Interacties in gezin- hoe geduldig ben je?

26-01-2020 16:26 161 berichten
L
anoniem_384909 wijzigde dit bericht op 15-02-2020 14:51
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Pick your battles.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben niet met een kleuter getrouwd maar aan dat advies heb je nu niks meer..
Terugsturen naar zijn moeder met de melding dat ze een stuk opvoeding gemist heeft.
Alle reacties Link kopieren
Het ligt er een beetje aan hoe het in het algemeen verdeeld is. Als jij alles doet in huis en hij alleen maar alles laat slingeren in de veronderstelling dat anderen wel achter hem opruimen dan zou het mij ook ontzettend gaan irriteren en dan zouden de ruzies zich ook opstapelen. Als het redelijk gelijk verdeeld is en je weet van jezelf dat je ook je onhebbelijkheden hebt dan zou ik sneller mijn schouders erover ophalen.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Ik heb die discussies met mijn pubers...
Je hebt een moeder-puberrelatie met je man.
Alle reacties Link kopieren
Als je iedere dag weer hetzelfde vraagt of ordert mag je er wel vanuit gaan dat de boodschap duidelijk is. Ik zou dan lekker alles laten staan en liggen en met de eventuele kinderen met bord op schoot op de bank eten.
Dus me er helemaal niet meer druk om maken.
Je hoeft niet overal iets van te vinden.
Sommige vrouwen behandelen hun man ook als een kind die ze willen veranderen.
Tropischvisje schreef:
26-01-2020 16:29
Pick your battles.
Oh maar dat doe ik al. Ik val niet over zijn vieze sokken naast de wasmand of zijn koffiepoeder op het aanrecht. Maar ik vind dat er grenzen zijn aan de battles die ik moet inleveren.
Alle reacties Link kopieren
Met zoon en huisdieren: eindeloos.

Met man minder maar hij laat dan ook geen gebruikte tandenstokers rondslingeren (getver). Als er troep op tafel ligt dan schuif ik dat gewoon aan de kant of van de tafel af op een lege stoel. Zo gemakkelijk ben ik dan ook weer (oké, ik zou geen laptop zo een stoel op vegen, zo extreem nou ook weer niet). Maar man is niet zo hardleers als de man in de OP.

Als ik vier keer moest vragen of hij alsjeblieft zooi zou kunnen opruimen dan zou ik gewoon dekken voor de kinderen en mijzelf. “Oh, als je dat opruimt heb jij ook een plek aan tafel”. En klaar.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Zooi op zijn plek schuiven en tafel
dekken voor de rest.
Alle reacties Link kopieren
Als hij zegt dat ik bits reageer omdat ik al voor de 4e keer iets moet vragen dan zou ik mij toch een partij ontploffen op dat moment.
Alle reacties Link kopieren
Wat hier helpt is dat ik er op een rustig moment op terug ben gekomen en aangegeven heb wat voor gevoel mij dat geeft als meneer alles achter zn kont aan laat slingeren.
Dat het dus nogal respectloos over komt.
Was hij zich niet van bewust en ook niet zo bedoeld. Schrok hij ook wel van.

Is nog steeds niet ideaal (helaas heeft wijlen schoonmoeder hem behoorlijk verwend vroeger) maar een blik en een diepe zucht is nu al genoeg dat hij eens ècht om zich heen kijkt en z’n spullen zelf opruimt.
Alle reacties Link kopieren
Jou man klinkt zo niet leuk.
Ik zou hem echt aan zijn verstand peuteren dat als hij wil dat je blijft hij echt moet gaan veranderen. Je bent zijn sloofje niet.
Ik snap echt niet waarom iemand de melk niet terug zou zetten of tandenstokers ergens laat slingeren???

Mijn kinderen ruimen zelf na het eten hun bordje,bestek en beker op. Om beurten ruimen we samen de tafel op. Ze gooien hun vieze ondergoed of in de douchebak of in de wasmand.

Moet zeggen dat het hier altijd vrij netjes is. Jongste kind speelt wel met van alles en laat wel wat slingeren maar op de vraag of ze het even op kan ruimen of me kan helpen is het antwoord altijd ja.
Man laat in de douche wel altijd dingen slingeren (of voor mij niet op de goede plek) maar dat heb ik geaccepteerd ;)

Bij die dingen van jou zou mijn geduld allang op zijn geweest. Zijn toch simpele dingen, ruim gewoon achter je kont op hij is geen baby.
Alle reacties Link kopieren
Ik dacht dat het over je kinderen ging. Daarmee heb ik dit soort dingen, maar niet met mijn man. Hoewel ik veel minder werk en vrijwel alles in het huishouden doe, ruimt hij zijn eigen zooi achter zijn kont op. Heel soms sluipt het erin dat hij vaker dingen laat liggen, op het aanrecht of zo en ik zeg daar dan wat van. Dan ruimt hij het de volgende keer weer netjes op. Aan één ding erger ik me wel: dat hij nooit eens de vuilniszakken in de kliko gooit en een nieuwe in de bak doet en dat die zak dan overvol komt te zitten doordat ze er allemaal maar dingen bij blijven gooien, maar als dat het enige is...

Jouw man moet blijkbaar opgevoed worden, ik zou nog eens heel duidelijk aangeven dat je verwacht dat hij zijn eigen rotzooi opruimt. Hij is geen baby of hulpbehoevende.
lemoos2 schreef:
26-01-2020 16:36
Met zoon en huisdieren: eindeloos.

Met man minder maar hij laat dan ook geen gebruikte tandenstokers rondslingeren (getver). Als er troep op tafel ligt dan schuif ik dat gewoon aan de kant of van de tafel af op een lege stoel. Zo gemakkelijk ben ik dan ook weer (oké, ik zou geen laptop zo een stoel op vegen, zo extreem nou ook weer niet). Maar man is niet zo hardleers als de man in de OP.

Als ik vier keer moest vragen of hij alsjeblieft zooi zou kunnen opruimen dan zou ik gewoon dekken voor de kinderen en mijzelf. “Oh, als je dat opruimt heb jij ook een plek aan tafel”. En klaar.
Dat laatste heb ik ook al geprobeerd. Dat vond hij maar passief agressief gedrag, waarna hij demonstratief tegen zoon zei: mama heeft niet voor papa gedekt/opgeschept. Gevolg: ík ben de kwaaie pier.
Dat is ook het probleem: als ik er iets van zeg of mijn ongenoegen laat merken, ben ik in zijn ogen degene die de sfeer verpest en ruzie zoekt. Ik zou ermee kunnen leven als hij alsnog gewoon zou toegeven: oh, sorry, alweer vergeten of zoiets. Maar hij vindt me een boze partypooper.
Alle reacties Link kopieren
ZijZei schreef:
26-01-2020 16:46
Ze gooien hun vieze ondergoed of in de douchebak of in de wasmand.
Eh?
Alle reacties Link kopieren
Hangt er bij mij ook heel erg van af hoe mijn dag was, bij een zware dag op het werk is mijn geduld nogal op. Mijn tactiek is om dat duidelijk te zeggen. Hierdoor was de rest wat alerter en werden zaken sneller geregeld.
Verder: afval laten slingeren? Vonden ze in hun slaapkamer terug (man in zijn "kantoor").
Was wat niet in de wasmand lag werd niet gewassen maar netjes opgevouwen 😏 in de kast gelegd: leren ze dan snel genoeg om hun was in de mand te doen.
Kamer niet opgeruimd? Dan werd er niet gestofzuigd, dat waren ze ook gauw zat (al die honde-haren in je lego).
Alle reacties Link kopieren
Bourbonice schreef:
26-01-2020 16:50
Dat laatste heb ik ook al geprobeerd. Dat vond hij maar passief agressief gedrag, waarna hij demonstratief tegen zoon zei: mama heeft niet voor papa gedekt/opgeschept. Gevolg: ík ben de kwaaie pier.
Dat is ook het probleem: als ik er iets van zeg of mijn ongenoegen laat merken, ben ik in zijn ogen degene die de sfeer verpest en ruzie zoekt. Ik zou ermee kunnen leven als hij alsnog gewoon zou toegeven: oh, sorry, alweer vergeten of zoiets. Maar hij vindt me een boze partypooper.
Wat een eikel. Is hij verder wel leuk?
Alle reacties Link kopieren
Bourbonice schreef:
26-01-2020 16:50
Dat laatste heb ik ook al geprobeerd. Dat vond hij maar passief agressief gedrag, waarna hij demonstratief tegen zoon zei: mama heeft niet voor papa gedekt/opgeschept. Gevolg: ík ben de kwaaie pier.
Dat is ook het probleem: als ik er iets van zeg of mijn ongenoegen laat merken, ben ik in zijn ogen degene die de sfeer verpest en ruzie zoekt. Ik zou ermee kunnen leven als hij alsnog gewoon zou toegeven: oh, sorry, alweer vergeten of zoiets. Maar hij vindt me een boze partypooper.
Hij is niet leuk. Maar ja wat doe je eraan?
Alle reacties Link kopieren
Met mijn kinderen heb ik dit wel eens gehad vroeger maar nooit met mijn man.
Bourbonice schreef:
26-01-2020 16:36
Oh maar dat doe ik al. Ik val niet over zijn vieze sokken naast de wasmand of zijn koffiepoeder op het aanrecht. Maar ik vind dat er grenzen zijn aan de battles die ik moet inleveren.
Leer dat man wellicht net wat viezer is dan jij. Wellicht moet jij de tandenstokers is laten liggen?

Ga je wel een kinderachtige sfeer krijgen trouwens ;-)
Alle reacties Link kopieren
Waar het op neerkomt is dat hij gewoon geen zin heeft om zijn zooi op te ruimen en alles zal proberen om jou de mond te snoeren als je daar wat van zegt, zodat hij de situatie in stand houdt waarin jij het voor hem doet.

Geen leuke man dus, zoals de rest al zegt. Eigenlijk gewoon een asociaal varken.
Wat je eraan doet weet ik ook niet, maar ik zou in dit geval niet mijn mond kunnen houden en maar stilletjes als een sloofje alles opruimen om maar niet de kwaaie pier te zijn.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Zalmsnipper schreef:
26-01-2020 16:50
Eh?
Ja en de volwassene neem het dan 5 min. later mee? Lijkt me niet echt een eh geval of wel ;)
Als de volwassen beneden is nemen ze het mee naar beneden in de wasmand. Ligt daar echt geen uren.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven