Jaloezie

10-10-2018 14:47 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hey iedereen,

Ik heb een relatie van bijna 5 jaar. Ik ben heel gelukkig met hem en in principe gaat alles goed. Er is alleen 1 puntje wat veel ruzie veroorzaakt en spanningen opleverd. Namelijk dat ik ontzettend jaloers ben.

Wanneer hij bijvoorbeeld een compliment geeft over een ander meisje, verlies ik het gewoon. Ik ben over het algemeen niet onzeker, maar de reden dat ik boos word wanneer hij een ander complimenteert is omdat ik bang ben dat hij haar dan leuker vindt.. ik heb dit al vaker met hem besproken maar we komen er niet echt uit.

Heeft iemand tips of ervaring hiermee?

Groetjes,
Over wat soort complimenten gaat het dan? En waarom sta jij daar bij? Of gaat het echt over televisiepersoonlijkheden of iets dergelijks?
'Ik ben over het algemeen niet onzeker, maar de reden dat ik boos word wanneer hij een ander complimenteert is omdat ik bang ben dat hij haar dan leuker vindt.'

Nogal tegenstrijdig. Als je echt niet onzeker zou zijn, zou je ook niet bang zijn dat hij iemand leuker vindt dan jou alleen omdat hij een compliment uitdeelt.
There is always something happening, and it's usually right now
Je vertrouwt je vriend of je vertrouwt hem niet.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
hier was toch ook zo'n programma over "ziekelijk jaloers"

Als je hiermee doorgaat dan ben je ook snel van je relatie af vrees ik.
Je bent wel onzeker,vraag is alleen of dat over jezelf is of over je relatie
"Not making a decision Is a BIIIIIIIIIIG decision"
en stel nou dat hij een ander leuker vind, wat helpt boos worden dan?
Lorem Ipsum
Jaloezie is net als een wondje. Als je het niet tijdig behandelt wordt het groter en kan het zelfs gaan ontsteken etc Op internet zijn er goede artikelen te vinden over mensen die nooit jaloers zijn en wat hun geheim is.
.
Er zullen altijd vrouwen zijn die leuker of mooier zijn dan jij.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
turquasi schreef:
10-10-2018 15:03
en stel nou dat hij een ander leuker vind, wat helpt boos worden dan?
'Hoe duw ik mijn vriend in de armen van een ander in 1 eenvoudige stap'
En dan zeg je dat er maar één puntje is, en dat is dan jou enorme jaloezie. Ik vind dat geen klein puntje hoor. Dat is echt verwoestend voor een relatie.
If God is watching us, the least we can do is be entertaining
HaPu schreef:
10-10-2018 15:17
'Hoe duw ik mijn vriend in de armen van een ander in 1 eenvoudige stap'
yep, vreselijk onaantrekkelijk is het, jaloersheid, afknapper nr 1 voor mij.
Joh jullie zijn al 5 jaar samen. Tijd om die jaloersheid eens in de achtertuin te begraven. Je merkt zelf ook dat het voor spanningen zorgt.
begin er eens mee om het niet meer te uiten naar hem maar je hart te luchten bij een ander ( bij voorkeur een professional)
weet je wat je eigenlijk met je jaloerse gedrag zegt?

Ik geloof jou niet als je zegt dat je mij de leukste vind. Oftewel: ik vertrouw je niet.

Nou lekker dan.
Het is meestal geen goed idee om complimenteus over een ander te praten. Je houdt altijd wel in de gaten dat je partner zich zeker blijft voelen. Als je er plezier aan beleeft dat je partner onzeker wordt dan kan hij niet de goede man voor je zijn.

Maar het moet natuurlijk niet zo zijn dat je nooit meer mag praten of glimlachen tegen een ander omdat je lief anders paranoïde gaat worden.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Waarom geeft hij andere dames complimenten? Vind ik wel een beetje provoceren eerlijk gezegd. Mijn partner zegt ook weleens iets positiefs over andere vrouwen maar als hij dat te vaak doet irriteert dat mij ook. Hij zou zich er ook aan irriteren als dat regelmatig andersom zou zijn.
Het enige dat je kan doen is aanvaarden dat een relatie bestaat zolang twee mensen dat willen en dat de onzekerheid dat de ander kan afhaken (om welke reden dan ook) bij de realiteit van het leven hoort.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven