Is dit nog te redden?

26-07-2008 18:38 68 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het verkloot. Ik ben ongelofelijk dom geweest. Heel erg dom. Ik heb tegen mijn partner gelogen. Na veel aandringen van hem heb ik het uiteindelijk toch aan hem verteld. Nu neemt hij even tijd voor zichzelf. Ik weet niet meer wat ik moet doen. Ik kan alleen maar hopen dat hij mij kan en wil vergeven en nog voor ons wil gaan. Ik heb tegen hem gelogen over mijn verleden. Gelogen over mijn ex-vriend. Onder andere over hoe vaak ik seks met mijn ex had gehad. Ik was bang om het hem te vertellen. Nu weet hij het allemaal. Al mijn leugens en ik weet niet meer wat ik moet doen. Hij wil er nu niet over praten. Kan hij mij dit nog vergeven. Ik heb gezegd dat het mij spijt en dat ik verder wil met hem. En ik wil ook heel hard werken voor deze relatie. Hij verdient dit helemaal niet. Het is een geweldige man. Lief, zorgzaam, hardwerkend, eerlijk, betrouwbaar en dan krijgt hij dit. Ik dacht dat het verleden niet zo'n grote invloed zou hebben, dat het niet zo belangrijk zou worden maar dat is het nu wel. Ik weet niet wat ik nu moet doen. Ik wil zo graag verder met hem. Wat moet ik doen? Kan ik zijn vertrouwen nog terug winnen? Of is het al te laat? Ik heb er zo ontzettend veel spijt van. Ik doe er alles voor om het terug te kunnen draaien maar dat kan niet. Heeft er iemand advies?

Dit is mijn eerste bericht hier op het forum. Sorry dat ik jullie gelijk hiermee lastig val. Dit is natuurlijk ook de reden dat ik lid ben geworden.
Bizar verhaal dit zeg! En met zo'n vent heb je net een huis gekocht?

En als je je nog precies weet te herinneren hoeveel keer sex je hebt gehad in een relatie van 1,5 jaar, dan lijkt me dat weinig reden zorgen want zoveel kan dat dan nooit zijn geweest. Maar dat is natuurlijk totaal niet het punt.

Ik geloof niet dat je met deze vent gelukkig wordt. Hij heeft je al zover dat je "vergiffenis" vraagt, je vindt dat je het hebt verkloot... Dit klinkt nogal zorgwekkend en ik geloof niet dat er enige respect en gelijkwaardigheid is tussen jullie. Snel je koffers pakken zou ik zeggen.

Even off topic, over leugens gesproken... En dierbare vriend kwam er na het overlijden van zijn vrouw achter dat ze eigenlijk drie jaar ouder was. Ze waren zo'n 30 jaar samen. En weet je wat we hebben gedaan toen hij ons dat vertelde? We hebben met elkaar in een deuk gelegen, een goede fles wijn opengetrokken en geproost op zijn overleden vrouw. Typisch iets voor haar, om zelfs na haar dood nog met zo'n verrassing op de proppen te komen.
Zo. En dan ga ik nu een wijntje inschenken...
Ik snap hier echt helemaal niks van. Je hebt voor je huidige relatie een andere relatie gehad. Wat verwacht je vriend nou? Dat je alleen maar naar elkaar hebt gekeken ofzo? Als hij niet tegen het feit kan dat je seks hebt gehad met je ex dan had hij zijn toekomstige vrouw maar uit het klooster moeten halen. En wat zit 'ie nou te miepen over je gewicht? Je weegt 10 kilo meer dan hij dacht en dus vindt hij je ineens te dik? Het gaat toch niet om het getalletje?? Kom op zeg. Degene die zich moet hier heel erg moet schamen is je partner en niet jij.
Ik ben mijn eigen bananenschil
quote:wuiles schreef op 26 juli 2008 @ 19:52:

Ik verbaas me over het gemak waarmee wordt gesteld dat het logisch is dat TO heeft gelogen. Er moet mij iets ontgaan zijn maar sinds wanneer liegen vrouwen in het algemeen over hun gewicht? Als je niet wilt vertellen hoeveel je weegt (en waarom niet als je partner dat vraagt) dan kun je dat toch zeggen?Kennelijk voelt TO zich zodanig niet vertrouwd c.q. veilig bij haar vriend dat zij niet die ruimte voelt om dat te durven zeggen. Dat is wel sneu; juíst bij je partner moet je toch volkomen jezelf kunnen zijn.
quote:Rosemarijn80 schreef op 26 juli 2008 @ 18:38:

Ik heb tegen hem gelogen over mijn verleden. Gelogen over mijn ex-vriend. Onder andere over hoe vaak ik seks met mijn ex had gehad.

En wanneer had je die sex met je ex? Gedurende je huidige relatie?

Heb niet de hele topic gelezen, dus misschien is de vraag al beantwoord, maar je hebt 't over je verleden en over je ex. Dus niet direct over het heden, dus 'n beetje verwarrend. Als het voor je huidige relatie plaatsvond, dan zou het namelijk nogal vreemd zijn, want we hebben tenslotte allemaal een verleden met exen, hijzelf waarschijnlijk ook.
Ik vind het een probleem van niks.Ook vind ik het een "kansloze"relatie. Sorry.Als zo'n vent zegt dat hij z'n meisje bij een bepaald gewicht dumpt dan kan je maar 1 ding snel doen en dat is hem dumpen.

Sex met je ex???? Waar haalt hij het lef vandaan om zich daar mee te bemoeien. Is voor zijn tijd en niet terug te draaien.

Wat een onzeker en irritant mannetje.Grrrrrrrrrrrrrrrr
wees jezelf, er zijn genoeg anderen.
Goh Elninjoo, misschien is het handiger wanneer je je even iets meer in een topic verdiept. Klein beetje leeswerk had je al direct antwoord gegeven op je vragen.
Ik vraag me af of jij/je vriend moslim is? Tis echt een wilde gok natuurlijk, maar dat zou misschien verklaren waarom hij moeite heeft met het feit dat je een ex hebt, en dat je daarmee tot overmaat van ramp ook nog seks hebt gehad?

En daarnaast... wéét jij nog precies hoe vaak je seks hebt gehad dan? Ik heb dat in voorgaande relaties niet geturfd namelijk...

En qua gewicht... hij vindt je leuk zoals je eruit ziet neem ik aan. Maar als hij weet dat je uiterlijk niet X kilo, maar X + 10 kilo is, vindt ie je plotseling míet meer leuk? Dat liegen een probleem is, tuurlijk... maar eerlijk gezegd kan ik me niet voorstellen dat liegen over gewicht een Serieus Probleem is...
Peas on earth!
de vraag is niet of je het kunt redden of je het wel wil redden met deze man.

als je nu deze vraag, die al sowieso nergens op slaat, beantwoord, wat volgt er dan nog meer ?

hoevaak ben je verliefd geweest ? ben je al met een ander klaargekomen ? zomaar wat vragen die bij me opkomen, die ik aan een persoon die me zo een vragen zou stellen als je vriend niet graag zou beantwoorden... je weet maar nooit wat ie van je antwoord zou vinden...

mijn mening is duidelijk, neem ik aan.
quote:Rosemarijn80 schreef op 26 juli 2008 @ 18:55:

Ik ben nooit vreemd gegaan. Dat zou ik nooit doen. Ik heb gelogen om voor mijn vriend de pijn te verzachten. Ik weet dat hij het heel erg moeilijk heeft met mijn verleden. Ik heb 1 relatie gehad van 1,5 jaar en verder niets. Maar hij heeft er erg veel moeite mee. Hij wil het weten over mijn verleden.

Ik voel mij nu helemaal op mijn gemak bij hem. Over mijn gewicht heb ik gelogen omdat hij dikke mensen haat en lelijk vind. Hij heeft ook wel eens gezegd dat als ik ... kilo zou wegen hij mij dan zou dumpen. (dat meende hij overigens geloof ik niet maar toch) Dat woog ik dan op dat moment al. Daarom heb ik het nooit verteld.Dumpen die gast! Wat 'n eikel! Wat maakt 't nu uit hoe vaak je 't met je ex hebt gedaan en dan zeg jij nog maar 1 ex te hebben ook. Tjonge jonge, 't lijkt wel 'n moslim met z'n belachelijke ideeen. En over dat gewicht moet ie ook niet zeiken. Als ie een paar kilo zwaarder al niet kan hebben, wat dan als je ziek zou worden? Dat is geen man voor lief en leed, dat is 'n man die alleen maar voor zichzelf in 'n relatie zit, dus zet er een punt achter en laat 'm maar barsten met z'n middeleeuwse ideeen.
Eerst geeft hij je het gevoel dat je beter kunt liegen want anders... Dan zeikt hij net zolang door tot je de waarheid vertelt. Dan is hij boos dat je gelogen hebt. Wat wil die man in vredesnaam? Hij wil jou zo klein hebben, ik kan niets anders bedenken. Dat je jezelf vernedert.

Alleen al het feit dat hij je het gevoel geeft dat je beter kunt liegen is een teken aan de wand. Dan mist er een hoop intimiteit, vertrouwen en acceptatie.

Dit moet je niet willen redden. Red liever jezelf.
@ el ninjoo:

de meeste moslims denken niet zo, het zijn een paar rotte appels die in het openbaar zoiets roepen.

het kan ze echt niet schelen of je in je leven 100 of 200 keer geneukt hebt, elke man die dat wel kan schelen kan met mij sowieso niet door een deur, van welk geloof dan ook hij is, als ik voor hem kies moet dat genoeg zijn.
@ TO: Heeft je vriend nog nooit eerder een relatie gehad? Heeft hij wellicht zelf nog nooit met iemand anders dan jij seks gehad?
quote:PrinsesOpDeErwt schreef op 27 juli 2008 @ 12:44:

Ik vraag me af of jij/je vriend moslim is? Tis echt een wilde gok natuurlijk, maar dat zou misschien verklaren waarom hij moeite heeft met het feit dat je een ex hebt, en dat je daarmee tot overmaat van ramp ook nog seks hebt gehad?

Mijn puur nederlandse ex, 100% uit de klei getrokken, hield er dezelfde belachelijke ideeën op na, stelde mij dezelfde lachwekkende vragen (en was gepikeerd dat ik het antwoord daarop niet meer wist, want dat toonde in zijn ogen aan hoe makkelijk ik over seks dacht ) en was zéér gefocust op uiterlijk. Door zijn achterlijke gedrag ben ik ook maar gaan liegen, gewoon om van het gezeik af te zijn. Ik zou haast denken dat de vriend van TO mijn ex was. Heeft hij je al hoer genoemd, omdat je het in je hoofd hebt gehaald om vóór hem ook iets met een andere man te hebben? Dat deed de mijne. En ik -verblind door liefde als ik was- holde niet hard weg, maar bedacht me hoe ik hem nog meer kon behagen. Hoe ik het "goed kon maken" dat ik voor hem al liefdes gekend had.

Rosemarijn, uit de grond van mijn hard: hóllen. Weg van hem. Zo hard als je kunt!
dat bedoel ik qwertu.

weglopen is de verstandigste optie bij zo een man. waar halen ze die ideeen toch vandaan ?
@qwertu:

Da's idd wel erg. Net of je gaat turven hoe vaak je 't hebt gedaan. Ik kan wel 't aantal mannen waarmee nog herinneren, dat dan weer wel.
Ik ken ook zo'n jongen, die ieder meisje wat meer seksuele ervaring heeft dan hijzelf een afgelikte boterham vindt (en dat zegt hij dan ook letterlijk zo!). Een vriendin heeft hem toen heel fijntjes gevraagd of wanneer hij een fijne, liefdevolle relatie met een meisje zou hebben en zij met elkaar naar bed zouden gaan en samen alle dingen zouden doen die ze prettig vinden of hij haar dan, als het uit zou gaan, ook zo'n afgelikte boterham zou vinden, of dat dat alleen gold voor seks met anderen. Daar moest hij toen wel even over nadenken geloof ik. Hij wil echter nog steeds het liefst een vriendin die weinig of geen seksuele ervaring heeft, omdat hij het toch een 'vies' idee vindt ofzo, dat ze een verleden heeft met anderen. Ik kan me voorstellen dat hij zich misschien geïntimideerd zou voelen door de hoeveelheid ervaring die zo'n vrouw heeft, maar aan de andere kant, elke bedpartner is toch weer anders, en bij elke nieuwe partner is het toch weer spannend om elkaar te ontdekken en uit te vinden wat iemand lekker vindt. Hij is inmiddels in de 30, en ik denk dat het steeds moeilijker voor hem zal worden om nog een geschikte partner te vinden die net zo weinig ervaring heeft als hij...

Ik kan me trouwens ook wel mijn aantal sekspartners herinneren, maar ik zou van geen enkele weten hoe vaak ik seks met ze heb gehad. Dat soort dingen turf ik dus echt niet.
Het gaat je vriend geen hol aan hoe vaak jij seks hebt gehad met je ex...
Rosemarijn, hoe is het nu?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven