Jaloers op zus

18-10-2017 14:10 35 berichten
Alle reacties Link kopieren
hh
moderatorviva wijzigde dit bericht op 25-02-2019 09:19
Reden: OP verwijderd, maatregelen genomen.
99.71% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Dus ze kapt je niet af als je over jezelf begint, je begint gewoon niet over jezelf.
Alle reacties Link kopieren
Ik begrijp ‘t wel. Als je zo’n hechte band had, samen opgroeit en maar een jaar scheelt kan je je te veel met een ander gaan vergelijken en voelen dat haar leven net zo goed het jouwe had kunnen zijn en andersom. Maar dat is natuurlijk niet zo, zij is een ander en je moet niet vergelijken.

Ik denk dat je telkens wanneer je jaloezie voelt je tegen jezelf moet zeggen: ik ben een ander persoon, met een ander leven, andere voorkeuren, andere karaktertrekken en natuurlijk bewandel ik een ander pad. De situaties zijn onvergelijkbaar.

Focus je op hoe je jouw leven mooier kunt maken, zonder daarbij te denken “dan ben ik net zo goed bezig/beter bezig”. Die jaloezie is echt een last! Mijn broer en zus zijn in vele opzichten veel rijker en succesvoller dan ik... als ik had geprobeerd hen “in te halen/bij te blijven” had ik nooit het leuke, bij mij passende leven gehad wat ik nu heb.

Het klinkt alsof de band met je zus leuker kan worden dan ie was. Als je een probleem met haar wil delen, doe dat dan gewoon, zonder dat ze ernaar hoeft te vragen en benoem dat je haar mening/advies/luisterend oor belangrijk vindt.
.
Ik zat gisteren op de trein te wachten naast twee vrouwen. De ene kwebbelde over van alles en vooral klaagde ze en had ze het over zichzelf. Er hing echt zo'n energievretende sfeer om haar heen en ik zag dat de ander gewoon door haar werd leeggezogen. Echt zo'n typische energiezuiger.
Lees dit eens en kijk of je je erin kunt herkennen:
https://sochicken.nl/mensen-die-energie-vreten

Misschien heeft je zus daarom even weinig behoefte aan contact.
Alle reacties Link kopieren
Ik zeur of klaag niet over mijn eigen leven naar mijn zus toe. We hebben simpelweg geen tot amper contact. Ze zet haar fantastische leven op de groepsapp van de familie. Het is ook niet zo dat ik mijn leven verschrikkelijk vind. Ik voel alleen rot gevoelens als ik denk aan hoe gefocused mijn zus is geworden op haar eigen leven en amper nog interesse in mij toont en daar komt ook wat jaloezie bij kijken. Andere gevoelens en gedachten zijn inderdaad invullingen die ik doe voor haar.

Ik kan inderdaad weer contact met haar opzoeken maar het kost mij juist energie omdat ze zo weinig nog van haar blootgeeft enkel de fantastische dingen uit haar leven. Momenteel heb ik maar de keuze gemaakt om te denken; mijn tijd komt ook nog wel en als het initiatief tot contact vanuit haar komt vertel ik over mijn gevoelens.
Alle reacties Link kopieren
Fattyacid schreef:
19-10-2017 11:19
Ik zeur of klaag niet over mijn eigen leven naar mijn zus toe. We hebben simpelweg geen tot amper contact. Ze zet haar fantastische leven op de groepsapp van de familie. Het is ook niet zo dat ik mijn leven verschrikkelijk vind. Ik voel alleen rot gevoelens als ik denk aan hoe gefocused mijn zus is geworden op haar eigen leven en amper nog interesse in mij toont en daar komt ook wat jaloezie bij kijken. Andere gevoelens en gedachten zijn inderdaad invullingen die ik doe voor haar.

Ik kan inderdaad weer contact met haar opzoeken maar het kost mij juist energie omdat ze zo weinig nog van haar blootgeeft enkel de fantastische dingen uit haar leven. Momenteel heb ik maar de keuze gemaakt om te denken; mijn tijd komt ook nog wel en als het initiatief tot contact vanuit haar komt vertel ik over mijn gevoelens.
Dus jij bent degene die afkapt en geen contact zoekt. Hoera voor je zus, die verdient waarschijnlijk beter dan zo'n energiezuigende negatieve persoon in haar leven.
Waarom maak je niet wat van je eigen leven in plaats van je zo te focussen op het hare. Word je vast gelukkiger en gezelliger van.
Alle reacties Link kopieren
Fattyacid schreef:
19-10-2017 11:19
Ik zeur of klaag niet over mijn eigen leven naar mijn zus toe. We hebben simpelweg geen tot amper contact. Ze zet haar fantastische leven op de groepsapp van de familie. Het is ook niet zo dat ik mijn leven verschrikkelijk vind. Ik voel alleen rot gevoelens als ik denk aan hoe gefocused mijn zus is geworden op haar eigen leven en amper nog interesse in mij toont en daar komt ook wat jaloezie bij kijken. Andere gevoelens en gedachten zijn inderdaad invullingen die ik doe voor haar.

Ik kan inderdaad weer contact met haar opzoeken maar het kost mij juist energie omdat ze zo weinig nog van haar blootgeeft enkel de fantastische dingen uit haar leven. Momenteel heb ik maar de keuze gemaakt om te denken; mijn tijd komt ook nog wel en als het initiatief tot contact vanuit haar komt vertel ik over mijn gevoelens.
Het komt over alsof jij degene bent die contact afhoudt omdat je afgunstig bent. Ze is nu op een punt in haar leven dat ze heel blij is, maar jij kunt blijkbaar niet blij zijn voor haar. Jammer is dat.
anoniem_310897 wijzigde dit bericht op 19-10-2017 11:34
0.09% gewijzigd
Soms heb je van die periodes dat je leven even anders is en dan weer zit je samen in dezelfde levensfase. Je zus maakt nu even een spurt en is hier heel blij mee. Gun haar dat geluk.

Jij bent aan het afstuderen, dus waarschijnlijk ziet je leven er over een jaar al heel anders uit. Zet doelen voor jezelf. Wanneer wil je klaar zijn met je studie en wat moet je daar allemaal voor doen? Hoe ga je alles doen en inplannen, zodat je echt op die datum (voor de zomervakantie?) bent afgestudeerd? Waar zou je daarna willen gaan werken? Hoe kun je je daarop nu al voorbereiden? Etc. Etc.

Wie weet heb je volgend jaar wel een baan en woon je op jezelf en snap je je zus ineens veel beter.
Alle reacties Link kopieren
nina1966 schreef:
19-10-2017 11:23
Dus jij bent degene die afkapt en geen contact zoekt. Hoera voor je zus, die verdient waarschijnlijk beter dan zo'n energiezuigende negatieve persoon in haar leven.
Waarom maak je niet wat van je eigen leven in plaats van je zo te focussen op het hare. Word je vast gelukkiger en gezelliger van.
Nou als je goed leest, zoekt zij ook geen contact met mij op. Als je goed leest, uit ik mij niet negatief naar haar. Het zijn enkel mijn gevoelens waar ik mee rondloop. En met die gevoelens kan ik rondlopen ook wanneer ik zelf wat van mijn leven maak....
Alle reacties Link kopieren
Annelleke schreef:
19-10-2017 11:26
Het komt over alsof jij degene bent die contact afhoudt omdat je afgunstig bent. Ze is nu op een punt in haar leven dat ze heel blij is, maar jij kunt blijkbaar niet blij zijn voor haar. Jammer is dat.
Ik ben wel blij voor haar. Dat heb ik geuit naar haar. Er komt echter geen enkele interesse van haar in mijn leven.. en dat is waar ik mee zit
Herkenbaar.
Probeer meer afstand te nemen van haar en je eigen leven op te bouwen.
Het is moeilijk: maar vergelijk jullie levens niet teveel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven