit als blijkt dat je de waarheid niet spreekt (hij heeft een vertrouwens issue want is door zijn ex heel erg belazerd).

Nou heb ik heel stom gisteren een lijstje gemaakt omdat ik zeker wilde weten dat ik idd niet dingen vergeten ben en alle namen opgeschreven met wie ik heb gezoend omdat niet tegen hem wil liegen. Ik kreeg bijna een hartverzakking want wat blijkt, 7 jaar geleden heb ik 1 keer sex gehad met iemand die ik dus gewoon was vergeten, dus 11 in totaal.
Nou de bom is gebarsten, hij snapt niet hoe ik zo iets kan vergeten (en ik eigenlijk ook niet) nadat we het er zo vaak over hebben gehad (hij weet soms beter het rijtje en leeftijden beter dan ik). Ik ben meteen misselijk naar huis gegaan en bedacht of en hoe ik het hem moest vertellen, wat ik dus wel gedaan heb.

Nu weet hij niet wat hij wil, is hij qua gevoel en emotie weer helemaal terug bij af en heeft hij de hele nacht geen oog dicht gedaan.

Ik weet niet wat ik moet.. Ik heb eindelijk liefde gevonden, een man die me met respect behandelt, die goed voor me is, IK BEN ZO VERLIEFD voor het eerst in mijn leven, ik verkramp niet tijdens de sex en kan er voor het eerst in mijn leven van genieten, wil met hem oud worden, wil geen leven zonder hem, vertel hem alles maar het lijkt wel alsof hij me niet nu niet meer vertrouwd. Hij heeft trouwens met veel meer vrouwen sex gehad dan ik met mannen, geen idee hoeveel precies maar is na zijn ex 2 jaar "los" gegaan.

Ik weet echt even niet meer wat ik moet doen en moest even van me afschrijven.
Maar TO, jij moet hem helemaal niet willen 'helpen'. Jullie zijn gelijkwaardige partners die elkaar respecteren en elkaar op een voetstuk zetten. Jullie zijn nog maar zes maanden samen dus nog helemaal verliefd en je ziet vooral elkaars mooie en lieve kanten. Jullie gesprekken gaan (onder andere) over seks en hoe fijn dat samen is.
Toch?
Beter een half motto....
Het lijstje waar je nu spreekt is maar een uiting van 1 van zijn issues, en dit klinkt njet gezond.
Dit is nog maar het topje van de ijsberg.
Hij kan de komende 5 jaar (of meer) bezig zijn met therapie om er leuk uit te komen, en in de tussentijd moet jij op ne woorden passen.
Dan mag je hopen dat je tegen die tijd nog eigenwaarde over hebt of zelf niet toe bent aan therapie.
Kies voor jezelf meisje, beter happy single dan jezelf laten afbreken voor zon gast.
Féline schreef:
16-08-2018 17:46
Ohhh, Je wilt het graag bagatelliseren... Zeg dat dan gewoon.

Wat goed dat je blijft en hem steunt in zn gekke verzoeken. Je bent zelf ook helemaal niet ver heen als je totaal in paniek schiet van de uitkomst van een lijstje. Het is ook een heel normale reactie om dan die bom maar achter je te hebben liggen en het hem zo snel mogelijk te vertellen. Niks geks aan hoor meid! Als hij maar gelukkig Is!

https://www.bol.com/nl/p/als-hij-maar-g ... lsrc=aw.ds
+ 1

Het is eigenlijk gewoon een schat die zoveel mogelijk van zijn vriendinnetje wil weten zodat hij haar nog beter leert kennen. Echte liefde dit #goals :heart:
PotjePindakaas schreef:
17-08-2018 12:17
+ 1

Het is eigenlijk gewoon een schat die zoveel mogelijk van zijn vriendinnetje wil weten zodat hij haar nog beter leert kennen. Echte liefde dit #goals :heart:
Heel vleiend, dat wantrouwen, die jaloezie, die onzekerheid en die obsessieve neurotische nieuwsgierigheid.
Echte uitingen van ware liefde.

De "perfecte" partner voor mij. :bonk:
Ik had even gemist dat het ook nog maar 6 maanden aan was. En dan misselijk van angst omdat je een bedpartner vergeten bent want och zijn arme hartje toch als hij dáár meer moet dealen.

Als je binnen 6 maanden al zo geconditioneerd bent, hoe denk je dan dat jij er over drie jaar aan toe bent?
Weet je het inmiddels wel?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven