kan dit ooit wat worden?
zondag 20 juli 2025 om 17:05
Even een andere nick ivm herkenbaarheid.
Ik ben een vrouw van midden 40 en al 10 jaar uit elkaar met de vader van mijn zoon.
De afgelopen jaren heb ik af en aan gedate en heb een situationship gehad met een man. Of tenminste, voor mij was het alles wat ik in een relatie zou willen, maar blijkbaar hield hij zijn ogen nog open en heeft mij gedumpt voor een vrouw met wie hij nu wel officieel een relatie heeft.
Ik had dus het nakijken, waar ik wel verdriet van heb gehad.
Toch blijft hij naar mij trekken, appt mij en wil afspreken, zegt dat ik zijn droomvrouw ben en dat hij van mij houdt. Heel verwarrend allemaal.
Ik heb hem gevraagd of hij zijn relatie op het spel wil zetten voor mij/ons. Hij zegt dan van niet maar zijn daden voelen anders.
Ik hou het contact af, maar vind dit wel lastig omdat ik hem natuurlijk heel erg mis.
Nu snap je misschien wel dat ik nogsteeds hoop hou, ondanks dat ik ook wel weet dat de kans heel groot is dat hij mij beschikbaar wil houden. Toch voelt het niet zo. Ik ben op zoek naar ervaringen. Hoe pak ik dit aan en maak ik dat hij voor mij kiest?
Ik ben een vrouw van midden 40 en al 10 jaar uit elkaar met de vader van mijn zoon.
De afgelopen jaren heb ik af en aan gedate en heb een situationship gehad met een man. Of tenminste, voor mij was het alles wat ik in een relatie zou willen, maar blijkbaar hield hij zijn ogen nog open en heeft mij gedumpt voor een vrouw met wie hij nu wel officieel een relatie heeft.
Ik had dus het nakijken, waar ik wel verdriet van heb gehad.
Toch blijft hij naar mij trekken, appt mij en wil afspreken, zegt dat ik zijn droomvrouw ben en dat hij van mij houdt. Heel verwarrend allemaal.
Ik heb hem gevraagd of hij zijn relatie op het spel wil zetten voor mij/ons. Hij zegt dan van niet maar zijn daden voelen anders.
Ik hou het contact af, maar vind dit wel lastig omdat ik hem natuurlijk heel erg mis.
Nu snap je misschien wel dat ik nogsteeds hoop hou, ondanks dat ik ook wel weet dat de kans heel groot is dat hij mij beschikbaar wil houden. Toch voelt het niet zo. Ik ben op zoek naar ervaringen. Hoe pak ik dit aan en maak ik dat hij voor mij kiest?
maandag 21 juli 2025 om 09:16
altijdnummer2 schreef: ↑21-07-2025 08:24Dank jullie wel voor het wakker maken. Dit was even nodig. Ik ga afstand van hem nemen.
Afstand nemen is niet:
Hem appen, dat je minder contact wil.
Minder contact is in zijn schuinmarcheerdersbruin 'Van tien rare berichtjes per week voortaan negen rare berichtjes per week sturen.'
Ook niet schrijven, dat je hem voorlopig niet wil zien.
Ook niet schrijven 'Contact me, als je weer vrij bent.'
Afstand nemen is wel:
Hem een bericht sturen 'Je hebt een partner. Veel geluk met je girlfriend. Gelieve mij nimmer meer te contacten.'
Hem blokkeren.
Niet meer langs zijn huis fietsen.
En wakker blijven hè. Je hoeft over een half jaar niet zijn rebound te zijn.
Je verdient beter dan dit.
Ik houd van aardappelen.
Laat je innerlijke Oost-Groninger stralen.
Laat je innerlijke Oost-Groninger stralen.
maandag 21 juli 2025 om 09:53
altijdnummer2 schreef: ↑20-07-2025 17:05Toch blijft hij naar mij trekken, appt mij en wil afspreken, zegt dat ik zijn droomvrouw ben en dat hij van mij houdt. Heel verwarrend allemaal.
Ik heb hem gevraagd of hij zijn relatie op het spel wil zetten voor mij/ons. Hij zegt dan van niet
Even hem vertalend: hij houdt van seks met jou, hij wil niet omhelzend met jou in het openbaar gezien worden, want zijn vaste relatie met haar is voor hem het belangrijkste. Zoals je nickname al zegt; altijdnummer2, want zij staat voor hem op 1.
maandag 21 juli 2025 om 10:01
Een soort relatie, als je al een tijdje date, maar nog niet echt vriend/vriendin bent.MyLittlePony schreef: ↑21-07-2025 07:21Wat is een situationship ?
Los daarvan, hou je erg van drama?
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
maandag 21 juli 2025 om 10:59
De relatie is dan net zo vaag als de titel die er aan wordt gegeven.

Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
maandag 21 juli 2025 om 11:20
Nou ja, situationship is vaak helemaal niet hetzelfde als de beginfase van een relatie. Heel vaak leidt het tot niets.
En meestal ook met veel aantrekken en afstoten en er zijn vaak ook nog anderen in beeld. Precies wat er bij TO speelt dus.
maandag 21 juli 2025 om 11:23
en als je het moeilijk krijgt met dat afstand houden (en dat gaat gebeuren) lees dan dit topic even door, doe net alsof het van een vreemde is en geef haar advies. dan weet je weer hoe het werkt. succes!altijdnummer2 schreef: ↑21-07-2025 08:24Zo, dit is even een echte wake up call. Ik weet het ook eigenlijk wel, maar ergens in mijn hart hoop ik dat het anders kan en dat wij zo'n uitzondering op de regel zouden zijn ofzo..
@Mariejan, moest erg lachen om jouw reactie. Zet het ook wel weer in perspectief.
Dank jullie wel voor het wakker maken. Dit was even nodig. Ik ga afstand van hem nemen.
En doooooor!
maandag 21 juli 2025 om 11:35
Zelfs al dumpt hij haar volgende week en staat hij meteen bij jou op de stoep met al die mooie woorden.... dan nog zou je eerste reactie 'brr' moeten zijn. Want hij is bepaald geen droomvent.
Heb je jezelf verder wel op de eerste plaats staan... Ik bedoel ok je hebt een kind maar zit het wel goed met je eigenwaarde enzo?
Heb je jezelf verder wel op de eerste plaats staan... Ik bedoel ok je hebt een kind maar zit het wel goed met je eigenwaarde enzo?
Lorem Ipsum
maandag 21 juli 2025 om 15:39
Ik hoop inderdaad dat je hier een dikke punt achter zet.
Want je schreef: Hoe pak ik dit aan en maak ik dat hij voor mij kiest?
Hij hoeft niet voor jou te kiezen want deze droplul weet dondersgoed hoe wanhopig je bent. Laat e niet gebruiken.
Want je schreef: Hoe pak ik dit aan en maak ik dat hij voor mij kiest?
Hij hoeft niet voor jou te kiezen want deze droplul weet dondersgoed hoe wanhopig je bent. Laat e niet gebruiken.
Laat brandnetels staan; juist op brandnetels leggen vlinders hun eitjes.
dinsdag 22 juli 2025 om 18:11
Het gebeurt voor mijn gevoel inderdaad vaker. Altijd leuk maar niet leuk genoeg, of leuk tot er een leuker exemplaar voorbij komt.
Maar voor nu even een update: Ik heb hem geblokkeerd op whatsapp en telefoon. Heb niks meer gezegd want ik wilde geen welles-nietes spelletje of een reactie van hem. Hij zal dus gek opkijken denk ik. Het voelt nog wel een beetje gek, maar de eerste stap is gezet en het loslaten aan mijn kant kan gaan beginnen.
Maar voor nu even een update: Ik heb hem geblokkeerd op whatsapp en telefoon. Heb niks meer gezegd want ik wilde geen welles-nietes spelletje of een reactie van hem. Hij zal dus gek opkijken denk ik. Het voelt nog wel een beetje gek, maar de eerste stap is gezet en het loslaten aan mijn kant kan gaan beginnen.
dinsdag 22 juli 2025 om 18:33
Goed zo. Ook nog even op de mail blokkeren.altijdnummer2 schreef: ↑22-07-2025 18:11Het gebeurt voor mijn gevoel inderdaad vaker. Altijd leuk maar niet leuk genoeg, of leuk tot er een leuker exemplaar voorbij komt.
Don’t let anyone ruin your day. It’s your day.
Ruin it yourself.
Ruin it yourself.

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in