Is het logisch dat ik dat vervelend vind?

13-02-2011 18:46 38 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend heeft een erg vervelende scheiding achter de rug en bepaalde zaken zijn nog steeds niet afgerond. We zitten nu een beetje in de fase dat hij voor het eerst mijn vrienden en familie ontmoet. De eerste keer dat we bij mijn beste vriendin op bezoek waren begon hij openhartig te vertellen over zijn scheiding en alle ellende die daarmee gepaard ging.

Ik vond dat toen eigenlijk best vervelend en heb dat na afloop ook gezegd, maar hij begreep het niet helemaal. Hij is erg openhartig en bespreekt gewoon alles met iedereen, wat ik natuurlijk ook erg leuk vind, maar om het nou bij zo'n 1e ontmoeting over scheiden en exen te gaan hebben... kweetniet.

Wat zouden jullie daarvan vinden? Ben gewoon benieuwd hoor, beleef het natuurlijk heel erg vanuit mijn eigen perspectief allemaal.
Kwestie van een beetje respect naar jou toe, toch? Het zal vast geen onwil van zijn kant zijn. Probeer het goed uit te leggen aan hem en dan kan hij zich vast wel een beetje inhouden. En zo niet, dan weet je dat ook weer...
Jep, zo denk ik er ook wel over. Vind het wel belangrijk dat hij daar rekening mee kan houden. Deze week nog maar eens aankaarten dan...
ik snap dat je daar moeite mee hebt. Ik snap niet dat je vriend dat niet ziet. Ik zou zeggen eerst het een afronden voor je in het andere stapt
quote:boebele schreef op 13 februari 2011 @ 19:35:Toen we elkaar voor het eerst onmoetten (in een andere setting natuurlijk ) ging het ook over zijn scheiding. Ik kende hem toen nog niet en dacht toen ook al: moet je dat nou echt zo op tafel gooien? Gelukkig is een en ander nou afgerond en zal het waarschijnlijk steeds minder een item zijn.Dit zou mij wel aan het denken zetten over hoe hij in de toekomst om zal gaan met dingen die tussen jullie tweeën gebeuren. Als jullie bv een heftige ruzie hebben gehad, gaat hij dat dan ook in de voetbalkantine uitgebreid uit de doeken doen?
The time is now
De inkt van de scheidingspapieren is al wel droog Boebele of is dat ook nog niet afgerond?
De inkt van de scheidingspapieren is al wel droog Boebele of is dat ook nog niet afgerond?
nee, de scheiding zelf is gelukkig helemaal rond.
Ik zou het er toch met hem over hebben dat je het niet zo prettig vind en dat je zeker niet wilt dat hij straks op dat familie uitje al zijn scheidingsperikelen uit de doeken doet.

Ik zie dat niet zo als openhartig maar meer als nog lang niet over de scheiding heen zijn.
Hij is er ook nog niet overheen, dat zegt hij zelf ook. Daarom praat hij er ook nog veel over. En dat is prima. Maar in bovenstaand geval vond ik het gewoon even niet zo leuk.

Ik moet er trouwens wel bij zeggen dat hij nu 3 keer meegeweest is naar vrienden/familie, en dat hij het er pas 1 keer over heeft gehad en dat was dus bij die vriendin.

Dus misschien maak ik het ook wel iets groter dan het is.
1 les:

DEEL NIKS MET HEM!
quote:boebele schreef op 13 februari 2011 @ 22:32:

Hij is er ook nog niet overheen, dat zegt hij zelf ook.

Misschien ben je zijn rebount?

Is hij bij haar weggegaan of heeft zijn ex hem

buiten de deur gezet?
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
quote:boebele schreef op 13 februari 2011 @ 22:32:

Hij is er ook nog niet overheen, dat zegt hij zelf ook. Daarom praat hij er ook nog veel over. En dat is prima. Maar in bovenstaand geval vond ik het gewoon even niet zo leuk.

Ik moet er trouwens wel bij zeggen dat hij nu 3 keer meegeweest is naar vrienden/familie, en dat hij het er pas 1 keer over heeft gehad en dat was dus bij die vriendin.

Dus misschien maak ik het ook wel iets groter dan het is.

Wat doet hij dan in een relatie met jou als hij nog niet over zijn scheiding heen is?

Jij mag dus een tijdje zijn therapeut zijn en hem over zijn scheiding heen helpen en daarna?

Gaat er bij jou niet zo af en toe een belletje rinkelen?
Hij is wel over haar heen, maar niet over het gedoe dat ermee gepaard ging. Dat bedoel ik met dat hij er nog niet overheen is. Of misschien kan ik beter zeggen dat hij er nog niet klaar mee is.

Naja, niet dat dit voor mij een ideale situatie is en ik had het ook liever anders gezien, maarja: de liefde hè

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven