Introverte mensen leren kennen

07-08-2019 10:59 61 berichten
Alle reacties Link kopieren
Je leest tegenwoordig best vaak dat er zoveel eenzame mensen zijn. Ik kan mezelf daar ook wel onder scharen, ook al heb ik een gezin en werk... ik heb geen vrienden, hoogstens wat vrienden via mijn vriend die ik eigenlijk alleen zie omdat mijn vriend mijn vriend is. Ik ben introvert en ben wel graag op mezelf, maar daarnaast verlang ik ook wel naar verbinding. Ik ben vrij passief in initiatief nemen. En ik denk ook nog dat ik uit straal dat ik met rust gelaten wil worden. Dan gebeurt er op dat vlak ook niet zo veel natuurlijk. Dit komt ook voort uit angst. Dat inzicht heb ik inmiddels en is iets waarin ik stappen te maken heb.

Een paar jaar geleden was er een website waar we onze persoonlijke verhalen posten... en waar mensen dan vervolgens op reageerden. Bijna zoals het Viva-forum maar dit was een klein besloten clubje en de verhalen waren zo persoonlijk dat je elkaar na jaren wel goed gaat kennen. Ik zat elke avond wel op die site en ik had zoveel aan die mensen en zij aan mij. Ik vond het een fijne manier van contact hebben en ik vond het ook niet moeilijk om mezelf open te stellen, daar waar ik dat IRL dus wel lastig vind.

De site is helaas opgeheven en er is nog even geprobeerd elders verder te gaan, maar het was het niet meer hetzelfde en de vervolgsite is uiteindelijk een stille dood gestorven. Ik zoek nog steeds naar iets anders waarbij ik me kan aansluiten, maar dat heb ik nooit meer gevonden... Misschien kent iemand hier iets met een soortgelijke opzet?
calvijn1 schreef:
08-08-2019 09:24
Ik kan me voorstellen dat het voor jouw vriend ook helemaal niet leuk is.
Zit hij gezellig bij zijn vrienden met zijn vriendin die haar mond niet open trekt, niets leuk vindt en alles met hem wil doen.
Dit gaat echt niet werken op den duur

Helemaal mee eens. Zoals het voor mij ook niet leuk is om daar te zitten. We moeten daar dus beiden een modus in vinden. Het is lastig, maar te kort door de bocht om te zeggen dat een verder goede relatie niet werkt op den duur. Het werkt inmiddels acht jaar en we vinden allebei dat we buiten dit goed bij elkaar passen / cq elkaar aanvullen.
Ik vind fictie schrijven wel bijzonder, je moet het maar kunnen verzinnen...

Veel van mijn contacten (of een verdieping daarvan) zijn ook ontstaan vanuit een hulpvraag, door aan te bieden iemands c.v. na te kijken of een sollicitatie brief te helpen schrijven bijvoorbeeld, of tekst redigeren voor een website. Maar ook andersom door hulp te vragen als bleek dat iemand ergens handig in was, of gewoon maar wat aanbood. Gratis plantjes ophalen, meteen een theetje doen. Plantjes heb je nooit teveel haha. Oh en complimenten ook nooit. Dus heeft iemand een leuke yoga outfit, zeg dat dan hardop. Met een beetje geluk zegt ze ook waar ze het vandaan heeft en ontstaat daaruit een gesprekje.
Laatst heb ik iets gekocht van een meisje van marktplaats die was zo aardig, ze kwam al leuk over bij het mailen en tijdens de overdracht en toen bleek ook nog dat ze er wat gratis bij had gedaan. Dan denk ik zal ik voorstellen om wat af te spreken maarja dat durfde ik niet goed. Iemand die zo aardig is stikt vast al van de vrienden...
Ik blijf Instagram ook een mooi veilig medium vinden, ik typ wat vaker iets in plaats van alleen maar likes uit te delen. Dus vraagt iemand een tip, dan geef ik een tip. Vraagt iemand niks dan geef ik soms nog advies. Het gaat niet ineens heel hard ofzo maar ik heb wel inmiddels leuk wederzijds contact met mensen over de hele wereld. Ik hoef er niet eens de deur voor uit. Maar stel ik ga ooit naar Canada dan laat ik wel weten dat ik 'in de buurt' kom.

ohja, beetje vreemd dat de vrienden van jouw vriend denken commentaar te moeten leveren op of jij wil/kan komen... dan zou ik ze voortaan alleen maar meer uit de weg willen gaan
Lorem Ipsum
turquasi schreef:
13-08-2019 10:00

Veel van mijn contacten (of een verdieping daarvan) zijn ook ontstaan vanuit een hulpvraag, door aan te bieden iemands c.v. na te kijken of een sollicitatie brief te helpen schrijven bijvoorbeeld, of tekst redigeren voor een website. Maar ook andersom door hulp te vragen als bleek dat iemand ergens handig in was, of gewoon maar wat aanbood. Gratis plantjes ophalen, meteen een theetje doen. Plantjes heb je nooit teveel haha. Oh en complimenten ook nooit. Dus heeft iemand een leuke yoga outfit, zeg dat dan hardop. Met een beetje geluk zegt ze ook waar ze het vandaan heeft en ontstaat daaruit een gesprekje.
Laatst heb ik iets gekocht van een meisje van marktplaats die was zo aardig, ze kwam al leuk over bij het mailen en tijdens de overdracht en toen bleek ook nog dat ze er wat gratis bij had gedaan. Dan denk ik zal ik voorstellen om wat af te spreken maarja dat durfde ik niet goed. Iemand die zo aardig is stikt vast al van de vrienden...
Ik blijf Instagram ook een mooi veilig medium vinden, ik typ wat vaker iets in plaats van alleen maar likes uit te delen. Dus vraagt iemand een tip, dan geef ik een tip. Vraagt iemand niks dan geef ik soms nog advies. Het gaat niet ineens heel hard ofzo maar ik heb wel inmiddels leuk wederzijds contact met mensen over de hele wereld. Ik hoef er niet eens de deur voor uit. Maar stel ik ga ooit naar Canada dan laat ik wel weten dat ik 'in de buurt' kom.

ohja, beetje vreemd dat de vrienden van jouw vriend denken commentaar te moeten leveren op of jij wil/kan komen... dan zou ik ze voortaan alleen maar meer uit de weg willen gaan

Leuke tips die je geeft.... Een Instagram account heb ik nota bene, maar ik doe er eigenlijk niks mee. Ik vraag me dan wel af hoe je aan mensen uit Canada komt... zijn dat dan contacten van vrienden? Een plantjesliefhebster ben ik ook, ik heb o.a. een pannenkoekenplant die explodeert... dus misschien kan ik daar ook iets meer mee gaan doen. CV's heb ik ook een aantal keer voor mensen gepimpt, haha, juist voor de mensen in de vriendengroep van mijn vriend... :) Dat waardeerden ze absoluut, maar het was dus omdat ik die mensen al kende en ze wisten dat ik dat soort dingen goed kan.
Als ik dat zo lees, van dat meisje van Marktplaats, is het eerste wat in mij opkomt dat je dan gewoon zegt: 'Goh, je lijkt me heel aardig... ik zou het heel leuk vinden om eens ergens koffie te gaan drinken!' – ik zou gevleid zijn als iemand dat vroeg! Tegelijkertijd zou ik het zelf niet durven en ik snap ook dat jij het niet durfde.... Het is best awkward toch, zo van wat moet dat mens van me (invullen wat dat meisje dan denkt van je voorstel, invullen dat dat meisje vast al stikt van de vrienden). Apart hoe dat werkt... misschien toch wat meer lef tonen dan, zelfs al reageert ze afwijzend, dan heb je het geprobeerd...
turquasi schreef:
13-08-2019 10:00

Zou jij serieus overwegen om een meisje dat aardig tegen je is uitnodigen om wat af te spreken?
Heel bijzonder deze ggedachtegang.
Frankly my dear, I don"t give a damn
Nou, het was een gedachte die ik had ja
waar vervolgens geen actie op volgde want ik durfde niet en hoe dan trouwens?

ik heb dat overigens niet met iedereen die aardig doet tegen me hoor, ik vind mensen niet snel bijzonder gezellig en ben erg op mezelf. Het kwam door haar stijl van communiceren, alsof het een leuke forumster van hier had kunnen zijn...
Lorem Ipsum
turquasi schreef:
13-08-2019 13:03
Nou, het was een gedachte die ik had ja
waar vervolgens geen actie op volgde want ik durfde niet en hoe dan trouwens?

ik heb dat overigens niet met iedereen die aardig doet tegen me hoor, ik vind mensen niet snel bijzonder gezellig en ben erg op mezelf. Het kwam door haar stijl van communiceren, alsof het een leuke forumster van hier had kunnen zijn...
Oh op die manier.
Jullie hadden een klik
Frankly my dear, I don"t give a damn
Ja precies, zo vóelde het wel. Maar dat ik dat zo ervaar en dat zelden heb wil nog niet zeggen dat dat voor haar ook zo is. Misschien klikt zij gewoon met 90% van de bevolking zo goed... lastig lastig. Wat ik nu gedaan heb trouwens, ik heb de correspondentie nog even teruggezocht en ga haar 'volgen'. (Creepy aanduiding van marktplaats om aan te geven dat je mogelijk geïnteresseerd bent in wat een verkoper nog meer aanbiedt) Mocht ze nou weer iets hebben in dezelfde categorie (dus niet iets wat te klein is of dat soort flauwekul) dan trek ik weer aan de bel. Maar goed, nu hou ik op dit topic te kapen met iets dat als voorbeeld bedoeld was. Hopelijk dient het voorbeeld nog om aan te geven dat je soms net een stap verder uit je comfort zone kunt gaan als het gaat om contacten leggen. (ookal is het twee maanden later haha)
Lorem Ipsum
Hier is ook een erg interessant topic over introverte mensen;
psyche/introvert-schrijf-mee/list_messages/301631/87

Zelf kan ik ook wel erg introvert zijn, maar soms ook wel weer druk, enthousiast en levendig (ook ondermeer door mijn ADD, maar dat terzijde).
tjonge, die OP van dat topic is een pak herkenbaar :hihi:
Lorem Ipsum
turquasi schreef:
13-08-2019 16:40
tjonge, die OP van dat topic is een pak herkenbaar :hihi:

Het hele topic is een en al herkenbaar en ook meer mensen die aanhaken en zich dan ook weer herkennen... Dan denk je... best raar dat dat introverte gedrag raar gevonden wordt, als toch zoveel mensen het herkennen!
Was dit toevallig MLC ? stuur in dat geval even een PB-tje, dan is er misschien iets te regelen.
Niet geschoten is altijd mis

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven