Is dit verkrachting?
zaterdag 12 augustus 2017 om 13:40
Ik ben er kapot van....na een lange tijd ging het weer goed in onze relatie. We hebben veel problemen gehad en deze leken overwonnen. Samen afspraken gemaakt over de toekomst om niet steeds in dezelfde valkuilen te trappen. Volop plannen voor nu en later. Zo ook op vakantie. Ik had hier zo naar uit gekeken, ik ben heel veel ziek geweest.
De tweede avond van onze vakantie dus samen naar bed voor sex. Allebei opgewonden. Op een gegeven moment merk ik dat mijn man iets wil doen wat ik niet wil. Ik zeg duidelijk nee ik wil deze handeling niet. Hij stopt, maar probeert even later opnieuw. Weer duidelijk nee gezegd, maar dan gaat hij toch door. Ik heb hem weggeduwd en ben uit bed gesprongen. Ik heb me opgesloten in de andere slaapkamer, ik was echt geschokt dat hij dat deed. We zijn al 30 jaar samen.
Volgende ochtend zegt hij niets. Zodra ik begin te praten biedt hij zijn excuses aan, ik wil hem niet door. Er zit een gonsend geluid in mijn hoofd van woede. Tja hij was gewoon geil zei hij, hij had dit niet moeten doen.
Ik voel me zo rot. Slaap de afgelopen nachten bij mijn dochters op de kamer. Ik wil naar huis....maar zij hebben het fijn na maanden.
Alle ellende van afgelopen jaren komen in hevigheid terug.
Ik heb mijn man beschuldigd van verkrachting, hij lijkt dit niet te snappen.
De tweede avond van onze vakantie dus samen naar bed voor sex. Allebei opgewonden. Op een gegeven moment merk ik dat mijn man iets wil doen wat ik niet wil. Ik zeg duidelijk nee ik wil deze handeling niet. Hij stopt, maar probeert even later opnieuw. Weer duidelijk nee gezegd, maar dan gaat hij toch door. Ik heb hem weggeduwd en ben uit bed gesprongen. Ik heb me opgesloten in de andere slaapkamer, ik was echt geschokt dat hij dat deed. We zijn al 30 jaar samen.
Volgende ochtend zegt hij niets. Zodra ik begin te praten biedt hij zijn excuses aan, ik wil hem niet door. Er zit een gonsend geluid in mijn hoofd van woede. Tja hij was gewoon geil zei hij, hij had dit niet moeten doen.
Ik voel me zo rot. Slaap de afgelopen nachten bij mijn dochters op de kamer. Ik wil naar huis....maar zij hebben het fijn na maanden.
Alle ellende van afgelopen jaren komen in hevigheid terug.
Ik heb mijn man beschuldigd van verkrachting, hij lijkt dit niet te snappen.
zaterdag 12 augustus 2017 om 18:55
Dan heb je serieus iets gemist in je seksuele opvoeding / ontwikkeling.
Nee is ALTIJD nee.
Als je wil experimenteren overleg je dat. Ook al zou je het nog zo lekker vinden, als je het niet wil proberen heeft niemand het recht jou dat te laten doen/ondergaan.

zaterdag 12 augustus 2017 om 18:56
Heb je er ervaring mee? Zo niet; dan zou ik me iets genuanceerder uitdrukken. Je weet vaak pas wat je doet, als je zelf in zo'n situatie zit.
Om er gebrek aan eigenwaarde, kracht en zelfrespect bij te halen, vind ik echt te idioot voor woorden.
Het getuigt m.i. al van veel kracht, zelfrespect en eigenwaarde als iemand herhaaldelijk nee zegt, wegloopt uit de situatie omdat haar man, met wie ze al 30 jaar samen is, haar grenzen over gaat en dat ze hier bijv. haar verhaal doet. Om iemand die net iets heftigs heeft meegemaakt, voor de voeten te gooien dat ze geen kracht, zelfrespect en eigenwaarde heeft ; wat geef je daarmee iemand een trap na zeg! Er is al zoveel moed voor nodig om te uiten wat er gebeurd is.
anoniem_272211 wijzigde dit bericht op 12-08-2017 19:39
5.36% gewijzigd
zaterdag 12 augustus 2017 om 18:57
Lees de op nog eens en sla vervolgens eens een wetsbundel open. Dat nee in jouw geval niks betekent maakt niet dat de nee voor to niks betekent. En daarna is ze gevlucht naar de badkamer. Heeft ze vast gedaan omdat ze er zo van genoten heeft

Daisy

kia wijzigde dit bericht op 12-08-2017 18:58
1.90% gewijzigd
Kia aka brandhout voor de hel, aangenaam.
zaterdag 12 augustus 2017 om 18:58
Rare opvattingen hou jij er op na.Bblientje schreef: ↑12-08-2017 18:42Nou ook mijn ex probeerde weleens wat en dan was het eerst nee maar vond ik het uiteindelijk toch lekker. Hoort voor mij bij het seksspel en nieuwe dingen ontdekken maar daar schuilt mss ook het gevaar in dat je niet weet wanneer nee echt nee is maar als hij haar echt had willen verkrachten had ze ook niet weggekomen. Lees in de OP niet dat hij met haar geweld tegen het bed heeft gedruk of vast heeft gebonden om zijn leuter erdoor te drukken. Ze was elk moment vrij om te gaan. Misschien is haar vent daadwerkelijk een hufter die niks om haar gevoelens geeft maar dat hij al zolang bij haar is en aan haar zijde heeft gestaan door goede en slechte tijden zegt wel wat dat hij veel om haar geeft. Beetje overdreven dat er meteen moord en brand word geschreeuwd. Volgens mij is die vent zelf ook heel erg geschrokken van haar reactie en heeft hij zijn lesje wel geleerd voor de volgende keer.
Nee is gewoon nee.

zaterdag 12 augustus 2017 om 19:01
Tja een ieder beleeft seks op zijn eigen manier.
En zijn manier schoot haar nu even in het verkeerde (keel)gat. Dan heb je daad even een pittig gesprekje over en klaar ermee. Wat een moeilijk gedoe.
zaterdag 12 augustus 2017 om 19:02

Deze lijkt me hier heel gepast .
anoniem_171074 wijzigde dit bericht op 12-08-2017 19:03
2.05% gewijzigd

Nou inderdaad.
zaterdag 12 augustus 2017 om 19:03
Hou toch op zeg.
Er zijn grenzen overschreden. Niks pittig gesprekje en klaar ermee.
zaterdag 12 augustus 2017 om 19:05
Daisy
Probeer je niet te veel aan te trekken van de reacties die het bagatelliseren en lopen te drammen over aangifte en wat zij allemaal wel of niet zouden doen. Het gaat er niet om wat een ander zou doen, het gaat om wat jij wil en voelt. Het enige wat ik je aan wil raden, is om er wel met iemand over te praten, om je verhaal kwijt te kunnen. Heel veel sterkte

Probeer je niet te veel aan te trekken van de reacties die het bagatelliseren en lopen te drammen over aangifte en wat zij allemaal wel of niet zouden doen. Het gaat er niet om wat een ander zou doen, het gaat om wat jij wil en voelt. Het enige wat ik je aan wil raden, is om er wel met iemand over te praten, om je verhaal kwijt te kunnen. Heel veel sterkte
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
zaterdag 12 augustus 2017 om 19:06
echt, hoe krijg je het je toetsenbord uit....
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best

zaterdag 12 augustus 2017 om 19:06
Jij bent eng. Gewoon eng. Dit hele topic zit vol enge mensen die in de 18e eeuw thuis horen. Mensen die denken te weten hoe je moet reageren na zo'n gebeurtenis. Mensen die de boel nuanceren 'want ze is niet gelijk naar huis gegaan. Ze is niet gelijk naar de politie gegaan. Ze was vrij om te gaan'. Niemand weet hoe je reageert totdat je zelf in zo'n situatie zit. En mensen reageren nu eenmaal anders.Bblientje schreef: ↑12-08-2017 18:42Nou ook mijn ex probeerde weleens wat en dan was het eerst nee maar vond ik het uiteindelijk toch lekker. Hoort voor mij bij het seksspel en nieuwe dingen ontdekken maar daar schuilt mss ook het gevaar in dat je niet weet wanneer nee echt nee is maar als hij haar echt had willen verkrachten had ze ook niet weggekomen. Lees in de OP niet dat hij met haar geweld tegen het bed heeft gedruk of vast heeft gebonden om zijn leuter erdoor te drukken. Ze was elk moment vrij om te gaan. Misschien is haar vent daadwerkelijk een hufter die niks om haar gevoelens geeft maar dat hij al zolang bij haar is en aan haar zijde heeft gestaan door goede en slechte tijden zegt wel wat dat hij veel om haar geeft. Beetje overdreven dat er meteen moord en brand word geschreeuwd. Volgens mij is die vent zelf ook heel erg geschrokken van haar reactie en heeft hij zijn lesje wel geleerd voor de volgende keer.
Dit. is. verkrachting. Dit is verkrachting. Dit is verkrachting. Het maakt niet uit wie of wat of waar of hoe. Dit. is. verkrachting.
Enig idee wat dat woord in houdt? Het ongewenst binnen dringen van het lichaam met lichaamsdelen en/of voorwerpen. Volgens de wet is dit verkrachting.
Verkrachting. Hoe vaak moet ik het zeggen voordat jij en iedereen in dit topic die beweert 'dat het heus wel mee valt', beseft dat dit verkrachting is? 10 keer? 100? Je zegt het maar hoor.
zaterdag 12 augustus 2017 om 19:09
Bizar, zeg.
Geen idee wat jouw grenzen zijn in bed, maar het is toch compleet van de zotte dat je vent, die je beste maatje zou moeten zijn, zijn wens er effe - al dan niet pijnlijk - doordrukt en dat jij dan naderhand zegt " foei " en dat het dan klaar is ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.

zaterdag 12 augustus 2017 om 19:11
Wat een walgelijke reactie zeg. Dit is 100% verkrachting. Daar is de wet duidelijk over. Bovendien: er bestaat toch niet eens als 80% verkachting? Begrijp echt niet hoe je dit alles je strot toetsenbord uit kunt krijgen en zo hard kunt oordelen dat iemand niet verkracht is, te zwak is om op te stappen etc. Verder ben ik erg blij dat ik jouw vrouw niet ben. Nee is nee en geen ja; iemands grenzen overgaan, is nooit toelaatbaar. Zorg dan dat je eerst toestemming hebt. Nu is het verkrachting en maakt dat jou tot verkrachter. Is dat wat je wilt?Onverwachts schreef: ↑12-08-2017 17:40TO: Eerst even heel duidelijk dat ik met je te doen hebt, dat jouw gevoel er van mij mag zijn, dat jouw gevoel voor jou het belangrijkste is en dat ik geen oordeel heb over de acties waar je toe over gaat. Je schrijft dat na lange tijd de (relatie) problemen opgelost leken maar ik kan mij voorstellen dat nog lang niet alles 100% koek en ei is wat de situatie erger kan laten lijken als hij is. Je man heeft zijn excuses aangeboden, dat het niet had gemogen en geil was (zich op het moment suprême laten leiden door zijn driften???), ik kan niet beoordelen of het laconiek was om ervan af te zijn of dat hij het meende.
Wake up voor degenen die drammen over aangifte doen: Als dit 100% verkrachting is zou TO, kinderen of geen kinderen, vervoer of niet, geen uur meer bij hem op vakantie blijven en ik vrees dat dit bij een aangifte ook wel eens mee kan wegen. Als TO te zwak is om op te stappen en de vakantie uitzit is het ook maar de vraag hoe duidelijk haar nee was.
Als dit verkrachting is heb ik mijn vrouw ook diverse keren verkracht, ik heb een paar keer iets nieuws geprobeerd wat voordat het geprobeerd werd niets leek en nee opleverde, sommige dingen waren achteraf fijn en over sommige dingen reageerde mijn vrouw vergelijkbaar als TO beschrijft. Voor de duidelijkheid ik heb mijn vrouw gevraagd of zij dat zag als verkrachting en haar antwoord is nee tenzij je het onder dwang, bedreigingen, manipulatie of herhaald had gedaan.
anoniem_272211 wijzigde dit bericht op 12-08-2017 19:19
2.06% gewijzigd
zaterdag 12 augustus 2017 om 19:11
Serieus?
Jij hebt dus seks tegen je wil in?
Wow....wat ben ik dan een slechte vriendin voor mijn partner zeg.
Ik doe echt niets tegen mijn wil in.
Griezelig om te lezen dat sommige heren en dames dat blijkbaar de normaalste zaak van de wereld vinden.
Ik ga weer lekker truttig zitten wezen hoor, in mijn relatie waarin het draait om respect en vertrouwen.
Lieve TO ik wens je heel veel sterkte de komende tijd
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!

zaterdag 12 augustus 2017 om 19:15
Invisible10 schreef: ↑12-08-2017 19:06Jij bent eng. Gewoon eng. Dit hele topic zit vol enge mensen die in de 18e eeuw thuis horen. Mensen die denken te weten hoe je moet reageren na zo'n gebeurtenis. Mensen die de boel nuanceren 'want ze is niet gelijk naar huis gegaan. Ze is niet gelijk naar de politie gegaan. Ze was vrij om te gaan'. Niemand weet hoe je reageert totdat je zelf in zo'n situatie zit. En mensen reageren nu eenmaal anders.
Dit. is. verkrachting. Dit is verkrachting. Dit is verkrachting. Het maakt niet uit wie of wat of waar of hoe. Dit. is. verkrachting.
Enig idee wat dat woord in houdt? Het ongewenst binnen dringen van het lichaam met lichaamsdelen en/of voorwerpen. Volgens de wet is dit verkrachting.
Verkrachting. Hoe vaak moet ik het zeggen voordat jij en iedereen in dit topic die beweert 'dat het heus wel mee valt', beseft dat dit verkrachting is? 10 keer? 100? Je zegt het maar hoor.
To schrijft dat hij getracht heeft binnen te dringen, dus nee ik vind het nog steeds geen verkrachting mop.

zaterdag 12 augustus 2017 om 19:16
Echt ik zit met open mond te lezen, het is 2017 en nog zijn er mensen die vinden dat je niet moet zeuren. Wat een idioterie.
Het is verkrachting Daisy en ik vind het echt heel erg voor je. Dat je na 30 jaar samen op dit punt bent gekomen lijkt me echt vreselijk.
Ik weet eerlijk niet of ik aangifte zou kunnen doen mocht mij dit overkomen na 27 jaar samen, maar vertrouwen zou ik hem nooit meer. Dus uit elkaar gaan staat voor mij wel vast.
Het is verkrachting Daisy en ik vind het echt heel erg voor je. Dat je na 30 jaar samen op dit punt bent gekomen lijkt me echt vreselijk.
Ik weet eerlijk niet of ik aangifte zou kunnen doen mocht mij dit overkomen na 27 jaar samen, maar vertrouwen zou ik hem nooit meer. Dus uit elkaar gaan staat voor mij wel vast.

zaterdag 12 augustus 2017 om 19:17
zaterdag 12 augustus 2017 om 19:17
To zegt verderop in het topic dat hij daadwerkelijk is binnengedrongen... nog steeds geen verkrachting?
En dan nog, dan was het aanranding geweest.
Kia aka brandhout voor de hel, aangenaam.