Ik wil hem beter leren kennen, maar hoe?!

10-07-2020 15:13 80 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ken een leuke jongen en wil hem graag beter leren kennen. Het punt is alleen: hoe kom ik met hem in contact?
We kennen elkaar van gezicht en naam, vrienden op sociale media, etc, maar verder niet. Heb hem nog nooit in real-life gesproken of gechat, en het lastige is dat ik hem ook praktisch nooit tegenkom. Niet in de stad, school, werk, wat ook maar; wie zien elkaar gewoon niet.
Hoe kom ik dan met hem in contact?

Ik hoef echt niet meteen een serieuze date, het lijkt me ook gewoon al leuk om een keer gezellig te kletsen (denk echt wel dat we samen goed zouden kunnen praten. Ik wil dat gewoon graag een keer proberen).

Is het heel random als ik hem zo out of the blue via Instagram een DM stuur? Bijvoorbeeld 'hee we kennen elkaar nauwelijks maar lijkt me leuk je keer te spreken'?
Of is dat echt te erg vanuit het niets? En straks loop ik een blauwtje!
Heb ook niet echt zin om bijv sneaky te DM'en over iets onzinnigs met als doel om uiteindelijk een keer af te spreken, dat lijkt me ongemakkelijk. Beetje cheesy.

Out of the blue een DM sturen of niet?

Totaal aantal stemmen: 69

Natuurlijk! Zeker, gewoon doen! (49%)
Ja, kan prima (32%)
Je moet het op een andere manier aanpakken (9%)
Nee, dat is veel te nadrukkelijk (6%)
Anders (4%)
Alle reacties Link kopieren
hannaa46 schreef:
10-07-2020 16:36
Succes!
Laat je ons nog wel even weten hoe het is afgelopen?
Goed, over een halfjaar hoor je denk ik wel weer van me? hahaha
(Eerst nog iets posten, kijken of hij nu ook liket (ben wel van de checks), dan nog iets meer moed verzamelen, en daaarna vraag ik het. Denk ik. Maar probeer eraan te denken om het dan te laten weten! :lol: )
Susann schreef:
10-07-2020 16:41
Goed, over een halfjaar hoor je denk ik wel weer van me? hahaha
Oh, wat spannend, een uitnodiging voor de bruiloft!
Als je een tiener bent: gewoon berichten en zien of hij in gesprek gaat.
Als je een twintiger of ouder bent: misschien toch maar niet.
Alle reacties Link kopieren
Reageer jij ook terug op zijn berichtjes? Zo ja, als hij dan bijvoorbeeld op jouw berichtje reageert..verder gaan in PB? Dan ben je al met elkaar aan de praat, en vanuit daar kan je vragen zin om bij xgsd wat te gaan drinken en verder praten ?
Alle reacties Link kopieren
Mevrouwdewit schreef:
10-07-2020 18:16
Reageer jij ook terug op zijn berichtjes? Zo ja, als hij dan bijvoorbeeld op jouw berichtje reageert..verder gaan in PB? Dan ben je al met elkaar aan de praat, en vanuit daar kan je vragen zin om bij xgsd wat te gaan drinken en verder praten ?
Hoe bedoel je precies?
Als hij dan op mij reageert, reageer ik wel terug natuurlijk! 😄 maar dat is nu nog niet aan de orde he.

En xgsd = ..? 😊
Alle reacties Link kopieren
Susann schreef:
10-07-2020 18:37
Hoe bedoel je precies?
Als hij dan op mij reageert, reageer ik wel terug natuurlijk! 😄 maar dat is nu nog niet aan de orde he.

En xgsd = ..? 😊

Dus deze jongen like alleen je berichten, hij zet geen reactie ?

Als hij een reactie zet, of jij eens bij hem, dan kan je daarop verder reageren toch(desnooda via PB)
Alle reacties Link kopieren
Mevrouwdewit schreef:
10-07-2020 18:48
Dus deze jongen like alleen je berichten, hij zet geen reactie ?

Als hij een reactie zet, of jij eens bij hem, dan kan je daarop verder reageren toch(desnooda via PB)
Oh zo ja ik snap je. Nee, maar hij reageert bijna nooit bij iemand, ook niet bij mensen die hij echt goed kent (ja heb vrij serieus stalkonderzoek uitgevoerd haha 😉) maar dat is dus niet echt aan de orde
Susann schreef:
10-07-2020 19:08
Oh zo ja ik snap je. Nee, maar hij reageert bijna nooit bij iemand, ook niet bij mensen die hij echt goed kent (ja heb vrij serieus stalkonderzoek uitgevoerd haha 😉) maar dat is dus niet echt aan de orde
Nou niet gaan afhaken hoor: ik wil die bruiloft over een half jaar!!!
Alle reacties Link kopieren
Hannaa niet te hard van stapel lopen he, daar doe ik niet aan
Alle reacties Link kopieren
Susann schreef:
10-07-2020 19:24
Hannaa niet te hard van stapel lopen he, daar doe ik niet aan

Nee, dat blijkt wel. Wat een geneuzel. Ik kan letterlijk niet één reden bedenken waarom je hem geen bericht zou moeten sturen. Je kent hem niet. Dus als hij niet geïnteresseerd is: who cares?

De keren dat ik een meisje dat ik amper ken op deze manier heb versierd ging het altijd goed. Confidence is key. Nee heb je, ja kun je krijgen, etc. etc. etc. Het is zo simpel. “Hoi. Ik vind je knap en volgens vriendin x ben je in het echt ook leuk. Heb je zin om iets met me te gaan drinken?”
Dat het anders had kunnen zijn, betekent niet dat het ook beter was geweest.
mcsteamy schreef:
11-07-2020 22:51
................. Het is zo simpel. “Hoi. Ik vind je knap en volgens vriendin x ben je in het echt ook leuk. Heb je zin om iets met me te gaan drinken?”
Ik weet het nog zo net niet hoor. Ik ben natuurlijk niet de persoon in kwestie, maar wat voor 'mannelijks' moet hij hierop nu terugzeggen? 'Uh.. okay'? Waarschijnlijk komt het er dan bij haar ook heel ingestudeerd en geforceerd uit. Ik denk echt dat ik (ongewild) in een lachstuip zou schieten..
Alle reacties Link kopieren
Offtopic: Dit is al het tweede topic in twee dagen waarin de relatiestatus van ViezeHond wordt gethematiseerd!

Ontopic: Leuk! Houd je ons op de hoogte?
@Antoon69: denk je niet dat hij zich gevleid zou voelen? Ik zou het leuk vinden hoor. Hij hoeft er verder niet op in te gaan als hij haar niet zo leuk vindt toch.
BROCCOLI IS OOK GEEN SPINAZIE AL IS HET WEL ALLEBEI GROENTE PEJEKA -- S-Meds
Alle reacties Link kopieren
Wel kans dat je hem meteen weer kwijt bent aan die vriendin als je dat zo formuleert als mcsteamy schrijft natuurlijk. Beetje tricky.
BROCCOLI IS OOK GEEN SPINAZIE AL IS HET WEL ALLEBEI GROENTE PEJEKA -- S-Meds
Bulbul schreef:
12-07-2020 00:16
Offtopic: Dit is al het tweede topic in twee dagen waarin de relatiestatus van ViezeHond wordt gethematiseerd!
Hot commodity
Bulbul schreef:
12-07-2020 00:16
Offtopic: Dit is al het tweede topic in twee dagen waarin de relatiestatus van ViezeHond wordt gethematiseerd!

Ontopic: Leuk! Houd je ons op de hoogte?
@Antoon69: denk je niet dat hij zich gevleid zou voelen? Ik zou het leuk vinden hoor. Hij hoeft er verder niet op in te gaan als hij haar niet zo leuk vindt toch.
Ja wel gevleid maar zo willen de meeste mannen niet benaderd worden, want dan voelen ze zich niet 'in charge'. Ze kan hem veel beter op een vrouwelijke manier verleiden.
Alle reacties Link kopieren
Antoon69 schreef:
12-07-2020 00:27
Ja wel gevleid maar zo willen de meeste mannen niet benaderd worden, want dan voelen ze zich niet 'in charge'. Ze kan hem veel beter op een vrouwelijke manier verleiden.
Oooh ik weet niet of je dat hier wel kan zeggen hoor. Wat is een vrouwelijke manier dan?
BROCCOLI IS OOK GEEN SPINAZIE AL IS HET WEL ALLEBEI GROENTE PEJEKA -- S-Meds
Bulbul schreef:
12-07-2020 00:29
Oooh ik weet niet of je dat hier wel kan zeggen hoor. Wat is een vrouwelijke manier dan?

Dat weet jij vast beter dan ik maar oogcontact en een glimlach zet mij meestal al in de actiestand (als ik haar leuk vind tenminste)
Alle reacties Link kopieren
Antoon69 schreef:
12-07-2020 00:27
Ja wel gevleid maar zo willen de meeste mannen niet benaderd worden, want dan voelen ze zich niet 'in charge'. Ze kan hem veel beter op een vrouwelijke manier verleiden.

Mijn bericht was maar een voorbeeld natuurlijk. Bij vrouwen werkt dat. Punt is: there’s no risk. Just chance. Dus waarom zo twijfelen en afwachten en niet gewoon doen?
Dat het anders had kunnen zijn, betekent niet dat het ook beter was geweest.
Antoon69 schreef:
12-07-2020 00:27
Ja wel gevleid maar zo willen de meeste mannen niet benaderd worden, want dan voelen ze zich niet 'in charge'. Ze kan hem veel beter op een vrouwelijke manier verleiden.
Mhaw. Zeker niet 'de meeste'.

Die jaren 50 mannen moet je lekker links laten liggen dus.
mcsteamy schreef:
12-07-2020 08:18
Mijn bericht was maar een voorbeeld natuurlijk. Bij vrouwen werkt dat. Punt is: there’s no risk. Just chance. Dus waarom zo twijfelen en afwachten en niet gewoon doen?
Bij bepaald type vrouwen misschien.

Ik zou hard lachen en denken, dikke doei.

Maar wel eens op dat andere punt, wat voor kwaad kan het, zelfs als je een baluwtje loopt. Ze komt hem nu al nergens tegen, zelfs niet als ze het opzoekt, dus je kan in ieder geval een berichtje sturen.
Alle reacties Link kopieren
Stel hem via een DM een vraag over wat hij post. Dus in het voorbeeld van het kitesurfing: vraag waar je dat kunt leren/of het moeilijk is om te leren/of hij dat ‘s winters ook doet en of dat niet koud is, ofzo.

Als hij dan (leuk) reageert, kun je een gesprekje aan knopen. En dan op een gegeven moment zeggen ‘nou wil ik dat kitesurfen wel een keer in het echt zien. Geef je een seintje als je weer eens gaat?’
Of hij nodigt je uit om een keer te komen kijken.
(En natuurlijk kun je het kitesurfen vervangen voor wat dan ook hij op Instagram zet)

Je hebt dan al gemerkt of hij een beetje leuk is, en dan overval je hem niet met ‘ik vind je knap en leuk zullen we wat gaan drinken’. Want dat past blijkbaar ook niet bij jou.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Omslachtig hoor. Hoe kan zoiets nou zo moeilijk zijn in het Tinder-tijdperk. Wat is er gebeurd met "Hoi. Neuken?"

Disclaimer: Ja ik weet dat TO daar te verlegen voor is.
BROCCOLI IS OOK GEEN SPINAZIE AL IS HET WEL ALLEBEI GROENTE PEJEKA -- S-Meds
Bulbul schreef:
12-07-2020 11:37
Omslachtig hoor. Hoe kan zoiets nou zo moeilijk zijn in het Tinder-tijdperk. Wat is er gebeurd met "Hoi. Neuken?"

Disclaimer: Ja ik weet dat TO daar te verlegen voor is.
Hoi.... N-n-n-euken!?
Alle reacties Link kopieren
Tja. De vrouwen die ik tegenkwam in m'n leven die ik echt leuk vond, daar schoot ik echt wel van in de 'aan' stand.
Daar was alleen aanwezigheid voor nodig (en vast ook de glimlach en uitdagende blik van de wederpartij).

Er zijn ook een aantal vrouwen geweest die er werk van maakten en achteraf gezien was ik daar dan niet zo geïnvesteerd in.

Ben ik nou een vijftigerjarenman?

Dus nou ja, je zou kunnen proberen dààr te zijn waar hij ook is. Die gedeelde interesses moet toch ook gemeenschappelijke plaatsen opleveren? En dan een praatje aanknopen over dat wat hij en jijzelf leuk vinden? En dan met je vrouwelijke charmes zijn interesse wekken?
Alle reacties Link kopieren
Bulbul schreef:
12-07-2020 11:37
Omslachtig hoor. Hoe kan zoiets nou zo moeilijk zijn in het Tinder-tijdperk. Wat is er gebeurd met "Hoi. Neuken?"

Disclaimer: Ja ik weet dat TO daar te verlegen voor is.
Vind dat er toch nog veel woorden voor nodig zijn. Kan korter.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven