Is er iets mis met mij of ongelukkig toeval?

12-12-2009 19:05 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Het volgende is mij nu 3 keer op rij overkomen en ik begin aan mezelf te twijfelen helaas: ik leer iemand kennen, ik begin er een relatie mee en na (relatief, 1 keer wat langer) korte tijd is het voor hen toch net dat niet. Ok kan gebeuren natuurlijk.

Maar wat ik dan vooral moeilijk vind is om te zien/horen dat het bij alle3 direct met de volgende vlam na mij wel lukt. Zijn alle3 al langere tijd samen met hun 'nieuwe' vriendin, gaan samenwonen ed. En dan denk ik soms wel: 'Is er iets mis met mij??' Of is het gewoon een ongelukkig toeval.

Die 3 keer is overigens op zoveel jaar tijd, dus niet meteen achter elkaar voor de duidelijkheid.

Iemand die dit herkent? Ben een zelfstandig iemand, heb mijn eigen dingen buiten een relatie, dus het is niet zo dat ik mij vastklamp aan de man in kwestie. Dan kon ik het eigenlijk nog wel begrijpen.
Heb je zelf relaties gehad die langere tijd duurden?
Nee joh, dat ligt niet aan jou, maar aan de combinatie waarschijnlijk.
Cum non tum age
@Wuiles: ja, voor de 3 mannen in kwestie had ik 2 lange relaties (4 jaar en 4.5 jaar). Ben daarna dan nog een tijd single geweest.
quote:bibieke1 schreef op 12 december 2009 @ 19:05:

Ben een zelfstandig iemand, heb mijn eigen dingen buiten een relatie, dus het is niet zo dat ik mij vastklamp aan de man in kwestie.Misschien is dat nou juist wat de mannen waar jij op valt niet willen.
Zie QR
En stel eens dat het wel aan jou ligt, wat dan?
Denk niet dat het aan jou ligt hoor. Als je je gewoon gedraagt zoals je bent (en er blij mee bent) dan is zch het toch ok? Je wil toch zeker niet je anders voor gaan doen om de kans op een lange relatie te verhogen (zou niet eens weten hoe, behalve de heer altijd gelijk geven in alle kwesties)?
quote:bibieke1 schreef op 12 december 2009 @ 19:09:

@Wuiles: ja, voor de 3 mannen in kwestie had ik 2 lange relaties (4 jaar en 4.5 jaar). Ben daarna dan nog een tijd single geweest.Hoelang ben je nu single?
quote:Digitalis schreef op 12 december 2009 @ 19:12:

Denk niet dat het aan jou ligt hoor. Als je je gewoon gedraagt zoals je bent (en er blij mee bent) dan is zch het toch ok? Je wil toch zeker niet je anders voor gaan doen om de kans op een lange relatie te verhogen (zou niet eens weten hoe, behalve de heer altijd gelijk geven in alle kwesties)?Dat bedoel ik ook min of meer: stel dat het aan jou ligt? Wat dan? Ga je dan iemand anders worden? Toneel spelen? In een kramp schieten?
je weet zelf waarschijnlijk het beste of er behalve jou nog meer overeenkomsten waren in deze gevallen, maak een lijstje van ál je exen met hun uiterlijke kenmerken en karaktereigenschappen en zie of je er iets uit kunt opmaken.

let ook op hoe het begon, ging je hard van stapel of niet, was je al bevriend met ze of niet, wat was hun achtergrond...

zo'n onderzoekje doen zou kunnen helpen, en hulp vragen van een niet al te naar-de-mond-praterige-vriendin biedt een heldere kijk op dingen waar je zelf te dicht op staat.
quote:rider schreef op 12 december 2009 @ 19:11:

En stel eens dat het wel aan jou ligt, wat dan?Dan zou ik willen weten wat ik daaraan kan doen? Maar ik zou zelf niet weten wat ik verkeerd doe. Misschien is het een grote toevalligheid en weet ik nu toevallig ook dat het bij de 3 mannen in kwestie bij de volgende goed afgelopen is, omdat ze alle3 uit de buurt zijn. Anders had ik er misschien minder bij stilgestaan waarschijnlijk.
quote:wuiles schreef op 12 december 2009 @ 19:12:

[...]

Hoelang ben je nu single?9 maanden. Het is eigenlijk omdat ik eerder deze week van mijn laatste vlam gehoord heb dat hij ook alweer gaat samenwonen ik daar op beginnen nadenken ben.
Heel herkenbaar, dit heb ik ook gehad. En eigenlijk nog steeds. Bijna al mijn ex-en (alleen de laatste niet, maar dat is nog vrij recent) hebben relatief korte tijd na mij degene gevonden met wie ze gingen samenwonen, kind kregen etc. Alleen, ik wilde die mannen niet (meer). Wilde dat in ieder geval niet met hen. Zij dus duidelijk wel. Ik vond het frappant om te constateren.
quote:bibieke1 schreef op 12 december 2009 @ 19:16:

[...]

Dan zou ik willen weten wat ik daaraan kan doen? Ik gok: weinig. Je wil toch geen relatie die gebaseerd is op iets anders dan jijzelf?
quote:bibieke1 schreef op 12 december 2009 @ 19:19:

[...]

9 maanden. Het is eigenlijk omdat ik eerder deze week van mijn laatste vlam gehoord heb dat hij ook alweer gaat samenwonen ik daar op beginnen nadenken ben.Begrijp ik nou goed dat je in tijd van negen maanden drie potentiële liefdes tegen het lijf bent gelopen waarmee jij een serieuze relatie wilde?
quote:hmmmm schreef op 12 december 2009 @ 19:15:

je weet zelf waarschijnlijk het beste of er behalve jou nog meer overeenkomsten waren in deze gevallen, maak een lijstje van ál je exen met hun uiterlijke kenmerken en karaktereigenschappen en zie of je er iets uit kunt opmaken.

let ook op hoe het begon, ging je hard van stapel of niet, was je al bevriend met ze of niet, wat was hun achtergrond...

zo'n onderzoekje doen zou kunnen helpen, en hulp vragen van een niet al te naar-de-mond-praterige-vriendin biedt een heldere kijk op dingen waar je zelf te dicht op staat.Heb ik in gedachten al gedaan, misschien ook eens opschrijven dan. 2 van hen waren op het begin heel enthousiast, ben zelf wat meer nuchter, maar op de duur stelde ik mij wel meer open. (Is altijd zo geweest trouwens, ook bij mijn eerste 2 lange relaties.) Was bij geen van de 3 al bevriend op voorhand.
quote:wuiles schreef op 12 december 2009 @ 19:23:

[...]

Begrijp ik nou goed dat je in tijd van negen maanden drie potentiële liefdes tegen het lijf bent gelopen waarmee jij een serieuze relatie wilde?Nee, tussen mijn laatste lange relatie en mijn eerste van de korte 3 zat 2.5 jaar. Tussen de eerste en tweede dan weer een klein jaartje en tussen de tweede en de derde 1.5 jaar. Die 9 maanden single is nu na de laatste van de 3 beschreven mannen.
quote:rider schreef op 12 december 2009 @ 19:21:

[...]

Ik gok: weinig. Je wil toch geen relatie die gebaseerd is op iets anders dan jijzelf?Idd, maar je begint toch wel eens te denken van wat er mis is. Maar ben altijd mezelf gebleven en vind ook dat dat zo moet zijn.
quote:Marahbloem schreef op 12 december 2009 @ 19:19:

Heel herkenbaar, dit heb ik ook gehad. En eigenlijk nog steeds. Bijna al mijn ex-en (alleen de laatste niet, maar dat is nog vrij recent) hebben relatief korte tijd na mij degene gevonden met wie ze gingen samenwonen, kind kregen etc. Alleen, ik wilde die mannen niet (meer). Wilde dat in ieder geval niet met hen. Zij dus duidelijk wel. Ik vond het frappant om te constateren.Het verschil is dat jij niet meer wou, maar voor de rest dan eigenlijk hetzelfde. Denk dat dat het juiste woord is, frappant.
quote:bibieke1 schreef op 12 december 2009 @ 19:27:

[...]

Idd, maar je begint toch wel eens te denken van wat er mis is. Maar ben altijd mezelf gebleven en vind ook dat dat zo moet zijn.Ik begrijp nooit zo goed wat ik me moet voorstellen bij het heilige "altijd jezelf zijn", maar okay. Als je wilt weten of jouw exen van mening zijn dat er iets structureel mis is met jouw gedrag binnen een relatie dan kom je daar alleen maar achter door het hen op de man af te vragen. Daarnaast zou je bij goede vrienden kunnen informeren of zij kunnen verklaren waarom de zaken gaan zoals ze gaan. Als dat niets oplevert zou je er vanuit kunnen gaan dat het allemaal wel meevalt.
Vraag ik me ook af Wuiles, aangezien agressieve pedofielen ook zichzelf blijven als ze hun zaken uitvoeren enzo.

Het kan gewoon zijn dat niet iedere vent je geweldig vindt, he. Het kan zijn dat je erg op zoek bent/elke kans aangrijpt en dan grijp je er ook vaker naast natuurlijk. Dat het drie keer op een rij is doet verder niets af aan die kansberekening.
Ach, dat is toeval. Heb het mezelf ook wel eens afgevraagd hoor, toen het me 2 of 3 keer achter elkaar overkwam. Dat het mijn taak in het leven is om mannen bij de juiste te brengen, lekker dan! Da's nobel hoor. Zoals iemand anders al zei, zal wel de combi zijn. Lekker weer laten gaan deze gedachte!
Erg grappig, bij is het juist andersom. En ik heb me ook afgevraagd of dat aan mij lag. Mijn 'ex'-en waren voor dat ze mij ontmoeten nooit lang single geweest en na mij zijn ze ineens maanden/jaren alleen.

Overigens ook niet allemaal uiteraard, maar wel substantieel deel.

Ik denk eigenlijk dat het toeval is. Ik hoop altijd stiekem dat ze nog alleen zijn omdat ze niemand kunnen vinden die mij overtreft, maar dat is natuurlijk onzin.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven