Ik zoek inzicht

16-05-2019 12:44 66 berichten
Alle reacties Link kopieren
Omdat ik er zelf niet uitkom met mijn gedachten zoek ik hier meer inzicht. Ik ben benieuwd wat jullie mij aanraden.

Ik ben al een tijd niet meer echt samen met de vader van mijn dochter. Wij wonen apart en hebben gekozen voor meer adem pauze. Het liep al jaren niet lekker en we kwamen er niet uit. De liefde is echter niet over, dit resulteerde in een redelijk goede verstandhouding als ouders voor onze dochter. Inplaats van co ouderschap slapen mijn dochter en ik regelmatig bij haar vader en doen we alles wat betreft onze dochter nog samen. Ik heb wel de grootste zorg op mij genomen, hij werkt veel en is daar niet zo sterk in.

Een tijd geleden kwam ik mijn ex weer tegen. Iemand waar ik, voordat ik een relatie kreeg met de vader van mijn dochter, al tien jaar goed bevriend mee was. Ik heb deze vriendschap destijds beeindigd omdat wij allebei een relatie kregen met een partner die onze vriendschap als gevaar zagen. Ze waren beide bang dat het concurrentie was.

Omdat mijn relatie voorbij was en later ook de zijne zochten we weer contact. We gaan nu zo'n 4 maanden alweer enorm leuk met elkaar om. Als vrienden, praatmaatje, steun.

En nu kom ik langzaam tot het besef dat de situatie aan het verbeteren is tussen mij en de vader van ons kind. Ik heb echter nooit verteld dat ik weer vrienden ben met de ander. En ik voel een enorme drempel om erover te beginnen. Het voelt daarnaast ook niet meer goed om te leven met de instelling "we zijn uit elkaar dus het gaat hem niets aan".

En nu weet ik niet wat ik moet doen. Vertel ik dat ik weer bevriend met hem ben of stop ik de vriendschap? Dat laatste zou ik niet meer willen. We zijn inmiddels al 10 jaar bevriend en ik zou zo graag zien dat ik hem ook in het leven van mijn gezin zou kunnen voegen. Hij heeft respect voor mijn kind, haar vader en de situatie waar ik in zit. Hij zou afstand nemen als ik hem dat zou vragen maar ik wil dat zelf niet. Ik heb meer aan de vriendschap gehad en ik zou liever zien dat we beide weer een relatie krijgen, en samen allemaal vrienden kunnen zijn.

Hoe begin ik erover tegen de vader van mijn kind? Is dat het risico waard dat er een stoorzender wordt gemaakt waardoor wij er misschien wel nooit meer zullen uitkomen?

Genoeg in mijn hoofd dus...wat vinden jullie?
Alle reacties Link kopieren
En natuurlijk staat het je vrij om te zeggen ik wil toch geen relatie meer met de ex van mijn dochter want ik wil gewoon met exen bevriend kunnen zijn.

Maar Wes Dan niet zo naief pm te denken dat de situatie dan blijft zoals hij nu is.

De vader van je kind zal zich ontzettend in de zeik genomen voelen.

Dat zal hij je gaan laten voelen ook. Reken daar maar op.
sugarmiss schreef:
16-05-2019 15:49
En natuurlijk staat het je vrij om te zeggen ik wil toch geen relatie meer met de ex van mijn dochter want ik wil gewoon met exen bevriend kunnen zijn.

Maar Wes Dan niet zo naief pm te denken dat de situatie dan blijft zoals hij nu is.

De vader van je kind zal zich ontzettend in de zeik genomen voelen.

Dat zal hij je gaan laten voelen ook. Reken daar maar op.
Ach, stel je niet zo aan!!!
turquasi schreef:
16-05-2019 15:44
Ik ben tegen mijn partner heel helder, ik geloof niet in platonische vriendschappen.
Wil hij persé afspreken met een vriendin dan graag in het soort setting waar ik me (letterlijk) bij kan vinden.
In 'ruil' doe ik natuurlijk ook niet aan vriendschappen met de andere sekse, nergens voor nodig tenslotte.
nu snap ik je reactie beter!
Ik geloof wel in platonische vriendschappen en vind daarom het verbieden van vriendschappen heel ver gaan.

Jij verbeidt het je partner niet, maar vind je wel dat hij de vriendschap dan eigenlijk zou moeten verbreken?
Ik heb geen reacties gelezen maar niemand zou mij verbieden vrienden te hebben. Als jouw ex dat voor je bepaalt is een hernieuwde relatie met hem geen goed idee.
Alle reacties Link kopieren
Ladida schreef:
16-05-2019 15:52
nu snap ik je reactie beter!
Ik geloof wel in platonische vriendschappen en vind daarom het verbieden van vriendschappen heel ver gaan.

Jij verbeidt het je partner niet, maar vind je wel dat hij de vriendschap dan eigenlijk zou moeten verbreken?
Ach verbreken, dat is vaak niet eens echt nodig. Je hoeft niet ineens stom te gaan tegen elkaar... meer op een zo laag mogelijk pitje zetten.
Komen we haar ergens tegen, dan is er niks aan de hand hoor. Maar ze hoeven ook niet samen naar de film te gaan, dat vind ik niet tof.
Plan dat soort dingen maar met je mannelijke vrienden of met mij. Dus hij hoeft niks te doen in de trant van afscheid nemen maar hij mag wel heel zorgvuldig kiezen hoeveel tijd en energie hij wil steken in een contact dat mij mogelijk een onprettig gevoel geeft. Als ik het idee heb dat ze op wat voor manier dan ook boven mij gaat dan ben ik bereid eruit te stappen, en dat weet hij.
Lorem Ipsum
Alle reacties Link kopieren
Als je bang bent dat het toenaderende contact met de vader van je kind daarmee in gevaar komt zou ik de vriendschap wat op de achtergrond plaatsen. Hoe lastig ook. Zoals jij het omschrijft ken jij je prioriteiten. Natuurlijk is het zo dat een vriendschap niet verboden zou mogen worden of in de weg zou moeten staan, maar als die kans wel bestaat, zou ik dat in deze fase niet riskeren.
Ook eerlijkheid is belangrijk, mocht je echt serieuze plannen hebben en de vriendschap toch in tact willen houden, dan zit er niks anders op dit eerlijk te bespreken. Durf je dat niet aan dan zou ik de vriendschap op een laag pitje zetten, de vriend in kwestie dit goed uit leggen.
Op een later tijdstip, wanneer jullie wat meer gehecht en stabieler zijn, zou ik het met de vader van je kind opnieuw bespreekbaar proberen te maken.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat je 4 dingen moet afvragen.
1. Hoe belangrijk is je ex-partner voor je?
2. Hoe belangrijk is die (ex)vriend voor je?
3. Hoe belangrijk is het voor je om je eigen vrienden te kiezen?
4. Wat vind je van het feit dat je je angstig voelt over het vertellen wie je vrienden zijn?

Ik zelf zou het ook minder leuk vinden als mijn partner per se graag vrienden wil zijn met een jeugdliefde. Maar ja, ergens vind ik ook wel dat je je eigen vrienden mag kiezen. Misschien ligt het er ook een beetje aan wat jullie doen. Met z'n tweeën uiteten of naar de bioscoop zou ik wat "romantisch" vinden, maar samen sporten, met een groep gaan stappen of bijvoorbeeld met zijn vieren (+ik en andere partner) een dagje uit zou ik veel minder erg vinden.

Nog een andere tip: Mochten jullie weer samen komen, denk dan goed waarom je de eerste keer uit elkaar bent gegaan en bekijk of die redenen daadwerkelijk veranderd zijn. Anders is dit een extra grote teleurstelling voor jullie kind natuurlijk als het weer misloopt.
Alle reacties Link kopieren
LadyL0101 schreef:
16-05-2019 12:59
Tja, ik vind dat mannen en vrouwen gewoon bevriend kunnen zijn. Dus ik zou de vriendschap aanhouden en dat tegen je (ex)partner vertellen. Maar ik weet dat lang niet iedereen er zo over denkt.
Die vriend is gewoon een vriend toch? Anders waren jullie nu wel samen. Zo zou ik het ook brengen naar de vader van je kind. Maar hoe die er in staat qua man-vrouwvriendschappen weet ik natuurlijk niet.
Het belangrijkste is dat beide partners er hetzelfde in staan. Als de één de ander dingen gaat opleggen, is er een probleem.
Alle reacties Link kopieren
De meeste vrouwen denken dat platonische vriendschap tussen mannen en vrouwen mogelijknis, de meeste mannen denken van niet.

Ik snap to dus wel, en tegelijk denk ik dat to niet zo naief moet zijn te denken dat haar vriend niet stiekem meer zou willen dan vriendschap. Wat dat betreft begrijp ik de 'ex' van to ook heel goed: bijna geen enkele man vindt het leuk als zijn vrouw of vrienden goed bevriend is met een man.
Alle reacties Link kopieren
julius schreef:
17-05-2019 08:34
De meeste vrouwen denken dat platonische vriendschap tussen mannen en vrouwen mogelijknis, de meeste mannen denken van niet.
Is dat een feit?
Ik snap to dus wel, en tegelijk denk ik dat to niet zo naief moet zijn te denken dat haar vriend niet stiekem meer zou willen dan vriendschap. Wat dat betreft begrijp ik de 'ex' van to ook heel goed: bijna geen enkele man vindt het leuk als zijn vrouw of vrienden goed bevriend is met een man.
Nou, dan heb ik zeker kennis aan die kleine minderheid aan mannen die er geen probleem mee heeft, toevallig ook nog allemaal in mijn omgeving. Gek genoeg bespringen ze zelf hun vrouwelijke vriendinnen ook niet massaal. Moet ik de krant bellen?
Alle reacties Link kopieren
Wat heeft het voor zin om weer bij elkaar te komen als je niet open tegen elkaar kan zijn of durft te zijn? Dan is het wachten tot de bom weer barst.

Kaarten op tafel, vertellen dat je weer contact hebt met die vriend, en ook dat je het zowaar lastig vind om het te vertellen. Doe wat aan de machtsverhoudingen in jullie relatie en trek het meer gelijk.

Kan dat niet, dan zou ik blij zijn met het goeie contact maar het daar bij laten.
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
Jammer dat zo'n ogenschijnlijk zachtaardige vrouw als deze TO meteen door de het vaste groepje forumhyena's besprongen wordt..
Alle reacties Link kopieren
Antoon69 schreef:
17-05-2019 22:34
Jammer dat zo'n ogenschijnlijk zachtaardige vrouw als deze TO meteen door de het vaste groepje forumhyena's besprongen wordt..

Jammer zo'n post die niks toevoegt. Genoeg mensen die normaal op deze TO reageren.
chocolol schreef:
17-05-2019 23:05
Jammer zo'n post die niks toevoegt. Genoeg mensen die normaal op deze TO reageren.
Ik bedoel jou ook niet maar de sugarmissen, star2s, lucifers etc. die altijd een emmer koud water over zo iemand heen proberen te gooien.
Antoon69 schreef:
17-05-2019 23:21
Ik bedoel jou ook niet maar de sugarmissen, star2s, lucifers etc. die altijd een emmer koud water over zo iemand heen proberen te gooien.
Frustraties zijn alleen in de hand te houden in een situatie van face to face en ook niet altijd, achter een toetsenbord krijgt het meestal de vrije loop.
Cateautje schreef:
17-05-2019 23:24
Frustraties zijn alleen in de hand te houden in een situatie van face to face en ook niet altijd, achter een toetsenbord krijgt het meestal de vrije loop.
Ja en ze zitten er ook klaar voor. Meestal binnen een paar minuten nadat iemand zo'n vraag stelt zijn ze al geland in zo'n topic. Als vliegen op een open wond.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven