Internetdaten - deel 2

16-10-2014 18:55 3090 berichten
En hier weer verder met al onze verhalen over internetdaten!
Alle reacties Link kopieren
Imo: vergeet ik jou helemaal! Ik ben het met de anderen eens dat je erg stoer en sterk klinkt, maar het klinkt mij een beetje te stoer eigenlijk... Natuurlijk heb je gelijk. Het is zijn verlies en je verdiend beter. En je hebt groot gelijk dat je voor jezelf kiest. Maar je mag ook echt verdrietig zijn, ook al win je daar voor jou gevoel niks mee.

Van geliefden meteen overschakelen naar "gewoon vrienden " werkt niet, dat is tenminste mijn ervaring. Het kan wel, maar dan moet er wel eerst wat tijd overheen gaan. Door O&N samen te vieren, zoek je inderdaad direct de confrontatie op. Maar als je het de kinderen beloofd hebt snap ik dat je er moeilijk onderuit kan komen... Moeilijk!

Denk goed aan jezelf!
Liefde is als Sinterklaas: je moet er in geloven, anders wordt het niks...
@Renske, wat ontzettend leuk dat je iemand hebt ontmoet die verder kijkt dan je handicap! Klinkt heel goed, wat zei hij op je voorstel? Haast hoeft ook helemaal niet en dit soort heftige dingen allebei meegemaakt hebben schept een band denk ik? Ik herken dat van mijn date, ook bepaalde overeenkomsten met ervaringen. Is het bij hem echt kort geleden, is hij er wel klaar voor denk je?

@Bessie, haha ik wil dat ook zoals in die Kerstfilms. Maar ja de werkelijkheid is vaak toch net ff anders . Heb jij al wel een volgende date staan? Ik vind ook dat contact van 2 kanten moet komen. Bij mij is het niet stil, maar het is meer de manier waarop waar ik meer van verwacht misschien en zelf invul wat de ander dan denkt. Op dit moment heb ik het losgelaten en houd ik ook even in gedachten wat Rasa zei.
Hahaaaaa!! Net een spontane date gehad: leuke vent maar geen klik. Zit ik rest avond met n ander de appen. En die is leuk?! Ben echt enorm benieuwd!

Maandag ook n date. En nog leuke contacten.. Ik moet echt bij gaan houden met wie ik allemaal spreek😁

Famke, o&n komt wel goed. Ik zie hem nu in ander licht. Ja het zal best pijn doen. En nee hij zal dan niet zien wat ie mist. Dat komt later wel. Ik ken hem te goed. I move on. Enne. Ga jij nou daten ipv analyseren!!!
@famke en @bessie, misschien klopt jullie onbestemde gevoel hoor (zeker als je het idee hebt dat het te oppervlakkig blijft). Maar laat ik er mijn verhaal tegenover zetten: van mij hoeft dat geapp namelijk niet zo.

Met mijn Kerstman had ik (via Paiq) mijn eerste date gepland. Toen was het chatten voor mij wel klaar. Ik spreek hem over een tijdje live, een stuk prettiger en veelzeggender. Hij begon over telefoonnummers uitwisselen (als het aan mij lag, hadden we dat niet eens gedaan). En vervolgens begon hij (voor de eerste date dus) te appen. Gewoon, aardig bedoelde appjes over wat ik ging doen met kerst en of ik al vakantie had. Ik heb braaf geantwoord, maar meer ook niet. Op de dag van de date zelf begon hij weer. Over dat ie er zin in had, dat ie zo in de trein stapte, etc. Ik begon het bijna irritant te vinden: ik zie je zo toch?

En dan hebben we een hele gezellige date, die wat mij betreft een stuk langer duurde dan gepland. Braaf heb ik daarna het eerste appje gestuurd. Hij reageerde een paar uur later. Strekking: we vonden het allebei leuk. Klaar. Twee dagen stil. Dan begint hij weer. Appjes over hoe mijn kerstdagen waren. Ik geef netjes antwoord en stel een nieuwe date voor: geen geklets, koe bij de horens. Daar heeft hij inmiddels positief op gereageerd. Nu moeten we nog even plaats en tijd enzo afspreken. Als dat geregeld is, heb ik geen neiging meer om hem vóór onze date nog te appen (nou ja vooruit, misschien nog eentje om hem gelukkig nieuwjaar te wensen). En dat wil dan dus helemaal niet zeggen dat ik er geen zin in heb of geen serieuze intenties heb. Ik vind het simpelweg leuker om hem live te spreken en vind dat geapp een beetje zinloos tijdverdrijf.

Misschien zitten jullie dates net zo onromantisch als ik in elkaar?
Wow, @ Imogen, je bent op dreef!! Lekker bezig! Waar haal je al die dates weg?

En.. je komt sterk over! Laat hem je niet overrulen oudjaarsavond, jij bent in charge...!

@ Famke: ik hoop dat je vnv wijzer wordt, ongeacht welke kant het opvalt!

@ Re_ske: heb ik wat gemist? Heb je leuk contact met iemand?

Mijn date staat nog niet gepland, das het rare.. maar moet zeggen dat ik ook wel van het analyseren ben hoor, hihi. @ Rasa, zo zou hij er indd ook in kunnen staan ;). Wel met het verschil dat jij uit fatsoen ook een keer begint met appen, wat mijn date niet echt doet.. Ach, vind het ook wel best, misschien vind ik vnv wel een leukerd in de kroeg!
@Rasa; ik snap je helemaal met dat appen. Ik hou van assertieve mannen, en op de een of andere manier komt al dat ge app (helemaal op de dag zelf) als onzeker over.

@Imogen; goed bezig!! Vertel inderdaad eens waar je ze wegtrekt

@Bessie; ngs vond er ook een in de kroeg, dus het kan!

@Famke; hoe voel je je bij je date van vanavond?

@Beequeen; jezus, 5 minuten van te voren?? Wat een ongelofelijke idioot

@Reske; volgens mij heb ik ook wat gemist?

Mijn date van vanavond appte gister dat hij wel moest vertellen dat hij maandag ook afgesproken had met iemand anders, of ik daar problemen mee had? Eh nee. Al vraag ik me af wat hij gedaan had als het antwoord ja was geweest

Ik moet nog even zin maken, maar goed, dat heb ik altijd. Bovendien komt hij hierheen, en aangezien mijn stad niet echt gezellig is ga ik liever hun kant op. Op de een of andere manier voelt het dan alsof ik in charge ben of zo. Maar goed, half 9 vanavond pas vrij laat dus ook nog.
Ha mensen, nou, ik vind het nog best actief hier. Fijn te lezen dat de meesten toch nog wel fijne kerstdagen gehad hebben. Voor mij was het ook oké, als ik onder de mensen was op een vrij relaxte manier, maar ook genoeg tijd voor mezelf.

@Famke: ik ben benieuwd hoe het zal zijn vandaag/vanavond(?).

In mijn ogen heb je appen en appen. Van die nogal droge apps als 'hoe gaat-ie' of 'hoe was je kerst' of 'nog leuke plannen voor het weekend' word ik ook een beetje flauw. Als het steeds dat soort berichten zijn dan he, beetje zoals Rasa ook beschrijft. Ik vraag natuurlijk ook wel eens aan iemand hoe het gaat, maar het zit 'm een beetje in de hele setting. Ik hou dan meer van een beetje geinige oneliners waar zich een gesprekje uit kán ontvouwen. Maar goed, ik heb onderhand ook het gevoel dat ik iets onwerkelijks nastreef, haha.
Hoi lieve mensen. Ik moet weer dagelijks het forum gaan checken, anders loop ik te veel achter! Ik hoop dat jullie allemaal een fijne kerst hebben gehad. De mijne was matig. Bij een vriendin geweest waarvan ik diep in mijn hart weet dat ik die vriendschap moet verbreken (ingewikkeld verhaal, moeilijk.. iets met oa drugs) en ruzie gehad met de familie. Haha. Ja, ben ongelooflijk blij dat het weer achter de rug is!

Heb dus vorige week een date gehad! Date was tof.. we wonen wel enorm ver uit elkaar. Het was ook meer een date dag haha, want ben erg lang weggeweest. Lekker gegeten, filmpje gedaan en veel gepraat. In eerste instantie was het helemaal niet mijn type, maar zo gedurende de date vond ik hem wel steeds leuker.. Begin nu ook steeds minder in een 'type' te geloven. Als mensen mij vragen wat mijn type is.. dan kan ik dat wel een beetje beschrijven. Maar ik heb nu wel gemerkt dat ik iemand die qua uiterlijk in eerste instantie niet """mn typ"" is wel leuk kan vinden... Wat wel jammer is, is dat we helemaal geen app contact meer hebben oid.. zijn al een aantal dagen overheen gegaan.. Tja. Ik was de laatste die wat heeft gestuurd.. Ik ben benieuwd of ik wat hoor! Kerstdagen zaten er natuurlijk ook tussen.

Profiel op Paiq heb ik zelf verwijderd. Alleen maar teleurstellingen gehad op die site, dus dat heb ik na 2 maanden ook wel weer gezien!

@patrici, sterkte met je oma!

@imo, wat een ongelooflijke klotestreek van je latter! Heeel erg goed dat je er een punt achter hebt gezet. Als ik het allemaal zo lees heb je heel veel van hem goed gevonden.
'Never give up on a dream just because of the time it will take to accomplish it. The time will pass anyway.' Earl Nightingale —
Ik sta er een beetje dubbel in....ik vind het prettig om dagelijks wat contact te hebben maar op teveel knap ik ook weer af. Ik ben er ook achter dat ik zoiezo liever mail/berichten stuur via de site dan app. Bij appen krijg je idd al snel een 'hoe is het/wat doe je' gesprek. Bij mailen kan je wat langer en dieper op dingen ingaan, vind ik een stuk leuker!

Al zit ik vandaag ook wel een beetje op een berichtje te wachten....heb er nog geen stress van hoor, maar zou gewoon leuk zijn! We hebben gisteren nog wat berichtjes heen en weer gestuurd dus ik ga ervan uit dat het goed zit en ik weet dat hij geen type is die tussen de dagelijkse dingen door berichten stuurt....maar toch!
Heel snel even, ik ben onderweg en ja heb er zin in! Na date vanavond (of morgen) door naar m'n nicht dus zal wel later worden voor ik me weer meld. Fijn weekend allemaal!
Nou er is genoeg weg te trekken hoor. Wel de fout gemaakt om toen ik bijnmn ouders zat en wat afleiding nodig had tinder aan te zetten in het oosten van het land. Dus sorry meiden uit het oosten: deze mannen trekken nu dus allemaal naar het westen. Gister dus dat, as maandag EN dinsdag! En dan heb ik nog geen datum met een hele leuke die wel werkt bij mij in de buurt... En waar het op de app heeeel hevig mee klikt. Zo erg dat ik me afvraag hoe dat mogelijk is zo kort na het latter debacle... Ben erg benieuwd of en hoe dat irl, fysiek, klikt. We hebben wel afgesproken dat er binnenkort een hij, mij en een fles wijn komt. Hoe dan ook ik krijg kriebels in mijn buik van zijn apps, hoe bizar is dat? Of zijn dat afkickverschijnselen van het totale tekort aan aandacht van latter??

Ngs ja ik ken dat, wachten op zo'n bericht. En je voelt je dan zo stom. Dat je zit te wachten op ene bericht. Alsof je niets beters te doen hebt. Maar we zijn allemaal ergens onzeker en zoeken bevestiging

Verzekerd: typ heeft ook meer van doen met uitstraling. Heb dinsdag een date met eentje die vroeger helemaal mijn typ is: lang donker haar, olijfkleurige huid, bijna filmsterren uitstraling. Op de foto's dan. Ik verwacht er weinig van want dat soort mannen vindt zichzelf vaak helemaal de bom. En daar heb ik nu even genoeg van, zeg maar. Maar hij was wel leuk en uitdagend op de app, en een keer uit met eennmooie man: ook leuk! Hoe dan ook een type is meer uitstraling dan blond of donker. Alhoewel er wel fysieke dingen zijn waar ik gewoon niet op val en ik denk ik ook niet snel doorheen zou kunnen kijken.

Coolpack dus lekker me-time! Ook zo belangrijk, dat kan ook genieten zijn! Alleen zijn is niet slecht, dat vergeten we wel eens...

Amy veel plezier vanavond!

Famke hoe was jouw date?

Bessie that's the spirit! Kroegtijger! ;)

Queenbee, tjezus jij hebt wel pech gehad zeg!

Rasa onromantisch kerstschaap. :D Zou het ook gewoon zo kunnen zijn dat iemand heel romantisch kan worden als de juiste persoon opstaat?

Reske, hoe gaat het nu met je weduwnaar? En dank voor je zorgen maar ik ga altijd snel. Kogel door de kerk, ben 3 dagen verder, heb al een date gehad en 3 in de pijplijn, voel al kriebels en latter is al naar de achtergrond. Zie alles nu stuk helderder. Heb idd teveel gegeven, maar daar heb ik geen spijt van. Ik weet nu tenminste dat er niet meer is, er is geen: had ik maar. Ik heb het voor de liefde gedaan en helaas mislukt. Maar het heeft een kans gekregen. Ik heb het stuk gelezen over vluchtige liefdes dat iemand een page geleden postte. Ik zit dus zo niet in elkaar en als iemand het waard lijkt geef ik alles en kijk ik niet naar andere hapjes. Dat blijkt.
Het is wel ff lastig om je in te lezen op een forum als dit... volgens mij kennen jullie elkaar ondertussen al behoorlijk goed en krijg het idee dat iedereen ook behoorlijk op de hoogte is van de geschiedenis van elkaar... Ik doe mijn best op de hoogte te blijven en snel in te komen, maar zal hier en daar nog wel eens een plank misslaan :-)

Om jullie ook wat van mij te laten weten: Ik ben single mom van 33 (kleine van 3) en ben inmiddels alweer bijna tweeënhalf jaar vrijgezel. Aangezien ik in een heel klein dorp woon en er weinig vrijgezellen om me heen zijn, is het soms lastig om gewoon even lekker naar een kroeg of zo te gaan. Ben ook gewoon heel druk geweest en heb het eerlijk gezegd ook wel nodig gehad om vrijgezel te zijn, heb een hoop over mezelf geleerd (en niet te diepzinnig bedoeld, maar kan nu ook een stopcontact aansluiten :-)) Nu ben ik wel klaar met het vrijgezel zijn en zou ik best wel weer tegen een leuke vent oplopen. Er zijn natuurlijk wel wat dates geweest tussendoor, maar nog geen serieuze, echt leuke dates. Heb dus in die zin nog weinig leuke 'ervaringen' om uit te wisselen, maar wie weet wat er nog komt.

Moet wel lachen om de discussie van het appen... heel herkenbaar. Als iemand leuk reageert, als ik echt nieuwsgierig ben naar iemand, kan ik niet wachten tot het volgende berichtje, terwijl als ik al twijfel of misschien zelfs al zeker weet dat het toch niks is, irriteert op een gegeven moment elk berichtje wat je krijgt.

@Amy: Yep... Krijgt ook geen herkansing meer hoor! Veel plezier vanavond!!

@Renske: thanks!

@verzekerd: Je kunt een eisenlijstje hebben, een aantal duidelijke dingen waar je op valt... maar ben je niet stiekem allemaal op zoek naar die leuke man die ervoor zorgt dat je je lijst vergeet?

@imogen: Misschien is het pech gehad, misschien is het onbewust uitlokken. Ik bedoel, als je dat een keer meemaakt is dat pech, maar drie keer is wel wat overdreven... Nu nog uitvinden waarmee ik het uitlok om het te kunnen omdraaien :-)
Life is what you make of it!!
Ik had wat aangepast in mijn bericht maar er is teveel weggehaald zie ik. (Ik formde mobiel en dat vind ik lastig).

Ik heb contact met een man van eind dertig die weduwnaar is. Ik heb mijn eerste vriend ook verloren, dus in die zin "herkennen " we wat in elkaar. Hij heeft ook normaal gereageerd op "mijn situatie."

Famke: Hij heeft positief gereageerd op het date voorstel. Nu dus de koe bij de horens vatten en een date plannen. Voor hem is het 2 jaar geleden. Dat is nog niet heel lang, maar ook niet heel kort. Hij heeft al wel een aantal dates gehad maar voelde niet "de klik." Veel plezier met je date!

Rasa: ik vind ook dat appen snel oppervlakkig wordt, doe ik met deze man nu ook (nog) niet.
Imo: Tja, na je latere post had ik al door dat jij in elkaar zit als: Oke, en dooorrrr. Voor mij zou het te snel zijn, maar iedereen is anders. Geniet van de aandacht.
Nee hoor is pech, hoogstens zoek je de verkeerde kerels uit...
Nu heb ik dus weer iemand ( niet de weduwnaar) die wil appen. Door het voorval van van de week heb ik daar eigenlijk geen zin in. ( Mijn telefoonnummer afgeven). Maar ik snap zijn vraag wel. Via Lexa kun je alleen berichten sturen, dat werkt niet echt snel. Je hebt ook wel zo'n app waarmee je kan chatten zonder elkaars telefoonnummer te zien, maar mijn ervaring is dat de meeste "geen zin hebben in gedoe" en dan al afhaken...
@ ngs en rasa, fijn dat jullie uiteindelijk toch gewoon een leuke date hadden.

@ famke, probeer er inderdaad ondanks je twijfels van te genieten.

@ imogen, heel veel aan de hand bij jou tegelijk. Geniet er van.

Ik moet zeggen dat ik mezelf weer herken in iets van jou. Ik heb ook de neiging om niet vluchtig verliefd te zijn, maar het sterk te pakken te krijgen en er voor te gaan. Ga ook niet zomaar voor iedereen.

Is voor mij wel een beetje dubbel dat ik net van iemand serieus ondersteboven ben geweest. Ik weet nu dat twijfeldame gelijk had en dat het waarschijnlijk tot mislukken gedoemd was, als we het geprobeerd hadden om het met anderhalf jaar studerende Sybreed uit te zingen. Aan de andere kant doet het wel pijn dat ik over een jaar jaar geld en tijd heb, alles schade met rente ga inhalen (ja, ik weet nu hoe kostbaar mijn vrije tijd en mijn leven echt is) en de beste periode van mijn leven inga. Dat ik iemand ga worden die mogelijk een echte kans bij twijfeldame had gemaakt. En dan heb ik vrees ik mijn enige kans wel gehad bij iemand die ik bijzonder vindt...

Gelukkig besef ik dat het enige dat ik kan doen gewoon doorgaan met die betere Sybreed worden. Kans of geen kans, uitgangspositie is dan altijd veel beter. *trapt zich naar studiewerk*
Mailen dan reske?
Ja idd. Mailen vind ik zelf eigenlijk ook fijner.
Ik vind dat appen een medium is dat toch zijn eigen dynamiek heeft. Sommige mensen appen voor geen meter, anderen kletsen je de oren van je kop, maar eerlijk gezegd hangt het waarschijnlijk ook af van de dynamiek tussen twee mensen.
@ queen bee. Maakt niet uit iedereen is welkom! Niemand vindt het erg als je nog niet alles snapt en op een bepaald moment hoor je er gewoon bij. Bovendien, los van het stopcontact, mensen hebben na een lange relatie echt de tijd nodig om zichzelf te leren kennen en weer te weten wat ze echt willen, zeker omdat je gewend bent om met een ander samen te werken. Zelfs slechte dates en mislukte relaties horen er bij. Leer je ook van. Dat mensen afzeggen moet je niet bij je zelf zoeken, daar wordt je paranoïde van en je wordt paranoïde genoeg van daten.
@ reske, ik hoop dat je date snel komt, want hij komt sympathiek op mij over.
Ja mailen zou kunnen. Al gebruik ik voor Lexa ook niet mijn gebruikelijke e-mailadres omdat ik geen zin hem om continue al die pulp mail te ontvangen. Het alternatieve e-mailadres staat niet ingesteld op mijn telefoon, waardoor ik dus ook niet heel snel kan reageren. Dit kan ik wel zelf instellen natuurlijk, maar vraag me af of mailen "veel sneller gaat dan berichten sturen via de site.
@imogen, ik hou hoop! Nieuw jaar, nieuwe kansen

@Sybreed, je hebt wel gelijk. Had het ook echt nodig idd. Stopcontact was ook beetje gekscherend (maar wel waar...) Ik heb voorheen nooit alleen gewoond en was er twee jaar geleden vanuit gegaan dat ik het niet ging redden alleen. Als ik nu zie waar ik sta en wat ik allemaal voor elkaar heb, kan ik heel trots zijn (en dat ben ik ook, hoor). Ik weet nu dat ik op mezelf kan vertrouwen, het best leuk kan hebben met mezelf en een toekomstige man boft met me :-) Dat is op zich al heel fijn!

Oh, en misschien wil die betere Sybreed helemaal geen kans meer maken bij twijfeldame?

@Renske, is KIK een optie? Is vrijwel gelijk als appen, maar je werkt niet met je telefoonnummer maar met een zelfgekozen naampje. Werkt op zich best prima. Enige nadeel wat ik tot nu toe gevonden heb is dat je op whatsapp veel makkelijker kunt blokkeren... Nog steeds zoekende naar datzelfde knopje op KIK.
Life is what you make of it!!
Oke, niet nieuw op dit forum want lees altijd lekker mee, maar nooit eerder gereageerd. Maar nou heb ik iets!!!

Sinds een maand of 3 contact met jongen, maar door omstandigheden weinig kunnen daten. Na 2 zeer geslaagde dates waarin hij mij zei mij erg leuk te vinden en me heel snel weer te willen zien ben ik er achter gekomen dat hij liegt...over veel!!! Facebook koppelt tegenwoordig de contactenlijst van je telefoon en vraagt of die contacten misschien vrienden van je zijn en hoppa...daar verscheen zijn foto/profiel. Wat bleek, hij bleek een andere naam te hebben. Dat was de eerste HUH? Na wat rondsnuffelen op zn pagina bleek dat hij niet 1 kind (zoals aan mij verteld) maar 2 kinderen te hebben. Daar was de 2e HUH? Enorm kwaad en verontwaardigd met een dikke WAAROM? heb ik hem geapped wat dat te betekenen had. Hij zei dat hij naar zijn idee mij wel verteld had wat zijn naam was en er een goede reden was waarom hij zijn 2e kind verzwegen had. Wilde het me graag in een persoonlijk gesprek uitleggen. Ik heb de boot een beetje afgehouden omdat ik eerst voor mezelf wilde weten wat ik hiermee aanmoest. Na nog wat rondneuzen begon ik een vermoeden te krijgen dat hij sinds een ruim half jaar al een vriendin had. Ik besloot daar niet direct naar te vragen en hem aan te houden totdat ik helemaal zeker was van mn zaak. En jawel!!! Daar kwam de kerstfoto met zijn liefje! ♥♥♥ Knusjes samen onder een knap lelijke kerstboom. Nu is de verleiding zoooooo groot om haar eeeeventjes een berichtje te doen maar aan de andere kant...waarom zou ik? Blokkeren en ik ben er vanaf. Wat zouden jullie doen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven