Internetdaten

09-08-2011 08:43 3033 berichten
Alle reacties Link kopieren
Er is al een soortgelijk topic geloof ik, maar die is niet meer zo actief. Wie heeft zin om hier mee te schrijven?

Ik had gisteravond een internetdate sinds een zeer lange tijd en het was eigenlijk erg gezellig. Aan gespreksstof geen gebrek en er hing meteen al wel een soort spanning tussen ons. Geen idee of het relatiemateriaal is, daarvoor moet ik hem denk ik beter leren kennen. Hij stelde in ieder geval voor om later deze week nog eens wat af te spreken en dat lijkt mij ook leuk.

Ben benieuwd. Meestal wordt op een 2e date wel meer duidelijk.

Wie is er ook aan het internetdaten?
Manopviva wat leuk dat het zo leuk was! En geen tegenvaller :-) en het is alweer bijna zaterdag! :-D

Boebele goed dat je toch gegaan bent!
had een reactie gestuurd, maar op verkeerde topic.. excuses.
anoniem_126009 wijzigde dit bericht op 18-08-2011 12:07
Reden: onder verkeerde topic gepost
% gewijzigd
Ohhhh manopviva, ik hoop dat ik volgende week woensdag ook zon soortgelijk verslagje kan schrijven wat leuk om te lezen!
Bedankt allemaal. Ik hoop dat jullie allemaal nog snel iets vergelijkbaars meemaken. Ik loop al de hele dag te glimlachen, collega's snappen er niks van

Alleen maar goede tekens, vandaag al wat ge-smst. Kan niet wachten tot zaterdag. Zeg ook de hele tijd tegen mezelf, "rustig, rustig het kan nog alle kanten op." Maar voor nu lijkt het allemaal gewoon niet meer stuk te kunnen gaan.

Had ik al gezegd dat ik echt heel blij ben nu?
manopviva, ik ben jaloers op je!! haha

Ik hoop zo dat mijn date ook zo verloopt, maar ik ga dus echt die parkeergarage in!

boebele ik ben ook blij voor jou dat het toch nog gezellig is geweest, misschien is hij gewoon net zo onzeker in dit geval als jij, zou zomaar kunnen toch?

Ik heb nu al de bibbers, sta ik voor de spiegel hhhhhhmmm

wat zal ik aan trekken?Ik heb te dikke benen, te dikke kont, stom haar, alles ziet er niet uit nu!! hahahaha zou hij dat zien?

Ik ben eigenlijk altijd wel zelfverzekerd maar nu dus echt niet,

pppfffffff ik word moe van mezelf!
Oh manopviva, dat wil ik ook! Zolang je rationaliteit in orde is, mag je best je gevoel even laten gaan toch :P

Mijn date vanavond ging niet door, en eigenlijk ben ik wel opgelucht. Ik wilde hem best ontmoeten, maar op dit punt word ik geloof ik een klein beetje verliefd op de mails van die ene hele leuke man. Heel stom en ik probeer het tegen te houden en ik weet dat de echte date enorm tegen kan vallen, en daarom is de date des te enger en misschien is de fantasie beter enzo, maar toch is dat wel de man die ik eigenlijk wil zien. Niet die van vanavond. Ik wilde even stoppen met mailen voor een paar dagen om mezelf aan de grond te houden, maar ben nu toch weer aan het mailen, verslavend gewoon.

Julymoon, je bent fantastisch leuk, slim en aantrekkelijk, je kunt het! (maar ik weet precies hoe het voelt haha!)
tierney, erg is dat he? Ik ben gewoon verliefd aan het worden op een paar woorden en een leuk hoofd!!

Ik denk dat ik echt mijn verstand kwijt ben, maar ik weet wel dat ik me nog nooit zo onzeker heb gevoeld, jee dit is echt erg.

wanneer ga je de man zien die je echt leuk vind?

Ik ben wel benieuwd hoor, ik ga zaterdag eerst met een vriendin een avond weg dan kan ze me een beetje moed inpraten , zij heeft al de grootste lol
Ja, hoe stom zijn wij... of juist heel goed bezig :-) Daar hoop ik op!

Ik denk dat ik me om deze date ook drukker ga maken dan om de eerdere dates. Ook over de date zelf, want ik vind het best een vreemd idee dat hij al best veel over me weet en dat je daar dan toch voor het eerst in elkaars ogen kijkt, waaaa!

Ik zie hem pas eind van de maand, marteling!

Als je nog meer moed nodig hebt dan staan wij op viva voor je klaar hoor!
Eh, misschien een domme vraag, maar hoe komen jullie aan een date?

Ik sta nu sinds een tijdje op een site, maar nado noppes. Ik krijg mails van of mannen die helemaal niet mijn type zijn of minstens 10 jaar jonger.

Het probleem is dat ik niet weet wat ik moet schrijven. Hoe breken jullie het 'ijs'???
Ik kijk in profielen altijd naar dingen die me aanspreken of opvallen, iets persoonlijks, en meestal heb ik daar wel wat over te vragen of te vertellen. Dat valt vaak goed. En met niet iedereen ontstaat er een leuk mailcontact. Ik heb zelf trouwens ook actief mannen benaderd, dus dat zou je ook kunnen proberen. En probeer eens iemand die niet direct over komt als jouw type, wie weet heb je toch een leuk gesprek en in het echt zou hij zomaar heel anders over kunnen komen. Niet alleen op foto's afgaan.
Ik heb bijvoorbeeld de vorige keer dat ik ingeschreven stond een paar hele leuke avonden gemaild met een beer van een vent die kaalgeschoren was en onder de tatoo's zat. Helemaaaal niet mijn type. Maar hij maakte me zo aan het lachen, vind het achteraf wel jammer dat ik toch niet op een date ben gegaan. Hij deed me erg denken aan die reclame van die mannen met Kant en Schopenhauer in de fitnesskleedkamers.
Om maar even in te breken hier en in te haken op de laatste berichtjes...

Naar aanleiding van wat tierney schrijft over iemand 'proberen' die niet overkomt als jouw type...hoeveel mensen zijn er hier die een ontzettende klik hadden met iemand die een profiel en foto had waarvan ze dachten: mwoah, ik weet het niet.. ?

Ik weet: een foto is ook maar een foto en zegt eigenlijk niet zo veel, maar moet je eigenlijk niet bij een foto toch iets hebben van; hmmm...interessant / leuk / o.i.d.. ?

Ik heb mezelf ook maar weer eens het internet opgegooid en ben ook aan het rondkijken, maar ik vind het zo lastig. Ik kan toch moeilijk met iedereen gaan mailen en daten? Je moet toch ergens op selecteren en vaak zijn dat de foto;s, want de profieltekst is vaak erg summier.

Jullie nog tips en trucs? :-)
Ik denk dat je vooral moet bedenken dat je het niet te serieus moet nemen. Doe alsof je op een feestje bent, praat met meerdere mensen en selecteer ahv lol, spanning, aantrekkelijkheid, diepgang... etc. wat je leuk vind aan iemand.

En niet helemaal mijn type: ik bedoel foto's waar je over twijfelt. Ik mail nooit met mensen eigenlijk als ik de foto zie en 'iewl!' denk. :-)

RP heeft trouwens zo'n standaard profiel waar mensen vaste dingen in kunnen vullen zoals over sport en uitgaan enzo. Daar haal ik ook wel wat uit soms. Want de welkomsttekst is toch bij iedereen min of meer hetzelfde.
@ Eva, voor mij gold tot nu toe dat mij verwachtingen op basis van berichtjes en foto over het algemeen wel overeenkwamen met wat er in het echt uitkwam. Ik heb een aantal dates gehad waarvan ik dacht, ¨mwah, ik weet het niet, maar laten we het toch maar proberen¨. Die vielen eigenlijk in het echt ook best wel tegen.

Maar dat kan ook komen dat die dingen waar ik op val zowel in berichtjes als in het echt tot uiting komen. Voor mij is dat open, eerlijk en nieuwsgierig. Als je bijvoorbeeld humor heel belangrijk vind kan het in het echt best weleens tegenvallen, een grap in een berichtje zetten kan namelijk iedereen.

En de eerste selectie was bij mij inderdaad vooral op basis van foto´s. Zelfs de meest geweldige profielteksten komen soms heel andere types uit naar voren dan je zou verwachten. Na 2 berichtjes had ik meestal al wel een aardig gevoel of het paste.

@ Tierney, ja ik waak er wel voor dat ik rationeel blijf hoor. Maar het is toch leuker om lekker positief te blijven. Ik hou er wel rekening mee dat het uiteindelijk toch niets kan worden. Ben 1x eerder erg enthousiast geweest en toen bleek er helaas niks te zijn. Alhoewel ik moet bekennen dat ik nu nog wel wat enthousiaster ben.
Manopviva, zo bedoelde ik het ook. Je komt verstandig over en ik vind het juist leuk hoe je al helemaal enthousiast bent!
@ Julymoon, @ Tierney en @ xxroosxx, ik denk dat jullie dates net zo´n succes gaan worden als die van mij, gewoon omdat ik het jullie gun en het wel zo leuk is om met z´n allen hier lekker positief te zijn.

@ maria, maak gewoon een opmerking over iets in het profiel, zeker als vrouw kun je dat best maken, want mannen krijgen niet zo heel veel eerste mailtjes. Ik had tegen mijn superleuke date van gisteren in eerste instantie iets gezegd over iets specifieks op een van haar foto´s. Zegt ze gisteren toen we het over eerste berichtjes hadden, ¨Ja, en al die mannen die dan zeggen...¨, waarop ik zei ¨Oh, zei ik niet ook zoiets?¨ Zij redde zich prima door te zeggen dat ik toch net iets anders zei waardoor het wel weer leuk was en het bij mij bovendien onderdeel was van een lange leuke mail en het bij de anderen de volledige mail was, haha.
manopviva,

super hoor, dat je er zo'n goed gevoel over hebt. Je zou zeggen dat het bijna niet meer fout kan gaan. Ik zou de glazenwasser nog niet opzeggen als ik jou was

Tierney,

waarom ging je date niet door? En komt er nog wel een alternatief, of hou je het voor gezien en ga je alleen met je 1e keus op date? Ben erg benieuwd hoe het gaat worden. Je bouwt de spanning zo wel lekker op, hihi.

Julymoon,

niet druk maken! Denk maar aan het moment waarop jullie elkaar voor het eerst zien, dan valt de spanning vast van jullie af. Het wordt vast leuk!

Leuk hoor, al die verhalen. Ik hoop dat er voor jullie allemaal iets posititiefs uitkomt! En voor mezelf natuurlijk, hehe.

Ik heb best zin in mijn date van as zaterdag, of liever gezegd, ik verheug me er heel erg op. We gaan een stuk fietsen dus het is niet even zomaar een tussendoordate. Hij had het ook over zondag, dat we dan misschien ook iets konden doen maar dat hing even van iets anders af of dat door kon gaan of niet. En ik stond hem ondertussen aan te staren, dacht bij mezelf: zit je me nu voor de gek te houden? Ik was er echt van overtuigd dat hij afgehaakt was.

En ja, ik vind hem dus wel leuk. Maar het is gemakkelijker om net te doen van niet, dan kan me ook niets gebeuren. Geen idee of we bij elkaar passen ook. Qua humor en gesprekken zit het goed, dat wel. En er is ook een soort vanzelfsprekendheid tussen ons, dat is na 1,5 week ook best vlot. Allemaal goede dingen dus. maar daarnaast voel ik em ook zo onzeker over mezelf, ben ik bang dat ik domme dingen zeg enzo.

Maarja, we zien het wel. Dit wordt dus nu al onze 6e date, eh... kan toch bijna niet anders dan dat hij me leuk vindt?

Pfffff, ik weet het niet hoor.
maria, ik moet je eerlijk bekennen dat ik zelf nog ooit als eerste een berichtje heb gestuurd.

Ik ben op een site waar als je een profiel bekijkt, diegene dat ook kan zien dat je naar hem gekeken hebt.

Ik krijg ook veel mail van mannen van 10 jaar jonger of 15 jaar ouder maar die gooi ik er meteen uit en dan kijk ik wat voor leuks er overblijft.Ik heb er pas 3 gehad die ik echt heel leuk vond hoor, dus het zijn er niet zoveel. En dan reageer ik gewoon op wat ze gestuurd hebben en zo gaat het dan verder.

tierney en manopviva, dank jullie voor de steun, ik heb het deze keer echt nodig. Hij is vandaag voor de eerste keer nog niet online geweest en sinds mijn vorige date met dat ongeluk krijg ik gewoon een misselijk gevoel. Bah, hij zal het vast gewoon druk hebben of weg zijn maar alleen het idee al!!
Ik blijf maar bot vangen op mijn mailtjes, het zal mijn tijd wel niet zijn ofzo. Of ik ben echt vreselijk lelijk *stelt zelfbeeld bij*
hahaha, willen ze zelfs niet met je mailen? wat zeggen ze dan?

je bent mijn type niet of zo
nee, ik krijg gewoon "geen interesse" berichtjes terug... echt héél demotiverend.

Ik weet heus wel dat ik geen Doutzen Kroes ben ofzo, maar zó erg is het toch ook weer niet met me? nou ja, jullie kunnen geen mening over mij geven natuurlijk want jullie weten niet hoe ik er uitzie, misschien maar beter ook dan... *kruipt snikkend in hoekje*
@hangmat, ooohhh wat sneu voor je, ik kan me voorstellen dat het je geen fijn gevoel geeft.

Ik zou er denk ik best onzeker van worden, maar gelukkig nog niet meegemaakt. Ik vind het ook altijd zielig als ik tegen een hele lieve ( zo komt hij dan over) moet zeggen dat ik geen interesse heb.
da´s trouwens wel een goeie. Op een site waar (in jullie geval) hij kan zien dat je zijn profiel bezocht hebt. Ik was altijd wel eerder geneigd om in het geval dat iemand mijn profiel had bekeken even een berichtje te sturen. Om heel eerlijk te zijn eerder zelfs dan op vrouwen die mij een berichtje stuurden. De meeste berichtjes die ik van vrouwen kreeg waren namelijk in de zin van 'hallo, zin om te mailen, groetjes xxx', daar haak ik echt vrij snel op af. Het hoeven geen berichtjes te zijn van een A4tje hoor, maar iets van een opbouw zou toch best mogen.

Al kwam mijn superdate ook met een vrij kort berichtje, het is haar vergeven

@Hangmat, Misschien ligt het ook aan de site. Ik sta op 2 sites en bij 1 site hoor ik van vrouwen dat daar zo weinig mannen initiatief nemen. Voor mij als man mooi, maar als vrouw kun je dan beter een andere site kiezen.
@hangmat,ik denk niet dat het zozeer komt door je uiterlijk maar door het feit dat je kinderen hebt.

İk heb zelf ook een kind en mannen haken er echt snel op af.

En mannen die wel met je mailen of daten zeggen achteraf toch niet zeker te weten of ze wel de verantwoordelijkheid van een kind aankunnen.

Dus nu filter ik mannen met kinderen en nu mail ik met 3 mannen allemaal hebben ze een kindje van 2.

İk merk echt dat ik er heel makkelijk over kan praten met ze en dat er ook meer begrip is omdat ze zelf al papa zijn.

misschien een aanrader..?

@tierney en Julymoon1 ik herken dat gevoel wat jullie omschrijven,verliefd op mails of beter gezegd verliefd op degen die de mails schrijft.Maar dan komt je verstand weer en zegt dat kan helemaal niet:)maar het is wel een leuk gevoel:)

En Julymoon1 hij had het zeker druk haal alsjeblieft geen nare dingen in je hoofd!

@manopviva;Morgen is het al zaterdag:)

İk vind het wel leuk om te lezen dat mannen ook zo happy kunnen zijn na hun date dacht dat dat alleen bij vrouwen was:))

@boebele:İn 1,5 week al de 6e date betekent echt wel dat hij iets voelt en dat hij je leuk vindt..geniet ervan!
@ veo: Het is inderdaad morgen pas zaterdag. En denk dat mannen net zo blij over een leuke date zijn als vrouwen alleen uiten wij dat wat minder. Maar ik ben wel een man op viva, dus weet niet of ik representatief voor de rest van de populatie mannen ben

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven