Is je partner de leukste van de wereld?

16-02-2020 20:17 312 berichten
Alle reacties Link kopieren
We kennen van de relatie-pijler het advies om bij een twijfelende man (of vrouw) de eer aan jezelf te houden. "Als ik zou merken tweede keus te zijn, dan kon hij de pot op!"

Maar zijn we niet allemaal tweede keus? Of honderdste keus? Of 14.347e keus? En omgekeerd: is onze partner ook niet onze zoveelste keus?

Vaak horen we (en niet alleen in zoetsappige liefdesliedjes, maar ook in de realiteit) mensen zeggen dat ze hun partner de mooiste, de liefste en de leukste vinden. Maar is dat reëel? We zouden kunnen aanvoeren dat aangezien aantrekking subjectief is en zeker de band die je met iemand hebt (die ook wordt gevormd door een geschiedenis, gedeelde ervaringen, rituelen die je deelt, etc.) en iemands waarde voor de eigen partner dus veel groter kan zijn dan voor een willekeurige ander (het tegenovergestelde is uiteraard ook mogelijk), dat iedereen kan eindigen met zijn absolute droom man- of vrouw.

Maar is dit niet een wel heel erg rooskleurig beeld van de werkelijkheid? Zouden we echt bij ons eigen vriendin zijn als we met Alizee konden zijn? Zouden we echt genoegen nemen met huis, tuin en keuken-seks als we iemand konden hebben die regelmatig onze anus zou likken (bijvoorbeeld)? Zouden we de gesprekken met onze partner echt stimulerend vinden als we deze contrasteren met de denkbeeldige interactie met vrouwen als Ayn Rand of Pamela Hemelrijk?

In weerwil van boeken als 'The secret' en 'Awaken the giant within' moet vrijwel iedereen genoegen nemen met een doorsnee (liefdes)leven. Vertellen we onszelf niet gewoon een verhaaltje over "de leukste, de liefste", net zoals we onze kinderen verhaaltjes vertellen over Sinterklaas en Zwarte Piet?

In een ander topic ging het over natte dromen. Ik vertelde toen over mijn eigen ervaringen, altijd gesitueerd in een moderne 1001 nacht setting. Wat me in die ervaringen met name frappeert is niet eens zozeer het seksuele (gaan zoenen en voelen zonder uitwisseling van 1 enkel woord), maar de diepe connectie die ik in die dromen voel. Hoewel ik vanzelfsprekend atheïst ben, hebben die dromen voor mij in zekere zin echt een spiritueel karakter. Hoewel ik geen Plato-aanhanger ben zie ik de wereldse relaties als een soort onaansprekende schaduw van de oer-relaties die in onze dromen tot ons komen.

Ben benieuwd naar jullie meningen. Misschien handig als je even erbij zegt of je man of vrouw bent, wat je leeftijd is, en hoe lang jullie bij elkaar zijn.

Vind je je partner de leukste van de hele wereld?

Totaal aantal stemmen: 229

Ja (69%)
Nee (31%)
Alle reacties Link kopieren
Er zal vast ergens een nog leukere rondlopen. Enige zekerheid : Jij bent het zeker niet.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Alle reacties Link kopieren
Zo daar heb je een lang verhaal voor nodig.
Alle reacties Link kopieren
Voor nu is mijn man dat. Wat de toekomst brengt weet ik niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind mezelf niet eens elke dag leuk, laat staan een ander
Ja, tot nu toe wel.
Oudblond schreef:
16-02-2020 20:20
Er zal vast ergens een nog leukere rondlopen. Enige zekerheid : Jij bent het zeker niet.
Amen x 1000000
Alle reacties Link kopieren
Waarom haal je al dat geneuzel er toch weer bij joh, wat voegt dat toe, dat semi intelligente gezanik.

Maar goed, ik ben ook de lulligste niet.

Rooss, vrouw, bijna 50.
Ja, ik heb de allerallerleukste partner, ik wist niet dat een relatie zo leuk kon zijn.
Hij past ontzettend goed in mijn leven op dit moment, bij hem kan ik mijn vers verworden levenslessen oefenen en scherpen. We zijn een ontzettende seksmatch en ja, ik lik zijn kont.
We communiceren ongelooflijk zuiver en vinden het heerlijk om samen te zijn met als voorwaarde dat er ook een heleboel me time is. We wonen niet samen dus.
Maar ja, hij is beslist de allerleukste.
...
Ik vind mezelf het allerleukst. Daar kan niemand aan tippen.
anoniem_388053 wijzigde dit bericht op 16-02-2020 20:32
1.67% gewijzigd
Heel eerlijk. Ik vind mijn man de leukste die er is en die ik ooit ontmoet heb. En met hem voelde en voel ik een oer connectie. En dat is heerlijk. Ik droom niet over betere dingen.

Ik ben een vrouw. En ik en mijn man zijn 19 jaar samen.
Alle reacties Link kopieren
Gaat het niet om tevreden zijn met wie je bent en met wie je samen bent? Altijd maar zoeken naar beter, groter, mooier lijkt me heel vermoeiend.

Alhoewel ik zelf moet toegeven dat ik het als vrijgezel soms ook lastig vindt om te settelen met iemand omdat dan toch de vraag 'wat als die ander nu net leuker is' , heel erg vermoeiend.
Alle reacties Link kopieren
@Roos: hoe lang zijn jullie bij elkaar?
Alle reacties Link kopieren
Oudblond schreef:
16-02-2020 20:20
Er zal vast ergens een nog leukere rondlopen. Enige zekerheid : Jij bent het zeker niet.
:rofl:
Alle reacties Link kopieren
Of je de allerleukste hebt dat weet natuurlijk niemand. Je kunt moeilijk eerst een paar miljard mensen gaan uitproberen.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben meer een single-persoon dan een relatie-persoon. Er moet dus wel wat gebeuren wil ik mijn makkelijke leven opgeven waarin ik met niemand rekening heb te houden. Ik heb dan ook heel wat mannen de revue laten passeren voor ik man tegenkwam. Ik was direct tot over mijn oren verliefd. En nu nog steeds, 7 jaar verder. Wij hebben een heerlijke relatie. Respectvol, eerlijk, met veel humor en liefde. Soms ben ik wel bang om dat kwijt te raken, als je om je heen ziet hoe mensen elkaar uit het oog verliezen en dan uit elkaar groeien.
Ik kan nog steeds naar hem kijken en dat ik denk, wat ben je toch fantastisch, lief, slim, grappig, leuk en knap :heart:
phloxx wijzigde dit bericht op 16-02-2020 20:28
21.18% gewijzigd
-
Alle reacties Link kopieren
De liefste, knapste of een droomman is het niet. Maar ik vind mijn man wél de leukste man. Hij hoeft niet perfect te zijn of perfect bij me te passen. Maar we passen nou eenmaal heel goed bijelkaar.

Een droomman, een man die perfect past is toch ook niks aan? Het moet af en toe een beetje schuren en botsen, anders is er niks interessants aan. Daarom vind ik mijn man wel de leukste man. Hij daagt me uit, maakt me aan het lachen, geeft me de ruimte en is fijn gezelschap. Wat heb je nog meer nodig?

Ben 31 en al ruim 15 jaar samen.
Lach hard, duik diep, kom terug..
Alle reacties Link kopieren
Je partner is de leukste, liefste van de wereld als de relatie goed zit en je beide gelukkig bent met elkaar ja.

Waar streef jij naar? Perfectie? Want dat ga je nergens vinden. Niemand is perfect en iedereen heeft minpunten. Het gaat om de wederzijdse acceptatie connectie en respect voor elkaar. En dan kan een partner inderdaad de leukste, liefste zijn van de wereld, omdat je met niemand anders je leven zou willen delen.
Alle reacties Link kopieren
ToosTosti schreef:
16-02-2020 20:25
Gaat het niet om tevreden zijn met wie je bent en met wie je samen bent? Altijd maar zoeken naar beter, groter, mooier lijkt me heel vermoeiend.
Maar is tevredenheid belangrijker dan eerlijkheid en de zoektocht naar waarheid? Velen, waaronder bijvoorbeeld de grote Tolstoj, vinden geluk overgewaardeerd.

Kan het ooit toegestaan zijn om jezelf leugentjes voor eigen bestwil te vertellen?
Alle reacties Link kopieren
er lopen meer dan 6 miljard mensen op deze wereld, denk je nu echt dat de persoon die je op dit moment trouwt de enige juiste is? I doubt that! vind het onmogelijk van iemand te vinden. tenzij je al die mensen hebt ontmoet.
love is an illusion!
Alle reacties Link kopieren
Phloxx schreef:
16-02-2020 20:27
Ik ben meer een single-persoon dan een relatie-persoon. Er moet dus wel wat gebeuren wil ik mijn makkelijke leven opgeven waarin ik met niemand rekening heb te houden. Ik heb dan ook heel wat mannen de revue laten passeren voor ik man tegenkwam. Ik was direct tot over mijn oren verliefd. En nu nog steeds, 7 jaar verder. Wij hebben een heerlijke relatie. Respectvol, eerlijk, met veel humor en liefde. Soms ben ik wel bang om dat kwijt te raken, als je om je heen ziet hoe mensen elkaar uit het oog verliezen en dan uit elkaar groeien.
Ik kan nog steeds naar hem kijken en dat ik denk, wat ben je toch fantastisch, lief, slim, grappig, leuk en knap :heart:
Zou je hem echt voor niemand anders ter wereld inruilen? Ik noem een Mathijs de Ligt? Een Paul Cliteur? Een David Lynch? Een Roger Federer?
Ik weet niet of hij de leukste is, er zal vast een leuker persoon rondlopen, misschien wel voor iedereen, maar misschien ook wel helemaal niet.
Ik vraag me dat niet eens af, want het interesseert me niet.
Ik ben nog steeds hartstikke blij met hem, wil met hem oud worden, dus het boeit me niet of iemand anders leuker is,
Waarom zou ik verder zoeken? en waarom zou ik het me afvragen?
Alle reacties Link kopieren
bumbly schreef:
16-02-2020 20:27
De liefste, knapste of een droomman is het niet. Maar ik vind mijn man wél de leukste man. Hij hoeft niet perfect te zijn of perfect bij me te passen. Maar we passen nou eenmaal heel goed bijelkaar.

Een droomman, een man die perfect past is toch ook niks aan? Het moet af en toe een beetje schuren en botsen, anders is er niks interessants aan. Daarom vind ik mijn man wel de leukste man. Hij daagt me uit, maakt me aan het lachen, geeft me de ruimte en is fijn gezelschap. Wat heb je nog meer nodig?

Ben 31 en al ruim 15 jaar samen.
Is er wel iets aan om je hele leven met dezelfde man te zijn?
Alle reacties Link kopieren
Orpheus13 schreef:
16-02-2020 20:25
@Roos: hoe lang zijn jullie bij elkaar?
Een stief kwartiertje. Lang genoeg en het wordt vanzelf langer.

Nah oké, we zijn nog redelijk vers. We neuken nu 3 jaar en hebben 2 jaar voor het eggie.
...
Alle reacties Link kopieren
Er is niemand in de hele wereld die mij zo hard kan laten lachen. Als ik met hem ergens naartoe ga is het altijd leuk. Maar hij heeft ook mindere kanten, net als ik.

Ik heb één eerdere serieuze relatie gehad. Het heeft me heel veel moeite gekost over hem heen te komen. En ook nu mis ik hem zo nu en dan nog enorm. Toch had ik altijd het gevoel dat hij het niet helemaal was, bij hem miste ik echt dat stukje humor en gek doen. Bij mijn huidige partner heb ik dat gelukkig helemaal gevonden. Ik kan ook eigenlijk niet iemand bedenken (ook geen onbereikbaar type zoals een filmster) met wie ik liever samen zou zijn.
Mijn man is mijn lievelingsmens. Is hij de knapste op aarde? Nee. Is hij de liefste op aarde? Nee.
Maar man, wat vind ik hem aantrekkelijk, hij is mijn beste vriend en ik hoop nog heel lang met hem te mogen leven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven