in stilte verliefd = een waste of time ?

19-04-2018 12:05 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben voor het eerst sinds lang nog eens écht verliefd. Met alle toeters en bellen - veel dagdromen; algemeen blij ei en stamelen en onhandig als ik hem zie. We ondernemen vaak iets samen, maar er is niets uitgesproken. Genieten allebei van het gezelschap van de ander, maar het is tot nu toe enkel vriendschappelijk. Zo was ook bij mij de insteek, maar op een bepaald moment is er opeens een vonk overgesprongen.

Nu weet ik dat hij door andere issues op dit moment niet klaar is voor een relatie. Hij is erg aan zichzelf aan het werken. Ik hoef ook niet per sé een relatie in de zin dat ik mijn leven als single best wel prima vind. Ik heb in het verleden ook issues gehad, maar heb die nu op een rijtje en ben blij met mijn leven.

Maar wat dan wel ? Gewoon in stilte blijven genieten van mijn gevoelens en de aandrang maar onderdrukken om hem uit het niets te zoenen.
Of is dat een waste of time of oneerlijk tov hem ?

Ik ben al lang blij dat ik dit weer eens voel - dacht lange tijd dat ik romantisch gezien dood was en nooit meer verliefd zou worden. Het kan dus wel nog. Aan de ene kant denk ik: geniet hier nu maar gewoon eens een tijdje van. Aan de andere kant: het leven is kort en laatst was hier een topic van iemand die spijt had van niet genomen kansen.

Ik ben niet bang voor afwijzing op zich - is niet erg als hij niet hetzelfde zou voelen; jammer natuurlijk, maar ik kom er wel overheen. Maar ik zou het wel erg vinden als het de vriendschap zou verstoren.

Wijze raad viva dames ?
Even if you are on the right track, you will get run over if you just sit there.”
Alle reacties Link kopieren
belgali schreef:
19-04-2018 14:27
Ga je mee schoenen kopen honeybee :)
Haha. Ik kijk eerst even of ze jou goed staan :-) Ik durf de stoute schoenen nog niet aan te trekken.
Nee serieus, ik weet ook wel dat je het gewoon moet zeggen. Ik vond het ook altijd vleiend als iemand mij leuk bleek te vinden, ook al was dat niet wederzijds. Heb dat zelf nooit vervelend of raar gevonden of dat iemand kwalijk genomen. Zou het - net als jij - wel vervelend vinden als de vriendschap daardoor minder of anders wordt. Of dat ik zijn gezelschap daardoor moet missen. Dat vind ik er dus lastig aan....
Alle reacties Link kopieren
Honeybee123 schreef:
19-04-2018 14:40
Zou het - net als jij - wel vervelend vinden als de vriendschap daardoor minder of anders wordt. Of dat ik zijn gezelschap daardoor moet missen. Dat vind ik er dus lastig aan....
Ik weet dat hij nu niet in relatiemodus staat omdat hij bezig is met een therapie.
Daarom kan ik zijn reactie wel voorspellen: "nu is niet het moment" - Maar misschien moet ik dat niet voor hem beslissen. Kan hij prima zelf aangeven natuurlijk. Maar ben wel bang dat het afstand zal creëren in de vriendschap, dus dat herken ik wel.

Ach ja, ik koop schoenen en ik kijk wat ik er mee doe. Ondertussen gewoon blij ei nog steeds :)
Even if you are on the right track, you will get run over if you just sit there.”
Alle reacties Link kopieren
belgali schreef:
19-04-2018 15:00
Ik weet dat hij nu niet in relatiemodus staat omdat hij bezig is met een therapie.
Daarom kan ik zijn reactie wel voorspellen: "nu is niet het moment" - Maar misschien moet ik dat niet voor hem beslissen. Kan hij prima zelf aangeven natuurlijk. Maar ben wel bang dat het afstand zal creëren in de vriendschap, dus dat herken ik wel.

Ach ja, ik koop schoenen en ik kijk wat ik er mee doe. Ondertussen gewoon blij ei nog steeds :)
Als hij je ècht leuk vindt, dan stapt hij daar overheen, en wil hij het best met je uitzoeken, therapie of niet.
Zoen hem gewoon een keer ècht als de gelegenheid zich voordoet.
belgali schreef:
19-04-2018 15:00
Ik weet dat hij nu niet in relatiemodus staat omdat hij bezig is met een therapie.
Daarom kan ik zijn reactie wel voorspellen: "nu is niet het moment" - Maar misschien moet ik dat niet voor hem beslissen. Kan hij prima zelf aangeven natuurlijk. Maar ben wel bang dat het afstand zal creëren in de vriendschap, dus dat herken ik wel.

Ach ja, ik koop schoenen en ik kijk wat ik er mee doe. Ondertussen gewoon blij ei nog steeds :)
Het kan wel zo zijn dat hij door zijn therapieproces minder energie of aandacht kan hebben voor jou . En ook kan het zijn dat hij onder invloed van eventuele medicatie zich niet optimaal voelt ; anti depressiva kunnen bijv als bijwerking impotentie hebben, of gevoelens afzwakken.

Als je hem de ruimte kan geven om zich niet optimaal te voelen , zou ik het er voorzichtig op wagen hem te laten weten dat jij verliefd op hem bent.
Maar wees alsjeblieft niet teleurgesteld als hij aangeeft geen ruimte te voelen voor een relatie doordat hij met zijn proces bezig is.
Alle reacties Link kopieren
Ben ik de enige die denkt dat hij geen interesse heeft? Hij had anders echt wel een move gemaakt. Aan zichzelf werkend en al.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven