Ik zou ze wat......

22-04-2008 00:13 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik moet even mijn stoom afblazen! Ik en mijn "man" zijn uitelkaar heb daar weleens eerder een topic over geopend, maar dat terzijde. We hebben samen goede afspraken en komen sinds lange tijd met elkaar overeen. We waren er aan toe om ons eigen leven te leiden en we doen ons best voor onze kinderen en dat laatste wil ik zo houden. Maar nu het volgende. Mijn "schoonouders"heb ik nooit echt een band mee gehad en wat ik ook probeerde ze wilde niet. Nu krijg ik elke dag een mail met daar allemaal verwijten naar mij in. Alles wat erin staat klopt niet en is 1 grote leugen. Beetje bedreigingen ook. ik word er kwaad om en ben in alle staten maar bedwing me elke keer om iets terug te schrijven.

Nu is mijn vraag, wat zouden jullie doen, ik word er namelijk vrij onrustig en zenuwachtig van? Dank jullie wel,

Sanne
Wat willen ze van je dan, Sanne? De kinderen zien ofzo, of vinden ze het gewoon leuk om jou nog even te treiteren na het beëindigen van de relatie met hun zoon?
Wat vervelend Sanne..

Ik zou één keer goed en duidelijk antoord geven op hun berichten met daarin de belangrijkste leugens weerlegd. (voor zover je dat althans belangrijk vind om te weerleggen) Ik zou in hetzelfde bericht wel meteen aangeven dat ik niet gediend ben van de toonzetting en aantijgingen. Mocht eea dusdanig bedreigend worden dat verdere stappen ondernomen moeten worden zou ik eea doorsturen naar de politie.

Ik zou ook overwegen om hun e-mailadres in de spam lijst te zetten zodat het gewoonweg niet bij je aan komt.

Wat zegt je ex hiervan?
Computer says nooooo
Vooral bewaren, die mails! Als bewijs, mochten zij ooit zeggen: Wij hebben nooit mails verstuurd.

En gewoon vriendelijk vragen of ze ermee op willen houden. Keer op keer.
Ik weet wat ze willen en dat is ruzie zoeken met mij en een wicht tussen mij en mijn ex drijven. Ze willen hun zoon voor hunzelf hebben. Maar hun zoon heeft het contact vebroken en ik krijg daar de schuld van. Ik heb daar geen schuld aan, dat was de keus van mijn ex, heb altijd nog tegen hem gezegd, het blijven je ouders. Nu krijg ik alles over mij heen. Ik wist het van te voren dat hun het lastigst werden na de breuk. Maar ik kan niets met die mailtjes doen. Ik word er alleen maar verdrietig, onrustig en zenuwachtig van!

Sanne
Gewoon schrijven wat je hier ook schrijft: dat het je spijt dat hun zoon hen niet wil zien, maar dat het zijn keuze is, dat je niet de behoefte hebt de relatie met hun zoon te herzien en dat je geen behoefte hebt aan hun post en dat bij deze hun post op de spamlijst staat. Als er verder behoefte is aan contact neem jij wel het initiatief.
Mijn exschoonfamilie vrat ook van alles uit. Ik kreeg vieze brieven, zelfs foto's van een detective waarop ik met mannen stond te praten. Echt, ik schrijf nog eens een boek......

Ik heb aangegeven dat ik alles heb bewaard (inderdaad, het ligt in een kluis!) en dat als het niet ophield, dat ik het ooit aan mijn dochter (hun kleinkind) laat zien. Dat dreigement heeft geholpen, ik kreeg geen brieven en foto's meer.

Ik zou ook een nette brief sturen waarin je hen verzoekt om te stoppen met de brieven en verder aangeven dat als ze er niet mee ophouden, je aangifte wegens smaad bij de politie doet. Je kan zeggen: ik laat alles, ook de aangifte, aan mijn kinderen zien als je niet ophoudt, maar dat is aan jou.

Verder wel alles bewaren en documenteren.
Zien ze nu hun kleinkinderen nooit meer ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Ik heb ze overal in willen betrekken. Van het begin dat ik zwanger raakte tot de eerste schooldag ect, maar er werd daar nooit opin gegaan. Ik had dat geaccepteerd dat hun nooit een betrokken opa en een oma zouden worden. Nu worden ze wat makkelijker en nu komen ze in de lucht, maar weet je, onze kinderen hebben geen band met die opa en oma, logeerpartytjes dat willen ze niet omdat er geen vetrouwen is, want dat is nooit opgebouwd. Evengoed heb ik altijd onze kinderen de andere opa en oma gegund en als ze er eens waren heb ik ze ook alles laten doen wat hun wilde doen. Heb me soms echt in moeten houden. Maar ze hebben na de breuk en daarvoor ook al zo vaak gekwetst dat ik voor mezelf had besloten omdat het nu over is tussen mijn man en mij dat ik niets meer met hun te maken wil hebben en nu beginnen die mailtjes en mij te treiteren. Ze zien hun kleinkinderen dus niet nee, maar daarvoor misschien ook maar eens in de 8 weken.

Liefsss,

Sanne
Als ik jou was alles met je ex-man bespreken. Hem vragen om als hij de kinderen heeft met hen bij opa en oma langs te gaan. Voor een opa en oma is het verschrikkelijk om de kleinkinderen nooit meer te zien en voor jouw kinderen is het ook belangrijk om te weten wie de vader en moeder van hun vader zijn.

Je schoonouders zijn niet bepaald aardig tegen je, dus ik begrijp dat je geen zin hebt om gezellig met de kids op visite te komen. Dat moet je ex-man dan maar doen.
quote:absoluteEinstein schreef op 22 april 2008 @ 09:29:

Als ik jou was alles met je ex-man bespreken. Hem vragen om als hij de kinderen heeft met hen bij opa en oma langs te gaan. Voor een opa en oma is het verschrikkelijk om de kleinkinderen nooit meer te zien en voor jouw kinderen is het ook belangrijk om te weten wie de vader en moeder van hun vader zijn.

Je schoonouders zijn niet bepaald aardig tegen je, dus ik begrijp dat je geen zin hebt om gezellig met de kids op visite te komen. Dat moet je ex-man dan maar doen.Hij heeft geen contact met zijn ouders, schreef ze.
Als het je zo raakt en er geen oplossing voor is om het te stoppen, zou ik ermee ophouden ze te lezen. Je kunt dit er in feite echt niet bij hebben, je hebt het al moeilijk genoeg. Mochten er dingen instaan die je echt moet weten om gewaarschuwd te zijn, laat dan misschien een vriendin of iemand anders die je vertrouwt dit voor jou lezen en het even samenvatten in info die je moet hebben.

Als het alleen maar loze woorden zijn, negeer het dan. Idd niet weggooien en wellicht nog 1 keer een vriendelijk mailtje terug om het voor jou af te ronden. Maar dat het binnenkomt betekent nog niet dat je het per se moet lezen, je hebt de keuze .
quote:misschicken schreef op 22 april 2008 @ 09:30:

[...]

Hij heeft geen contact met zijn ouders, schreef ze.

Dat weet ik, maar dan is het contact tussen zijn ouders en zijn kinderen aan hem. Als hij het belangrijk vindt neemt hij de kinderen mee naar ouders. Zo niet, dan niet.

Dit zouden ze samen duidelijk naar zijn ouders moeten communiceren en dan is daarmee de kous af, lijkt me.
De mails zou ik negeren. Niet antwoorden. Als er bedreigingen zijn, geef die dan door aan de politie.
Ik zou alles uitprinten en ergens bewaren waar ik het niet makkelijk kan pakken om nog eens te pakken. Hierna zou ik hun een mailtje sturen en schrijven dat je hun email address zal blokkeren. Op die manier weten zij dat ze je niet meer kunnen bereiken op die manier en krijg jij hopelijk weer wat rust. Ik kan me goed voorstellen dat je je heel vervelend voelt door die mailtjes.

Sterkte!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven